1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Resa till Linköping, Final #6

« · 869894 · » Till forumet

Sv: Resa till Linköping, Final #6
Alfred Awful:

Sms. Jag misstänker att han typ jobbar och inte vill sitta och svara i telefon hela tiden...
Kommentera

Alfred Awful: Jag, Erik x 2, Sara, DB och du behöver alltså biljetter för resan.

KK: Har du fixat biljett åt dig, scim och frisco eller? Har ni boende?

Vi verkar landa på 2500 kr för bilen och i runda slängar 1600 kr för bensin. Det blir runt 500 kr var + biljett. Låter väldigt överkomligt, OM vi nu får biljetter.
Kommentera

shinzawai:

Jag har biljett åt mig, Frisco och ria-ra. (Den senare bor i Västerås och ringde i panik runt till halva sin bekantskapskrets i morse för att få hjälp att fixa biljett. Tur för henne att hon känner någon (mig) som är medlem i någon sorts förening som gör att man får biljetter via Syd...)

Har du kollat med Europcar? Vilka är det som tar 2500 för hyra av minibuss?
Kommentera

shinzawai:

Jag fixar biljett själv, boende har jag fixat sedan tidigare.
Kommentera

knaskamilla: OK. Är det meningen att ria ska ta sig dit själv eller åka med oss? Jag måste veta om jag måste ta tillbaka min inbjudan till db, för de tar väl bara 8, minibussarna?

2000-2500 verkar vara standard om man vill ha fria mil, kan gå att pressa men jag räknar hellre för högt än för lågt.

scim: Ok, men du åker med oss om detta blir av?
Kommentera

shinzawai:

Hon kan ta sig dit själv. Minibussar brukar ta 8 + förare, men då sitter de två som trängs där fram inte så jättebekvämt...
Kommentera

knaskamilla: Ok, bra. Vill inte "bjuda in" fler än vi kan få plats med.

Då var det här med biljetter. Mass-eggning på ticnet som gäller antar jag.
Kommentera

knaskamilla: Återigen, är ni 8+förare måste den som kör ha D-kort.
Kommentera

Poffa:

Hmm. Isf ljuger mina minibussförare för mig, samtidigt som de kör olagligt hela bunten. Illa.
Kommentera

knaskamilla: Det är möjligt att det ändrats sedan jag tog körkort, men så var det då.
Kommentera

Poffa:

Jag trodde också det var så, och sade det till dem, men då sa de: "nej, det är om man är förare + 9". Inte vet jag. Jag behövde trots allt tre uppkörningar för att få mitt körkort.
Kommentera

Jag ringde polisen, 8+förare på B-kort gäller sedan 1 januari 2000. Innan dess var det 7+förare.
Kommentera

Poffa:

Haha. Jag tog mitt körkort...i november 2000... =/ Men det var ju skönt att ha klarhet i det, då.
Kommentera

Europcar Umeå tar 1650 kr för 3 dygns hyra och 100 mil. 3 kr tillkommer per extra mil = ~2000 kr.
Kommentera

shinzawai:

Vilka har du kollat med mer? Hertz i Östersund hyrde ifjol ut en minibuss strax över tusenlappen i tre dagar, kanske Hertz i Umeå också är billiga? Hade den där coola minibussen med blått ljus i varit lite lyxigare hade du kunnat få telefonnumret till han som hyrde ut den också... ;)
Kommentera

knaskamilla:
Hyrbilen tar bara 1990 inklusive fria mil fre-mån
dom finns ju i umeå.
Kommentera

TIKbiff:

Men vad fanken, får du procent eller? =)
Kommentera

shinzawai: 100 kilometer och 3 kr extra/kilometer var det på europcars hemsida iaf.
Kommentera

TIKbiff: Då gäller det att man hinner hem i tid för att lämna in den också. Jag har räknat på att plocka den fredag 18.00 och återlämna måndag 07.00. Då blir det 1650 + 3 kronors straff för varje mil över 100. Ungefär samma kostnad, fria mil eller inte. Och om vi inte ska köra 50 mil ärevarv så..
Kommentera

TIKbiff: Hyrbilen var klart billigast av de alternativ jag kollat upp, de andra verkar vara medvetna om att de alltid får kunder via sina hotell- och resebyråkopplingar.
Kommentera

Alfred Awful: Nästan alla använder samma partner så det är väl sak samma egentligen.
Kommentera

OK, vilka är utsedda ticnet-eggare nu då. Vi vill ju inte köpa 6 biljetter var, eller vill vi det? :)
Kommentera

shinzawai:

Är det inte så att man kan boka biljetter och välja att avboka dem ifall det visar sig att alla lyckats boka?
Kommentera

knaskamilla: Man betalar dem direkt.
Kommentera

shinzawai: Inga problem med en för stor biljetthög - bara man har svarta solglasögon, trenchcoat och slokhatt på sig utanför Cloetta Center, kombinerat med en skylt det står "Pssst?" på. Övertydligt? :-)

Jag försöker med 3 biljetter. Du med? Scim vet jag.
Kommentera

spud:

Hade för mig att man kunde välja alternativet: "betala vid uthämtning" också.
Kommentera

shinzawai:

Absolut.
Kommentera

bisterfinnen: OkQ8 - 1900 kronor för en weekend med fria kilometer - MABI ännu billigare men har inget kontor i närheten.

shinzawai: Ska vi klubba OKQ8 när vi har konstaterad biljetttillgång till alla i bussen? Det är ju inte hundra att bilarna finns kvar om man sölar med beslutet?
Kommentera

Snackar med DB nu, tydligen är ALLA biljetter utom supporterbiljetterna väck. FAN FAN FAN!!!
Kommentera

shinzawai:

Vad säger du?
Kommentera

scim:

Mot ticnet!
Kommentera

scim: VILKEN SEKTION ÄR STÅPLATS?!??!
Kommentera

scim:

Öh, vad hände där?
Kommentera

shinzawai:

Dom tog ju slut innan dom fanns tillgängliga, vafan?
Kommentera

shinzawai: Äh vad spelar det för roll, allt är ju slutsålt ändå.
Kommentera

scim:

Det är förmodligen för att det inte fanns några kvar att sälja efter att LHC-fansen fått sina chanser.
Kommentera

Om inte LHC-klantskallarna hade tryckt fel datum på biljetterna så hade en kompis till mig fått biljetter. Helvete också.
Kommentera

scim: Obs evenemanget kan inte bokas för närvarande !
För närvarande helt uppbokat

Yii-haa!

Säg: ohh-ahh inavelspolitik, säg ooh-ahh inavels-po-li-tik.
Kommentera

shinzawai:

Öh, jaha, vad gör man då?
Kommentera

Då är det biljetter från Modo Syd eller Modo Support som gäller. Modo Support lär väl kräva att man åker med deras buss för att få åka med ner, suck.
Kommentera

scim:
Ringer Modos kansli och ber att dom gör likadant i en eventuell avgörande final i övik på söndag?
Sälj på f.m enbart vid arenan, på eftermiddagen "släpper" ni på Ticnet
så att övriga får köpa där..

Men nog måste ni kunna få biljetter genom supporterklubben? eller använder de alla 100 eller 150 biljetterna?

Personligen tycker jag det är otroligt att det inte ens finns intresse för en anordnad bussresa ifrån övik t.o.r, för inte än ni så jäkla bortskämmda med SM-Finaler ändå.
Kommentera

TIKbiff: Nog fan finns det intresse för en resa från Ö-vik, det är FÖR mycket intresse för oss som sitter här. Hade det varit lågt intresse hade vi kunnat få biljetter utan problem. Jag tror nog att supporterklubbarna hade kunnat kränga dubbelt så många utan problem.

FAN!!!
Kommentera

TIKbiff: "Men nog måste ni kunna få biljetter genom supporterklubben? eller använder de alla 100 eller 150 biljetterna?"

Problemet är väl just samspelet mellan att vi har en ganska stor supporterorganisation i Syd som utan problem kan sälja alla de där biljetterna, om de bara får några dagar på sig - samtidigt så ligger ett 50-60-tal biljetter och väntar på en buss från Ö-vik. De biljetterna utnyttjas antingen, eller så är det 20 pers. som anmäler sig, bussresan ställs in och så får Syd 50-60 biljetter till att sälja med någon timmes varsel och de som anmält sig häruppe får sitta hemma.

Men nog tycker man att den borde vara given, resan i final 6. På hemsidan för MoDo Support ser jag just nu inget anmälningsformulär, det är mitt största problem.
Kommentera

Alfred Awful: Eller, det gör jag ju visst det.

www.modosupport.com/templates/Default.php?p=17366&t=Resor&showTripId=16&openOrderTicket

Är minibussresan dödad enligt konstens alla regler nu, shinzawai?
Kommentera

Alfred Awful:

Latest news. SNACKADE JUST MED BJARKE.

Alla som är medlem i Modo Hockey eller någon av supporterfalangerna (läs: var medlem INNAN finalserien, typ) har förtur. Dessa får även ta EN biljett till en icke-medlem.

Jag, Erik, Erik och Sara är inte medlemmar. Jag vet att Björn är medlem, är du det Kamilla? Scim? Frisco? Vi ska skicka SMS till Bjarke med namn osv (se modosyd.se) för att få biljetter (läs: hamna i nåt kösystem). Han ska försöka sätta sig ner i eftermiddag och gå igenom. Ö-vik ska tydligen ha 50 biljetter och han lät lite bitter att de biljetterna ofta "slösas".

Så, alla som är medlemmar, SMS:a Bjarke och säg att ni vill ta med er en extra.
Kommentera

shinzawai:

Jag har redan sms:at honom och fått okej att boka tre biljetter på mitt medlemsskap. Låter ju tråkigt om han tänker ta tillbaka det och ändra till bara två... Frisco är inte medlem.
Kommentera

shinzawai: Rättelse, det är nog bättre om EN sms:ar så det är solklart vilka som "hänger ihop" kanske.
Kommentera

knaskamilla: Vi får nog vänta och se helt enkelt.
Kommentera

« · 869894 · »