1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503498 inlägg · 4099 ämnen

Richard Lintner...

« · 55886 Till forumet

Sv: Richard Lintner...
Standarden på kvällens inlägg är under all kritik. Inget hockeyrelaterat what so ever. (nästan, det beror på hur man ser det) Dessutom är det precis som vanligt. Vi får se om L.J. kan rädda upp situationen innan han går och lägger sig. Det vore bra om det blev en bra start i morgon.

Goddag.
Kommentera

Jo, jag vet. Jag lade märke till det.

Nu har du skrivit goddag två gånger. Nästan så att det tar ut varandra och blir ett gonatt iaf...
Kommentera

Knas: Du måste skriva två inlägg till innan du skrivit lika många som poffa.

Goddag.
Kommentera

Nu går jag och lägger mig. Goddag.
Kommentera

Hihihi. Du är rolig, du. Du är ju inte usel på svenska. Vissa andra, däremot ("ajja") borde beläggas med munkavle ett tag... ;)
Kommentera

Värre för mig då som är så usel på svenska, som du vet. Vilka ska jag få prata inför?
Kommentera

Ja, som vanligt är jag väl ensam om mina åsikter, men jag tycker iaf att folk som pratar inför en massa andra människor ska kunna engelska. Om de pratar engelska inför en massa andra människor.
Jag har dessutom en morsa som har gjort bort sig ett oräkneligt antal gånger när hon har direktöversatt svenska ord till engelska, vilket gjort mig ännu mer...hmm...känslig för sådant. (Känslig, haha...nåväl, du förstår säkert.)

Jag håller däremot inte käften för att jag inte snackar flytande engelska, för om jag håller käften kommer jag ju aldrig att lära mig språket...
Kommentera

Men ingen gjorde ju bort sig. Jag tycker det är pinsamt att jag inte vågar prata engelska förrän jag kan göra det perfekt. I min ensamhet sitter jag och surrar på engelska och det gör det inte ett dugg bättre. Dessutom är det ingen som föstår mig då, så min engelska är verkligen usel. yo si.
Kommentera

Not? NOG, för faen... ;)
Kommentera

Per: ja, där har du not rätt.
Kommentera

Jo, problemet för mig är att jag skäms när folk gör bort sig. Jag skäms följdaktligen när svenskar snackar dålig engelska inför en massa människor, eftersom jag anser att det är pinsamt. Som svensk.
Kommentera

Nää, nu zignar poffa ut och tittar på hockey istället.
Kommentera

Knas:

Nää, precis som du säger så är väl Leijnegard expert på västerbottniska, men Elof kanske förstår skånska bättre än Mühlegg?
Kommentera

Jag har sett smygreklamen EN gång, och jag är jäkligt less på den! Blev lite arg, faktiskt. Här sitter man och ser på en reklamfri kanal, och så känns det som att man tittar på TV4...
Kommentera

Knaskamilla! Vad är problemet? Jag är övertygad om att den utfrågade, ja han som vann, förstod frågan perfekt eftersom han svarade på den perfekt. Man kan ju inte använda det internationella språket - kärlek - i alla situationer.
Kommentera

Aah...och Jihde är TV-sportens expert på Västerbottniska? Om jag skulle ha satt en massa pengar på det så skulle de ha hamnat på Leijnegard...
Kommentera

Man undrar hur många gånger jag sett den här jävla smygreklamen som SVT har? Jag har iofs suttit och sett det mesta men redan efter två dygn så är jag evinnerligt less på V75, Samsung, COOP Med Mera och Vattenfall.
Kommentera

Problemet var att de räknade stenhårt på Elofsson och då hade man haft intervjun på Ume-mål.
Kommentera

Om man skiter i att vara hård mot Jihde, och i att vara ironisk/sarkastisk etc. då, och koncentrerar sig på TV-sportens ledning. Kan de inte kolla om folk kan engelska innan de skickar iväg dem på intervjuer som ska hållas på det språket?
Kommentera

Ja, men man får inte var för hård mot Jidhe, tänk på att han är skåning. Då blir det extra förvirrat, för endera säger man aldrig R eller så säger man alltid R... Inget ont o mskåningar i allmänhet, bara om Peter Jidhe i synnerhet.
Kommentera

Helt rätt. Intervjun skulle hållits på ett språk han behärskade.
Kommentera

Jag tycker så här:

Om man ska ha journalister som intervjuar folk på engelska, så ska de journalisterna kunna snacka engelska också. Det är ju pinsamt... Är det så svårt att hitta någon som kan språket?
Kommentera

Knas:

Han hade inte gått sönder, han hade brutit... Men är man svensk och taskig på engelska så är det inte lätt att intervjua en spanjor som egentligen är tysk.
Kommentera

NuMo:

Man tackar, man tackar... Kan detta vara en trend? Eller försöker jag bara uppnå status som rutinerad? Fortsättning följer i samma gästbok, hela tiden missa det inte.
Kommentera

HAHAHA. Jihde kanske är släkt med min dramalärare...han har också intressanta översättningar från svenska till engelska...

Var hade Elofsson gåttit sönder någonstans, då?
Kommentera

Nej det blev grattis till mig. Du förlorade knas.
Kommentera

Grattis poffa. Du skrev veckans hundrade inlägg. Knas skriver troligen det hundraandra. Krattis till -hehehenne- också.
Kommentera

Sorken:

Här kommer en som kanske knäcker Hegerfors -94:

Peter Jihde i segerintervju med Mühlegg:

"Did you know that Elofsson was broken?"
Avd. direktöversatt??
Kommentera

Sorken:

Ja, du skrev det ju själv. Hur stora förhoppningar hade man på honom då? Själv så såg jag honom som sjunde eller åttonde back.

Men okej, kolla noga nu, för här kommer det:

Lassemaja har faktiskt varit helt okej i år. Han är inte MODO:s bästa back men okej femte kanske. Endast slagen av Hedin, Hållberg, Lintner och Pihl. Ja, du läste rätt Pihl. Han är oerhört viktig för MODO:s spel bakåt.
Kommentera

Poffa: Mig vetandes har Lasse J inte varit skadad hela säsongen. Ville endast ha fram ett litet erkännande om att han faktiskt spelat över förväntan i år. Men hur stora förväntningar hade man från början egentligen?
Kommentera

Sorken:

Lasse har ju varit skadad nu ett tag så det hade varit lite fånigt att skrika att han skulle byta. Tycker du inte?
Kommentera

Har aldrig trott något annat. Det har tyvärr inte hörts så många "Byte Jansson!" i år. Varför?
Kommentera

Allt du hör från H Höger är fullkomligt sant.
Kommentera

Kan vara sant. Jag vet inte. Man har ju hört saker från H Höger som skulle kunna vara bevis nog för det.
Kommentera

Visst var Pardavy bra också, precis som du säger...

Men som du säger, inget slår Hegerfors -94, men det var jag som lärde honom den.
Kommentera

Vad kan slå Hegerfors: "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk."?

Förresten tycker jag Pardavy var minst lika bra som Lintner.
Kommentera

Det är jag som har lärt upp Hegerfors...

Om inte annat så förstår man det då man inser att jag ensam hade kunnat fylla ut floskeltoppen i ett år framöver.
Kommentera

"Lätt land"....har du lärt dig av Hegerfors? :-)
Kommentera

Och i natt får vi se om han lyckas göra någon poäng också. Slovakien skall ju bara vinna mot Lettland, även om Lettland inte är ett "lätt land" att möta.
Kommentera

Richard Lintner...
...imponerade väldigt på mig i matchen mot Tyskland. Trots att de förlorade så syntes Lintner lika mycket som NHL-spelarna.
Kommentera

« · 55886