1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503498 inlägg · 4099 ämnen

Richard Lintner...

« · 55886 · » Till forumet

Sv: Richard Lintner...
Standarden på kvällens inlägg är under all kritik. Inget hockeyrelaterat what so ever. (nästan, det beror på hur man ser det) Dessutom är det precis som vanligt. Vi får se om L.J. kan rädda upp situationen innan han går och lägger sig. Det vore bra om det blev en bra start i morgon.

Goddag.
Kommentera

Är det inte MoDoratorernas uppgift att styra upp debatterna i gb:n...?

;)
Kommentera

Om du med L.J. menar Lars Jansson kan man vara lugn, han räddar alltid även de mest prekära situationer.
Kommentera

Ty(s)kland gör 3-2. Divis visade Leksandsklass
Kommentera

Sällan har jag blivit så glad.
Kommentera

Kamilla skrev:
"Jo, problemet för mig är att jag skäms när folk gör bort sig. Jag skäms följdaktligen när svenskar snackar dålig engelska inför en massa människor, eftersom jag anser att det är pinsamt. Som svensk."

Så Eilert Pilarm är ingen av dina större idoler isåfall?
Kommentera

scim:

Vad det gäller Pilarm, så; GAAH!

Och för att Nolaskog ska bli nöjd så lägger jag in ngt som handlar om hockey här också:
Varför har alla damhockeyspelare galler, fast de är äldre än juniorer? Är det för att de är mer rädda om sina ansikten än vad killar är?
Kommentera

Knas:

För att de inte skall se ut som Börje Salming i ansiktet när de är 50. Eller så är det för att det står i regelboken att de måste ha det. Att spela utan visir är manligt och därmed ingenting för kvinnor/flickor.
Kommentera

Jo, men jag undrar VARFÖR det står så i regelboken. Är det månne killar som har skrivit reglerna? Är det så att det förbannade patriarkatet tänkte på sin egen ögonfröjd när de beslutade om damhockeyn?
Kommentera

Knas:

Men snälla du, hade det varit för ögonfröjdens skull hade de väl inte haft någonting alls på sig. Männen vill ju bara värna om kvinnorna så att de inte skall bli skadade. Det är i rent beskyddande syfte.
Kommentera

Varför vill vännen mer att kvinnorna inte ska bli skadade än att männen inte ska bli det, då?
Kommentera

Knas:
Vännen är snälla?
Kommentera

Knas:
Vilken vän?
Kommentera

Men hacka i stereo då.
Kommentera

Hur i HELVETE kunde "männen" bli "vännen"? Jäkla hockeysnack!! Nåväl. Jag menar så klart männen. Byt ut "vännen" mot "männen", och svara sedan på min fråga.
Kommentera

Knas:

Männen är snälla?
Kommentera

Varför är männen snälla mot damer men inte mot sitt eget kön (och inte kön som i en förkortning av könsorgan)?
Kommentera

Knas:

För om killar blir osnygga i ansiktet så får de svårare att konkurrera om tjejen, vilket i sin tur leder till att de som bestämt regeln har större chans att få komma till skott om jag säger som så.
Kommentera

Aha. Det är alltså fula killar som skrivit reglerna...

Varför ser tjejer så sega ut jämfört med killar? Är det en illusion eller en grundläggande skillnad i fysik eller ngt annat?
Kommentera

Knas:

Fula killar? Du menar fula gubbar.
Kommentera

Menar jag fula gubbar? Okejrå.

Lustigt kommenterat i hockeyn nu (fast förr, då):
"En av de ryska flickorna använde sig av en hooking med klubban"
Kommentera

Den slår ändå inte Peter Jidhes "Did you know that Elofsson was broken?" till Mühlegg efter 30 km.
Kommentera

Näe, men Jihde snackade ju svengelska... ;)
Kommentera

Näe, men Jihde snackade ju svengelska... ;)
Kommentera

Ja och ändå är han en av de bättre på SVT-sporten. Eller vad sägs om Christer Ostbåge, Mats Nyström, Albert "signerat" Svanberg och Staffan lindeborg? Vilken första-uppställning.
Kommentera

Förklara för mig varför ordet "broken" var fel i sammanhanget! Eller är det något annat i meningen som jag missat?
Kommentera

Frågan var om Mühlegg fått reda på att Elofsson brutit. Inte att han var nerbruten.
Kommentera

Som jag har fått meningen skriven för mig så betyder den att Elofsson har gått sönder. Innebär inte det att broken är lite fel ord?
Kommentera

Hur kan frågan "Did you know that Elofsson was broken?" Någonsin tolkas som att frågan var annorlunda ställd än den var. Frågan var ju ställd som den var. Ordet broken kan tolkas olika . t.ex. knäckt.
Kommentera

NuMo:

Visst kan det betyda knäckt men i detta läge var det inte så han menade. Han menade att han brutit. Han fortsatte nämligen med att säga att Elofsson stigit av innan Mühlegg svarade.
Kommentera

NuMo:

Vafaen, dina inlägg kommer inte upp i mitt Hockeysnack LIVE - fönster. Inte nog med att vi inte får veta vem du egentligen är, du är så hemlig att dina meddelande inte syns.
Kommentera

NuM:

Aah...nu säger du ngt. Jag tolkade det som att han skulle fråga om tysken visste att Elofsson hade brutit loppet. Om han däremot skulle fråga om Elofsson var knäckt kan det ju funka...
Kommentera

Knas:

Visst men av fortsättningen att dömma så var det "brutit loppet" han menade.
Kommentera

...och sen kommer Per in och för mig tillbaka in på det spår jag redan var inne på...
Kommentera

- Visste du att Elofsson blev knäckt (I kontrast till Mühlegg) och därför steg av?

kanske?
Kommentera

Ja, visst visste jag det men vad har det med frågeställningen att göra?
Kommentera

Där lurade du mig Numo, jag trodde första frågan var riktad till mig. Din fuling.
Kommentera

Hahaha igen. Gör dig inte dum, Per... ;)
Kommentera

Dum har jag alltid varit. Lika bra jag säger det själv, så slipper ni.
Kommentera

Isf vill jag ändra mitt uttalande till:

"gör dig inte dummare än vad du redan är, Per"
Kommentera

Knas:

Ähh, gå och lägg dig så jag inte är idiotförklarad om en kvart.
Kommentera

Frågan hade kanske låtit så om den hade varit på svenska, (vilket inte hade varit så smart.) Meningen, enligt min tolkning, var att jämföra den överaskande skillnaden mellan Müleggs fantastiska prestation från den knäckta Elofsson. Den frågeställningen var åtminståne mera relevant än att få veta om Mülegg visste om Elofsson brutit. (Precis som om han höll reda på alla som klev av.)
Kommentera

Haha. Vadå, det är min nya taktik (i stället för smörandet)...

För övrigt är både FRISCO och NUMOUNTAIN fortfarande kvar, trots att Frisco sa att han sov och NuM sa "godmorgon".
Kommentera

Anledningen att jag är kvar är enkel, knas. Jag har ju inte sagt goddag än.
Kommentera

Knas:

Frisco kör en "datorn på fast han sover" och NuMo kan helt enkelt inte slita sig från datorn.
Kommentera

Aha. Jag visste inte att det krävdes ett "goddag" också.

Isf: goddag.
Kommentera

Ser du mina inlägg på liven än poffa?
Kommentera

Kan någon förklara skillnaden mellan ett godmorgon och ett goddag för en som är lika dum som mig.
Kommentera

Nu ser jag dem. Har sett de tre senaste.
Kommentera

Ok. Bra. Goddag.
Kommentera

« · 55886 · »