Cyklob: All heder för att de är rädda för att utsätta modo för ett ekonomiskt taskigt läge. Men skulle spelet rasa ihop så enormt och hålla i sig när spelarna kommer tillbaka och man missar slutspelt så skulle det nog kosta så otroligt mycket pengar så man skulle få det otroligt svårt.
Men den sämre publiksiffran och ränteläget lär väl inte underlätta i jakten på nya spelare. Men scoutingen på Snellman bör sättas under all kritik och vem vet vad man får om man värvar nytt. Tyvärr har det nog gått så långt så man måste chansa. För att fortsätta så här och tro att allt ska bli gröna skogar så fort vi får tillbaka någon av spelarna är att vara oansvarlig likaså.
MorganaLefaey:
Kan bara instämma. Men jag förstår klubben är rädda om sin ekonomi osv men just nu får man skita i att vara rädd och agera som man skulle ha gjort betydligt tidigare som du säger.
Cyklob: Sen kan man fråga varför ett lag med tunn trupp redan från början är bland de enda lagen som inte värvat något under säsongen. Wanvig, Holmqvist, Niskala, Beech, Jämtin, Olofsson, Penker och Bogg har dykt under säsongen samt att ett antal lag valt att ta in artistare tidigare än vad som var tänkt tyder på handlingskraft. Sen han man säkert glömt några spelare också.
Visst kan man snacka om att det kan tyda på panik och att modo borde ha ett lag med tillräckligt rutinerade spelare för att inte behöva göra sådant. Men då vi hela säsongen bara haft en formation som producerat så kunde man nästan förvänta sig något sådant här. Vilket jag tycker man får skylla sig själva för.
Salle:
i kurvinens fall tänker jag i alla fall så här om man tar in en import spelare ska det vara någon som är riktigt riktigt bra och bidrar med något och i mina ögon är inte kurvinen en sådan spelare. Angående Molinder så håller jag med dig om att han kanske inte gjort bort sig men han kommer ju ingenstans i utvecklingen heller, han skulle behöva lite självförtroende och kanske hänga lite kassar i allsvenskan, Forsberg behöver istid helt klart. Angående Wargh så väger han för lätt som back dock är han otroligt nyttig som forward riktig grovjobbare.
arnio:
Självklart kan det bli kvalserien. Som tur är får man endå säga att man är ute i ganska god tid för att åtgärda problemet om man ser till tabellen och poäng. Men jag håller fullständigt med dig om att kvalserien känns inte alls långt borta om nu inte styrelsen slutar spela patiens och agerar.
Cyklob: Ibland undrar jag om jag ser samma matcher som ni andra.
Sparka Kurvinen? För att han sitter av en och annan utvisning eller vadå. Då skulle ju Hedin och Hållberg varit borta för länge sen.
Skicka Molinder och Forsberg till Löven? Molinder har iofa inte tagit det stora steg man hoppades efter förra säsongen men han har verligen inte gjort bort sig. Han var ju länge klart bättre än Steen tex. Fler än jag som tycker han blir mer och mer lik Svarten i spelstil förresten?
Forsberg kan jag kanske förstå då han måste få mer speltid för att utvecklas och det får han ju nu men han är ju fortfarande bättre än Snellman som då borde lösgöras från truppen tidigare.
Wargh har ju alltid varit offensiv för att vara back och det fortsätter han med gott resultat. Och hans skridskoåkning gör att han sällan hamnar på efterkälken så jag fattar inte varför han får så myket kritik härinne?
MorganaLefaey:
Det räcker knappast med 2 nya spelare. Problemet är bra mycket större änn så. Vi måste ha en ersättare till Wernblom sedan måste vi in med helst 2 forwards till som kan få fart på kedjorna sedan skulle inte 2 backar sitta fel eftersom Viktor drar på jvm och för många av dom andra håller inte måttet helt enkelt. Så ser jag på det i alla fall men det kommer aldrig hända tyvärr.
Cyklob: Fick ett sms av en kollega som sa att det enda positiva med denna match var att nu måste Ecke inse att 1 back och 1 forward måste värvas. Tyvärr har jag en känsla av man inte lär vara helt skadefri någongång den här säsongen med tanke på historik och ålder. Så jag börjar tro att inte ens 1 av varje räcker.
Men skrämmande värre är i alla fall att man även om man saknar en hel del spelare så ligger man och sniffar på otroliga 7% i PP de senaste 5 matcherna samt ett målsnitt runt 0.8
Jag börjar nästan tro att man måste infinna sig på läktaren nästa hemmamatch så det blir någon ordning.
Finns inte så mycket att säga mer änn att vi måste stötta grabbarna nu i denna tid. Och om det är nån som ska ha en känga så är det Ecke som byggt laget. Jag sa redan inför säsongen att får vi skador så kommer det gå åt helvte med detta lag för vi har för lite bredd och spetts.
Just nu är det påtok för många spelare som underpresterar, sedan gör det ju inte saken bättre att dom friska vi har får slita häcken av sig och det kommer ge negativa resultat i längden med. Snellman och Kurvinen är i mina ögon klart mycket sämre spelare än tex jonasen och tribuncovs. Men som situationen är just nu kan man inte sparka dessa tyvärr, men nu hoppas jag verkligen Ecke inser allvaret som vi är i och inte bara köper en spelare och nöjer sig med det utan nu får det kosta vad det vill nästan, för missar man slutspel så blir det en bra mycket dyrare kostnad det. Sedan om vi plockar in ett par nya och dom skadade kommer tillbaka kan vi göra oss av med Snellman och Kurvinen och lätta på budgeten igen. Sedan skulle jag inte ha något emot att låna ut Molinder och Tobbe forsberg till allsvenskan sedan heller dom kämpar och sliter man kommer ingenvart eller får ut någonting, känns som pressen blir för stor för våra yngre killar tyvärr.
På backsidan är det ju rena katastrofen tyvärr så håller inte backlinjen ens div1 klass som det ser ut för tillfället. Jens Westin helt under isen, Tommy Wargh kan spela forward men inte back Hedin ska vi inte prata om och Hållberg gör inte många glada lägg därtill Kurvinen så är det en total katastrof.
Det är Ecke som har pressen på sig samt styrelsen.
MorganaLefaey: Nu skall vi inte vara så j-a negativa. Detta var trots allt ett steg i rätt riktning. 3-0 är på tok för stora siffror och utan en Österrikare som stod på huvudet så hade detta kunnat vara en oavgjord match.
Men sparka Snellman och värva det håller jag med om. Det måste göras om inte annat för att röra om i grytan.