1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507087 inlägg · 4104 ämnen

Rögle - MODO Hockey 2009-11-21

« · 1205520 · » Till forumet

Sv: Rögle - MODO Hockey 2009-11-21
Undra om man skulle ära sydarna med att följa med upp i Januari... :-)
Kommentera

Björn W: Nä Husum rör dom aldrig :) blir kul när ni kommer upp i januari.
Kommentera

renen: Tyvärr icke, han hade familjeförhinder. Svartvadet hälsade för övrigt att alla som kan ska ställa upp i DM-finalen, de är nämligen sugna på segerpremien på 8 000 kronor. Inte för att jag tror att de har någon chans, men. :-)
Kommentera

Björn W:Härligt sydare! Nu håller vi tummarna att alla får vara hela å friska.

ps var Bergström med ochså?

Kommentera

Berka: Jag blir faktiskt lite besviken på Rådbjer, vårt samtal slutade ju i samförstånd med att MoDo inte kan få några unsportsmanlike conduct med Sundström utanför plan, men det kanske trots allt var bra att vi skickade outlaw-fraktionen på honom innan match, alla utfall är ju relativa.
Kommentera

Martin S: Ett tvättäkta Bench clearing brawl!
Kommentera

Martin S: Månsson fick 2+GM för att han lämnade spelarbåset. Och jag satt framför TV:n och undrade när Hinote skulle komma in och röja upp i högen av spelare. :-)

I övrigt, en skitmatch som förgylls av Foppa. Ett mål av yppersta världsklass. Beröm också till Svedberg som varit riktigt, riktigt bra de tre senaste matcherna.

Kommentera

62.56 2 min RBK 20. MÅNSSON, Mathias L-PLB

L-PLB? Leaving player bench? Alltså han kom in från bänken för att veva lite? Såg att Hinote sög tag i Rahimi nere i hörnet.
Kommentera

Salle:

Jo, denna sop-påse är poängbäst efter zucca, men jag är beredda att ge honom godkännt av en annan anledning också. Han skyddade och reagerade på samma sätt som Abboten reagerade när hans brorsa åkte på Molinders propp.
Kommentera

Salle: Stod inte Hasse i vägen för ett kanonskott från en röglespelare i andra perioden, eller minns jag fel?

Sedan är det tragiskt att se att Rådbjer gång efter gång går på Månssons filmningar.

Kommentera

spud: En bra insats av grabbarna. Att åka ner till Ängelholm och "bara hämta" poäng är det inga lag som gör. Så att åka därifrån med 2p trots att man inte spelar sketabra är starkt. Rögle var mycket bättre än både BIF och Luleå men det är nog bra att det inte går för lätt också.

Sop-Påsen är bedrövlig och räddar knappt godkänt då han styr in Pikkarainens, som var bäst i MoDo, urläckra "skott för styrning". Läge att peta Skröder tills Susse är tillbaka?
Foppa var självklart bra och målet är bara underbart.

Kul att Svedberg verkar vara alert i ett tidvis virrigt försvar.

Det märks tyvärr lite för mycket att Timmy saknas. Speciellt då Hasse fick kliva av (Nån som vet vad som hände?). Att sedan Horava/Steen matchar Sondell såpass mycket som görs är underligt. För han är väldigt långt ifrån den hyffsade form han visade i inledningen av säsongen. Bonsaksen var bättre idag tack vare bättre sällskap i Hållberg men är ändå lite osäker.

Kommentera

Berka: Hinote gör inte en bra match, att armbågstackla någon i det läge han gör är så jävla korkat. Vi höll på att komma upp i banan efter att ha blivit nertryckt i i 15 min, det hade kunnat kosta oss segern.

En som dock var sämre var Skröder, omotiverad, lat loj och omständig. Han kom inte nånstans, att han fick bli segerskytt ser jag närmast som ett hån mot de spelare i laget som brydde sig de första 60 minutrarna.
Kommentera

MODOJohan: Hinote gör en bra match! En viktig spelare som är totalt orädd.
Hans inställning är närmast världsklass, första matchen på många många månader och han dödar pp och är rätt i banan hela tiden.

Kan bli oerhört viktig för modo i vinter
Kommentera

Lumber Jack: A banner it is!
Kommentera

Undrar om den där tuffa tuffingen Rahimi kände sig stor när han inte vågade kliva upp på blå och spela bort pucken som studsade ifrån Peter, och var klart inom räckhåll för Rahimi, utan började panikbacka och släppte upp yta för en målchans.
Halvfigur.
Kommentera

Lumber Jack: Ja men i slutet ja! Men det är bara tillfälligheter som gjorde att Carl Rackie förlorade mot Dean Youngblood... kanske blir att sätta på kulthockeyrullen ikväll? =)
Kommentera

MODOJohan: Äh, han loosar ju mot liraren. Precis som Rögle-
Kommentera

NuMo: Det är härligt säger Skröder. Hehe.

Undra om inte mellanbror Enström är mest less idag. Hade han inte filmat hade det säkert blivit utvisning istället för mål.

Kommentera

Lumber Jack: Hade gärna sett att det blev lite mer gurgel där på slutet! hehe Ol´ time hockey precis som du säger. In med Carl Rackie säger jag ;) Youngblood 1986
Kommentera

Berka: Den här matchen har kunnat sluta hur som helst. 1-1 får ses som rättvist. Att vi vinenr får ses som ännu mer rättvist.

Sen verkar det som att hyndorna fick stryk. Det är aldrig bra för en hund att få stryk, oavsett hur rättvist det är.
Kommentera

MODOJohan: ol´time hockey!  :-)
Kommentera

Lumber Jack: du hade rätt =) tanx ;)
Kommentera

MODOJohan: IN MED HINOTE!!!
Kommentera

Berka: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Lumber Jack: jag hoppas du har rätt , du vise man
Kommentera

Berka: 4 on 4, det är vårt!
Kommentera

NuMo: Undrar om tränaren i Cska ångrar sitt uttalande han gjorde för några veckor sedan att foppa är slut och det enda som återstår är namnet.?
Kommentera

NuMo: OJ OJ OJ FOPPAAAAAAA
Kommentera

Berka:

VEM ANNARS!
Kommentera

Berka: FOPPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW
Kommentera

Lumber Jack: Nu vill jag se en toppning av laget sista 10
Kommentera

En fråga, Varför gör vi inga mål i PP? PP:t är ju en gåta, modo kan bara inte spela PP, va fan med så mycke bra spelare borde vi nästa göra mål i varenda tycker man, men de går inte.

Gillar inte detta, modo har alltid så svårt att göra mål på rögle =(
Kommentera

Lumber Jack: k. forsberg har spelat upp sig , men han räcker inte till som center i 1:a kjedjan
Kommentera

MorganaLefaey: Susse måste komma tillbaka, utan center är Zuccen blek,

Ta nu tillbaka taktpinnen

Kommentera

MorganaLefaey: Svedberg är bäst på plan helt klart. Tror att rögles dominans uppkom i och med alla PP dom fick spela, modo slog mest felpass och hade förtvivlat svårt att lägga ut trissan i boxplay.

Numo: Jag tycker inte domaren varit konsekvent, han tar tex. hinote när han tacklade, en utvisning i min mening, men han tar inte för densamma när han lindar sin klubba runt midjan på hinote och river ner han i slutet. Ett okonsekvent dömande tycker jag.
Kommentera

Berka: Skulle nog säga att Svedberg är bästa modoliraren så här långt. Andra perioden är kaos rakt igenom. Ingen fart och passen kommer inte dit de skall. Detta samtidigt som RBK verkligen skruvat upp farten får en att vara orolig.

Men med lite utskällning i paus så skall nog det här kunna gå vägen.
Kommentera

Berka: Håller inte med. Domarna är ok.
Kommentera

knaskamilla: Domaren håller dålig klass idag, dömer bort modo ur matchen med en handfull utv.

Modo har kapacitet att komma tillbaka bara domaren inte fortsätter döma åt ett håll.
Kommentera

knaskamilla: Han är väldigt bra. Modo sätter inte sina chanser idag så de kan bli tungt att vinna för rögle har skapat några riktigt vassa lägen i PP
Kommentera

Har hållberg vaknat på fel sida, fruktansvärt vad han är dålig idag!

Han slår inte en passning rätt
Kommentera

Låter på webradion som att Svedberg är riktigt bra.
Kommentera

Dommaren är ju för fan full?!
Kan inte foppa ge på han än smäälll
Kommentera

Berka: men heeeeeeelvete vad han favoriserar Rögle
Kommentera

NuMo: Sen måste jag säga att pucken studsar väldigt fel för modo.

Kom igen nu, vi är så mycket bättre än ängelholmarna
Kommentera

knaskamilla: Jag tappar upp en öl till.
Kommentera

NuMo:

Tappat.
Kommentera

MODOJohan:

Vi har tapat allt eget spel nu. det här befarade jag innan match.
Kommentera

men hellvete rådbjär....... månsson lägger sig
Kommentera

Berka: domarn luktar brännvin
Kommentera

« · 1205520 · »