Nä ulf får ta och lämna, han coachar ju inget. cumiskey och lehtuvori, elitseriens bästa back med elitseriens sämsta är inget man sätter ihop om man har som yrke att coacha ett lag.
J F K:
MoDo slarvar bort den här segern. När de håller farten uppe är de helt överlägsna. Trist att ren nonchalans, både från spelare och ledare, kostar minst en poäng.
Vad krävs för att Uffe ska sära på 3 och 15? Det känns som att det blir hönsgård så fort pucken slängs in på mål när de två är inne tillsammans.
Berka: Rögle har momentum and goes for it.
Modo är fega krakar som tror att man skall vinna utanvidare.
Berka: WONDERBAUM!
Nu förväntar jag mig något positivt från Susselinan. De har somnat.
J F K:
Mycket onödigt av Nagy att gå in fullt i den situationen. Det finns dock en anledning varför Brithén klarade sig bättre än Öberg och det är såklart att han håller tyngdpunkten låg och träffar hela kroppen och inte enbart huvudet.
I övrigt måste jag säga att det är lite patetiskt med alla som klagar på Elitserien och snackar om hur mycket roligare spel det är i Junior-VM eller Allsvenskan. Rögle-MoDo bör inte bjuda på någon propagandahockey, men det är ju en enorm skillnad. Förklaringen är troligtvis att backarna i Junior-VM och Allsvenskan är så pass mycket sämre att de går på alla de där enkla dragningarna och missar markeringar vilket öppnar för smörpassningar.
Monno: Nog för att gerber är en kompetent målvakt, men klart vi skulle haft några mål till.
Fan ibland undrar man nju om rögle har gett upp årets es, modo får ju 3 mot 2:er och 2 mot 1:er hela tiden!?
Redigerad kommentar
NuMo: Fin jämförelse ;)
Modo känns inefektiva, många sylvassa lägen men bara 2 mål varav ett är 100% tur
Berka:
Jag hade svårt att låta bli att spontant skrika: "Gör mål, du är fri!" när Foppa bara hade fyra spelare kvar mellan sig och målvakten.
Svensson har jag hittills aldrig skrikit att han skall göra mål, trots att han varit fri. Jag förväntar mig helt enkelt inte det.
Redigerad kommentar
supertr?tt:Härligt att se att han har kvar sitt fina defensiva spel ;)
supertr?tt: Frågan är hur pass öppet läge måste B. svensson ha för att sätta pucken?
Straff utan målvakt?!
Berka: Lintner !
En gång Modo-spelare, alltid Modo-spelare :)
Berka: Domarna är väl inte Rain Man heller.
Snyggt Lintner!
Nenne:Nu såg han att det var 2 killar i utvisningsbåset, snabb kille..
supertr?tt:Jo, den där snubben spelar fult hela tiden och fick en chans att filma till sig en utvisning...
ja, man måste vara en idiot om man spelar Lehtivuori med Cumiskey. De passar ju så uppenbart inte ihop.
J F K: Hahaha "Nån idiot har satt... " ;)
1-1 nu iaf
Haha! Cumiskey tar revansch som vår offensivaste spelare. Snygg passning på bortre till Susse.
Varianten börjarkännas igen.
Monno:
Hur är fingertoppskänslan med strafflägare idag då? Skulle inte förvåna mig ifall han slänger in Dave Spina eller dylikt.