Betyg för dagens match, 3 av 20 oavsett straffutgången
Berka:
Madsen har ju sett het ut, får knappast förtroende. Kempe, Spina och Nagy säger jag.
Visst satte väl Ritola och Madsen var och varannan straff förra säsongen? Kempe, Ritola och Madsen borde vara en tämligen given trio. Men K-Fop lär ju dominera på träningarna...
Monno:
Huh? Nagy är väl en av få som kommer undan med godkänt. Har försökt hitta ytor och enda i laget med +2.
Redigerad kommentar
Berka:
Ja, Ulf har inte lyckats med någonting...
Redigerad kommentar
Berka:
Straffar är ju ändå bara lotteri. Lika bra att plocka fram tombolan när straffskyttar skall utses.
NuMo: Hahaha
Tänk om vi skulle sätta alla 3 straffar, har det hänt nån gång?
Bad_Brett: Tänk att challe tyvkte så..
fast vi vann ju bara 3 av 13 straffläggningar den säsongen oxå så, challe var inte så intresserad!
Ritto ........ nä
Berka:
Ritolas straff hade jag kunnat göra. Så dålig som Kempes straffar börjar bli kommer jag aldrig.
Redigerad kommentar
Berka:
Uffe valde fel fyra gånger i straffläggningen nu. Ska vi sparka honom innan vi åker hem?
Berka:
Avgå alla. Seriöst.
Jag bryr mig inte speciellt mycket om någon poäng hit eller dit, men sätter man slarvar bort detta på är ju helt jävla bedrövligt. MoDo är ju helt överlägsna och torskar på ren och skär nonchalans.
Och straffarna. Försökte de ens?
Monno:
Vill man skylla strafförlusten på honom så får man väl göra det. Vi tar en poäng på bortaplan och har tagit poäng sju matcher i rad nu. Det kunde varit värre...
Bad_Brett: Man trodde ju att med Uffe vid rodret så skulle ingen jävel kunna glida omkring för då skulle dom få en utskällning, men vad ser vi.. en handlingsförlamad coach som står som en holk i båset.
Att inte ta time out efter 10 i 3:e är ett jävla skämt till coachning. att sen heller inte kunna få grabbarna att jobba hårdare vid ledning och 5 kvar, han säger själv att "vi blev passiva och tappade skriskoåkningen" JA MEN FÖR HELLVETE GÖR NÅTT DÅ, DET ÄR JU DU SOM ÄR COACH!!!??
att sen straffläggningen gick som den gick är mest bara synd.
Jag skulle kunna tänka mig att ha kvar ulf men då måste det in en andretränare med lite kompetens för som det är nu så kan grabbarna spela utan coacher
Nine: Jösses. Så fort folk tycker olika ska du vara ironisk över det. Får folk inte vara upprörda?
Nine:
Sluta trolla nu. Givetvis måste man kunna kritisera detaljer i ledarskapet även om resultaten överlag går bra. Uffe har gång på gång hyllats i media för att han är så noggrann med just detaljerna, och därför är det väl rätt befogat att kritisera honom när han skickar ut mindre bra signaler till laget? Precis som att vi hade rätt att kritisera Salles hängskalle eller Wernbloms hjärnsläpp trots att de öste in poäng.
SKA St. Petersburg sparkade för övrigt Milos Riha när de var serieledare och har efter det vunnit 8 av 9 matcher, så det är långt ifrån löjligt att ifrågasätta huruvida Uffe är optimal som tränare i MoDo, även om jag personligen inte tycker att det vore speciellt intelligent att byta tränare i detta skede.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Det enda jag pratat om (och gjort narr av) är att Berka skrev "Nä ulf får ta och lämna" vilket var det dummaste jag läst. Har inte påstått att man inte får prata om detaljer eller vad ni nu vill klaga på. Kör hårt.
Rytter: Skitmatch, skitdag, så gott som ALLA resultat ( främst jvm o vår match) gick illa, OK 1 pinne är väl någorlunda, men allt för slappt - de tog ju i just efter målen, o gjorde själva mål - sen ner o slappa igen. SKIT!!
Som sagt, Topp-4 , inge närmre ikväll iaf. BIF nu på samma poäng.
Rytter:
Det är ganska naturligt att det blir så och det är lite det som är tjusningen. Om alla analyser blev helt nyanserade skulle lite av charmen försvinna.
På samma sätt är det naturligt att vi börjar tokhylla Robert Hägg för att han lyckades vinna pucken några gånger och "bara" var -1 i turneringen.
Om man som supporter direkt efter en sådan här match kan känna sig nöjd för att tabellplaceringen trots allt är rätt bra, då kan omöjligt den totala entusiasmen infunnit sig.
Rytter:
Jag tycker kritiken överlag var väldigt konstruktiv bortsett från ett enstaka inlägg från Berka. Uffe måste försöka tända laget mer än han gör och backparen måste ändras. Och laget måste träna på straffar, vilket de uppenbarligen inte gör eftersom Mario "säkerheten själv" Kempe bränner allt helt plötsligt.
Rytter:
Jaha, ja, men det är lite av hans charm. Ungefär som att han aldrig lär sig stava till Växjö.
Bad_Brett: Aaltonens mål var väldigt talande för matchen. Modo åkte lite halvlamt efter och slog lite med klubborna på honom medans han jobbade, åkte skridskor och pangade in 3-3 pucken.
Himla tur att vi har Starkbaum i mål annars hade vi nog gått hem tomhänta från Ängelholm.
Monno: Jag gillar honom och tycker det är synd att han inte fått ut mer av sin talang den här säsongen. Dessvärre visade han upp sig mot just Modo.
I ett byte hade han två livsfarliga skott från blålinjen och sedan satte en grym tackling på en modospelare.
Berka:
Får Uffe och Peter inte ihop det? Modo kan gå på Rögle-fart resten av säsongen och ändå ta sig till slutspel. Den resa som Modo gjort från det att Uffe och Peter tog över till nu är riktigt bra. Det finns detaljer att jobba på men att påstå att Uffe och Peter inte får ihop det är bara löjligt.
Du skriver "Nä dagens tillställning var ett rungande bevis på att coacherna tyvärr misslyckas med att få laget att offra sig besinningslöst för vinst ."
Du snackar om EN match. EN! Kommer du ihåg bortamatchen mot Brynäs man vann med 6-5? Också en match. Ett rungande bevis på att coacherna verkligen fått laget att offra sig besinningslöst för vinst. Eller? :)
Nine: Nog håller jag med om att Berka ser allt i svart eller vitt. Antingen är det gudabenådat eller så är det anus.
Jag kan också tycka att coachparet gör många väldigt märkliga beslut. Jag tycker att de äntligen hittat rätt med kedjorna, men backmässigt är det fortfarande horribelt att behöva se Lehtivuori med Cumiskey då de är katastrofala framför eget mål och de så långt ifrån som det ens är teoretiskt möjligt passar ihop. De SKA inte spela ihop under några som helst förutsättningar.
Sedan är matchcoachingen passiv. Att vilja se dem lämna för en dålig match är direkt löjligt, men visst borde de visat tidigare igår att det inte är acceptabelt att åka omkring på en skridsko. Egentligen är det väl som Eldebrink blev irriterad över så att alla spelare givetvis har ett eget ansvar att vara förberedda på en match, men en coach kan i regel väcka dem om så inte är fallet. Här är Samuelsson strax efter Rönnqvist i Luleå oerhört passiv.
Monno:
Hur är fingertoppskänslan med strafflägare idag då? Skulle inte förvåna mig ifall han slänger in Dave Spina eller dylikt.