1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507185 inlägg · 4105 ämnen

Så som i himelen, del II

« · 497226 Till forumet

Så som i himelen, del II
Saxat ur dagens AB.

Det var inte bara målet som gjorde honom rasande. Han var också upprörd över publikens agerande i Kempehallen.
- Vi kan inte acceptera att få en massa saker slängda över oss i båset. Matchprogram, dricka, spottloskor och snus. Skandal är ordet. Sånt här trodde jag inte hände i Kempehallen, där hockey verkligen borde vara kultur.

Cykloperna i Ö-vik har visat sig från sin rätta sida, eller vad säger du Hellge? HEHE
Kommentera

Sv: Så som i himelen, del II
Per HApps: Ja det är skandal, man skäms att bo i samma Län.
Publiken som gett BU-rop ett nytt ansikte.
Kommentera

Per HApps: Äh, det borde vara som i USA, d.v.s. att brottslingar icke äga rösträtt.

Eftersom han inbillade sig en massa som hände på isen, så kanske han bara inbillar sig att det kom saker ner i båset...

Förövrigt är det oacceptabelt att saker slängs ner på isen och i båsen. Även om det sker provoceringar.
Kommentera

Det är heller inte första gången i vinter som Modo-fansen misskött sig. I en tidigare match mot Brynäs uppträdde publiken liknande.
Kommentera

claesw: Rent empiriskt betyder detta att om man har en domare på isen som inte klarar av sin uppgift flyger det in matchprogram på isen. Vi har alltså en kausallösning här, in med riktiga domare så kommer det inte att upprepas. Vetenskapen når nya höjder ;-)
Kommentera

Lumber Jack:
aha, så det är domarnas fel att det kastas in saker på isen,
tänk det visste jag inte. .)
Kommentera

Per HApps: Orsak -> verkan. Fast allvarligt talat är det pinsamt när det kommer in saker på isen. Det är svagt av ordningsvakterna att inte statura exempel. Om någon är överförfriskad eller dricker en medhavd öl på ståplats är det aldrig några problem att slänga ut vederbörande. Men sittplatspubliken verkar vara fredad, och inte bara i Kempis. Ut med packet!
Kommentera

Per HApps:

Nåja, rikspuckot Leif Strömberg är väl inte dummare än så att han försöker ta fokus från sitt eget lags spel och sina egna idiotiska utspel. Hur dumt det än är med folk som kastar in saker från läktaren (jag såg det faktiskt inte ens så jag kan inte bedömma sanningsnivån i det uttalandet) så är det en bagatell jämfört med Charas misshandel av Sedin.
Kommentera

Per HApps:

Jag har ju blivit snäll sa jag ju. Men generellt tycker jag man ska ha cyklop när man dyker ...och när man ser på hockey...i Kempis.

teflon-Hellge
Kommentera

scim:

Nu har jag f.ö. studerat matchbilderna och där ser man då inte att något kastas trots att kameran ligger snedd över Färjestads spelarbås under hela spelsekvensen fram till Hasses mål. Dessutsom så antyder inte ens Kulon i intervjun efter matchen att något kastats, han är bara besviken att hans eget lag inte kunde sätta sina lägen och att det trots allt finns en del positivt att ta med sig från matchen...
Kommentera

scim:

Och för att slutligen bevisa att Herr Strömberg har för vana att ljuga så behöver jag bara skriva följande citat ur matchartikeln i AB (se länk):

- 2-1-målet och Modos tre poäng var ett rån från domaren Ryhed. En av tvillingarna låg ju inne i målgården och målvakten Gerber kördes bort ur målet. Men domaren sket väl på sig av trycket från den fanatiska hemmapubliken, säger Strömberg.

Jag vet inte vad som projicerades på herr Strömbergs näthinnor men en sak är säkert, nära 5000 personer och Canal+ kameror (och alla som såg den produktionen) såg vad som egentligen hände...
Kommentera

scim: Herr Strömberg är välkänd för att överreagera. Tro mig, vi har haft med honom att göra i många år när han tränade Bofors.
Detta är väl bara ett sätt att markera att han klivit fram lite mera i rampljuser efter herr Gustafssons avsked.
Kommentera

scim: Som jag förstår det så finns det ingen Modoit på HS som tycker det är bra att det kastas in programblad på isen, förutom jag som tycker att det är en bagatell. Fast jag skulle själv aldrig kasta ut ett programblad, de kostar ju faktiskt tjugo kronor. Fick jag tag i en prilla så kanske jag skulle ta den, men troligen inte, eftersom jag har en tendens att bli yr och illamåede av dem. Kasta ut dem på isen skulle jag heller inte göra. Usch! En hockeyspelare skulle kanske plocka upp den och stoppa den i munnen. Tomma petflaskor då? Nä, där går gränsen. Man kastar inte ut vare sig tomma eller fulla petflaskor. På frågan om man skall kasta ut publikmänniskor som kastar saker på isen. Nja, jag är kluven. En spelare kan ju snubbla på en utkastad full och grinig sittplatsare, så det kanske inte heller är så bra. Nä, jag förordar inget utkastande jag.
Kommentera

scim: Är du allvarlig? var du på plats i kempis? isåfall undrar jag vad du har för version av splitvision:)
Kommentera

Dawidovski: Hallå. Bara att du säger så innebär att du inte var där.
Kommentera

Dawidovski: Hoppas det ligger en ärta under din madrass. ZZ z z z Z
Kommentera

« · 497226