1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507114 inlägg · 4104 ämnen

SAIK - MODO 080819

« · 1056313 Till forumet

Sv: SAIK - MODO 080819
Försäsong är försäsong, huvudsaken är att man får ihop laget tills premiären. Sedan är det väll aldrig fel iof att vinna nån träningsmatch så man får med sig lite positiva saker in i serien. Men att PP ser ut som det gör är väll knappast en chock vi kommer aldrig kunna få ett rejält pp om vi inte plockar in 1-2 riktigt bra pp backar gärna rightare.
Kommentera

Paddan: Så de där 3,5 minutrarna som de hade tränat PP har inte sett till att det blivit någon förändring. Ack Ack.

Vilka är det som saknas då laget ser väldigt knepigt ut frammåt. Är det bara Warg och Salle och Yetman då men han missar väl 12-13 matcher.

Sen så har tydligen modo lyckats med att släppa in en puck med 1 sekund kvar av andra. Slappna av just innan periodpaus är man van vid också.
Kommentera

Paddan: Jaja. 20 minuter kvar att peta in två för oavgjort.
Kommentera

Frisco: Modo ganska tama i spel med fler man på isen. Det känns också konstigt nog väldigt välbekant.
Kommentera

Paddan: SAABlar.
Kommentera

Poffa: Så vitt jag vet vann vi en match. Men jag fånade mig väl en aning då man skulle börja med bortförklaringar efter 45 sekunders spel. Skrev väl att det inte är speciellt viktigt med resultatet och då menar jag att det inte egentligen spelar någon roll så länge Harri får de svar han behöver.
Kommentera

Poffa: Volvo Sonett har syv forgasere...
Kommentera

MorganaLefaey: Va faan, är det Brynäsboken jag hamnat i?

Säsongen 06/07 vann MODO SM-guld. På försäsongen vann vi hur många matcher?
Kommentera

Många blivande JVM-spelare i denna truppen. Rundblad, Hedman och Westin. Dessutom kan Tim Erixon vara en kandidat om han får istid i vinter. Tim är Janne Erixons son, han som spelade för Rangers på 80-talet.
Kommentera

Paddan: Skogstokiga Norran som har liveuppdateringar när Schtaaaan-spelare knyter skridskorna har ju lite mer matnyttiga uppdateringar:

norran.se/sport/hockey/skellefteaaik/article160724.ece
Kommentera

shinzawai: Skröder, Charging, varför är man inte förvånad? Iofs förvånad att det blev 8 minuter för lite...
Kommentera

MorganaLefaey: Kollar man Schelleftes laguppställning så känner man igen ungefär 4 gubbar, så att ligga under eller förlora är märkligt..
Kommentera

shinzawai: Nu får vi börja hitta på ursäkter. Skellefteå har väl spelat fler matcher, de har hemmaplan, de har fler ordinarie spelare med i matchen. Jetlag efter resan upp osv.

Får hoppas Harri finner det han söker. Är ju som sagt inte så viktigt med resultatet, även om man självklart vill att de skall vinna.
Kommentera

Hawerchuk: Hade ju varit intressantare med en online från hockeyligan så man hade kunnat få liveuppdatering på skott mm. Men man får väl nöja sig med detta än så länge.
Kommentera

shinzawai: För vältränad.
Kommentera

SAIK - MODO 080819
Ett-noll i arslet. KRIZAN, va fan!
Kommentera

« · 1056313