1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504802 inlägg · 4100 ämnen

SAIK - MoDo 2011-12-30

« · 1453095 · » Till forumet

Sv: SAIK - MoDo 2011-12-30

Paddan:

Morgan Johansson.

Kommentera

NikkiNine: Vem var domaren med nr 13 på ryggen, han tog de mest egendomliga utvisningar matchen igenom för båda lagen.
Kommentera

Berka:

Man kan egentligen inte säga så mycket om dagens match, den blir totalt sönderblåst. Killarna som spelar box play ska ha en stor eloge, likaså Tellqvist. Finns inte så mycket att säga om spel fem mot fem för det hände ju inte sådär jätteofta...

Gällande domarinsatsen så finns det väl inte så mycket att säga. Fruktansvärt horribelt åt båda hållen. Stackars Dick.

Kommentera

Berka:

Vi har verkligen haft stolpe ut mot SAIK i år.

Kommentera

Om jag får tillägga något positivt så fick vi en poäng iallafall. 

Timrå, Växjö och Djurgården kammade hem noll poäng. 

Kommentera

arnio:? njae, precis så är det juh! Modo tappar poäng idag på ren oflyt, dock var saik de spelförande laget och var stundtals riktigt mycket bättre än modo!

Kommentera

NikkiNine: Hej åHå luden tå, så kan det gå!

Usch 4 klockrena ramträffar och skröders 2:a straff glider mellan benen, snuddar benskyddet och glider utanför.    Fan det är så jobbigt att vi inte gör mer mål för kvalifiserade chanser har vi ju i antal varje match.

skulle vi bara göra lite mer mål på dom öppna lägen vi har och sätta några % mer av alla ramträffar så skulle vi ligga på slutspelsplats, så sjukt tajt är det!            sen skulle jag inte grina om modo kunde förvalta fler pp med några ynka % då skulle modo bli ett lag att verkligen räkna med i slutspelet..

jag är tom

Kommentera

Berka: hahaha vilket inlägg, snacka om att ha modobrillorna på sig.

Kommentera

Bad_Brett:

Ta det i PM.

Kommentera

NikkiNine:

Ja, med tanke på ditt lilla "hot" häromveckan om hur "samma behandling" väntade varje gång du inte höll med mig, samt att inlägget var adresserat till mig, drog jag (om än felaktigt) den slutsatsen.

På Internet är det emellertid svårare att kommnunicera i och med att tonfall och kroppsspråk försvinner och därför är det viktigt att vara extra tydlig. Skriv gärna ut vilken person inlägget riktar sig till nästa gång för att undvika missförstånd. Det tror jag alla skulle uppskatta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett:

Haha. Kul att du trodde att jag menade dig.

Kommentera

NikkiNine:

Handen på hjärtat; Tycker du inte att din lilla personliga (och enkelriktade) vendetta du har startat mot mig här på forumet är aningen ...barnslig?

Uppenbarligen har jag sårat dig på något vis, men vore det inte lite mer sofistikerat att skicka ett mail där du kort och koncist förklarar vilka kommentarer du har upplevt som sårande och varför?

I en gästbok som tappar mer och mer i kvalitet, tror jag de flesta slipper se denna typ av trams. Bemöt åsikterna, inte personen.

Kommentera

NikkiNine: Ikväll var det snudd på vuxenmobbnig från domarna mot Dicken. Dags för diciplinnämnden att ta ett utvecklingssamtal med männen i randigt. Horribelt att det får se ut så här i en proffsliga.
Kommentera

Berka:

Man får väl dra pucken bakåt så länge man själv färdas framåt? Eller?
Kommentera

Gustafsson: Även fast modo inte spelar direkt bra i 60 min så borde vi ligga på slutspel för så pass bra är vi, modo har så otrolig Otur att det måste anses som störtlöjligt... 4 skott i virket och alla puckar ramlade precis utanför.

saik gör ett felaktigt mål (1-0)  och en väldigt tveksam straff där lindström drar pucken bakåt, jag tycker det talar sitt tydliga språk.'

trots att vi möter ett stark hemmalag på bortais och skapar dessa målchanser så får man på nått sätt vara nöjd även fast ren och skär otur IGEN gör att vi tappar poäng.

Kommentera

NuMo:

Utvisningarna är horribla domslut, men likväl hade han en väldig tur som inte fick 10 minuter för sitt beteende. Jag tror det är mest det Ulf är missnöjd över.

Kommentera

Bad_Brett: Ett jävla stolpskott ifrån seger...

Jaja, egentligen skall man väl vara hyfsat nöjd med 1 poäng.
Kommentera

Bad_Brett: äh, dick blev ju särbehandlad idag, han får 2 totalt felaktiga utv mot sig och ingen med sig fast man kunde räkna både till en och två bara i slutet.

jag skulle ha slagit sönder näsan på domaren om jag var dick

Kommentera

Bad_Brett: Båda sista utvisningarna är ju mer än otur. Domaren är ju rent av dum i hövve! Tycker att Axelsson visar vilja i de situationerna.
Kommentera

NuMo:

Axelsson var uppenbart missnöjd över att inte få lägga någon straff. Ska vi gissa att Samuelsson inte är helt nöjd med hans diciplin?

Kommentera

saik är ett lag vars framgång vilar på otrolig tur, denna säsong.

modo förtjänar och är värda mer poäng idag

s

Kommentera

Berka: Först tänkte jag säga: HUR KAN MAN SÄTTA SKRÖDER PÅ EN STRAFF!

Sen ändrarde jag mig.

Sen fattade jag inte hur Skellefteå kunde sätta sin straff.

Sen fattade jag inte hur Schremp kunde sätta sin.

Sen fattade jag inte hur Ritola kunde sätta sin i stolpen.

Sen fattade jag inte att vi kan ha sån otur att Skellefteå lägger in sin så skickligt.

Sen fattade jag inte att Schremp plötsligt tappade alla fantasi.

Sen fattade jg äntligen att Lindström misade sin klart.

Sen fattade jag inte HUR KAN MAN SÄTTA SKRÖDER PÅ EN STRAFF TILL!

Sen fattade jag inte att vi skulle behöva förlora matchjäveln!

Kommentera

bisterfinnen:

Chie.....Faaan!

Kommentera

fan vi har sån jävla otur....... allt studsar saiks väg
Kommentera

bisterfinnen: kom igen nu modo......

Kommentera

Berka:

Chief!

Kommentera

Berka: Inte ofta jag orkar klaga på domaren men detta var ju verkligen en helt horribel domarinsats - Åt båda håll. Snacka om att totalt blåsa sönder en match.

Annars så trodde jag verkligen ALDRIG att vi skulle lyckas kvittera den här matchen, grymt härligt med poäng!
Kommentera

MorganaLefaey: Axelssons 2 senaste utv. är ju katastrof av domarna! 
Kommentera

MorganaLefaey:yes han sköt pucken studsade upp uch målisen skulle ta ner pucken i plocken då axelsson slog pucken måt mål, och åkte ut!

fruktansvärt av domaren som gång på gång ger saik slagläge.

Kommentera

MorganaLefaey: De har i alla fall kul kommentatorerna. Jocke L tar armkrok på Axelsson och när han inte får omkull han så lägger han sig ner och sparkar undan benen. Och Söderström är elak mot Skröder då han flyttar på sig så skröder missar tacklingen. Det borde ju va utvisning.....
Kommentera

MorganaLefaey:

Det såg onekligen så ut. Han får inte ens skjuta längre. Otroligt.

Kommentera

MorganaLefaey: Korrekt!
Kommentera

Stämmer det att dicken inte träffade någon när han åkte ut för slashing? Enligt radion träffar han pucken och inget annat, ändå åker han ut.
Kommentera

MorganaLefaey: INGEN kan vara nöjd om domarnivån (snarare brist på) är så här.

Dom tar utvisningar som abselut inte är nåt och släpper solklara regelbrott om vart annat. Och åt båda hållen.
Kommentera

NuMo: vilka dommartabbar!!! axelsson slår pucken som är fri och åker ut på slashing??

är den randige helt bakom?!

Kommentera

NuMo:

Haha, vilka liarare inne med Susse, Ahnelöv och Tolle!

Kommentera

Salle: Domarna måste ju bara laddat med en vhs med Jörgen Grundström-highlights! Det känns som det knappt varit spel 5-5...
Kommentera

Nieminen: Det fungerar inte alls i PP. Vi förlorar alla 50/50, alla 40/60, alla 30/70-situationer. Tror fan att vi förlorar alla 20/80-kamper också, till 50% i alla fall.

Kommentera

bisterfinnen:Känns som om Skellefteå spelarna är lite frusterade över att det inte gått enklare idag och därför drar dom på sig utvisningar
Kommentera

Salle: Visst sågar de domarna alltid. Men har låtit på dem som om det är MODO som skall vara supernöjda över hur de dömt så här långt.

Men det glädjer en inte direkt att de förklarar att MODO-spelarna inte är skärpta och slarvar enormt i 4 mot 3 i förlägningen.

Kommentera

Bad_Brett:

Nu stänger vi matchen.

Kommentera

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN HUR I HELLVETE KAN MAN BLI SÅ JÄ---LA KASS I NUMERÄRT ÖVERLÄGA... jag blir tokig, ja eller tokigare än vanligt ;)
Kommentera

Nieminen:

Ritola är otroligt dålig ikväll.

Kommentera

Nieminen: OJOJOJ så webkommentatorerna sågar domarinsatsen strax under hålfoten....

Gött med en oväntat poäng. Och en bonuspinne vore grymt gott
Sen går de övriga matcherna med oss.
Kommentera

Nieminen: PP nu igen, snälla hockeygud, kan du inte se till så modo avgör i sudden?

Tack

Kommentera

bisterfinnen: Det här är den tveksammaste domarinsatsen i år, snällt sagt. Avstängning?
Kommentera

NuMo:Haha väl talat =)

Nu avgör vi under ordinarie ;)

Kommentera

Berka: Domarna har tappat matchen och tar ut det på spelarna.
Kommentera

bisterfinnen:

Hahahahhaha domarn!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

« · 1453095 · »