1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514927 inlägg · 4114 ämnen

Salo vs. Kiprusoff

« · 425234 Till forumet

Sv: Salo vs. Kiprusoff
Det är synd om Salo. Här tabbade han sig helt i onödan. Även om jag håller på Tiken hade det ändå fått bli oavgjort på ett annat sätt. Salo är en bra målvakt och en grym värvning för MoDo. Dessutom så har han stått upp i alla kritik från framför allt media. Lasse Anrell är ju för fan helt Salo-elak.
Kommentera

scim: Säger som nr VII. Halva Kempis skriker skjut och Salo skjuter. Helt rätt tycker jag. Friskt vågat hälften vunnet.
Kommentera

Frisco:

På ett vis kul att han vågar men fortfarande brist på omdöme. I det där läget lägger man ut pucken i rundeln.
Kommentera

scim:

Saxat från text-tv:

"-Synd vi ska tappa poäng på en tabbe. Med 20 sekunder kvar av matchen ska man ju inte försöka lyfta ut pucken, säger Modos tränare Kent Forsberg."

En helt korrekt bedöming, Kent.

"-Det är inget misstag. Jag skulle göra om samma sak igen, säger Salo till Örnsköldsviks Allehanda."

Eeh.. nog lite synd om detta skulle hända MoDo igen, vilket han ju verkar vilja medverka till..? För det VAR ett misstag, Tomy Salo.. ett matchavgörande sådant, dessutom.
Kommentera

Frisco:

Helt fel, tycker jag. Vid ställningen 3-1 är det okej, men att offra 2 poäng för ett försök till mål från Salos klubba är inte bra. Lägg istället pucken till en back och låt han lyfta ut den i mittzon.
Kommentera

Dream Team:

Dagen då halvfinnen Tommy blev helfinnen Tomy... ;)
Kommentera

Dream Team:

Matchavgörande var det dock inte. Detta eftersom matchen inte avgjordes på misstaget.
Kommentera

Poffa: Det är sant. Men matchresultatet om Salo inte gjort tabben, hade väl knappast blivit 2-2? Så jag tycker nog att poängfördelningen avgörs rätt så rejält där åndå jag.
Kommentera

Dream Team:

Om Salo lagt den i hörnet hade en back kunnat slå den till en Timråspelare som gjort mål också. Dessutom var det flera kvalificerade chanser i förlängningen så jag säger snarare att Kiprusoffs tåparad på Svartvadets skott i förlängningen var den matchavgörande situationen.
Kommentera

Poffa: Rättvisa skipades efter 60 minuters spel. Vad som sen hände i sudden kändes från min sida helt oviktigt. Om MoDo fått åka hem med alla poäng hade det i min mening varit grymt orättvist. Bonuspinnen hade dom kunnat få, men alla 3.. nej. Timrå var värda den poäng man tog.
Kommentera

Dream Team:

Jag säger så här, var något lag närmare tre poäng än det andra så var det MODO. Om det sedan var rättvist eller inte att Timrå fick med sig en poäng, det lär vi kunna diskutera till dödagar utan att komma till en gemensam åsikt.
Kommentera

Hmm. Vad spännande att läsa hur 2-2-målet kom till. Det hörde jag aldrig när jag lyssnade på Martin och co. Undrar om jag lyssnade dåligt, eller om de berättade dåligt?

Martin: Vem var det du hade med dig som kommentator? Lustiga ord fick han då till, i alla fall...
Kommentera

Skall man vara ärlig så avgörs all sport på tillfälligheter. Många baklängesmål beror på en hel del OM!?!?!?
Zätas mål var väl att anse som solklart!
2-1 målet lika tveklöst! MEN OM! Timråspelaren som tog ett felskär och stöp bakom ryggen på Foppa vid 1-1 målet, inte hade stupit!?!?!?
OM Salo inte hade försökt flippa ut pucken!
Själva tjusningen med sport är ju just det oförutsägbara! Tabbarna...Flytet/flaxen... briljansen i de idividuella prestationerna. För att citera H. Lundqvist efter att han räddat en puck med skridskoskenan"En bra målvakt måste ha tur" Det stämmer. Tänk OM Corey Hirsch hade haft tajtare brallor i kvarten förra året!
Kommentera

Poffa: MoDo hade mer av spelet tack vare alla Timråutvisningar som Patrik Sjöberg hittade. Men om man räknar klara målchanser så var det nog hugget som stucket.

Sedan om det var rättvist med delad poäng eller inte det är svårt att säga och egentligen ganska ointressant..
Kommentera

« · 425234