1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492182 inlägg · 4084 ämnen

Säsongen 13/14

« · 1583230 Till forumet


Säsongen 13/14

Antar att jag inte är den enda som sitter och surfar efter information på alla sidor som finns, då det är rätt dålig uppdatering på Modo.

Hur som helst så undrar jag hur era uppfattningar lyder runt laget.

Själv ser jag mest fram i mot hur Tamby kommer lira, känns som han faktiskt passar bättre på våra rinkar med hans snabbhet, teknik och skott.

Tror också att Kempe, Ritola kommer göra en _riktigt_ bra säsong, dessa är ju otroligt skickliga men nu med bättre kemi blir nog finfint!

I ärlighetens namn har jag inte sett så mycket av hensick, men det man läser låter bra.


Blabla, kan prata i timmar men låter er förhoppningsvis snacka :)


 

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Banjow: Välkommen!
Läste först Blowjob haha ;-)

Laget är som alltid denna säsong "spännande"
Jag tror att vi har en bättre spets i år och fler spelare som kan leverera, sen lär vi se en mängd juniorer spela och gästspela och det ser ju onekligen ruskigt bra ut på juniorfronten.
Målvaktsidan är kanske nån promille svagare men 7 resor roligare med 2 killar från (nåja) eget led.

Backsidan ser i dagsläget "billig" ut men med ett till bra namn så ger jag den grönt ljus.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Mot löven i morgon


allehanda.se/start/1.6160083
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Berka:

Allehanda visar matchen gratis, kul!

Jag såg intervjun med Skröder på Allehanda och jag tycker att han ser ovanligt vältränad ut. Känslan har ju varit att Skellefteå har tränat väldigt bra och förhoppningsvis är det någonting Anders har tagit med sig till MoDo.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka: Tack! haha har hört den ett par ggr faktiskt! hah 
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Banjow: Hur är det i Östergötland, har du nån lokal där du bor som sänder fighterna och dyker det upp några likasinnade?

I Umeå har dryga (och snåla) Skellefteåbor mutat in sportbarerna varje matchkväll..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Icing-Ove: Haha, nja jag vet inte riktigt. Dem flesta håller ju på LHC så jag vill bort från detta län så fort som möjligt haha ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Banjow: Lugn, vi kan väl ta guldet i Linköping på din hemmaplan även denna säsong, lova då att vinka glatt åt Helber...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Då jag av diverse anledningar inte kan se matchen idag hoppas jag på en utförlig rapport över hur diverse spelare, framförallt nyförvärven ser ut här på här på HS senare. :-)

(Menar inte ser ut till utseende om nån nu ville va så rolig. ;-))
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Monno: Du kanske är upptagen av annat men annars visas matchen gratis på allehanda.se
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Har tidningen 7 snackat ihop sig med Modo för ett kommande uppslag? Tänker på våra spelare i nummer 7-77-70, en inte allt för otrolig förstakedja ifall Kempe håller i sin utvecklingskurva från ifjol!
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Monno: Man kommer kunna se matchen i efterhand på allehanda också :)
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Banjow: kul med hockey!

Synd man inte kör lite special teams i PP bara
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Jag håller väl igång den här sidan som en liten hobby:

1-0 Hägg

2-0 Påhlsson

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Skönt att äntligen ha Hockeysnack för mig själv. Måste rensa bort alla inaktiva medlemmar först, Bragd-Birger får dock vara kvar. Gurra88, du måste fylla 38 innan du får skriva här igen.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Lööv måste verkligen sluta kasta bort pucken hela tiden. 4ggr har han gjort rejäla missar nu.

Tycker dock Torp gör det riktigt bra! :-)
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Har fått in bra voodoo-grejer från Haiti som kommer att få fart på lirarna denna säsong. Bland annat en totempåle som är en genuin avbild av Anders Forsberg. I matcherna mot AIK borta så har jag en present åt MoDoiter i Stockholm. Sysslolösa elever från Lundsberg kommer att terrorisera AIKs trupp under hela matchdagen. Kan Oscar Steens blick bli än mörkare...vi har blivit lovade att det kommer att ske...

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Vad är det fö hösäckar till amerikaner vi värvat. Skicka hem skiten och ge mer junisar plats.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Cyklob:

Redan? Vill nog minnas att vi gav Schremp fler matcher än så innan vi sågade =)

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Cyklob: Foppa var en hösäck i alla Colorados försäsongsmatcher också. Detta är proffs. De vet vad som krävs i uppbyggnad, men de ger alltid allt NÄR DET GÄLLER..
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Icing-Ove: Japp. Jänkarna verkar inte köra lika bra försäsong så de är lite trögstartade. Lägg därtill att de är helt ovana vid stor rink i två fall. Junisar alltid bra på försäsong. Schremp var usel första elva matcherna typ.

Det är puckat att döma ut folk på försäsongen.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Cyklob: Och Skröder! Lika dålig som vanligt under försäsongen, bara att skicka hem direkt! 

;)

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

J F K: En rätt Okay match som blev sämre å sämre i kvalite ju längre matchen led.

juniorerna visade upp sig och skröder tog några skär, hedman är fortsatt kass och amerikanerna hittar inte formen.

ritto fick pris som matchens lirare i modo???!

1700 på läktaren

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka: Låter som försäsongen 2006. Allt kan hända. Kebab-Döme stod där till slut med en guld-öl. Frågan är, kan Ullmark stå på huvudet som Krizan?
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Icing-Ove: Vi har 2 bra målvakter och forwards som är riktigt bra, men backlinjen är ... ja den är inte bra, vi får svårt som tusan att ens nå ett slutspel med den vi har idag
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Sen så verkar marcus ha tydliga direktiv hur tränarna ska se ut, igår stod i båset 3 stiliga herrar i kostym och slips!

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Blir ungt lag mot Sundsvall enligt www.modohockey.se

Målvakter:
45) William SILFWERFELDT-ÖHMAN
48) Anton FORSBERG
 
Backar:
  2) Albin CARLSON
  6) Josef INGMAN
14) Robert HÄGG
17) Fabian NORBERG
36) Nicklas NORDENBERG
37) Sean SULLIVAN
38) Nichlas TORP
50) Viktor LÖÖV
 
Forwards:
  7) Jeff TAMBELLINI
23) Dmytro TIMASHOV
25) Adrian KEMPE
27) Peter ÖBERG
28) Kristian FORSBERG
31) Victor OLOFSSON
33) Gustav POSSLER
34) Christopher BENGTSSON
35) David GUNNARSSON
40) Victor ÖHMAN
42) Manuel ÅGREN
77) T.J. HENSICK

Bland de äldre är det bra att Tambellini och Hensick får lite extra speltid.
Även fast de säkert kommer kliva fram då det blir riktiga matcher så kan mer träningsmatchande på stor rink hjälpa.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

MorganaLefaey: Jag får bjuda på "Gårdagens snyggaste eller styggaste" det är bara att vilja själva:)

Gick ut från Eon igår efter match och råkade höra 2 äldre timråiter bakom oss gå och diskutera matchen, där den ene muttrade relativt högt hur jävla dåliga juniorer modo hade, att det var helt otroligt hur värdelösa modo var som klubb som inte fick fram några bra juniorer och att vi i allmänhet spelade värdelöst.

Jag räknade till 6 juniorer igår och 5 juniorpoäng 3+2, riktigt dåligt!

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka:Stor humor...
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
renen:Oja
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka: Handlar väl om vad man förväntar sig. Tror han tycker att en klubb som MODO borde skeppa iväg minst 2-3 junisar till NHL varje säsong samtidigt som vi plockar upp 5-6st till A-laget varje säsong.

Att vi ofta spelar värdelöst på försäsongen är väl inget nytt. Men har får väl inte se förändringen till seriespel denna säsong just på grund av hur värdelöst Timrå spelade förra säsongen. Så kanske inte borde klaga på MODO allt för mycket.

Hur som så har väl båda lagen en hel del prospects till denna säsong. Och vem vet om det slår väl ut eller inte. Men om han nu är så insatt så borde han insett att ungtupparna varit bäst så här långt.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

MorganaLefaey: en äldre Timråit, insatt i Hockey? Min herre behagar skämta? Såna finns inte, mest bara gnällgubbar, som klagar på allt o alla, "det va bättre förr, på Strimma's tid!"

Ovanligt att se TIK bli frånåkta, det har ju varit deras adelsmärke förut om åren, men igår var det segt överlag - o så de missade de få chanser de hade - elr ska vi ge all cred till Sockan?  Enda målet var det ju Possler som bjöd på, en riktig indianare fram till lill-Challe, som fick mål på returen.

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

zigge: Hehe. Ja kan man skippa de defensiva galna passen så kan defensiven bli helt ok. Känns som Lööv är den som har det tyngst. Tror han skall spela enklare än vad de vill se på isen för att lyckas.

Men är väl ingen idé att försöka dra allt för stora slutsatser ifrån träningsmatcherna. Vore det så skulle skröder fått sparken för flera säsonger sedan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

MorganaLefaey:

Frågan är ju hur man får fart på Hensick och Tambellini. Är väl inte helt orolig än eftersom omställningen till spelet spelsystem mm lär ta lite tid. Minns ju hur det gick för Schremp när han kom igång. Men visst hade det varit roligare ifall dom gjort ett par poäng redan.

En tanke som slog mig, kan Hensick spela på en kant så kanske man kan prova Hensick - Påhlsson - Tambellini. Dom två får order att gå för fullt framåt och sköta den biten medan Påhlsson är den som får väga upp kedjan defensivt. Problemet är då bara vad vi gör med Skröder, skulle han fungera med Kempe och Ritola kanske?

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Rytter:

Jag är lite inne på din linje. Påhlsson kan ju spela på kanten också, det spelar egentligen ingen roll.

Alla verkar se Ritola och Kempe som en självklar duo, men jag tycker på sitt sätt att det är lite slöseri. Jag skulle kunna tänka mig att spela Ritola med Skröder och Önerud, två tuffa forwards som inte behöver så mycket puck och som kan skapa ytor.

Kempe får istället spela i en "tuta-och-kör-kedja" tillsammans med Spina och Bengtsson, vilket skulle ge oss följande:

Påhlsson - Hensick - Tabellini

Skröder - Ritola - Önerud

Kempe - Bengtsson - Spina

Öberg - Gunnarsson - K-Fop

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Bad_Brett: Jag lanserade Påhlsson med Tambellini och Hensick för väldigt länge sedan. Påhlsson skulle få uppgiften att gå hårt på mål och främst säkerställa defensiven för att lämna Hensick med mest offensiva uppgifter.

Detta för att jag vet av hävd att nordamerikanska centrar inte alltid har den defensiva uppgiften i en kedja. Speciellt de produktiva centrarna får ofta i uppgift att koncentrera sig hårt på det de är bra på. Duchene i Frölunda är ett exempel. (Ja, jag vet att det inte automatiskt är så, men relativt ofta fungerar det så.)

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
J F K: Hensick verkar komma igång nu när det är svagare motstånd. Bättre än inget.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
NuMo: Någon som vet hur det går med Starky?
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Tänkte sticka in ett referat om matchen Sundsvall -Modo

Trots alla juniorer så dominerar Modo och Sundsvall har problem med spelvändningarna och tempot .
Possler tar för sig BIG TIME och jobbar så fantastiskt bra offensivt och defensivt.
Timashow har just show och lillkempe kommer bli en klasspelare om han fortsätter sin utveckling.

Hensik har äntligen hittat målet och har haft bud på många fler, tambellini visade sitt beryktade handledskott när han drog iväg ett skott i krysset och satte en i kryssribban i bytet efter.

Nu tror jag bestämt det blev boxning mellan sundsvalls supportrar och ev modos dito, svårt att säga då alla sprang bakom läktaren.

Matchen är välspelad och Modo kan spela avslappnat
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Berka: Snyggt referat! Särskilt det om boxningen :)
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
tror ni de kan bli någon presentation utav Aaltonen imorgon? :D
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
johan_MODO: Finns nog inga pengar för honom 
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

johan_MODO: Jag kan inte föreställa mig hur man skulle presentera honom på ett bra sätt som?

i Gärdehov i en match mellan modo och leksand för kanske 1000 åskådare, nja det känns bara så B, ska man presentera en spelare före en match så ska det naturligtvis göras på hemmaplan.

Jag satt med hela modogänget på läktaren igår när man mötte sundsvall och inte satt där någon Aaltonen iaf.

Om modo ska förstärkas så är det en back som måste in

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

En sådär period, men Modo ser iaf betydligt bättre ut än de första matcherna. Fortfarande lite strul i egen zon och gillar inte att man släppt till två heta lägen mitt i slottet plus ett friläge, men det ser iaf lite bättre ut än tidigare.

PP spelet fortfarande dåligt, visst att dom kanske inte börja nöta inspel mm än, men dom borde iaf få till lite tryck.

Ungdomarna roligast att se, kedjan med Possler/Gunnarsson/Bengtsson bara kör och kör och är väl de som oftast fått fast pucken i Leksands zon. Sedan är det kul att se Timashov, bra fart och bra teknik, passningen till Skröders 1-0 är det Sundström klass på. 

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
Tycker också att Hensick och Tambellini börjar ta för sig mer och mer och kommma in i det. Har mer puck och mer delaktiga idag än tidigare.
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Rytter:

Nu visade Tambellini vilket skott han har. Fick lite Nagy vibbar där. Pang upp i första krysset. 

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

Berka:

Grattis till segern men vi tar revansch när det gäller ;)

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

mattias - 74: Tack, Gör så =)

Vi lär väl ses i leksand i vinter ;)

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14
allehanda.se/sport/1.6237402-gm-naslund-vi-gar-i-ratt-riktning-

Trevlig intervju med Macke!
Men den stora frågan är ju, vem var backen? ;-)
Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

FY TUSAN sån trist Jul & Nyårshelg det blir, bara en hemmamatch, mot Gnaget!        O vilken miss, o förlust, minst 1, kanske 2 snudd på utsålda hemmamatcher brukar det ju vara, men inte denna jul. SPARKA Schemaläggaren  på SHL!

Kommentera

Sv: Säsongen 13/14

zigge:

Många fredagsmatcher dock, kul!

Kommentera

« · 1583230