1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507153 inlägg · 4104 ämnen

SCA-Cupen 2008

« · 1059661 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen 2008
MorganaLefaey:

Take it easy :), men om vi inte vinner över Sundsvall Hockey på fredag då kan jag hålla med dig om att något måste göras. För hur dåligt vi en spelar på försäsongen så ska ett lag som Sundsvall slås tillbaka 7dagar av 7 i veckan.
Kommentera

Cyklob:Samtidigt så kan man väl säga att fastän spelet haltade rejält under långa perioder förra säsongen så kom modo 3a. Nu har man dessutom inte tappat någon man ville ha kvar (ja förutom hedman då som jag tar för givet att man ville behålla) och ersatt dem med nya som man har svårt att se skall vara sämre. Men att få det till att laget ska vara lika slagkraftigt som guldsäsongen det kan jag inte hur mycket jag än vrider och vänder. Ja om inte de äldre blir även bättre än man var den säsongen.
Kommentera

MorganaLefaey: Ni hade riktigt snygga tröjjer idag :)
Faktist coola !
Kommentera

shinzawai:Förväntar mig något dräpande nu..... 4-0 till timrå och två av fyra matcher har genererat 0 mål frammåt. Värva, Värva, Värva. :)

Nej allvarligt så skall ett nytt spelsystem in i truppen och man vet att alla gamlingar är sega som sjutton på försäsongen. Men jag vill ändå ha vinster i försäsongsmatcher. Jag vill att man skall se att saker fungerar som det är tänkt. Men tydligen så blev det väl lite bättre när det blev färre juniorer på isen.
Kommentera

shinzawai:

Någon topp 4 placering blir det inte i år, och det trodde jag även innan försäsongs matcherna började. Känns som att vi fått sämre lag efter guldsäsongen istället för att förstärkt bättre. Men slutspel når vi alla dagar i veckan dock inte en top 4 placering.
Kommentera

Ja Poffa, då kör vi!

För vad är det, femte gången i år så får vi läsa att motståndarna är lite hetare, lite rappare, lite mer intresserade och lite bättre. För fjärde gången av fem försök så torskar vi. Jämför med LHC och VF som har spöat allt och alla, oavsett motstånd eller skador. Någon som törs sätta 1000 kr på att vi tar topp4-placering?
Kommentera

MorganaLefaey:

Som vanligt så förstorar alltid journalisterna rubriken för att låta värre en vad det är. Såg ju mer ut som lite gull gull det där :)
Kommentera

NuMo:Werners slagsmål finns att beskåda nu på nätet.
Ser ut som Andersson ger han en tjuvsmäll när han står bakom werner och sen ett försök till en till men då kör werner på med en vänster. Som tur är eller hur man nu skall säga, så var det inte så mycket till slagsmål.
Kommentera

Ojoj! bra nära att det blev en chans.
Kommentera

Slår på datorn och ska kika resultatet 0-3 i baken verkar bli utspelade. Men som sagt försäsong är försäsong lika bra torska stort nu så det är undan gjort inför serien.

Kommentera

shinzawai: Hur snygga som helst!
Kommentera

Vilka sjukt snygga tröjor de har på sig dock! Digitalbath for pres!

www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=757975
Kommentera

MorganaLefaey: 0-3! Jävla sopor, på riktigt.
Kommentera

MorganaLefaey:Och för att få tre i rad så var skotten 10-12 och inte 10-7 som ST skrev.
Kommentera

MorganaLefaey:Otroligt vad jag har svårt med e och a ser jag. "får pucken för långt ifrån sig som siste man" skall det stå.
Kommentera

shinzawai:Enligt folk på plats så är Modo lika bra, men 1-0 bjussar hedman på då han får pucken för långt ifrån sig som siste men och 2-0 leker pääjärvi med lill persson under avvaktande utvisning och lägger fram en otrolig macka med backhand.
Får väl hoppas man skippar bjudningar mm då man börjar serien.
Kommentera

Poffa: Japp, jag ska dra en dräpande "vi kommer att komma 9:a"-inlägg när förnedringen är fullbordad, jag lovar. ;)
Kommentera

MorganaLefaey:Och inte klarade man av att hålla sig ifrån speciellt länge heller. 10-7 säger ST att det blev i skott. SweH säger 10-12. Vem ska man tro på tro på tro på när.....
Kommentera

shinzawai:Hahaha. Nja jag tror jag fortsätter att se på arkiv X. Lär klämma ur varande bit av information man kan få från folk som var där nere i morgon i stället. Eller ja kanske redan i kväll. Men att sitta och följa skiten online utan något ljud är f-bnat tråkigt.
Kommentera

shinzawai: Lovar du att komma tillbaka och skriva ett gnäll-inlägg sedan? Du har min tillåtelse. ;-)
Kommentera

MorganaLefaey: Jag har redan tappat intresset. Orkar inte reta upp mig för att vi är värdelösa igen. Du får ta över matchkommenteringen så gör jag något annat istället. :)
Kommentera

MorganaLefaey: I självmål för dig ja :)
Kommentera

shinzawai:Jag ska försöka låta bli att skriva nyheter från matchen och bara skriva massa dravel om saker som redan hänt ser jag. Inte ens när jag ser att de just uppdaterat swehockey med info och man skriver minimalt så hinner jag va först. Så långsam kan jag bara inte va på tangentbordet.
Kommentera

Poffa:2-0 nu
Kommentera

MorganaLefaey: 0-2 i stjärten. Wandell.
Kommentera

Poffa:Jo såg det, men plockade min info från online på swehockey. De skrev först 2+2 för andersson och 5+20 för werner. För att sen ta bort och ge +2 för Sundh och 5+20 för båda kombatanterna.
Tydligen så kan ST det där lite bättre än swehockey. Får dubbelkolla lite före man skriver något. Sen så var man ju inte helt ensam som skriver något helt plötsligt.

Men svara mig själv gjorde jag ändå. :)
Kommentera

MorganaLefaey: Kolla vad Shinza skrev...:-)
Kommentera

MorganaLefaey:Där ser man. Först så stod det 2+2 på Andersson och nu när jag tittar så står inget alls. De la nog in fel där först.
Kommentera

MorganaLefaey:Börjar bli less på att prata med mig själv, men werner verkar göra en salle och inte vilja spela försäsongsmatcher. Game på honom och 2+2 på Andersson.
Kommentera

MorganaLefaey:

"11.30 Magnus Wernblom och Johan Andersson ryker ihop i ett riktigt knytnävsslagsmål och får båda matchstraff. Andersson får tröjan avdragen. Båda får matchstraff."
Kommentera

enligt qwertas på modobloggen så verkar det som om det var Hedman som bjussade på första målet. Men nu blir det tydligen PP för modo och hoppas på rapporter om suveränt spel i den spelformen.
Kommentera

NuMo:Ajaj. Får hoppas det inte medför några bestående men.
Tydligen kör modo med orangea tröjor eller något. Ser ganska snygga ut på håll i alla fall.
3.bp.blogspot.com/_MKF8R_F2GIM/SL7F9xx_o1I/AAAAAAAAAwg/xp4cP9lC_7s/s1600-h/photo-771706.jpg
Kommentera

MorganaLefaey: Domaren knockad och utledd. Vilken tur de fick full ersättning i vilket fall. Linjedomarna dömer resten av perioden själva.
Kommentera

MorganaLefaey: Tydligen får man klara sig utan huvuddomaren som blivit tacklad medvetslös.
Kommentera

Vallin:Hur var det med bättre skärpa som Harri snackade om. Det här med att släppa in mål tidigt i matchen kanske inte var en Harald sak utan helt enkelt morgontrötta killar....

Finns iofs en hel del tid att göra mål på.
Kommentera

1-0 till TIK efter 0.47 tydligen...
Kommentera

MorganaLefaey: Det är väl Tobbe Forsberg som saknas i laguppställningen. Enströms ljumskar verkar bättre, om man ska tro det där.
Kommentera

Vallin:

Fullt i hallen ?? Matchen verkar inte kommit igång enligt swehockey.se
Kommentera

Åker och kollar Brynäsmatchen på lördag. Fan vad jag stör mig på att Harri envisas med Svarten på kanten, vill absolut se honom centra mellan Salle och Yetman i vinter. Kanske blir annat när de två är tillgängliga.
Kommentera

Modoante:Verkar som om en ny forward gått sönder men en annan kommit tillbaka om man skall tro swehockey. För visst var det Enström som varit skadad tidigare?

11. ENSTRÖM, Thomas 29. MOLINDER, Andreas 9. WERNBLOM, Magnus 
 4th Line 2. WESTIN, Jens18. HÅLLBERG, Per 

22. HOLM, Magnus20. STEEN, Oscar 13. TUOKKO, Marco 
 3rd Line 35. HEDIN, Pierre7. PERSSON, Eric 

10. SKRÖDER, Per-åge24. SUNDSTRÖM, Niklas 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats 
 2nd Line 41. HEDMAN, Victor3. TIMANDER, Mattias 

39. SVARTVADET, Per79. WARG, Fredrik 81. SNELLMAN, Ville 
 1st Line 5. JONSSON, Hans4. KURVINEN, Mikko 

Kommentera

Poffa: Ska ner till E.ON ikväll och se matchen.Åker också ner på matcherna i Gärdehov till helgen.
Kommentera

Poffa: Jag ska ner på fredag och se Sundsvall- Modo
Kommentera

Wayne Gresky: Tydligen ska det vara dubbelmöte mot timrå nu i veckan.

"Stjärnforwarden Andreas Salomonsson har ännu inte matchat under försäsongen. Han spelar heller inte söndagens match mot Timrå."

allt från www.modohockey.se
Kommentera

Poffa: Jag är upptagen med annat ikväll. Det får bli ett besök i helgen istället för att kolla dagsformen. Mer för att det är så jäkla nära än för att försäsongshockey känns överdrivet lockande.
Kommentera

MorganaLefaey:

Okej. Ja, han haltade hyfsat mycket när jag såg honom för ett par veckor sen.
Kommentera

Poffa:
Jag skall dit,lovar att skicka en inte alltför enögd rapport ;-)
Ett derby är alltid ett derby,även om det är försäsong.
Den 2/10 blir det förresten Etage på Victory med fintröja på.
Kommentera

Poffa: Du får tvinga ur MartinS och Qwertas lite då de skall ner dit. Tror de skulle liveblogga lite också. Samt då att ST skulle visa highlights. Om det nu finns några, då de nog siktar in sig på Timrås.
Kommentera

Är det några tappra som ska ner till SCA-cupen i kväll. Själv har jag träd- och tältallergi, så jag kan varken besöka E.ON eller Gärdehov. Men en rapport om spelet, inställningen hos spelarna och huruvida kaffet var gott vore fint.

WG och ni andra rättroende i Sundsvallsområdet, gör ert jobb. :-)
Kommentera

knaskamilla: Rykten går att han egentligen inte alls är skadad utan att han är så less på att han var tvingad att ha en försäsong som alla andra att han nu skolkar från det han tycker är tråkigt.

Nej allvarligt så är det väl problem med ljumskarna om jag förstått det hela rätt. En på jobbet hade träffat han i helgen och det kändes inte så bra då om jag förstod det hela rätt.
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag måste erkänna att jag inte alls har hängt med. Vad har hänt med Salle?
Kommentera

« · 1059661 · »