1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507064 inlägg · 4104 ämnen

SCA-Cupen

« · 905364 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen
zigge: Har inte kunnat uppbåda någon större entusiasm varken för förra årets "retro-tröjor" eller årets märkliga "guldfirartröjor". Däremot så är jag stor anhängare av Friscos förslag som han tog fram till den där retrotröjstävlingen... och dessutom så gillar jag skarpt Wayne Greskys "Ska du ha stock?"- tshirtförslag.

Snart är det väl dags att testköra min nya gameworn på riktigt. Det var väl någon lördagsmatch snart i Swedbank Arena.
Kommentera

Cyklob: Nån som var där igår o har koll på killen i MoDo-klacken, som högljutt o engagerat kommenterade domarens insats? En ngt äldre, med Comviq-frisyr, finns han här på HS? Eller endast irl?
Måste tyvärr instämma i kritiken av tröjorna, en 'riktig' GULD-färg hade nog höjt betyget, men nu är klart fel nyans på randen.
Jonase'n tyckte jag va pigg igår, verkar gilla att proppa, på 'rätt' sätt oftast.
Ven är/var #14 i MoDo ? SCA-upens 'program' var väl tryckt för några veckor sen, så många av (j-)numren finns inte med.
11 T Enström , 14? Hade Tolsa verkligen 19?
V Hedman o O Steen bra, Karol bra, ingen hjälp ibland.
Lustigast: MoDo's 'TV-pucks-byte', alla åkte bytte samtidigt, 4:a TIKare blev så förbryllade så dessa missade överspela KK.
Snyggast: Jonte's 3-1 mål!
Sämst: Den vattniga korven, kön ut från Parkeringen!
Kommentera

hellge: Tänk vad trevligt det är att efter en arbetsdag sätta sig ner framför datorn och läsa välformulerade och intressanta inlägg om gårdagens match i SCA-cupen. Inga smutskastningar åt endera hållet har det förekommit och ej heller någon form av uttryck av missunnsamhet eller liknande. Livet är underbart!
Kommentera

Lumber Jack:

Japp, det är samma yngling, han stämmer väl in på singnalementet...
Kommentera

Cyklob: Ner om vi pratar altitud, snett upp om vi snackar två dimensioner, men jo, jag tänkte mig dit en sväng och kolla in Mats Edström in action.
Kommentera

Några som ska ner och kika något på cupen eller ?. Tänkte gå och kika både i morgon och på lördag, fast innerst inne är det ju inte särskillt lockande med tanke på alla saksor samt att det är meningslösa matcher. Men man har ju något att göra i alla fall :)
Kommentera

hellge: Är det killen i rött ni pratar om?

www.youtube.com/watch?v=a6po1t1SRUo
Kommentera

Hawerchuk:

Ja, visst är det. Jag tänkte på det också...
Kommentera

hellge: Det är bra att vi får fram så fina ungdomar.
Kommentera

knaskamilla: Jag hade rätt om att vi skulle förnedra er igår! :)
Kommentera

fighter:

Nä, nu tycker jag att du verkar lite historieglömsk. Att vinna Mästarcupen har t.ex. inte varit något bra drag på sistone.
Kommentera

shinzawai: Jag satt mycket bra till och den tog, om man säger...
Kommentera

hellge: Jag bara undrade. Det hade räckt med en rad, men tack för svaret.
Kommentera

shinzawai:

Jag träffade Hedin, han visade upp fem tydliga linjer i ansiktet från Sundhs naglar.
Kommentera

Ambroo: Sundhs höger? Now THAT I'd like to see.
Kommentera

Ambroo:

Hedin fick klössår, det såg man tydligt. Jag tror de tejpade och gick in till Sundh och berättade att man inte ska klösas och luggas, och inte spottas heller för den delen, man ska vara snälla med varandra.

Såna som Skröder och Styf tror jag är obotliga, kanske lär de sig någon gång när de skadar en spelare på riktigt. Jag håller med att Chefen ibland knallar över gränsen till det tillåtna. Fast han var enastående bra ifjol, 36 baljor eller något sånt. Klubbrekord, t.o.m bättre än järnmannen Pelle Lundqvist.
Kommentera

hellge: Jonte åkte på en solklar spearing och jag tror alla med liiite värdighet hade gett igen.

Sen kan man ju undra när Per-Åge ska sluta upp med sina griserier (och då menar jag inte enbart kring matbordet)? Förresten, fick Hedin sy? Ögonbrynet/näsan fläktes upp rätt bra av Sundhs höger...
Kommentera

fighter: Förra försäsongen vann vi en match. Det funkade bra, i mina ögon.
Kommentera

Poffa: verkar vara en konstig inställning,att tycka att det är bra att förlora? måste väl för sjutton alltid vara bättre att vinna.
Kommentera

Dream Team: Den nya säsongen börjar 25:e september. Tills dess är det bara tråkig försäsong. Ju mer vi förlorare under den, desto bättre. Heja Sundsvall och Brynäs, typ.
Kommentera

Dream Team: Det är svårt för fansen att engagera sig när laget på isen inte bryr sig. Jag hade extremt mycket på känn att det skulle gå så här så jag är rätt nöjd med att jag hade annat för mig igår.
Kommentera

Poffa: MoDofansens ramsa "SM-guld, SM-guld, SM-guld" under gårdagskvällen var slagkraftig ungefär lika länge som bortalaget inte var i underläge i matchen. Då kom förmodligen bortalagets fans på att vi hade börjat en ny säsong.
Kommentera

Poffa: Ännu lättare när man har ett lag som inte kan spela hockey.Så dom måste cross-checka folk i nacken!
Kommentera

Uddan: Ja, det blir lätt så då man pratar med imbicilla.
Kommentera

73Sjöbba:

"Spelar Magnus Nilsson inte in Malmö va?"

Du jag vet faktiskt inte vad han har för hobbies? Faktum är att jag inte ens viste att han har börjat med film. Men jag kan ta reda på det, om du vill. Men det är klart, det behövs nya svenka filmare. På 70- och 80-talet gjordes mycket svensk film, efter det har svensk film stangerat och gått bakåt.

(-:
Kommentera

Poffa: Svårt säga nåt vettigt?
Kommentera

Uddan: Doh!
Kommentera

Poffa: Han spelar i Malmö!
Kommentera

73Sjöbba: Jag tror inte att han spelar in Malmö. Men gör han det så får jag hoppas han har en bra kamera och mycket film, för det är en stor stad.
Kommentera

hellge: Du svarade inte på min fråga
Kommentera

73Sjöbba:

Haha, och du har suttit på entertangenten hela natten.

Nä, se det som ren service när jag påtalar bristerna hos er medelpadingar. Då kan ni ju ändra på er och förbättra era defekter. Det vore ju tråkigt om vi ska behöva teka nya lag.
Kommentera

73Sjöbba: Han har väl lika bra koll på de som modo spelarna hade koll på pucken igår.. :)
Kommentera

hellge: Där kom återfallet, jaja det var väntat.
Spelar Magnus Nilsson inte in Malmö va?
Kommentera

Dream Team:

"Som hämnd på något som en av Modobackarna gjorde på en hemmaspelare bakom Krizans målbur ceosscheckade Jonte denne back i ryggen."

När Timrå har slutat att hämnas kanske de tar sig förbi kvarten. Eller hur Magnus Nilsson?
Kommentera

fighter: Äh, SM-guldet kring halsen är ändå det alla tittar avundsjukt på.
Kommentera

henrik: Ja modo vann matchen om kvällens fulaste tröjor.
Kommentera

MorganaLefaey: Rättelse. Jonathan Hedström fick en 2+10 som straff och inte matchstraff 5+20. Men då det återstod mindre än 10 minuter av perioden och matchen så fick Jonte lov att lämna isen. Samma sak som hände för Skröder, för övrigt.
De matchstraff som utdelades under matchen gick istället till Pierre Hedin och Oscar Sund efter ett riktigt rallarslagsmål.
Kommentera

Fetto: pallade inte trycket.. Såå vek så...
Kommentera

MorganaLefaey: Någon som vet varför Werner klev av efter 2:a?
Kommentera

fantastiska tröjor.Svarta blandat med bajsbrunt och orange. Hoppas ni håller fast vi de hela säsongen.
Kommentera

MorganaLefaey: (Jag svarar på din privata bubbla här, då den ju rör den här diskussionen)

Jag vill minnas att det inte var nåt regelbrott som s.a.s motsvarade den crosschecking som Jonte tog till. Dock så ska gudarna veta att domaren inte var av bästa märke den här kvällen. Så det kan mycket väl ha varit ett stort mått av frustration över detta som Jonte gick något över gränsen just här. Ingen utvisning på MoDobacken där alltså. Också detta helt korrekt som jag ser det.
Kommentera

Dream Team: Man får tacka för infon.

Det var något som skatan missade då eller, för jag ser ingen utvisning på modospelare vid den tidpunkten?

Man börjar nästan fundera på hur formationerna kommer se ut till slut....
Olika vid varje träningsmatch mest då beroende på alla skador då kanske. Undra hur viktigt det är att spela in formationerna.
Kommentera

MorganaLefaey: Som hämnd på något som en av Modobackarna gjorde på en hemmaspelare bakom Krizans målbur ceosscheckade Jonte denne back i ryggen. Det såg ut som ryggen, men kan förstås ha varit huvet, då vinkeln snett bakifrån och uppifrån ståplats nog gärna blir lite missvisande. Det var dock en solklar crosschecking, så om det nu var en checking to the head istället så var den lika solklar.
Kommentera

hellge: Just sett klipp från matchen och måste väl säga att Adam verkligen inte förtog sig på ett av målen.

Man fick se lite fula tilltag från modohåll men man fick inte se varför Jonte fick 10 minuter för checking to the head eller vad det nu var han fick det för.

De vita försäsongströjorna är klart mycket snyggare än de svarta måste man väl tillägga. Skiljer en hel del på de som de hade förra säsongen och dessa.

Skall bli roligt att få en fullständig rapport från någon som sett matchen.

Kommentera

hellge: Dom var ju söta (8^(/)

NU---------------> Mars Pannkaka i säng!!! Du ska sova nu och det vet du!
Kommentera

hellge: faan du har inge smak ser jag!
Kommentera

73Sjöbba:

Pyjamas för dig va, här kommer lite TIK-kläder. :)

www.puppia.se/

images.google.se/images?hl=sv&q=hundkl%C3%A4der&ie=UTF-8&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi
Kommentera

hellge: Ser ut som någon pyjamas om du frågar mig.
Kommentera

Kevin O Shea:

VAr det dessa de hade?

www.swanvillage.com/diverse/internmatch/pages/IMG_0579.htm

Jag gillar dem. Kanske är det du som inte har någon känsla för feeling liksom...
Kommentera

Långben: Dom där tröjorna ska inte användas under säsongen.gillar dock att tröjorna inte är fulla av reklam.kan hålla med om att det inte är den snyggaste guldfärgen
Kommentera

« · 905364 · »