1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

« · 2335395 · » Till forumet

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gusse: vad fan gör en sån som Sundström som scout i Sharks istället för i båset i Modo hockey? Inget ont om Karlin men börjar man spela så här uselt i en sån viktig match, då måste det finnas någon med svartögon i omklädningsrummet som har vinnarskalle, och kan backa upp det med meriter, som styr skutan rätt.

Säger det inte för att strö salt i såren men ni har hjältar på läktaren i modohalsduk och dönickar i båset. Nånting är jäkligt fel med det.
Kommentera

Tack för en mestadels jämn matchserie, om det ger er någon tröst så lär vi spela mot varandra nästa säsong igen!
Kommentera

M Horava: De har redan packat golfbagen.
Kommentera

Bara plocka in Freddan Andersson inför nästa säsong Karlin och han med Freddan som huvudtränare naturligtvis karlin en nolla när det gäller chocha
Kommentera

Heyerdal: Det bör väl vara en 6-7 spelare som får gå efter säsongen, tänker främst på Styf, Hasa, OP, Sylle, Max, Ingman, Mannberg
Kommentera

Heyerdal: Undrar om Aagaard, Woods och OP mfl. kommer att försöka slåss lite och få ur sig frustrationen?
Kommentera

Heyerdal: Kan tyckas men med inget att förlora varför inte, hade en reducering kommit inom minuten hade ju något kunnat hända.
Kommentera

NuMo: väl optimistiskt ta ut målisen men spelar inte nån roll blir bara mer skämmigt
Kommentera

Jadu: spelar inge bättre med 6 eller 7 på plan
Kommentera

På det stora hela är jag väldigt nöjd med säsongen. Synd bara att avslutningen solkade ner en annars väldigt bra säsong. Ska vi ta ett steg till så måste vi få in fler spetsspelare och en större bredd. Gillar Ginesjö Karlsson men så länge han är andra center kommer vi inte nå längre.

Den här matchen förlorade vi rent mentalt när Sam gick sönder. Kändes inte riktigt som man trodde på seger själva.

Förhoppningsvis så lärde sig både Gradin och Karlin en hel del från den här säsongen och vad som behövs för att ta nästa steg. Har fullt förtroende för båda två...

Kommer sura nu ett tag. Sedan ser jag mycket fram emot en ny säsong...

Forza
Kommentera

NuMo: Måste ge Sveningsson lite upprättelse. Han har lyft sig något enormt mot Löven och är en av få spelare som verkligen visar vilja och hjärta.
Kommentera

Jadu: Jag fattar inte varför Karlin gör detta, jag hade sagt åt spelarna att vill inte ni så vill inte jag, sen hade dom
fått spela av matchen och stanna kvar på isen och skämmas i 10 minuter.
Kommentera

Ni kanske skulle tagit ut målvakten tidigare i andra? ni verkar ju spela en bättre defensiv utan målis
Kommentera

Trollsvar på trollinlägg, förlåt radera
Kommentera

modomille: Kan bara hoppas på att tifokillarna väljer en annan hobby.
Kommentera

6870: Snacka om att den här förlusten kommer ta en stor smäll mot fansen, allt bra man har gjort den här säsongen sen poff borta på mindre än 20 minuter..allt hopp och förtroende fansen hade börjat få tillbaka.
Kommentera

Smurfen: ''Man släpper in nästan tio mål i en match som är livsviktig.

Det är som att säga till björnen när den slagit en. Här får du,ät upp benen först så får vi känna något extra länge både du och jag.
Kommentera

Denna match säljer inte många årskort nästa säsong. Obegripligt fiasko. Viljelöst och värdelöst.
Kommentera

Smurfen: vet inte om jag ska skratta eller gråta, men vem vinner målvaktskampen mål/skott? Tex eller Tikka?
Kommentera

Smurfen: Nej, jag hade räknat med en suddenförlust, men att det skulle vara kört efter en period hade inte ens jag trott.
Kommentera

Björklöven-supportrar: kräver Wallsons avgång trots en fjärdeplats i serien. Klara för sin tredje final i rad.

MoDo-supportrar: anser att final varje år är orimligt och kommer vara stolta över att ha tagit sig till semifinal.
Kommentera

Smurfen: Vi spelar svin dåligt, men vi förlorar på grund av att vi inte har ett tredje backpar att lita på.
Jävulskt surt sa räven.
Kommentera

Hakning-Henrik: Vi kommer behöva rensa i truppen något enormt.
Kommentera

Gavelo: styf, hasa, Ingman hockeyettan backar. PINSAMMA
Kommentera

7639: 3-7 i avgörande match är inte okej på långa vägar !!!!!!

Hur fan kan ett lag klappa ihop så fullständigt
Kommentera

7639: Han skulle ha fått stanna kvar där nere när Hinken lånade ut han.
Kommentera

Gavelo: Nu blev jag sur-Jämte igen...Grattis Löven!
Kommentera

Bad_Brett: Kör på två backpar nu.
Kommentera

Lolol: Jisses, de gör mål på allt. Vi hade aldrig gjort mål på dessa chanser som de får.
Kommentera

MEN SNÄLLA NÅN HUGO
Kommentera

Nästan karma detta efter biljetthanteringen men bara nästan.
Kommentera

NuMo: ..det finns inget svårare i hockey än att leda med 6-2.. :-D
Kommentera

NuMo: Smart time-out av Stråhle. Inget snack om att han vunnit coach-kampen.
Kommentera

9682: Inte om det är hål i den!
Kommentera

NuMo: Draken lyfter i motvind!
Kommentera

Robin Ztorken L:

Tex har inte varit bra ikväll och det har varit en svårbedömd match, men antagligen så vill inte Tex vara med mer. Den dör smällen är svår bitterhet.

MÅÅÅÅL! Går vi ikapp så lever jag tio år längre.
Kommentera

Fan vad dom spelar för att skada Löven... Fyfan vilket jävla gäng, nästan så man hoppas att Modo gör något liknande tillbaka
Kommentera

Gissa om Tex gett upp om det stått 1-1.
Kommentera

Alltså i denna situation hade jag bara kört för att skada hutchins..
Kommentera

Gavelo:Sätt hasa på tåget till göteborg nu för fan.
Kommentera

grimiss: Tex har inget med förfallet att göra, det är Ginesjö, Sylvander, Aagaard ingman och en isande kall Woods som är det stora problemet ihop med Sams skada.
Bedrövligt att vara så beroende av en enda spelare, säger allt om bredden vi sket i att skaffa, det kostade oss .
Kommentera

Bad_Brett: Ja det är ju ett fiasko ala leksand 2016, fast idag är vi bara värdelösa.

Jag skäms faktiskt över det jag tittat på, det finns ingen i denna gruppen som visar något hjärta eller vilja att vara en spelare som gör skillnad.

Ordet jag söker är karaktärslöst
Kommentera

grimiss: Precis, deras försvarsspel är ju i hästlängder bättre än vårt. Vart några bjudningar en match men sen har de fan inte bjudit på något medan vi skänkt bort säkert 10 mål på 7 matcher. Det håller självklart inte.

När Rahimi lyckas vända bort våra spelare i deras sarghörn, ha, ja då spelar vi i ett alldeles för lågt tempo uppenbarligen.

Stor del av avgörandet var huvudtacklingen på Sam. Vi är uddlösa utan honom. Han är den spelare som faktiskt trivs i ett lågt tempo och vänder bort 2-3 spelare. Woods har varit iskall, neutraliserad av slutspelshockeyn där domarna inte längre blåser så lätt för hakningar och fasthållningar.

Sen i flera matcher har vi haft motstods. Match 2 var Björklöven utspelade men vann ändå på en random styrning. Senaste matchen gav vi bort tillsammans med att Liss gjorde en helt omöjlig styrning som hamnade precis i en lucka där pucken precis fick plats medan vi skjutit i stolpen och ribban 20 gånger bara i semifinalen.
Kommentera

Bad_Brett: Bottennapp ikväll. Men vi förlorar det här på de idiotiskt värdelösa tabbarna tidigare under serien, Vi hade ju lika gärna kunnat skjuta in pucken i eget mål. Hade jag inte vetat bättre så hade jag misstänkt spelfusk på oddset eller något.
Kommentera

MickeTheProphet: Löven gör två lätta och lägger sen sig på kontring, lycka till mot hv.
Kommentera

Confusius: Du menar som Ingman, Mannberg och Jelly?

Hade i ärlighetens namn föredragit Ytterell och Modigs.
Kommentera

Dexter : För att Karlin inte fått forma hela den här truppen. Många var redan värvade av Glader när Karlin kritade på.
Kommentera

J F K: Du, jag tror faktiskt det blir jävligt få matcher för er så småningom..Herregud så bitter du är, Löven gör det oerhört bra, öppna ögonen..2-6.
Kommentera

grimiss: Sedan tycker jag att uppträdandet ikväll är helt oacceptabelt. Det är ungefär som att man sket i allt efter att Löven gjorde 3-1.

Gillar Karlin, men kan känna att han inte riktigt står för den där tändvätskan som Gath-typen.
Kommentera

« · 2335395 · »