1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507065 inlägg · 4104 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

« · 2325682 · » Till forumet

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe:
Ja så är det alltid oavsett vilket lag man tillhör. Hoppas det blir jämna och bra matcher och lugnt på läktaren utan några tråkiga saker.

Må bästa lag vinna och utmana HV om avancemang som de har räknat in. 😀
Kommentera

MickeTheProphet: Fast inte ens du kan ju påstå att ni var beredd för shl efter att ha häckat på sistaplatsen hela säsongen.
Oerhört starkt gjort att massakrera djurgården i kvalet, det var grymt imponerande men hela säsongen fram tills dess var en travesti.
Kommentera

Soulless: Över 6000 sålda innan vi ens öppnat upp för allmänheten! Skynda köp om ni har möjlighet.
Kommentera

KB: Tror det kommer vara i princip slutsålt både i Umeå och övik innan det öppnas upp för allmänheten!
Kommentera

JoseGonzales: Roligt med stort tryck! Kommer ihåg att jag och en kompis hann köpa biljetter till match 3 i Umeå för två år sedan, direkt när det öppnade för allmänheten. Slutsålt typ 10 minuter senare.
Kommentera

KB:

Väldigt lite biljetter kvar, ströplatser här och var:)
Kommentera

JoseGonzales:

Har ni fått er mediakub än?
Kommentera

jonsson: Det är länge sedan, kom i december men var fel på svetsfogarna så tror den var uppe i mitten av februari pinsamt nog..
Kommentera

Ska verkligen Wahlberg-Folin spela tillsammans? Är jag omodern som vill ha defensiv back med offensiv back?
Kommentera

Icing-Ove: Jag förstår det inte heller. Jag hade gärna sett dem särade så att vi slipper ha Bernhardt med Näsén. Egentligen vill jag ha Folin med Hasa som inte bara är svag defensivt utan också ganska svag fysiskt.
Skulle nog kört Näsén med Wahlberg och Hasa med Folin då.

Men, vi får hoppas att Karlin har bra kontroll på det där...
Kommentera

J F K: Det som är så bra med lagbygget är att Bernhardt och Wahlberg kan spela båda roller. Jag är en idiot. Karlin verkar ha koll på läget.
Kommentera

Icing-Ove: De senaste tränarna vi haft har matchat backar på samma sätt(åsnebrottaren, Karlin) och forumet har alltid varit tvärtemot😁

Kommer ihåg att Norlinder fick lira med Hedberg och idag är det Bernie/Näsen.
Tror anledningen kanske kan vara att hålla ihop lagdelarna, ett mindre spritt lag om båda backarna följer med i anfallen men också har en skridskoåkning som klarar snabb backcheck
Kommentera

Icing-Ove:
Gissar att tanken är att Wahlberg/Folin skall sköta så mkt som möjligt att spelet nära eget som möjligt, visserligen skulle man kunna ändra lite på backparen i slutet av matchen men gissar att Karlin vill ha rytm. Sen har konstellationen Bernhardt/Näsen gett oss väldigt mkt mål när det vi får snurr i anfallszon.
Kommentera

Dansken 29: Jag vägrar att betala för VK. Bara idioter. Kolla Lennart Holmlund, det är det bästa Umeå fått fram....
Kommentera

Dansken 29: Det är två videos.
Stråhle sa inte mycket av värde, locket på om skador etc. De verkar dock ha en del spelare som inte tränar för fullt just nu iaf.
Den andra videon tänker jag inte ens bemöda mig med. Gustav Pettersson är en urtypen av en hejaklacks-journalist. Riktigt trött.
Kommentera

KB: Snackades det nåt om nån galning som går runt i Umeå och väcker Lövenspelare vid 02:35?
Kommentera

KB: Vad tror du KB? Tuff match. Tycker Löven sett stabila ut på slutet. Gillar då MoDo tar i och öser på. Hoppas få se detta.
Kommentera

Icing-Ove: Galning? Det rubrikernas som hjälte.
Kommentera

hk: Det är nån störd tokjävel här i stan som verkar vilja att MoDo ska smiska Dyngdiket och Åsa-Nisse!
Kommentera

Dansken 29:
Jag låste upp artiklarna för 12:- . Räcker i 12 veckor, har sagt upp det så att det inte börjar kosta sen.
De pratar på rätt mycket, experten tippar Löven som vinnare föga överraskande. Stråle vägrar tala om vilka som är skadade eller på väg tillbaka.
Kommentera

Saleva: Fullsatt i Ö-vik! 7150. Jag är glad. Hoppas ölen är kall och maten är kanon för alla Lövare...
Kommentera

Icing-Ove: MoDo är bäst! När allting kuggar i så kan vi inte förlora.
Kommentera

Icing-Ove: det närmar sig Ove
Snart springer vi runt busskur C med rödgrönvita tröjor och skriker oss hesa😀
Kommentera

KB: Nä. 101-åringen måste ju gå upp nu, kratta löv och smiska Åsa-Nisse och sen piska TIK till sin rödhet. MoDo är så jävla bra så att isen smälter.
Kommentera

Ben Perrault: Kan bli en Bömb med rödgrönvit konfetti över hela Kisskonststaden Umeå!!
Kommentera

Ben Perrault:
Börjar nästan grina..
Fan vad jag ser fram emot det här nu!!
Kommentera

AddMan: Igår på gymet så drog mega death och symphony of destruction igång på spellistan, så kom man direkt och tänka på Pågen Skröder.
Då slog det mig att man helt gått ifrån allt det där med personliga låtar vid lineup och vid mål, lite synd kan jag tycka för det gav en extra krydda till upplevelsen.
Kommentera

Ben Perrault: Kul att det är rejält drag, både Ö-vik och Umeå imponerar! Tror många övriga i hockeysverige kommer att följa detta. Nu får Cmore för faan fixa ljudet ;-)
Kommentera

Icing-Ove:
Alla Aftonbladets experter tippa Löven som segrare i den här matchserien.
Även Sanny och madhawk.
Det passar oss väldigt bra att vara underdogs och har hemmaplansfördel ändå!
Försvaret är den viktigaste detaljen i den här drabbningen!

Jag säger 4-2 till Modo
Kommentera

Silly:
I expressens panel är det bara sanny som tippar Löven som vinnare.
Kommentera

Saleva: någon som har koll på biljettläget på måndag? Vill även tipsa om att skänka en slant till lumberjacks tifo, finns ett swishnummer på twitter!
Kommentera

Foppatofflan: Nedre etage ser ut att sälja slut ganska snabbt. Väldigt mycket platser kvar på övre etage däremot, främst på långsidan ovanför båsen.
Kommentera

KB: Finns fortfarande ett fåtal sittplatser kvar till imorgon också. Nästan enbart enskilda platser men även en radda med 5 platser ovanför hemmastå. Sen är det främst på sektionerna närmast bortastå som forfarande har en del ledigt.
Kommentera

KB: ser fram mot ett spännande kval och vem f..n bryr sig om SM slutspelet. Det som hockeyälskare bryr sig om och där det bjuds på spänning är kvalmatcher. Vem åker ut och vem går upp där har vi nerven där man slits mellan hopp och förtvivlan.
Nu kära Modo supporters börjar vi med att slå ut löven och där är jag rätt säker. Sen blir det tillfälligheter som avgör mot HV och där blir det 50/50 vem som går upp.

Heja Modo och låt hockey gudarna stå på er sida för nu är det er tur.

Heja Timrå
Kommentera

Veteranolle: Som sagt, svårt att vara så jävla bra som ni var mot DIF. Alla 4 klubbar som är kvar nu i HA förtjänar dock att gå upp. Gillar ändå detta..
Kommentera

Icing-Ove: En av dom få gångerna jag kommer att kolla på en MoDo match är när Löven ska få stryk :)
Kommentera

Icing-Ove: Har ni börjat att tänka på hockey redan så här tidigt , man känner pirrit fast man inte är MoDo kille ..
Dä här är nästan bättre än finalen , i finalen blir det som det blir , men nu skall man till finalen så är det bara .
Som klyschan säger ...ha det så kul ikväll ..!?
PS: ta på er rätt kläder , rätt kallingar , strumpor , en gamla halsduken, köpt tuggummit, mm ..skrockfull varför inte !
Kommentera

Äntligen matchdag! Ikväll vill jag se ännu ett steg i rätt riktning för sekten MoDo från Örnsköldsvik, jag vill få Kempisvibbar av visselstormarna från enögda, gubbgriniga sittplatshuliganer som mig själv. Jag vill se OP mangla Hutchings och Rahimi i första bytet för att sen åka och hånflina förbi båset. Det ska vara jobbigt och göra ONT att möta oss.

Hinkens vision om vår sekt har börjat sätta sig mer och mer i huvudet på mig nu och den är briljant, alla ska hata oss.

Nu åker vi bröder! Framåt vackra Alfredshem!
Kommentera

Donald:

Olidligt taggad

Mest för att få uppleva en elektriskt stämning igen mellan dessa två lag.

Kommer vara ett grymt drag på läktaren oavsett om det är i Övik eller Umeå.

Åker ner med en kompis som är MoDoit från Umeå.

Oavsett resultat så blir det en trygg stämning i bilen på väg hem 😂
Kommentera

Messias : Idag vinn vi inför ett kokande Hägglunds!
Kommentera

KB: Hockeygodis i Övik idag. Blir väl fullsatt och grym stämning. Hoppas ni vinner. Lycka till.
Kommentera

Lycka till ikväll alla Modoiter

Tvåla till löven rejält nu ;)
Kommentera

mattias - 74: Jag är nervös. Sju av Löven-spelarna har ju MoDo-bakgrund. Druckit det magiska Ö-viksvattnet...
Kommentera

Icing-Ove:

Jag skall se matchen och hålla tummarna för er, sådana här matcher är ren ångest, fråga oss Leksingar. Vi om någon vet ;)
Kommentera

mattias - 74: jaa, men som tur var för er så fick ni en gratisbiljett till finrummet
Kommentera

Icing-Ove: hoppas att båda lagen bankar skiten ur varandra och det blir 7 matcher med övertid. Sedan långa bussresor ner till HQ där Hv71 säkrar SHL-platsen.
Kommentera

hajraj: Vi flyger och bankar skiten ur Åsa-Nisse ;-)
Kommentera

« · 2325682 · »