1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515236 inlägg · 4114 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2518577 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
modoitmagnus: Är du på stå så håll igång! Vi vill höra er från tvn
Kommentera

modoitmagnus: På plats i Umeå. Skjut mig.
Kommentera

På plats i Mora ..kom igen nu för i helvete ❤️🤍💚
Kommentera

Rytter: Det ska inte vara så lätt. Gillar dock att MoDo ger förtroende till yngre spelare så att de får känna på matchstressen när två defensiva toppbackar sitter hemma. Brickan håller toppklass när han är kry, så jag hoppas han läker ihop snart.
Kommentera

Bad_Brett:

Som vanligt har många andra glasögon på när det gäller juniorer.

Det enda Norén är bättre på än Brickley är förmågan att transportera upp pucken och hjälpa till att få ut den utan att spela pucken. En bra egenskap.

Men när det kommer till det fysiska, få stopp I spelet, separera motståndare från puck är han flera steg efter Brickley.

Mora fick några långa anfall då han jagade rygg utan att få stopp i spelet, han räddade upp det genom att vara följsam och hänga på, men när de försöker liknande mot brickley fastnar de ofta i sargen och han utnyttjar sin räckvidd och fysik.

Vet vem jag vill ha i tuffa matcher.

Norén kommer bli riktigt bra och få en fin karriär men är steg efter Brickley i dagsläget
Kommentera

Bad_Brett: Jag skulle säga lite både och, Brickley har givetvis mer erfarenhet och storlek för att kunna hålla rent, men han är ganska orörlig och tyvärr väldigt dålig med puck och klubba om jag uttrycker mig så.
Norén är extremt rörlig och har ett finfint passningsspel, men han är oerfaren och väger lite lätt.

Det jag menade var att jag tycker Norén fyllde Brickleys lucka riktigt bra igår och hans rörlighet fungerar bra mot ett ”spelande” Mora.
Kommentera

Costanza hälsar lycka till! Newman är Lövare...
Kommentera

Gavelo: tycker det är totalt lövenförbud efter pucksläpp tills slutsignalen ljuder
Kommentera

Gavelo: Tycker Norén var överlägset sämst på plan senast - Vilket inte är anmärkningsvärt överhuvudtaget med tanke på hur ung och oerfaren han är. Likväl tycker jag vi ska ha rimliga förväntningar. Visst, Brickley passar bättre i tajtare matcher, men även mot Mora ligger han mil före i min bok.
Kommentera

9682: som soupnatzin skulle säga till våra motståndare , no shl for you!!
Kommentera

KB: ÖÖHH!
Kommentera

9682: Vinn!
Kommentera

J F K: Jag håller med, Brickley är bättre när det är lite mer fysik och mindre fart, jag blev glatt överraskad att Norén spelade så moget och stabilt när han gick in ist för Brickley i måndags, det betyder att vi har bra alternativ.

Övrigt vad löven sysslar med vetefan men med 2 nära på psykopater som ledare så kan det väl inte bli annat?!, tycker dom själva kastade bort matchen mot Dif igår, Löven var det klart bättre laget första halvan men när man började fokusera på domaren och att fula sig så tappade man sitt eget spel och förlorade matchen.
Kommentera

J F K: Skönt att vi har köpt en bred trupp och har haft råd att slussa in våra duktiga junisar in i spelsystemet tidigt under säsong. Vi cashar in lite på det nu.
Kommentera

Gavelo: Jag gillar Brickley, men inte mot snabba Mora. Det är en pjäs vi behöver mot fula Löven, men inte mot ett spelande lag på samma sätt. (Dock havererade PP förra matchen utan honom). Bernhardt borde kanske spela i båda pp, men annars borde vi ha en passningsskickligare back där. Är vi för fega för att spela Jonsson eller Norén i det är läget?

Något jag inte riktigt förstår är varför Löven fortsätter spela fult och tjafsar hela tiden. Man har inte riktigt det laget längre. Visst, man har idioten Rahimi, men annars är det inte samma lag som för några år sedan. Hutchings, Wiklund, Andersson och många andra är för gamla för att spela tufft. Varför inte släppa fri sådana som Schilkey, Pooley osv?

Men, jäklar vad de kört fast mot DIF. Jag trodde de skulle vinna ganska bekvämt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Jacobsson ska ha den där platsen i forwardsuppsättningen som OP har just nu, jaja. Hoppas OP tar vara på den här chansen nu då.
Kommentera

9682: Dagen uppsättning forwards känns som full skara!
Svenningsson hade inte gjort denna uppsättning bättre, om han ens platsat skadefri.
Tror inte han tagit plats i denna uppställning
Kommentera

Bössa 68: Brickley är Day to day så det är inte superallvarligt men Modo har råd att vila honom.

Wahlberg kändes sig hängig häromdagen och får ta egen bil till Mora om han känner sig så pass pigg att han kan spela.

Sveningsson kommer inte spela i någon semi men eventuellt ett senare skede i en eventuell final så kanske.

Övrigt har Modo haft en del krassliga spelare här ett tag och man försöker hålla isär alla så gott det går för att inte sprida någon förkylning eller annat mellan spelarna.
Kommentera

Robin Ztorken L: Ja. Köttar-Sven behövs ju inte nu. Låter som att han är körd för säsongen. Gillar killens driv, men har ändå ingen plats i laget idag.
Kommentera

9682: Således helt ordinarie forwardsuppsättning, känns som länge sedan.
Kommentera

9682: ingen brickley ikväll, tog tydligen illa .
Kommentera

J F K: Guden står. Skönt...
Kommentera

MorganaLefaey: Jo, det kändes som att jag fick rätt där:)
Kommentera

4th Line
36. Ohlsson, Sebastian
19. Karlsson, Erik
12. Pettersson, Oscar
2. Jonsson, Ville

3rd Line
33. Mannberg, Daniel
22. Pettersson, Adam
38. Södergran, Johan
14. Norèn, Jakob
27. Folin, Niklas

2nd Line
20. Vela, Marcus
32. Niederbach, Theodor
13. Halloran, Nicholas
11. Ingman, Josef
5. Berg, August

1st Line
17. Woods, Riley
23. Dickinson, Josh
29. Aagaard, Mikkel
40. Bernhardt, David
7. Näsén, Pontus

Goalies
1. Williamsson, Tex
30. Gudlevskis, Kristers
31. Nygren, Marcus

Extra Players
28. Jacobsson, Theo (LW)
Kommentera

J F K: jag kanske drog förhastade slutsatser.
Vi får vänta o se då kanske.
Kommentera

Trilske: tack för infon du å jfk. Hoppas karlin har gömt några ess i leken ikväll!
Kommentera

Robin Ztorken L:

Skaffa matchboll idag nu så man kan lägga champagnen på kylning 😅😛
Kommentera

modomille: Säger inte vi varit dåliga men vi måste börja äga mer puck och sätta press med längre anfall, som det sett ut får vi slita för mycket i egen zon och räddas av Gudlevskis.
Kommentera

Bössa 68: Jo, men Wahlberg var sjuk och skulle därför inte åka buss med de övriga. Brickley är inte trolig ikväll, medan EJK var med fullt ut på träningen. (Dock var det ingen kroppskontakt, så om det är upper body kan det fortsatt vara problem).
Kommentera

Bössa 68:

Wahlberg är nog bara småkrasslig.

EJK blev nog rejält mörbultad efter smällen och Brickley är väl den som är mest skadad (och är väl den som kommer spela mest halvskadad när han återvänder).

Därför känns det vettigt att hålla honom borta från spel så länge som det är möjligt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Du tycker inte att första hemma matchen mot Mora var bra?
Kommentera

MorganaLefaey: sa inte karlin efter förra matchen att ejk o brickley var dag till dag och Wahlberg avplockad av försiktighet? Hoppet lever för alla 3
Kommentera

Robin Ztorken L: Du är också extremt negativ. Förra matchen hade Mora fler expected goals och AIK hade en match med det. Statistiskt så skulle vi vunnit sex av de åtta matcherna som spelats, även om man bytt målvakt.

Ja, vi borde kunna bättre och det såg vi i den första matchen mot Mora där vi vann fullständigt rättvist.
Kommentera

MorganaLefaey: Det kan gå vägen om Karlin byter taktik, vi kan inte fortsätta som vi gjort under kvart och semi.
Större delen av matcherna hårt tillbakapressade i egen zon och lita på att Gudlevskis tar allt, kontringar och Bernie.
Det kommer aldrig hålla i längden.
Ännu har vi inta annat än gjort vad som förväntats med två hemmasegrar, två torsk och vi är tillbaka på ruta ett med pressen på oss igen.

Upp och sno en match i Mora är vad som gäller.
Kommentera

MorganaLefaey: Är det bekräftat att EJK missar? Han tränade igår och trodde på spel idag.
Kommentera

grimiss: har svårt att se att vi ska ta 3 raka här i början.
Men det är enbart på grund av att jag inte kan se matchen.
Så kanske slutar med modovinst ändå. 😉

Seriöst så tror jag det blir en jobbig dag. Vi saknar EJK, Brickley o kanske Wahlberg. Det ska påverka, men mest tror jag det påverkar att de spelar hemma med publiktryck o våra killar har haft lite av en förmåga att ibland slappna av för mycket. Och med 2-0 i ryggen o bra spel så tror jag det är risk för en sådan match idag.
Hoppas jag har fel och hoppas på att när jag slår på matchen runt 23 ikväll så sätter de igång direkt och visar vart skåpet ska stå.
Kommentera

9682: Det kommer bli en nyhet för förstasidan på sportbladet.
Kommentera

Hakning-Henrik: Otroligt! Nåt börjar röra på sig där alltså! Open Ice hit snart?
Kommentera

9682: Näsén tacklades förra matchen och sköt i ribban. Han är på gång.
Kommentera

Greenwolper: landar vi 3-0 i matcher blir jag otroligt imponerad av modo. Tror det blir svårt. Mora kommer satsa allt å ha publiken i ryggen. Överlever vi första och det inte är mer än typ 1-0 tror jag vi tar dom i tredje perren.
Kommentera

Greenwolper: Hoppas på att de går ut hårt och sätter tonen. Nånting gnager att det inte kommer bli så lätt. Näsén måste för fan börja skjuta snart. Har ju en ok bössa.
Kommentera

9682: berna sätter den i kryllan😍 gärna gånger 2🥳
Kommentera

Greenwolper: Ge pucken till Bernie!
Kommentera

Spännande och se hur vi kan hantera Mora på bortaplan idag💪🥳😁
Kommentera

Nucky: dessutom bra matcher för honom att komma igång. Behöver han spela mot dif/löven är det guld värt. Skulle vara extremt otacksam uppgift att bli direkt instängd i en grismatch det första man gör.
Kommentera

Nucky: Tror Wahlberg missar matchen, så det är nog Brickley eller Jonsson...
Kommentera

Robin Ztorken L:

Kombinationen av att man trots allt var tvungen att röntga foten och att han sedan klev av i första matchen gör att man kan dra slutsatsen att han känns ganska långt bort.
Kommentera

9682: Ja mot snabbfotade Mora-spelare tycker jag Norén passar bättre
Kommentera

Robin Ztorken L: Lät tveksamt när man lyssnade på Karlin. Samma med EJK. Tycker själv att Brickan borde vila och att Norén kommer in i matchserien.
Kommentera

Confusius: Får vi någon Brickley i kväll?
Kommentera

« · 2518577 · »