1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514740 inlägg · 4113 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2519219 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Modomas: Vi har just nu 5 raka vinster i ett slutspel och då vill du rumstera om i laget?
Kommentera

grimiss: Kul att se alla småklipp från Mora på MoDos instagram. Mer sånt!
Kommentera

Tarasov: exakt, Karlin skiter ju i det där. Det säger han ju rakt ut.

Undrar om han helt enkelt visste att Mora skulle lägga stort fokus på att stänga ner vår förstakedja och stod å njöt när han skickade in hallonet och såg honom skära genom morazonen som smör
Kommentera

Marrdin:
Kollade lite istid det vi kalla andra har tid istid sett matchats som en förstakedja. Fö Mora ligger under med 3-0 och skulle inte säga att de gjort en dålig serie något att ha med sig när man utvärderar ett lag. Rätt säker på att deras fans tycker ”de inte är där”.
Kommentera

mattias - 74: det har varit så senaste 10 åren att trender vänder mot modo av någon anledning. Så jäkla irriterande... men med det sagt så tror jag inte att mora kommer vara först att vända 3-0 utan trenden att trender vänder kan vi avsluta imorgon en gång för alla.🙂🙂
Kommentera

Modomas: angående de tre spelarna som presterat bäst. Jag tycket man rullar på med de kedjor vi har och skulle karlin i nästa match i slutminuterna behöva väcka laget eller så kan man i det läget placera halloran i första kedjan. Det är ett bra drag att ta till när något måste förändras eller avgöras.
Kommentera

puffe: Jag är lite inne på din linje. Hade tänkt åka och kolla när vi stod på 3 men att åka till Mora på Långfredagen funkar liksom inte. Men om det blir en hemma på söndag så sätter jag mig i bilen upp.

Det är vårt år!
Kommentera

Modomas: Karlin har sagt l flera interjuver att han INTE ser kedjorna som hierarki, samma m pp1 å pp2.
Kommentera

Saleva: Det är klart! De vet att Hinken ska va med i TV och alla ju en mobil. :))
Kommentera

Tarasov: Känner samma. Fan, det är ett under att vi vinner. Han kommer in som kung i baren och bjuder stort men när det ska betalas så har han inga pengar och det slutar med att någon annan måste betala. Fan.
Kommentera

Keriksson:

Mora utslaget imorgon det räcker haha ;)
Kommentera

Känns helt jäkla okej å va trött idag 😁 fyfaaan vad skönt att lyckas kriga till oss denna vinst. Kämparseger💪🥳 nu är det bara att ladda inför fredag då men ändå njuta av stunden. En bra morgon 😁
Kommentera

Modomas: Har facit över hur vi ska ställa upp nu:

Woods - Big Dick - Vela
Södergran - Niederbach - Halloran
Aagaard - EJK - Sveningsson (tills dess OP)
Ohlsson - AP - Mannberg

Vela får lira med sina kompisar och bidrar med tyngd. Södergran har passar fint in i andra powerplayuppställingen och kan hänga med när farten skruvas upp. Sedan återförenar vi bästa kedjan i slutspel i år, samt sätter Ohlsson med AP, som har blivit succé varje gång.
Kommentera

puffe: inte sett matchen game. Fan vad fint med seger! Ses i eventuell match 7 eller final 1
Kommentera

modomille: Finns ett gäng som kommer att klaga över nånting även om vi skulle råka gå upp i vår. Vi seglar vidare mot final, men det mesta är fel ändå, haha
Kommentera

Modomas: Det är inte så enkelt. Man kan inte bara slänga ihop dom bästa spelarna i en kedja och tro att det ska funka. Finns många saker att ta hänsyn till när man ska formera sina kedjor. Sen som Monno skrev så spelade Halloran nästan mest och Woods å Aagaard typ minst så vet inte vad du klagar över?
Kommentera

Monno: Han var dock delad etta i målligan för MoDo i slutspelet, tillsammans med ikonen Svartvadet. Halloran kom in sent i truppen. likt Kuusela och kan förhoppningsvis bli vår joker i vår
Kommentera

modomille: men alla ägg hamnar ju inte i samma korg, om Woods och Agaard är bra nog för första borde dom ju även kunna producera i andra? Det handlar ju bara om en toppning inför slutspurten, 5-10 matchen för att nå shl.
Kommentera

puffe: Ja om han fortsätter såhär så.
Dock gjorde väl inte Kuusela så fasligt mycket poäng? Utan snarare de rätta målen?
Kommentera

Monno: Touch’e… såvida inte DIF älskar mellanmjölk?
Kommentera

Monno: Halloran lär bli utsedd till årets Kuusela
Kommentera

Modomas: Korkat? Har du hört talas om uttrycket inte lägga alla ägg i samma korg? Det är bättre att man har bredd på produktionen istället för att det bara är en kedja som ska göra det. Sen finns det såklart tillfällen i en match där man ska toppa laget.
Kommentera

dempa: Samma här, såg precis klar den. Som om inte Sudden vore jobbigt ändå, så ser man sändningstiden. Kan dom inte fippla med den så man inte vet om det blir en eller sju förlängningsperioder.

Men hoppas vi förlorar nästa, för vill se MoDo en hemma-match till innan finalen
Kommentera

Modomas: Hallonet var grym ikväll. Och spelat bra överlag.

Men ni får påminna mig, hur många poäng hade han gjort i semifinal 1 och 2? Ganska precis 0st va?
Det viktiga är att vi är ett bra lag. Om det då är att 4e kedjan gör alla poäng en kväll och 1-2kedjan noll men vi vinner matchen så är det ok. Det viktiga är att vi vinner.

Sen fick ju Halloran spela mest ikväll och Woods typ minst, så lite roligt att det gnälls på Karlin än fast han gör precis som ni säger. Ni orkar bara inte kolla upp fakta.

Och med allt sagt, så klart att man vill ha ut mer av Aagard och Woods, men inte omöjligt Mora matchar hårt mot dom eller att det inte stämmer just nu helt enkelt. Vi får hoppas att när Halloran har en svacka så har Woods en bättre kväll.
Sen Aagard har jag då upplevt som väldigt streakig. Gör han ett mål i början av en match slinker det gärna in någon till. Medans om det inte blir mål så kan det va så nån match.
Kommentera

Modomas: Fast då blir det som våra år med Susse, Skröder och Zucca. De dominerade och vi hade en förstalina som utklassade övriga hockeysverige. Sen var det rätt tunt där bakom. Där fanns ingen som kunde driva spelet nämnvärt med Salle och Svartvadet på dekis.

Visst vann vår förstalina en del matcher åt oss, men vi kom inte ens till slutspel trots att vi plockade in Foppa och Näslund mitt i säsongen.
Kommentera

dempa: Om du har sett fimpens resa så besöker han senast Zug och de vände en 0-3 till 4-3 och vinner mästerskapet förra året! Men sen har de typ bästa träningsfaciliteten i världen
Kommentera

JoJo2613: med kemi, utan kemi? Baserat på vad? Vi pratar om proffs som tränat tillsammans dagligen i ett halvår, dom som är hetast ska spela tillsammans och mest.
Kommentera

Robin Ztorken L: lövenluffare 😄 sluta klaga nu, eller byt tillbaka till din gamla Löven-logga
Kommentera

dempa: Fantastisk spelare det där..
Kommentera

Modomas: Hmm 2-3 kedjor med kemi eller 2-3 nya kedjor utan kemi.. ehh Jag tror jag vet vad jag skulle valt iaf. Fattar inte vad du snackar om. Förra matchen levererade ju 1a och nu denna match blev det 2a som ledde laget till vinst.
Kommentera

JoakimE: HAN VILLE 😍
Kommentera

JoakimE: jag satt rinkside ikväll och tyckte att det kände jäkligt uppenbart att vela varken hänger med i tanke eller åkning när Halloran drar upp tempot.
Kommentera

Robin Ztorken L: precis sett matchen i repris, kunde inte se innan. Såg på längden av sändningen att det var avgörande sent i tredje eller tidig fjärde. Man blir ju nojig så fort pucken går ur offensiv zon 😱

Men visst är vi starka i 3e perioden, och konstant svaga i andra. Så länge P1 + P2 《 P3 så är jag nöjd.

Det här tappar vi väl aldrig? Inget svenskt lag har någonsin tappat 0-3, i NHL har det väl hänt två gånger på 20 år? Philadelphia vill jag minnas vände en gång.
Kommentera

Tarasov: byta hela tiden, jo Karlin är ju känd för att ständigt röra om i kjedjorna :)
Nu är det slutspel och vi måste toppa för att få ut max ur truppen, dom som varit bäst i slutspelet ska spela i första, Halloran, josh och södergran. Berna spelar hela tiden :)
Kommentera

Robin Ztorken L: nä han håller sig nog därifrån under match
Kommentera

Tarasov: Ba bänka han! Har ingenting i Modo att göra om man inte gör mål i 9 raka
Kommentera

Saleva: Nej men Hinken kliver väl in i omklädningsrummet
Kommentera

Modomas: Men sen tror jag inte heller att Halloran är lika bra med Dicken som Vela tex? Måste vara kemi också, tror dessutom att Karlin har nog testat de mesta redan och har han dessa kedjor så finns det en tanke bakom det även om jag har en hatkärlek till näsen berny länken
Kommentera

Tarasov:
Så sjuuuuukt besviken på Bernhardt som inte gör poäng idag🤬🤬🤬🤬
Kommentera

Modomas:
Tycker inte det ger särskilt bra effekt att byta hela tiden, nästa match är Woods kedja som leverera
Kommentera

Robin Ztorken L:
Tror du de sitter och ser på cmore i omklädningsrummet eller vadå?
Kommentera

modomille: jo med tanke på antalet målchanser så borde dom gjort mer än två mål vilket jag klassar som lite uddlöst. Och självklart kan inte idrottsmän alltid prestera på topp men man måste väk ändå ge dem möjlighet att prestera i bästa möjliga omgivning? Våra tre överlägset bästa spelare är ju josh, Halloran och Berna, att ”späda ut” dom i fler kedjor för att få bättre bredd känns lite korkat… det är ju inget sällskapsspel, vi ska vinna och gå upp och rätt matchade har vi bra chans!
Kommentera

JoakimE: Känns lite som Karlin är Hinkens marionet,.
Karlin kan inte få gruppen att prestera och då kliver Hinken in o sågar prestationen en TV intervju
Därefter händer det grejer, laget börjar agera🤯
Kommentera

JoakimE:
Mycket trevligt med Frank i studion.
Kommentera

JoakimE: Ojjj det finns ett eftersnack från semifinal 3 ute på modochannel! Tänkte precis kritisera och säga att det är dåligt att inte jobba övertid nu när det går så jävla bra.
Kommentera

Tarasov: Det tempo Modo satte sista 10 är det få lag som mäktar med.
Kommentera

Modomas: Idag var dom dock inte uddlösa. Mora gör överlag en bra match. Sen är spelarna människor precis som du och jag, man har sämre och bättre dagar. Folk verkar tro för någon konstig anledning att idrottare ska vara nå slags robotar som ALLTID ska prestera på topp. Det funkar inte så.
Kommentera

Modomas: Mora spelade med kniven mot strupen idag och vi lyckas vända matchen och vinna ändå. Det är en styrka. Det handlar om att vinna matcher nu, inget annat.

Än så länge så har vi i slutändan överträffat vårt motstånd i tre raka matcher även om det inte alltid är perfekt.
Den andra semifinalen och dess lag har tydliga problem och brister också, även om det maskeras till viss del av mer stök och bök samt shitshowen runtomkring.
Kommentera

Modomas:
Ja samtidigt tycker jag det blir lite orealistiskt att hävda match efter match att vi inte får ut max, det råder rätt knepig syn på hur man skall prestera match efter match. Med det sagt inget uppnått än.
Kommentera

Monno: det handlar väl inte om att gnälla på ett lag som just vunnit? Det handlar ju om att toppa och få ut Max av truppen, en sudden-seger över ett Mora som för tillfället känns helt uddlösa är ju ingen bra måttstock inför en ev final?
Kommentera

« · 2519219 · »