1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511326 inlägg · 4110 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2512787 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
2.95 på löven som vinnare av HA, man kanske ska jinxa och lägga ett spel😅
3.00 på Modo...

Tror Dif får svårt, nåt helt annat än deras kvart
Kommentera

Sebbe Ohlsson snackar i Kempis Corner...
Kommentera

KB: hehe, VVIK är nog i topp!
Kommentera

Signature: Alltså, ingenting slår Västerviks hembygge till EPA-tuta. Kombinationen av Vita Hästens gnägg plus speaker är nånting helt annat också.
Kommentera

gokar: Av naturen så tycker man nog att motståndarnas måljingel suger. Tycker dock att Moras hör till de bättre! Den jag stör mig på är den som RBK bla har som går typ - hoppa hoppa bequerell bequerell bequerell = kräks på den.
Kommentera

9682: Oj, då vet man, tack för info
Kommentera

9682: Nån som vet varför han alltid/ofta har på sej svarta handskar under matcherna?
Kommentera

Tarasov: Låter som att Hedberg kommer till Ö-vik med handväskor och lösnaglar. Kan vi lita på karln eller är det en gris i galaklänning?
Kommentera

KB:
Kliv inte undan i det fysiska spelet
Kommentera

KRB:

Så inni bomben taggad inför lördag 💪
Kommentera

KB: Exakt, totalt 29 biljetter lediga fick jag det till på sektion 201-217. Grymt!!
Kommentera

8225: På temat Mumien och dess uppföljare är jag väldigt svag för det totalt onödiga vetandet att ”Scorpion King 2” är världens första prequel till en spinoff av en sequel av en remake av en originalfilm… apropå Brickley, alltså.
Kommentera

Hampie: Av biljettsidan att döma så borde det garanterat bli mer folk än på kvartsfinal 5 iaf. Ett 20-tal biljetter kvar på nedre etage.
Kommentera

8225: Dag till dag. Men förhoppningen finns att jag är redo till på lördag också.
Kommentera

KB:

Fullt lag igen då strax, både gamla och nya stjärnor på plats och formen går till sig även om den svajar till någon period ibland

Det här ser bra ut
Kommentera

8225: Fan vad taggad man är på matchdag nu! Alla till arenan och skrik er hesa! Vi ska fan över 6000 i publik. Josh i lineupen vore mäktigt!
Kommentera

9682: Balsamera honom så kan vi väcka honom när vi mest behöver han, kanske på lördag, kanske om 1000 år, vem älskar inte dokumentären 'Mumien' o dess uppföljare
Kommentera

KB: Själv då? Är du matchklar?
Kommentera

KB: Tejpa Brickan som en mumie, så att han kan lira lördag!
Kommentera

KRB: Tränade i gymmet idag med Sebbe. Ej fraktur. Enligt ÖA.
Kommentera

gokar:

Dickinson är tillbaka (y)
Hur är det med Brickley?
Kommentera

gokar: Stör man sej på Moras måjingel har man nog aldrig sett MoDo släppa in mål på Scandinavium
Kommentera

Kan man hoppas på att vi nollar Mora borta, deras måljingel är ju så jävla tröttsam😅
Kommentera

JoJo2613: Jag är i Dalarna på onsdag så funderar en bortastå med likasinnade 🤍💚❤️
Kommentera

Älskar Sebbes svar till ÖA! 😄

”Sebastian Ohlsson tränade inte på is, men själv räknar han med att spela på lördag.
– Gör man två mål i en match behöver man inte träna, det är sedan gammalt, säger "Sebbe" och skrattar.”
Kommentera

Johan Hedberg snackar:

"– Jag tycker att det är två lag som spelar ganska lika, med hög fart, vill spela med puck och vill spela offensivt Det var egentligen fyra jämna matcher som kunde ha gått åt vilket håll som helst allihop. Det var framför allt i början av säsongen som Modo var extremt effektiva på allt de tog sig för. De hade en enorm skottprocent, vilket ledde till deras långa streak och stora serieledning. Sedan har det jämnat ut sig under säsongen."

"– Vi vet att det här är det laget som alla har pratat om sedan säsongen drog igång som det laget som ska slås för att man ska ta sig upp. De har en ganska uttalad målsättning att de ska tillbaka. De har historien, de har ekonomin, spelarna, självbilden. Självklart går vi in i det här som extrem underdog, men med enbart positiva känslor och allt att vinna."

"– Även om det kanske inte är något man som tränare vill se med för mycket svängande fram och tillbaka ser jag hellre en fartfylld ishockeymatch där lag försöker spela. Jag tycker att Södertälje var väldigt destruktiva i sitt spel, vilket de kanske är byggda för också med den storleken på backarna. Modo vill vinna mot dig, medan Södertälje mer spelar för att vi ska förlora mot dem. Så visst, det kommer bli fart och fläkt mot Modo, det tror jag."
Kommentera

Sådär 3 biljetter till på Lördag fixat! Nu fyller vi arenan!
Kommentera

Avsnitt 21. Nedsläpp Modo. AIK-Blomman snackar lite dagen efter. Dicken har tydligen kört för fullt på is i 1,5 vecka.
Kommentera

Sigge: Dom kanske vill locka dit lite kossor som ökar publiksnittet.
Kommentera

KB: Mora måste ju ha de tröttaste supportrarna i HA trots att de är ett topplag. Brukar väl stå typ 50 tappra gubbar och tanter i deras klack på hemmamatcher. Och vi ska inte ens prata om dåren med koskällan.
Kommentera

modomille: 6000 skulle vara en bra siffra i dessa tider. Särskilt mot ett lag som inte engagerar särskilt mycket egna supportrar att ta sig till en bortamatch i vår arena.
Kommentera

Olle vilken 🤡
Kommentera

Sigge: Över 5000 kommer det såklart bli är ju flera dagar kvar till match men håller med hockey_21 allt under 6500 är ett rejält underbetyg.
Kommentera

Saleva: Sjukt dåligt
Kommentera

hockey_21: Om det bara blir 5000 på en lördagkväll, hur många kommer då på en måndag efter jobbet kan man undra. 3000 kanske? Under all kritik
Kommentera

Saleva: Tycker det är alldeles för lite för en semifinal en lördagskväll.
Kommentera

hockey_21:
Gissar på 5500 på lördag
Kommentera

jonsson: Allt under 6500 är ett rejält underbetyg.
Kommentera

jonsson:
Borde vara fler
Kommentera

jonsson: borde kunna fylla alla matcher nu. Även fast vi möter mora
Kommentera

Snart 4000 sålda inför lördag
Kommentera

Tolla78: Olle är hårdare än Rahimi.
Kommentera

Modo-Målet: Tror DIF har stor chans att skaka Löven, speciellt en sjunde match på bortaplan i Umeå. Hoppas hoppas...
Kommentera

*1921*: Tack så mkt och jag hoppas ni får en fantastisk kväll tillsammans :)
Kommentera

J F K: Sanny och Bojan borde ha en TV-debatt om vilken sport som är bäst. Campese kan leda programmet, då blir det snick snack på hög nivå.
Kommentera

Tolla78: Jag tycker att Liss gjort det bra i DIF. Han spelar numera i en fjärdekedja, men har trots det bättre plus/minus och bara tre poäng mindre än Pooley (i slutspelet är de likvärdiga gällande poäng per match) trots klart sämre omgivning.

Ja, han är begränsad, men är inte Pooley också lite begränsad? Pooley är väl lite mer teknisk, men Liss är mer fysisk. Båda har ett fantastiskt skott, men fuskar lite defensivt. Tycker att Pooley är den sämsta av de tre forwards Löven värvade.
Kommentera

Saleva: Moraliska finalen? Det var väl det dummaste jag läst.
Moralistiska finalen handlar självklart om ettan mot tvåan då det är de två lagen som under säsongen varit bäst.
Sedan kan man prata om de två lagen att slå eller vad som helst, men rent moraliskt är det alltid de två lagen som under grundserien tagit flest poäng tycker jag.

Men, Sanny har nog fått lite för många hjärnskakningar.
Kommentera

Jo skärma av hans skott så är han ytterst medioker ! Pooley var en klar uppgradering
Kommentera

« · 2512787 · »