1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511332 inlägg · 4110 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2514453 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
gokar: Wennerholm har talat. Modo spelar i shl nästa säsong!
Kommentera

Rurik: Agent Wennerholm!
Kommentera

Rurik: Han tippar ju dock att ni vinner mot Mora. Så ni är tyvärr också körda.
Kommentera

Rurik: Det laget som vann serien har enligt Wennerholm alltså ingen moralisk rätt att spela i en final. Vilket stolpskott!
Kommentera

mightyquinn: Mora går upp då alltså? Happ.
Kommentera

mightyquinn: så Mora vinner hela skiten?
Kommentera

Rurik:
Den där matchserien har hausats upp så mycket så det kan inte bli något annat än ett antiklimax för alla hockeyjournalister. Löven tar det relativt enkelt.
Kommentera

grimiss: Ja, om Wennerholmjinxen stämmer!
Kommentera

Rurik: Moralisk final! Vilket skitsnack. Oerhört löjligt uttryck liksom, moralisk final, man baxnar.
Kommentera

Kan det bara vara lördag redan tack!
Viktigt att Brickley var på is idag också! Blir spännande och se hur stora förändringar det blir i kedjorna nu när vi snart har fullt lag igen.
Kommentera

Nu hoppas jag ni går upp i år! Vore väl trevlig om Löven-DIF spelar en lång, grisig bäst av 7... Går löven vidare är det säkert med några avstängningar in i final omgången.
Kommentera

Natthaj: hoppas hoppas
Kommentera

Lycka till och hoppas på trevliga matcher!
Håller er som favoriter med tanke på bredden och att Wahlberg alltid målar mot Mora.
Väl mött!
Kommentera

rbn:
Känns som en liten fördel men inte särskilt stor. Blir en kul Semi
Kommentera

Idag for vi 52 mil norrut.. stannade till på valbo köpcentrum iklädd matchtröja såklart, många blickar och ord från förtvivlade brynäsare och en vilsen lövare som trodde på shl. Det var kul 👍 imorgon laddar vi inför sista etappen och pizza på Mamma Mia innan match 🤠
Kommentera

Werner: Vilket road trip! Det låter fantastiskt. Jag blir sugen på att sätta mig i en bil också.
Ikväll vinner vi, resan tillbaka fortsätter och du är där. Snyggt.
Kommentera

Måns Carlsson snackar MoDo i Studio MIK...
Kommentera

Esox: blir härliga minnen. Om än lite suddiga för mig nu då det va länge sedan. Vi åkte dom ca 90 milen till övik i ett svep, tog in på något hotell som hette vindarnas hus eller nåt i den stilen. Laddade upp med ett varv på stan, middag på mamma mia med god mat och nån öl. Match mot timrå som tyvärr torskades med 3-1 om jag minns rätt. Vägdes upp av att få autograf av linus ullmark efter matchen. En sista promenad i arenan förbi väggen med alla stjärnor som fostrats, "hejdå macken vi ses en annan gång."
Kommentera

Werner: härligt! Tog mina 46mil upp igår jag! Ska bli en trevlig kväll hoppa jag med mycket fart och två lag som vill spela ishockey, inte brottningen AIX höll på med
Kommentera

SPOODI: vad vet vi om dagens lag, spelar Dickinson?
Kommentera

dempa: jag är fel person att fråga egentligen men det tror jag! Varit på is i två veckor och gjort två träningar som tacklingsbar. Han lär vara 13e forward iaf
Kommentera

SPOODI: Kanske delar centerrollen med Theo J och testar PP.
Kommentera

9682: nu börjar vi tagga upp
Kommentera

rbn: Tack detsamma, ser fram emot att möta ett lag som ägnar sig åt ishockey istället för gyttjebrottning som AIX och Gaph ifjol.

Tycker för övrigt att Mora har en otroligt charmig ishall 😍
Kommentera

Marrdin:En fin historia, 90 mil för en match och en förlust mot Timrå, är du säker på att du minns? Det kunde dock varit värre, det kunde varit Färjestad.

När MoDo kommer till 3 i den här matchserien så åker jag - Mora eller Ö-vik eller både och. Nu skall jag va med, har inte varit i Ö-vik och sett en match på sen 2019.
Kommentera

Marrdin: Imponerad av er som reser 30+ mil för att se ert kära lag.
Kommentera

Signature: MoDo är en stor klubb.
Kommentera

Esox:
Tror på 6150 på plats idag
Kommentera

Statler: ” Tycker för övrigt att Mora har en otroligt charmig ishall 😍”
Om inte detta var ironi så håller jag med dig under de förutsättningar man hade vid utbyggnadstillfället. När man gick upp 2004 så fanns det inga kortsidor utan en vägg mot sargen på en sida. Träläktare med sitt- och ståplatser på långsidorna. Från april till aug blev man tvungen att få till något. Ena kortsidan förlängdes utåt som idag är hemma och bortastå. Stolar på långsidorna med en gång i mitten för logistiken, där var det enda stället att få plats. Översta raderna sitter därmed när ventilationstrummor etc. Andra kortsidan är sittplatser som är byggda inom det utrymmet som fanns förut. Ny entre, restaurang etc byggdes i anslutning på utsidan av skalet. Utbyggnaden var dock rel billig ca 40 MSEK.

Den är trång och framförallt är logistiken för dålig i pauser. Går an vid 2,5 -3 k men hopplöst vid 4,5 k. Finns ca 2;5 k trogna i en kommun på 20 k. Med kranskommuner inom 8 mil är underlaget ca 50 k borträknat Leksand som ligger ca 6 mil bort. I dom 50 k ska vi räkna bort Leksingar som finns i stora mängder ;).

Kan dock bli ett bra tryck i hallen vid en hype med det låga taket som var säsongen 2004/ 2005 och vid kvalen mot LIF. Var en artikel i kvällsblaskan som lite roligt liknade det vid en masugn.

Lycka till och det ska bli kul att följa dessa två semi och dess karaktärer.
Kommentera

Statler: Det där sista var ett aprilskämt va? 😬
Annars har ni verkligen varit i HA för länge nu 😅
Appropå aprilskämt, ÖA:s var lite roligt. Hinken som ny chef på Sporten där. Only in Övik hann jag tänka 😂

Kör över vasaloppet nu
Kommentera

Tjänstefel av samtliga om Big D inte är med på lineupen idag. Forza MoDo!
Kommentera

Sigge: Dickinson är Batman och borde lira!
Kommentera

Tarasov: Ser ju väldigt välfyllt ut om man blickar på biljettsidan. Har sålts mycket sedan igår. En handfull biljetter på nedre etage kvar. Båda långsidorna på övre etage är även i princip fullsatta och platser på kurvan ovanför klacken verkar försvinna i stadig takt.

”Bortasektionerna” 413, 412 och 410 lär stå tomma. Oklart kring 411 (bortastå).
Kommentera

KB: Japp kan nog bli bortåt 6000 på plats ikväll, fullt godkänt! Desto glesare på måndag dock
Kommentera

KB: Intressant ändå att SHL kör matchen 15.15 och vi får 18.30 -tiden, borde ge mervärde i kassorna sett till att fler köper mat och alkohol hos oss.
Kommentera

9682: Får vi se nån Bricka och en Josh i afton tro???
Kommentera

Robin Ztorken L: Skulle tro att båda spelar då båda tränade för fullt igår. Sedan kanske man matchar in främst Josh försiktigt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Att inte sätta Josh i starting lineup eller vad det nu kallas ikväll skulle vara ett extremt tjänstefel. Ser ut som om det kommer bli över 6000 platser fyllda ikväll.
Sen är det ju bara och flytta ner honom till 4e eller som 13e så han får en lugnare start.
Kommentera

Robin Ztorken L: Vi hoppas väl på bästa lag. Tror de kommer köra. Tuffa grabbar som behövs! Länge leve Bernie!
Kommentera

9682: tar vi knyppel klubben idag ove
Kommentera

Bössa 68: Pucken bör hitta in i Kryllan ikväll tycker jag. Respekt för Dalalaget dock. Gjort en kanonsäsong. Vill att vi spelar fysiskt precis som i 8-3 matchen hemma. Det var ljuvligt att se.
Kommentera

9682: nu jäklar kör vi ikväll 💪🥳👍
Kommentera

Greenwolper: säljer inte Cmore enskilda matcher längre??
Kommentera

9682: grett vi knycklar😄
Kommentera

grimiss:
Tyvärr, det var länge sen.
Kommentera

Saleva: när får man veta laguppställningen?
Kommentera

Padrone78: 90-120 minuter innan nedsläpp
Kommentera

JoJo2613: vi vill spara foten till PP.
Kommentera

S-vikaren: JD med sebbe och theo.
Kommentera

Esox: Dicken & Brickan lirar. OP 13:e.