1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511395 inlägg · 4110 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2515457 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Ben Perrault: Det är synd att vi år efter år lyckas med bedriften att ha spelare som direkt är ansvariga för att vi förlorar hockeymatcher!
Kommentera

pargon97: Jag är förvånad över Brickleys dåliga spelsinne.

Han tar skott när inga modoiter ens är i närheten att skymma eller styra. Framåt är han nästan meningslös. Det blir inte hårt ens om han tar i t.ex. Försvarsmässigt är han duglig ändå.
Kommentera

Bössa 68: årets fiasko! Även Vela är medioker HA klass, dom kan förvisso teka och grisa men oftast helt stillastående så om dom förlorar är dom helt överspelade.
Kommentera

Dundee: Var befinner sig dansken, är bänkad?
Har inte sett röken av karln 🤯
Kommentera

Confusius: Satans vilken jinx, ber om ursäkt allihopa!

Jäklar vad det där målet kom ologiskt!

Men är det inte rätt typiskt det här laget? Vi kan spela hur bra som helst i långa perioder, för att helt plötsligt drabbas av defensiva brainfarts som kostar enormt mycket!
Kommentera

Gavelo: Fast oftast är det ju att någon missar som gör att det blir lägen/mål.
Även NHL spelare gör ju faktiskt misstag ibland. :-)

Oftast är det en kombination kan jag tycka. 1-1 blir Brickan trippad, tycker ändå Berg inte tänker fel som gör allt för att ta passet.
Och 2-2 är ju Brockley sista spelare så dumpa är helt rätt, dock misslyckas han med dumpen... Men andra backen på rätt ställe eller om nån täckt upp hade det inte blivit lika farligt.
Kommentera

Confusius: Det är Modo i ett nötskal. Sin egen största fiende. Det ska slås extra pass och duttas och ha sig sen i egen zon är det 🐔gård
Kommentera

NuMo: Jag ser helt ärligt ingen uppsida alls med Brickley?!
Han har visserligen en lång klubba men det är väl ungefär allt.
Kommentera

M Horava:

Jag är nöjd över att vi håller uppe spelet i två perioder, det såg vi typ aldrig mot AIK. Där dippade vi rejält i perioder.

Gäller att fortsätta och hitta en hög min nivå som vi gjort första 40 min, då blir det jobbigt för Mora över sju matcher.

Det jag är mest rädd för är att Mora ska få sina obligatoriska PP:n nu i tredje då domarna ska jämna ut det och få chans att avgöra där.

Idag har vi haft en riktigt bra avvägning jämfört med nivån domarn lagt.

Men främst, så mycket roligare det är att se ett lag som vill spela hockey jämför med AIK. Nu möter vi ett hockeylag, i kvartsfinalen var det våldsverkare.
Kommentera

NuMo: Tycker ändå vi gör slutspelets överlägset bästa match såhär långt. Vi borde leda med ett par mål om det inte hade varit för att vi passar bort lägen samt slarvar i några avgörande moment.

Känner mig ändå trygg i att vi vinner över sju matcher om vi kan hålla uppe denna fart.
Kommentera

Confusius: Dags att elda knätofsar! Pucken ska på mål! De får dansa runt hur mycket de vill! Skicka för i helvete pucken mot Kryllan och agera grävling därefter!!
Kommentera

J F K: Tycker själv att Ingman borde ha dumpat ner pucken så fort han kom över blå. Alldeles för ofta som våra backar transporter puck och tar ett skott från dålig vinkel och så åker pucken ner i rundeln och motståndarna kan kontra. Sen tycker jag att AP kunde undvika att passa Brickley där med.
Kommentera

modomille: Tycker Ingman gör allt rätt förutom att han passar istället för att lägga den på mål och börja grisa.
Kommentera

Reflektioner efter första två perioder.

-Woods is back, helvete vad rapp han är, han gillar nog att Mr Big Dick är tillbaka
- Södergren är sån jävla slutspelslirare. Han är riktigt vass i princip i alla situationer.
- Vi äger matchen. Ser alla matcher ut som denna vinner vi enkelt över 7 matcher. Mora kommer ta 1-2 men inte mer än så. Vi äger allt spel men de lyckas få in ett par på våra misstag precis som det var i grundserien och även i kvartsfinalen mot AIX.
-Klaga inte på #5 och #6. De har otur i vissa situationer men tror mer det handlar om att de inte riktigt klarar av tempot vi vill spela i. Tycker nästan att #5 gjorde sina bästa matcher när han var forward.
-Bernhardt är fan för bra för HA. HELVETE vad dominant han är i alla situationer.
Kommentera

Confusius: tycker du det va ologiskt? tvärt om ,målet hängde i princip i luften!
Kommentera

Ok nu ska jag dra till med ris och ros här efter 2 perioder.
Modo är bra! 2-2 är ologiskt i mina ögon men sådan är hockeyn. Skönt med dicken i laget igen. Märks att han är bra. Är inte särskilt orolig när de ändå spelar såhär bra. Någon mer utvisning så sitter pucken i mål.

Ris: SKJUT MER!! Fan och hålla på att alltid hitta rätt pass!! Det finns bara ett rätt sätt och det är att skjuta och mer folk på mål som tar returer. Hoppas Karlin tar det med dom i paus.
Kommentera

Monno: Men varför skall han dumpa på mål, när skall man fatta att är man inte 100% säker som sista spelare så lägger man sarg ner/ut?

Jag tycker Brickley med den rutinen gör mer basic misstag än alla andra, tyvärr, och det kostar rätt ofta.
Kommentera

7639: Sedan blir det också fel när ingen tar Ingmans backplats. Ingen av forwards tar den, så då blir de i numerärt överläge i kontringar. Malmberg eller Södergran borde hunnit tillbaka.
Kommentera

7639: Karlin får röra om i kedjorna nu, vi måste upp.
Dansken kan sitta åå bänken en period nu, gå ner på folk och låt dom heta spela, södergran på isen så långt det är möjligt.
Kommentera

Gavelo: brickley suger plötsligt
Kommentera

Robin Ztorken L: Vi kanske inte behöver röra om i kedjorna men vi behöver definitivt gå ner på folk. Farten måste upp och då måste Karlin agera
Kommentera

Robin Ztorken L: Öppna ögonen vi krossar dem.
Kommentera

J F K: Lite intressant ändå... tycker Mannberg ser grymt rapp ut. Vet att han är känd för sin speed men tycker han är på Halloran-nivå ikväll.
Kommentera

Sigge: Tycker att vi har haft bra fart i 40 minuter men som andra har varit inne på så slarvar vi bort bra målchanser. Tredje kedjan speciellt med Mannberg i spetsen, han är verkligen en jäkel på att få två mot ettor t.ex. att rinna ut i sanden.
Kommentera

Gavelo:

Du förutsätter att Brickley har samma översikt som oss som kan se vart samtliga spelare befinner sig.

Jag tycker problemet inte är att skottet fastnar utan det var ett tag innan det problemet uppstod. Alla 4 övriga hamnade djupt ner och ingen tog och täckte upp för ingman. Vi tappade folk helt enkelt.

Sedan visst kan man tycka Brickley borde gjort det bättre men han är trängd och pressad och försöker skicka ner pucken iaf. Hade blivit mer upprörd ifall han försökt dribbla och bjudit på friläge pga det.

Nu kommer vi ut hårt i tredje och sätter två snabba.
Kommentera

Chamez: Håller med! MoDo lirar verkligen underbar hockey! De måste dock sticka in näsan där det gör ont. Lira runt tills dess att man tappar pucken är värdelöst.
Kommentera

Bössa 68: Plötsligt?
Han har varit godkänd i några matcher som bäst men är fortfarande på tok för svag i det mesta, som sagt, hans bästa egenskap är att han har en lång klubba.

Gör han 2 mål nu i 3:e så är han förlåten för ikväll.
Kommentera

Sigge: Synd då att vi gör dom där "misstagen" med jämna mellanrum! Och motståndarna vet det.
Kommentera

Confusius: Näsén förtjänar en fet snigel på ögat som aldrig skjuter.
Kommentera

Confusius: In med vela bredvid dick och Woods, sätt in aagard med halloran och Niederbach. Tycker att aagard försvinner i första då Dicken driver spelet mer än vad EJK gör. Då kan inte Aagard briljera
Kommentera

Monno: Fast när man gör dom där "misstagen" ofta, så är dom ju inte just "misstag"!

Då är det för att man inte riktigt håller måttet.
Kommentera

Confusius: BEEEEEEEEEEERNHARTTT!!!
Kommentera

Confusius: Bernie är ju bara för härlig asså
Kommentera

MODOJohan:

Kanonskott
Kommentera

jonsson: Styrning ju. Såg ni inte ? ;)
Kommentera

S-vikaren: SÖDERGRAN I MITT HJÄRTA!
Kommentera

S-vikaren: Omöjligt att se, för mycket mod innanför västen ;)
Kommentera

Modo-Målet: Aagaard har aldrig passat med Woods. Tränarstaben tycks dock inte se det.

Södergran... kan vi lägga en minut på att uppskatta av hur han har toppat formen?
Kommentera

S-vikaren: Hoppas att mitt spel på 4-2 håller i sig. Kom igen nu!!
Kommentera

Sigge: Berna lägger pucken på mål och den går in. Hade någon annan gjort samma sak så hade det aldrig blivit mål.
Kommentera

jonsson: Att inte Näsén tar lärdom av sin backkollega och skjuter mer?!

Kom igen nu Modo och släpp inte in ett skitmål direkt nu efter ledningen!
Kommentera

MoDoNörden:

Kan vi hålla det här nu då…… helst hela matchen.
Kommentera

jonsson: firma Bernie och Södergran. Så jävla viktig Södergra blivit
Kommentera

MoDoNörden: Granen har laddat hela säsongen och nu smäller det varenda gång!!
Kommentera

Gavelo: Är en lång klubba en uppsida??? 😉

Södergran!!! Snacka om att toppa formen i exakt rätt läge av säsongen!
Kommentera

S-vikaren: Skjuter man kan det bli mål....
Kommentera

Confusius: Bernhard fortsätter att skjuta nästan osannolikt effektivt. Hårt är inte viktigt. Stenhårt är helt oviktigt. Den skall in framför mål, innanför den tänkta ramen, utanför målvakten och gärna när målvakten är skymd, eller för styrning. (Titta på det Brickley)

Pucken verkar förövrigt vara gjord av guttaperka.
Kommentera

9682: Södergran är vår kung och riktigt bra.
Vår bästa, som vanligt
Kommentera

Gavelo: När Näsén väl skjuter blir det farligt. Tränarteamet borde uppmuntra honom att skjuta mer. Det behöver inte vara Bernie som skjuter varje gång. Även om hans skott har en förmåga att gå i mål.
Kommentera

Confusius: södergran! Störst uppsida i laget, kan bli en riktig stjärna!
Kommentera

« · 2515457 · »