1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512652 inlägg · 4112 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2515577 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Vilka tar ni helst i en kommande final? Mora kommer inte orka med.
Kommentera

Synct: Ärligt talat DIF
Kommentera

modomille: Bästa matchen sen november tycker jag. Kändes otroligt onödigt vid 2-2 men oj så stark 3:e. Idag är jag sjukt nöjd 💚🤍❤️
Kommentera

modomille: Skönt att vi kan stänga en match enkelt!!
Kommentera

Stark inledning på semin, om inte bjudmålen bakåt uppstått så var det här en ganska så enkel seger. En seger närmare Mission 12 wins. Ny match på måndag, då gäller det att vara på tå i 60 min igen.
Kommentera

Bad_Brett: Bernie har blivit vår härförare. Gillar hans ögon.
Kommentera

NuMo: Bra match. Vi vinner helt rättvist även om vi lätt släpper till de där konstiga glida/studsa in målen återigen.

Vi kommer att bli bättre efterhand nu.
Kommentera

Zource: Balett är vackert, våld inte lika vackert!
Kommentera

7639: Ove är glad igen!
Kommentera

Sigge:

Alla snackar om att han är osynlig, visst han driver inte spelet men en värdefull och nyttig spelare. Sedan kliver han fram med sina poäng när det behövs.

Ni som kritiserar Aagaard kollade nog inte på hockeylaget, helt sjuk underliggande statistik och topp i allt. Tar man bort en sådan spelare från laget så blir laget sämre.

Det är inte tyckande utan fakta.

Kan ingen leta fram Aagaards siffror och Gradins som många vill värva. Det är som natt och dag i jämförelse.
Kommentera

9682: Klasskillnad idag!
Kommentera

Modo-Målet:
All heder till Mora som vill spela hockey och inte Gris hockey eller att vara ryggsäck eller hålla i och haka.
Kommentera

Statler: håller helt med dig. Jag va inte ens nervös inför tredje. Spelar de bara såhär är det inga problem. INGEN va dålig idag. Bästa matchen på bra länge. Skönt att Dicken är tillbaka!!! Märks att han stärker laget bara han är med även om han inte bidrog med så mycket än.
Kommentera

S-vikaren: Blir dock inga mål, i 100% av fallen!
Kommentera

NuMo: Orolig för EJK. Hade hoppats att han skulle kunna återvända till båset men icke. Karlin sa just "Erik, har vi någon koll på han [sic!]?".

Men grym match. Riktigt imponerad och var aldrig orolig ikväll. Första gången det händer.
Kommentera

9682: Heres Johnny1
Kommentera

NuMo: hoppas du har rätt,själv stog man sällan stilla å nervöshele tidn! Tack modo.
Kommentera

Signature: Det var lite "Beep! Beep! Roadrunner" hos MoDo-spelarna idag. Ingen handbroms..och förresten, Länge leve Bernie!
Kommentera

Confusius: Ja. Losermentalitet passar inte oss. MoDo ska upp1
Kommentera

S-vikaren: Hacka inte på mig, hacka på Gretzky
Kommentera

9682: Matchens 3 stjärnor
1 Södergran
2 Berna
3 Mannberg

I den ordningen
Kommentera

Confusius: Vem? Susses praktikant?
Kommentera

Rytter: Tycker att Aagaard sticker ut i princip varenda match. Bra driv och lyckas allt som oftast föra in pucken kontrollerat in i offensiv zon. Slår också flera öppnande passningar per match.
Kommentera

S-vikaren: VEM VARE som hängde? JOHNNY
Kommentera

Bad_Brett: var det en knätackling på erik jinesjö? Ngn som såg?
Kommentera

mikenomad: Jag gillar den men den håller inte för större evenemang. Har bara varit där på sönernas hockeycuper 😁

Tack 🙏🏼
Kommentera

modomille:
Dessutom verkar han kunna ta flera roller, kanske får bli defensiv back om vi har brist på det.
Kommentera

Synct: OM vi skulle gå till final, tar jag nog helst diffen. Lag som grisar passar oss illa, lag som vill spela hockey passar oss lite bättre.

Dock så fruktar man trycket på Hovet, och den press det kommer att sätta på domarna.
Kommentera

Bössa 68: såg inte fult ut, fastnade lite skridsko mot skridsko eller vad det var
Kommentera

Confusius: Vilken härlig tränare Mora har.

Rolig match, roligt spel, det här är trevlig hockey att titta på. Det här är hockey som man vill visa grabben som börjat spela hockey.
Kommentera

S-vikaren: Exakt han!
Kommentera

Hakning-Henrik: Det luktar SHL om Modo. Grattis till en bra start men hoppas det inte är för allvarligt med EJK
Kommentera

dempa: tycker det ser ut som en liten touch men verkar tyvärr ha tagit ordentligt på erik j!
Kommentera

Hakning-Henrik: Alltid gillat Hedberg, ärlig och rak! Inga psykopat-vibbar där överhuvudtaget.
Kommentera

Gavelo: Grym match av alla! Kul för Södergran att hänga två. En bättre match av mig också. Inte så fysisk och då kommer jag också mer till min rätt.
Kommentera

Hakning-Henrik: Söderström verkar inte imponerad.

Själv tror jag att dagens spel skulle räcka till SHL. Vi gör två dåliga saker under hela matchen och Mora får maximal utdelning.

Så otroligt stolt över grabbarna, blir nästan tårögd över hur de tävlade ikväll.
Kommentera

Ben Perrault: Aagaard fick mitt vykort om att pucken ska sitta stenhårt i Kryllan!
Kommentera

mikenomad: Jinxa inte SHL 🤪. Ja det enda som drar ner matchen är olyckan med EJK.

Samtidigt belyser det lite grejen med vårdslöst spel. Skaderisken finns redan utan spelare som spelar vårdslöst.
Kommentera

Tarasov: När man ser dessa lag spela hockey så inser man att det är fantastiskt mycket roligare än att möta ett Aix som endast är ute efter att skada och grisa.

Övrigt tycker jag Modo gör en bra match men inte mycket mer, man gör det som förväntas utan att riskera något eller trötta ut sig i onödan, att vi endast tar 1st utvisning talar rätt mycket om att vi verkligen spelade på rätt sida idag.

Brickley utgick i 3:e och Ingman kom in, då tycker jag vi spelade mycket säkrare defensivt och hade bra kontroll på läget.
Kommentera

9682: fyfan vad skönt!🥳
Kommentera

Bad_Brett: Tycker även att vi ska passa på och hylla publiken som tagit sig till lyan ikväll, grymt tryck!

Och den här gången gick det t.o.m. fram i TV, fortsätt sådär!!
Kommentera

Tarasov: Håller med. Tycker det är hans bästa match i egen zon som jag sett på länge.
Kommentera

Confusius: Lika lätt som det är att ogilla Stråhle är det att gilla Hedberg.
Verkar va en troligt trevlig person.

Sen vet jag inte om Mora var så jävla dåliga, tycker mest dom saknade tyngd. Visst har vi lirare i vårat lag men vi har några tunga rackare också, 3e kedjan är inte rolig som både har teknik och tyngd.
Mora har mest bara lirare...
Kommentera

Esox: Vi kommer att ha en fördel om Mora fortsätter försöka spela ut oss på skills och inte på fysik. Förvånade mig lite hur ofysiskt de spelade, men de är väl inget fysiskt lag heller.
Kommentera

Greenwolper: grett modo!🥰
Kommentera

9682: Krizan hälsar "great team, team work today, great job"
Kommentera

Monno: Japp Mora är ett mjukt lag med bara lirare därför dom passar oss så bra. Firma Ljunggren & Persson har varit helt osynliga i slutspelet. Men visst dom gör sina poäng mot Hästen..
Kommentera

Rödluvan: tvärtom, därför modo skulle välja mora
Kommentera

« · 2515577 · »