1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

513991 inlägg · 4113 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2515638 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
modomille: Fast kollar du vilka som gjort mest poäng mot oss och Löven är det Person resp. Heikkinen.
Kommentera

Kanske kliver på någons/några tår nu men, vad är det med Vila i frid hampus?
Kommentera

Monno: En massa gratismål bara. Överskattad duo.
Kommentera

Confusius: Om vi inte hade haft Karlin skulle Hedberg varit mitt förstaval som tränare. Väldigt sympatisk till skillnad mot psykopaten Stråhle
Kommentera

Offside-Lennart: Expressen har inte många rätt om matchen- Mora föll på slarv, Mora var det mest energiska laget, Södergran smällde in 3-2 från blålinjen..
Kommentera

Heyerdal: Som sagt, Kvällstidningar har satt i system att skriva en massa felaktigheter för att få en reaktion och klick. Så dumma är inte ens de. Full koll i statistiken att MoDo genererar mycket intresse.
Kommentera

Hakning-Henrik:
Såg han efter matchen i omklädningsrummet verkade både gå och stå, så vi hoppas det är bra
Kommentera

Offside-Lennart: Ingen aning faktiskt, är nyfiken själv.
Skulle jag gissa dock, så skulle jag kunna tänka mig att det är en av grabbarna i MTS(MoDo Tifo Support) som gått bort! Ren och skär gissning dock.

Någon härinne bör ju veta.
Kommentera

Monno: Håller med, en gentleman och trevlig. Mora är en skickligt lag som kommer ge oss mer problem än ikväll. Om inte vi går upp unnar jag Mora att ta platsen. Stråhle, Gath och deras typ av människor unnar jag inget alls…
Kommentera

Heyerdal: riktigt dålig artikel.. Modo va i mina ögon sett det överlägsna laget. Modo gjorde Mora dåligt och det är det dom ska skriva om tycker jag. Inte att Mora slarvade och Modo hade tur. Ett bra lag gör sina motståndare dåliga. Om det va något lag som var energiskt så va det ju Modo. Såg expressen samma match?? Media har blivit så dåliga..

Spelar Modo på samma sätt framöver så har vi en härlig final att se fram emot👍
Kommentera

Confusius: Han som jag stod bredvid sa att
killen kom från Junsele tydligen
Kommentera

Chamez:

Vi kommer att få en behagligare resa mot finalen än både Löven och Dif, för till final ska vi!!
Löven och Dif, de lär slita varandra i stycken för att nå finalen, och
Att både Löven och Dif kommer att klara sig helskinnade från skador, matchstraff och andra skravanker, det tror jag knappast!

Kan MoDo hålla uppe detta, att sakta maxa formen mot finalen som de gjort de sista 10 matcherna (med några dikeskörningar efter vägen) så spelar vi i shl nästa år!
Kommentera

KRB: Älskade Bernhardt!
- Jag vill spela upp Modo i SHL, jag älskar den här klubben, säger Modo-backen.
Kommentera

9682: rätt kul med tanke på hur det tvivlats på honom inför slutspelet
Kommentera

9682: berna, the never smiler modo lover😄🥰👍
Kommentera

KRB: ja men så är det. Jag hoppas att ett skadeskjutet dif tar sig till final så vårat älskade Modo får vinna på hovet återigen
Kommentera

grimiss: Han har ju blivit otroligt mycket bättre på slutet. Ikväll var han kung även i försvarszon.
Kommentera

Bad_Brett: Övrigt så verkar Ejk vara på benen och mår efter omständigheterna bra.
Gissningsvis spelar han nästa match.
Kommentera

Smurfen: Verkar ha haft någon funktions-begränsning. Mycket tråkigt 😪
Kommentera

Gavelo: Tycker mer att det var ni som var bra än Mora som var dåliga.
Kommentera

Bad_Brett: Är ju inget snack om att han är bästa back i ligan när han är på topp.
Ja han är en gud offensivt, men på rätt humör så dominerar han i egen zon också.
Kommentera

grimiss: Samtidigt på ett DIF-forum:
"Tråkigt om Mora inte bjuder upp till kamp utan bara höjer modorövs självförtroende rejält". "Serielunken match. Inte en tackling typ. Nej, modo behöver höja sig rejält i en final." De har rätt i en del saker...
Kommentera

9682: Är det på den låga och desperata nivån nuförtiden??

Vi har blivit mer och mer som USA dom senaste 20 åren, INTE en bra utveckling
Kommentera

Chamez: Det var väl VI som slarvade om något??
Kommentera

Signature: Mora var inte dåliga men vi var inte som bäst heller, ändå är det i slutändan en ganska stor skillnad lagen emellan.
4-2 är smickrande siffror för Mora efter 60 minuter.
Kommentera

9682: hahaha idag bjöd faktiskt mora upp men vi modorövar steppade ett steg högre! Hejja modo å ove👍
Kommentera

Confusius: slarvade vi?? När var och hur? Deras första mål hade de tur att den gick via Bergs knä in. Det andra va väl kanske mer slarv när brickley dumpar pucken rätt på mora spelaren. Men sådant händer ju emellanåt. Men vi vann! Vi gjorde fler mål! VI spelade bättre än motståndarlaget!
Kommentera

Chamez:hatten av för Mora vi vann mot ett för
Dagen bättre lag… Igen.
Kommentera

9682:

Hedberg snackade lite i intervjun och pratar om studsar som blir avgörande.

Tänkte han på studsarna som gav Mora 2 mål, studsen på Berg och Brickleys skott som studsar på moraben och sedan friläge?

Tycker vi gör en bra match över 60 minuter, få dippar och vi ger inte Mora något under dessa utan vrider snabbt tillbaka när vi dippar.

Kommentatorerna pratade om att vi turades om att ha långa anfall i andra. Tycker det var stor skillnad på vad lagen fick ut av dessa. Vi skapade oreda och chanser av våra anfall. Mora var mest efter sargen och kastade in skott från blå. Tyckte inte deras kommentarer reflekterade matchbilden utan de ville mer snacka upp matchen och göra den mer jämn och spännande.

Man är alltid orolig när det spelförande laget inte får utdelning och det står 2-2, en utvisning och ett PP och det hade kunnat varit Mora ledning och en helt annan match.

Gäller att vi har tålamod och spelar med den enkelhet vi visade upp idag och inte försöker var överkonstruktiva och överoffensiva jämnt. Håller vi det enkelt och jobbar från grunderna samt låter de offensiva krafterna briljera när det är läge och inte tvinga fram det så är vi ett jävligt bra hockeylag.

Så skönt att se Dickinsson tillbaka, trots att han varit borta länge löser han mycket med sin smarthet. Älskar när han jobbade ikapp och lyfte klubban på Moraspelare och stal pucken i mittzon, vände snabbt till anfall och var nära att få fram den till en ren Woods framför mål. Med lite flyt hade han kunnat få med sig någon poäng också.

Woods verkar glad över att ha Dick tillbaka, en helt annan spelare idag och mer drivande i spelet.

Vågar lova att ifall vi haft Dickinsson i spel hela serien hade det inte blivit ett race till slutet om förstaplatsen.

Ödmjukhet, noggrannhet och tålamod i varje match så ska detta lösa sig.
Kommentera

Confusius: Noterar för övrigt att Tomas Ros som den ende i kvällens expertpanel tippade Mora-seger, 2-4. Tack Tomas!

Ska vi gissa att Tomas numera hatar MoDo efter den storm han rättmätigt fick mot sig efter sin fylletweet för några år sedan?

Vi älskar dig Rosen!!

Som jag sa innan den här serien startade, två första hemmamatcherna blir otroligt viktiga!! Kan vi ta 2 segrar här sätter vi oss i ett jävla bra läge!

Noterar också tyvärr att Vita Hästen försatt sig själva i konkurs 🥺
Nu börjas det, den sjukt orättvisa 95%-5% fördelningen av TV-pengarna skördar nu sitt första Allsvenska offer, och fler lär följa framöver. Fatta då hur tufft Div1 klubbarna har det!

Svensk hockey går långsamt mot sin död. Hoppas att hockeyförbundet, girigbukarna i SHL, och Cmore/Telia är nöjda nu!

Inga Div2 klubbar, inget Div1! Inga Div1 klubbar, ingen Allsvenska! Inga Allsvenska klubbar, inget SHL! Ska det vara så jävla svårt att fatta?

Hockeyförbundet, ta tillbaka driften av HELA seriesystemet NU!!
Kommentera

Dickinson vann 13 av 16 tekningar denna match. Han är så jävla bra, smäller på gör han också. Inte ett enda misstag under hela matchen. Jag älskar karln!
Kommentera

Rytter: Tror Mora inte var van ett snäpp högre tempo än mot ett defensivt SSK. Tror det kan bli jämnare i nästa match när dom nu vet vad som gäller!
Kommentera

Confusius: just det, vad var det Ros fylletweetade igen?
Kommentera

Rytter:
Det blir som att alla får mer tid med Dickinson i laget, oavsett om han är på isen eller inte.
Kommentera

pean:
Att Karlin var klar för MoDo. Lite kul att det faktiskt var en fylletweet
Kommentera

Tarasov:
”@Rosenrasande
Mattias Karlin, Västervik och under kontrakt.
På väg till Modo.
Bra värvning.”

Det var så jävla fult att blåljuga om det där precis när Leksand hade snott hans fyllekompis, som var under kontrakt.
Kommentera

KB:
Vi glömmer aldrig Ros (vet att du smygläser här). Adam J älskar vi däremot 😀
Kommentera

Tarasov: Adam är lika kass. Skitartikel på 100årsdagen.
Kommentera

Sigge:

Kul att han vågade smälla på i närkamperna, klart godkänd match med tanke på frånvaron.
Kommentera

S-vikaren:
Ja men kan förlåta en ung journalist i början på karriären, dessutom så var artikeln sann däremot kass tajming och det ligger på expressen. Ros 🌹 ljög ju på fyllan och våga inte stå för det så Abrahamsson fick gå ut i räddning
Kommentera

Tarasov: Vad var sant? Den var full med anonyma vittnesmål? Jag hittar inte den, minns inte den som något annat.
Kommentera

S-vikaren: Artikeln i sig var det väl inga större fel på.
Tajmingen var urusel. Rakt av provocerande.
Kommentera

S-vikaren:

Adam är duktig på att sitta och samtala hockey, gör sig bäst i poddformat tycker jag.

Hans artiklar tycker jag inte sticker ut, många som är vassare där. Att kommentera eller analysera hockey tycker jag han ska undvika.
Kommentera

Sigge: verkligen saknat hans tekningar. Där har vi haft det tufft länge. Han tillför även pondus, poäng och struktur. Gött att han är med igen!
Kommentera

Chamez: håller med, helt ute och cyklar. Skarp inledning av modo första 10 som kunde givit 1 -2-målsledning. Stod upp bra i mittzon och proppade bort puckförare i sndra perioden så man bara satt och log. Hanterade kvitteringspuckarna som under första halvan av säsongen, no worries, vi gör fler mål bara.... där är några delar av väl genomförd match. Vi kändes numret större helt enkelt.
Kommentera

Marrdin: Såg precis klart matchen,så kul att fler o fler spelare gått in i slutspels- mode. Mannberg ex.vis idag då. Nu behöver vi bara 7 vinster till innan vi summerar säsongen
Kommentera

pean: Han är Leksands-supporter! Och det var väl när Leksand snodde Hellkvist från oss, man gick bakom ryggen på MoDo och lockade Hellkvist till sig trots nysignat kontrakt..

Då la han ut en tweet sent en fredag kväll om att MoDo nu gjort precis som Leksand, gått bakom ryggen på Västervik och lockat hit Karlin. Vilket inte visade sig stämma överhuvudtaget. Varpå en hel del MoDo-supportrar häcklade honom via mejl
Kommentera

« · 2515638 · »