1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514829 inlägg · 4114 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2515715 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
S-vikaren: Adam är- och har alltid varit lite av en sensations-journalist, passar helt rätt i tiden med andra ord
Kommentera

Var en banderoll på ståplats idag med texten ?Vila i frid Hampus?. Någon som vet vad som hänt? Missat det helt.
Kommentera

Mackan: Ja, jag känner till den drabbade familjen. En speciell pojk med ett enormt hjärta för mänskligheten och MoDo. Tyvärr gick han bort på tok för tidigt. Sjukt fint gjort utav klacken men även Moras dito.
Kommentera

Smurfen: Hampus kommer från en by utanför kramfors som heter klockestrand.Jag växte upp med hans äldre morbröder.
Kommentera

Gäsp: Otroligt fin bild på han och Peter. Får mig att tänka på när Peter och alla i Icebreakers besökte sjukhuset när min syster var väldigt sjuk för några år sedan. För någon vecka sedan dog en vårdtagare hon hade hand om som alltid pratade om MoDo med henne. MoDo betyder så mycket för så många. Det går verkligen inte att underskatta MoDos stöd i hela vår vackra region. <3

Skön seger ikväll också. Och får alltid ett bra intryck av Johan Hedberg. Så många experter som
pratar om ”fysisk hockey”, ”playoffhockey”. De hyllade Rahimi ifjol. Rahimi som blivit avstängd tre slutspel i rad. De måste bestämma sig. Är det tufft att vara som Rahimi och är det den sporten de efterfrågar eller vill de ha något annat..
Kommentera

Confusius: Jo, Ros äger fastigheter i Leksand och just den tweeten du syftar på skickades halv tio eller något från Leksand en fredag. Minns att någon annan journalist från Sportbladet var snabb med att försvara honom. Rätt sorgligt.
Kommentera

bvz: Jag följde ditt råd! Första matchen, första souveniren och första segern för den här nöjda femåringen!
Kommentera

Skönt att vakna upp med en seger, dagen blir liksom lite lättare.
Räknar med ett aggressivare Mora imorgon, hoppas EJK är med oxå.
Kommentera

Gäsp: Klockestrand är otroligt vackert.
Brukade ta hojen från Härnösand upp och köra runt klockestrand på somrarna, exeptionellt fint där.
Kommentera

jonsson: Svetslågan har nog tänts under Mora-röven, så det gäller att MoDo är redo. Ikväll blir det att följa Olle Liss på nya äventyr.
Kommentera

Dexter :
Ja Hans A, de
Låtsades att Ros hade en källa
Kommentera

9682:

Du verka känna han väl.
Kommentera

9682: Hur gick det nu med Brickley o EJK, båda klev av igår.
Känns som Brickley spelade lite halvskadad redan innan.
Kommentera

Robin Ztorken L: Som du skriver så hade Brickley lite känning och under 2:a perioden tyckte jag det började synas ganska tydligt på hans prestationer att han inte var helt 100, hoppas man vilar honom fortsättningsvis för han och Berg tillsamman känns som katastrof, speciellt när den ena inte är på topp.

EJK var på benen igår och käkade middag med gänget efter match, dock brukar skador på mjukdelar göra sig påmind efter någon dag pga svullnad och annat så vi får se, men känslan är att han inte är långt ifrån spel av det jag hört, MEN som sagt, svårt att säga just nu, skulle även tro att Modo kommer vara väldigt tysta kring dessa skador så vi får nog vänta tills laguppställningen på måndag
Kommentera

Gavelo: Är det bara mjukdelar så handlar det bara om dagar i alla fall. Mycket värre såklart om det är ett benbrott eller ledband. Det känns oerhört bra att vi hann få tillbaka Dickinson, för nu har vi bredden att kunna avvara honom.

Ett tag kändes det som vi gick rätt hårt på de tre första kedjorna, men fjärde fick spela rätt mycket när vi var i ledning av vad jag såg. Der blir viktigt att inte belasta några spelare för hårt så vi orkar hela slutspelet.

Andrakedjan var för övrigt riktigt vassa. Det var väl den kedjan som oftast skapade långa anfall, medan tredjekedjan hade flera riktigt vassa kontringar som man tyvärr ofta passade bort. Södergran har verkligen blivit ruskigt bra på att bära puck.
Kommentera

J F K: Ja andrakedjan är brutalt stark. Halloran är bättre än vad jag vågat hoppas på och Niederbach tycker jag får alldeles för lite cred för sitt slutspel hittills. Helvete vad bra han är!
Stark på pucken, teknisk och visar kirurgisk precision på avslut. Dessutom riktigt stark i närkamper.
Lite svagare defensivt men där täcker Vela upp bra.
Vela var väldigt nära mål igår. Oerhört nyttig och tung spelare.

Blev lite besviken på Lindberg och Söderström i eftersnacket som bara pratar om mer känslor och grisigt spel(speciellt den förstnämnde)
Matchen igår var fantastisk och lätt den bästa jag sett denna säsong över 60 min.
Tror det var Dexter som nämnde det tidigare, dom får fan bestämma sig för vilken hockey dom vill se.
Kommentera

J F K: bara att Josh tekar gör ju att vi får ett övertag. 13-3 (!) i den statistiken..
Kommentera

Nucky:

Någon som vet status på Erik Jinesjö Karlsson efter matchen senast,
Kommentera

..mer statistik. Bernie loggar över 26 minuter i matchen. Han är het, matchas helt rätt och levererar. Älskar fanimej pajken..

Södergran sköt mest skott på mål igår (5st) och Vela och Bernie +3 i +/-
Kommentera

J F K: Jag killgissar bara att det handlar om mjukdelar av den anledningen att han inte kördes till sjukhus för vidare undersökningar utan kände sig så pass bra att han kunde hänga med grabbarna och äta gemensam middag efter matchen.

Josh in känns som en dealbreaker, äntligen har vi en komplett center och formidabel tekare som skapar både spets och bredd, dessutom tycker jag han gör en helgjuten match med tanke på den långa frånvaron.

2:a kedjan kändes spännande, ska man klaga på något så är det att Niederbach är lite strulig med mottagningar och passningar ibland men utöver det är det inte mycket att klaga på.
Vela gör ett bra jobb i det tysta och skapar fina lägen för övriga, dock blir ju frågan vem som får kliva åt sidan när Sveningsson är tillbaka, eller får Sveningsson helt enkelt stå åt sidan?, angenäma problem

Sen måste man hylla Ap, Söder och Manne, en riktig gnuggarkedja som gör så väldigt mycket bra där ute, hoppas dom fortsätter i samma stil.
Kommentera

Nucky: Instämmer helt och fullt. En del här på forumet verkar bli frustrerade att Niederbach ibland tappar puck där det ofta ser ut att han är för puckkär, men helt ärligt så är det ofta han vänder bort en eller två spelare, fastnar inte ute i sarghörnen utan vänder sig inåt banan och skapar oreda i deras försvar trots att han möter mycket större försvarare.
Kommentera

Nucky:

Ska kolla matchen igen, men visst hade Halloran lite svårt att komma till igår?
Kommentera

jonsson: Han skapade inte så mycket som han brukar, men ändå var den kedjan riktigt bra. Han är egentligen för bra för allsvenskan, men lite för egoistisk och bekväm för sitt eget bästa.
Dock en joker som kan avgöra en match bara genom ren talang.
Kommentera

Gavelo:
Under eftersnack i modochannel svarade Sundell bekymmerslöst på frågan hur det var med EJK, "han sitter ju här och äter så det är nog ingen fara med honom".
Det hade han ju knappast sagt om han haft nån skada..
Kommentera

jonsson:
Han fick visst komma till efter matchen. Nä men skämt och sido så tycker jag att han håller pucken lite väl länge ibland.
Kommentera

J F K: Halloran håller nog Liiga-nivå i så fall. Eftersom han inte platsade i SHL trots upprepade möjligheter.

Lite lustigt eftersom han kom till Sverige från just nämnd serie.
Kommentera

Pinaceae: Han platsade i SHL, men passade inte i Timrå. Talangmässigt är han en riktigt bra SHL-spelare, men han skulle varit given om han jobbade hårdare över hela banan.
Kommentera

J F K: spelar vi som igår i varje match kan vi nog ta detta utan en förlust. Vi gör Mora dåliga, deras mål kommer på våra misstag… Mora passar oss mycket bättre än AIX. Sen varför får Wessner dömma? Missar en highstick som händer 2m framför ögonen på honom i början på första perioden. Förjävligt faktiskt
Kommentera

Pinaceae: Upprepade möjligheter? Han gjorde det väl bra i Örebro och de ville även ha kvar honom efter sin sejour där.
Många SHL-lag som ville ta över hans kontrakt när ni släppte honom också.

Tror han skulle göra det bra i SHL med rätt omgivning.
Kommentera

SPOODI:
Som Pelle Hägglund skriver i dagens öa, han passar ändå bättre i en sån här 'snäll' match. Tycker han skötte sig bra igår förutom situationen du nämner.
Kommentera

Rytter: Håller med om att Adam är bra på podd bara han kan sluta med ”puss och kram”. Mindre bra i sitt skrivande och framförallt som kommentator.
Kommentera

SPOODI: fast han var väl ok igår? Tog väl ett par för ryggsäckshockey?
Kommentera

Saleva: fast nu är det slutspel så vem vet? Kan ha varit en klon också
Kommentera

Gavelo: men vet vi ens vad som hänt med Svenningsson och om han kommer tillbaka?
Kommentera

grimiss: Det är locket på som gäller. Så vitt vi vet kanske han inte ens är skadad utan är utanför laget för att han helt enkelt inte passar.
Kommentera

SPOODI: Viktigt att behålla ödmjukheten trots seger igår. Kommer Persson och Ljunggren igång på allvar kan det bli tufft motstånd. Tror ändå på uddamålsvinst imorgon.
Kommentera

grimiss:
Uttänjt ledband i fotleden.
Kommentera

Andraassist: De har väl egentligen varit ganska osynlig under hela slutspelet? Har inga siffror på det men känslan är att de haft svårt att leverera under de två tidigare slutspelen också.
Kommentera

Saleva: Jo, man sade att Sven provat träna, men att det inte gick. Dvs, det gör för ont. Just fotleden är lurigt. Man får inte så bra stöd av skridskon sol man tror, utan har man en stukad fot så måste man vänta ut läkningen.
Kommentera

KB: Ljunggren har varit skadad och varit lite hämmad av det. Persson tror jag helt enkelt har en svacka efter en 21-matchers lång poängstreak.
Kommentera

J F K: de får söka upp en gammal plastskridsko
Kommentera

SPOODI: I övrigtntycker jag han höll en rimlig nivå igår faktiskt. Inte hans förtjänst kanske med tanke på att det var två skötsamma lag.
Kommentera

Hakning-Henrik: jo men det är en sån sak man absolut inte ska släppa. Fine å släppa nån hakning/fasthållning/interference för få mer spel men den måste han ju bara ta, är en säkerhetsfråga
Kommentera

Hur många skador kan vi förvänta oss att Rahimi orsakar när han kommer tillbaka? Jag gissar på att första offret blir Krüger, därefter första bästa junis och efter det en klockren huvudtackling på Liss!

Om det inte sker tror jag faktiskt att Djurgården tar den matchserien, löven kommer inte kunna grisa sig till final 3 år i rad.
Kommentera

Sigge: Du tror inte det? Det tror jag.
Kommentera

Tittar på matchen igen och känner att 4-2 målet är ett galant ” Håll käften mål”
Kommentera

KB: De flesta levererar dock med "rätt omgivning".
Kommentera

jonsson: det kanske skrevs redan igår när det hände men visst påminner det om Fredrik Petterssons straffmål mot Kanada i VM? 😃
Kommentera

« · 2515715 · »