1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514687 inlägg · 4114 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2517110 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
modomille: Han uträttar ju ingenting i lagets bästa omgivning, mjukost svag i närkamperna, ganska osmart i spelet med puck och visar öht ingen vilja alls.

Jag skulle kunna se Karlin bänka honom för att sända rätt signaler att man iaf måste ha rätt inställning, det har han inte, han är nog inte ens svettig idag.
Kommentera

Sigge: Å det fick han. Det var han värd.

Kommentatorerna: "MoDo vinner utan att förta sig." Å det var precis rätt.

Karlin summerar matchen som vi gjort det här.
Kommentera

Monno: Målen går in. Tredje perioden är bra. Guden gör sitt.

2-0. Nästa!
Kommentera

grimiss: Smart av Modo att gå in lojt och slött och spara på krafterna till finalspelet.
Kommentera

Gusse: Tror att MoDo fintade bort Mora. Åkte som sniglar och de fattade ingenting. VooDoo-taktik...
Kommentera

KB: Ja, solid seger till slut och vi har en fin påsk att se fram emot
Kommentera

Gusse: ja fast va fan, hur många matcher i vårt loosing streak slet man inte sitt hår över att vi spelade jövlgit fin hockey men släppte till drösvis med slutmål?

Det var ett jävla sömnpiller till match och som småbarnsförälder med grav sömnbrist så borde jag få dagens forumeloge för att jag höll mig vaken. Samtidigt håller vi ju Mora på utsidan jävligt effektivt och sätter puckarna. Den tar jag alla dar i veckan i ett slutspel.
Kommentera

Gavelo: Håller inte alls med tycker tvärtom att han börjar se ut som gamla Woods.
Kommentera

NuMo: Är Hedberg den mest sympatiske icke modo tränaren?
Vilken skillnad mot de andra jag tänker på...
Kommentera

modomille: Oj… ja då ser vi två helt skilda spelare.
Kommentera

Greenwolper: Grymt starkt att vinna en match som ser ut som den här gjorde!

Sa ju innan den här serien att dom två första hemmamatcherna skulle bli grymt viktiga.

Nu har vi satt oss i ett bra läge, inte ens katastrof om vi skulle torska två raka

Vi har INTE råd att ha EJK, AP, och Brickley borta!!

Guden grym ikväll!
Kommentera

Confusius: brickley klarar vi oss helt utan mot Mora.

Är EJK OCH AP borta hela slutspelet är vi körda. Men Mora borde vi klara av ändå.
Kommentera

gokar: Alltid gillat Hedberg, han var likadan som aktiv spelare. Man blir nästan småkär och vill skicka honom meddelanden om hur mycket man gillar hans stil.
Kommentera

grimiss: Fast AP kom väl tillbaka? tycker jag såg han på isen i tredje
Kommentera

Offside-Lennart: Yes , AP spelade på slutet
Kommentera

NuMo: Do it!! Svaret kanske blir positivt ;)
Kommentera

NuMo: Dickinson är en sån klass också.. allt han gör känns bara så genomtänkt.
Kommentera

Gavelo: samma här, testa Halloran i första, han känns klass på riktigt och skulle må bra av bättre omgivning.
Kommentera

Modomas: Första blir för klena då och han är för lik Woods. Bättre sprida dem. Sedan var Vela inte alls bra och han kommer inte riktigt till sin rätt i snälla matcher. Byt plats på Södergran och Vela mot Mora.
Kommentera

9682: Mo-Do voo-do. Gött att vi även vinner våra sämre matcher igen. Effektivt framåt
Kommentera

Galet stark Gudlevskis visar sig vara. Krister! Krister! Krister!
Kommentera

J F K: Niederbach ska ha en eloge för hur han spelat på senaste. Ser ut att vara riktigt påkopplad.
Kommentera

Gavelo: Fast 1-0 är ju rätt mycket hans mål.
Tycker han är stark på pucken nu också, kanske inte som innan skadan men betydligt bättre.

Tycker han gör mycket bra.

Sen är det ju så att vi har ju en spelare så är på en helt annan nivå än alla andra. Bernhardt är fullständigt dominant. Över hela banan.
Hoppas ingen berättar om målrekordet bara så det blir som i slutet av serien att det låser sig helt...
Kommentera

NuMo: Ja jisses vilken mysmatch mellan Karlin och Hedberg. Typ Ernstvarning.
Kommentera

grimiss: Brickley o Vela, är sådär., halvdana/mellanmjölk.
Ingan spelare som gör skillnad.
Vi hade nog kunnat hitta något bättra men karlin ville nog rädda Västervik från konkurs.
Dom ska inte vara här nästa säsong , hoppas jag.
Kommentera

Robin Ztorken L: Brickley har varit en gigant i slutspelet? Vela överlag väldigt stabil.
Kommentera

KB: Man kan inte tro att vi har 2-0 i matcher när man läser härinne, gamarna flockas men hoppas dom inte får sitt olyckliga slut på säsongen. 6 vinster kvar nu
Kommentera

KB: Håller med! Näsén var verkligen svinbra ikväll också.
Kommentera

snurrpung: jo men han visade under serien att han kan spela bra. Kanske lite krizan typ på det sättet att han verkar bli bättre när det gäller.
Kommentera

Robin Ztorken L: Tycker Vela på sistonde inte spelat som första-kedjas material men kan visa sig väldigt viktig i en final med hårdare hockey än vi ser nu.
Kommentera

Marrdin: Jo tack det håller jag verkligen med om, är mest nöjd att han visat sig ta sig tillbaka från svackan han hade mot gnaget
Kommentera

snurrpung: Man kan ha förhoppningar på Vela tycker jag.

Jag har imponerats över att han klarar av att lägga upp pucken högt i nättaket när han är i hård trafik nära mål. Där känns han riktigt bra. Nu väntar han bara på hårdare mer fysiska matcher där han kommer mer till sin rätt. Jag tror att det varit på tok för mesigt för att hans rätta jag skall lockas fram. Men som sagt. Det här är mina förhoppningar.
Kommentera

Monno: Bernie gjorde 12 poäng förra slutspelet. Han har redan gjort 13 efter bara 8 matcher. Han är så satans dominant.

Han har dessutom börjat spela rejält och enkelt i egen zon. Loggar överlägset mest istid två matcher i rad (26 minuter) och är ändå dominant.

Jag förstår varför timråiterna inte vill att vi ska gå upp nu.
Kommentera

Sigge: Möter vi Löven i finalen vilket vi med största sannolikhet kommer göra så kommer de stänga honom fullständigt
Kommentera

KB: Brickley har varit sådär i slutspelet, svag defensivt och det syns i statistiken, långsam och extremt dåligt förstapass, men som jag skrev häromdagen , han har en lång klubba om det nu är någon fördel.
Nej Brickley saknas inte, speciellt när man såg Norén idag.
Vela gör en del bra saker men är generellt en ganska dålig hockeyspelare och när han inte smäller på och använder sin fysik så blir han helt överflödig tyvärr.

Dock behövs mycket kroppar så jag hoppas ändå alla tillfrisknar och blir tillgängliga.
Kommentera

Gavelo: Brickley är fyra i backarnas poängliga i slutspelet. du tycker att det är uselt antar jag.
Kommentera

Gavelo: fast vela vad väl riktigt jävla bra ett par matcher mot aik? Mot lag som Mora kommer han ju inte alls till sin rätt.
Kommentera

puffe: Inte bara här inne, Karlin själv sågade ju insatsen och kallar segern för tur.
Så att många här inne vädrar kritik ligger ju helt i linje med coacherna och spelarna själva.
Kommentera

Robin Ztorken L: Brickley har ju varit grym över hela banan i slutspelet så där håller jag inte med. Tycker det var mycket märkbart att han saknades framförallt i första perioden idag.
Men under seriespelet så fick vi inte så mycket för pengarna kanske.
Som flera andra skrivit redan så är nog både han och Vela typer som kommer mer till sin rätt i tätare och grisigare matcher. Dom kommer behövas om vi lyckas komma vidare till final
Kommentera

Rödluvan: vem var det här på forumet som tyckte han kunde byta karriär? Minns ärligt talat inte
Kommentera

J F K: Ändå är han inne på så många baklängesmål, det tycker jag är uselt, speciellt när han ”ska vara en general där bak”
Nej Brickley saknas inte om Norén spelar som han gjorde idag.
Kommentera

Rödluvan: Svårt att stänga Bernie. Han är som gubben i lådan. Plötsligt står han där i slottet och prickskjuter in puckarna med sitt snabba välplacerade skott.
Kommentera

Gavelo: Men Brickleys tid börjar väl i finalspelet?
Kommentera

Gavelo: Ja Norén är bra. Med erfarenhet kommer han att gå långt. Trots att han är liten är han tuff och hård i kroppen. Går inte in halvhjärtat i situationer. Rörlig som få andra backar och en grym pucktransportör när det behövs.
Kommentera

Vela och Brickley kommer vara så sjukt viktig om det blir en final mot Löven eller DIF.
Kommentera

Gavelo: Tycker det endast är en match som sticker ut i negativ bemärkelse med Brickley. Han var inne på fyra av målen i 5-4 förlusten nere i Stockholm. Kommer man ihåg den skitmatchen så är det svårt att lasta honom för alla de puckarna.
Kommentera

pean:

Både Brickley och Vela har varit bra och stabila.

Brickley är en av få som klarar att gå in med kropp och separera spelare och puck. Håller effektivt bort motståndaren och får stopp i spelet och vinner lösa puckar med sin räckvidd.

Han har höjt sig från serien och kommer vara viktig under ett långt slutspel. Norén gör en bra match idag men han får ofta jaga rygg på Mora spelare utan att få fast dem mot sargen som Brickley. Bättre på att driva fram puck med fart än Brickley men sämre i det fysiska, vem tror ni vi behöver mest i en eventuell final?

Vela är en bra tvåvägsforward, tror han är en stor anledning till att Niderbach syns mer, han gör skitjobbet, vinner kamper och spelar enkelt och skapar tid och yta åt niderbach. Kedjan är betydligt bättre balanserad med Vela än med Sven. Kolla i tredje vid 3-0 han vinner puck i mittzon och har ingen att spela utan risk, tar ett par snabba skär över röd och får ner pucken djupt i moras zon. Inget kladd och ingen hybris trots ledning med 3-0 i sista. Sådant ger stabilitet till hela laget.

Sedan har han kanske inte dominerat offensivt, tror han känner av skadan i höftböjaren och det påverkar honom lite. Men han låg ett tag på 0.5 ppg i serien mot AIK då han spelade i tredje, det får anses vara helt ok. Mot AIK var han dessutom fysisk och satt många härliga proppar.

Tycker alla nyförvärv nu bidrar med sina egenskaper och gör oss till ett bättre lag totalt sett.

Sist Bernhardt som får mycket skit för att vara nonchalant, fan vad han tagit tag i sitt spel. Idag var annars en match där han kunnat bjuda på något mål när laget inte var påslaget. Men han minimerar slarvet och är både fysisk och småelak, precis såhär ska han spela, då är han SHL material och en av HA:a överlägset bästa backar, det finns ingen som är på samma nivå.
Kommentera

JoJo2613: Jag hade betalat mycket pengar för att få se Vela proppa Weigel så det bara skakar om hela arenan.
Kommentera

Hakning-Henrik: Man myser när man ser hans skridskoåkning dessutom, en framtida storback.

Sitter och funderar på vem som är matchens första stjärna?
Guden gör sin bästa match i Modo tröjan, men det gör nog kanske även Berna.
Guden spelade lugnt, släppte ut returerna rätt och var het på dumpade puckar med spaden, räddar oss från en förlust och håller nollan.

Berna smällde på, spelade tufft, hittade passningar, sköt mål och hade chans på fler, åkte enormt mycket skridskor och hade ett utomordentligt bra samarbetet med framförallt Näsén i både offensiv och defensiv zon.

3 stjärnan går nog till Södergran för sin helt felfria inställning, inte nog med att han har rätt mindset i match efter match han känns urstark med pucken och verkar i det närmaste outtröttlig i sin skridskoåkning.
Han är ett föredöme för Modo hockey.
Kommentera

JoJo2613:
Smart av Karlin att vila EJK och Brickley i den här matchen, Vi kan nog vila dom i nästa också och kanske spela Tex i målet.
Och Svenningsson kan hjälpa matetialaren lite, Han kommer in i finalen och kör över målvakten eller någon viktig spelpjäs.
Han tar den för laget i match 2 eller 3.
Kommentera

« · 2517110 · »