1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514743 inlägg · 4113 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2519765 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Heyerdal: ”Ta betalt” Wallson har smittat hela Umeå
Kommentera

Rödluvan: Wahlberg är frisk och ansluter till laget! Brickley får vila ett tag till.
Kommentera

Heyerdal:
Tror Dickinson kommer växla upp nu
Kommentera

9682: Dra åt helvette, döm om förvåningen hos alla MoDo-fans. Mer iofs att han ställer sig ivägen, men ändock!
Kommentera

modomille: Vill vi få ihop två stycken potentiellt högproducerande kedjor tycker jag att man ska köra:

Vela - Dickinson - Woods
Halloran - EJK - Aagaard

Nu känns det som att man bara prioriterar 1:a kedjan som producerande, och sprider ut resten i dom 3 andra kedjorna. Och när Woods är så blöt som han ju är just nu är det inte speciellt lyckat. Dessutom en nästan lika liten Aagaard brevid blir ingen hit.

In med Vela som ytter i första, då får vi både honom och Dickinson som kan spela fysiskt. Vela kan ju även göra mål, och bana väg för dvärgen Woods.

Aagaard och EJK funkade ju riktigt bra tillsammans förra säsongen. Och EJK vaknade ju till när dom fick spela tillsammans den här säsongen. Och en stekhet Halloran på sidan där tror jag skulle bilda en riktigt vass 2:a kedja!
Kommentera

Heyerdal: Bra att Brickley får vila upp sig så mycket som möjligt om han inte är 100%, Han kommer bli SJUKT viktig i en final serie mot Björklöven eller DIF.
Kommentera

Confusius: Eller så kör man vidare på våra 2 nuvarande producerande kedjor...
Kommentera

Tarasov: Ja Näsén har verkligen lyft sig, från att ha varit klappkass! Viktigt för oss, och all cred till Näsén
Kommentera

Confusius: EJK var offensivt som bäst när han spelade med OP och Ohlsson. Förstår inte varför det är så viktigt att avväpna 3/4- kedjorma. Det är precis det som är skillnaden på årets mot fjolårets lag.
Vi har i år en bredd som avgör matcher.

”Blöte” Woods snittar 1p/match i slutspelet
Kommentera

JoJo2613: Ja det kan man naturligtvis göra
Kommentera

Nucky: EJK har alltid varit som bäst när han spelat med Aagaard.

Dessutom är EJK vår näst mest kreativa center efter Josh, varför ska han häcka i en fjärde???

Dessutom har 4:e varit vår jämnaste kedja sett till hela säsongen, då med OP - Jacobsson - Ohlsson, varför sära på dom?

Ja Woods snittar en poäng per match, men tycker du att det ser bra ut rent spelmässigt?? Dessutom vill jag ju behålla "blöte" Woods i första med Josh!
Kommentera

Nucky: Och vadå avväpna 3:e och 4:e???

Dom två kedjorna har varit riktigt bra under hela säsongen, och breddat vår trupp enormt jämfört med ifjol!

Och då har kedjorna varit:

Mannberg - AP - Södergran
OP - Jacobsson - Ohlsson
Kommentera

Confusius: Så du bänkar Niederbach?
Kommentera

Från Hörnefors: Ja eventuellt! Eller kör honom på OP´s plats. Tycker inte riktigt Niederbach håller som center, hans defensiva beslut kunde vara bra mycket bättre.

Skulle dock kunna tänka mig en 4:e med Niederbach - Jacobsson - Ohlsson med OP och Svenne på sidan. Tycker OP varit otroligt meh!
Kommentera

Confusius: Vi skulle isåfall kunna köra med:

Vela - Dickinson - Woods
Halloran - EJK - Aagaard
Mannberg - AP - Södergran
Niederbach - Jacobsson - Ohlsson

OP, Sveningsson

Då skulle det även finnas poängpotential i 4:e

Tycker Jacobsson gjort en så pass bra säsong att han förtjänat en plats i laget. Kan dock förstå om Karlin/Holmström tycker att han är för liten och vek i slutspel.
Kommentera

Confusius: är lite negativ inför morgondagen men nu laddar vi, och om vi förlorar caschar vi in nån mille till
Kommentera

Confusius: Nu är det ju så att första och andra är grunden i pp och tredje och fjärde är grunden i bp. Med ditt förslag så skulle inte bp2 bli särskilt bra.
Det jag skulle ändra från Karlins uppställning är att jag skulle byta OP mot Jacobsson och ge Noren mer speltid med Ingman.
Kommentera

Confusius: Tycker Niederbach varit en av våra bättre spelare senaste matcherna.
Kommentera

Hakning-Henrik: Jag håller med, men samtidigt har det inte heller varit lika fysiskt. Tror att det passade sämre mot AIK för honom.
Kommentera

Confusius: Det är meningen att man ska få ut max av laget MoDo, inte av spelaren EJK.
Hände dessutom inte speciellt mycket när han senast fick spela i 1:a med Woods och Aagaard.
Rent offensivt tycker jag Niederbach är klassen bättre och förtjänar definitivt sin plats i 2:a.
En jävel på att vinna närkamper och gräva fram puckar/skydda pucken och fin blick för spelet. Bra samarbete med Halloran.
Vela tar också ansvar defensivt och är stenhård i närkamper. Jag tycker dom varit MoDos bästa enhet många matcher under slutspelet och tror definitivt inte de kommer säras på.
Kommentera

Hakning-Henrik:
Tycker han varit riktigt bra hela slutspelet. 16p på senaste 15 som 2 center och får spelet att flyta
Kommentera

ÖA fortsätter hitta otippade vinklar i sin rapportering!
Kommentera

Nucky:
Erik fungerar riktigt bra i 4 och med honom där får vi dessutom en 4 som kan göra saker framåt.
Kommentera

Tarasov: Exakt.
Fjärdekedjan med OP/EJK/Ohlsson var vår bästa enhet under ett gäng matcher. Stark defensivt och kunde även utmana offensivt. Sen får EJK även istid i bp osv så ser inte riktigt problemet att vi inte skulle utnyttja hans potential
Kommentera

Nucky:
Skapar också stadga med den uppställningen av centrar.
Kommentera

Nucky:

Jag har varit kritisk till niderbach som center i andrakedjan, speciellt där i januari/februari då jag tyckte han inte höll som center varken framåt eller bakåt.

Men i slutet och under slutspelet har han höjt sig rejält. Produktionen och offensiven har kommit igång, han har hittat kemi och stabilitet med Halloran och Vela, han sköter defensiven bättre och känns som han tekar bättre än under grundserien. Han är vår givna andracenter.

EJK är inte mer kreativ än Niderbach, att byta plats på de två kommer inte göra laget bättre.

EJK är den perfekta 3/4 centern i ett topplag även om han hade varit 1/2 i ett mitten/bottenlag.

Nej vi leker inte med laguppställningen den här tiden på säsongen. Vi har fyra stabila kedjor nu där 1/2 sticker ut lite mer offensivt. Låt oss köra på med detta som grund och sedan ev ändra under match om det behövs.
Kommentera

Confusius: är det verkligen läge att vaska om i laget till den graden du föreslås inför match 4 i semifinalen?

Finns i min mening ingen tid att spela ihop nya enheter och ”hoppas” på att kemin ska infinna sig från första matchen.

Nu har vi mer eller mindre samspelta konstellationer och ska något ändras nu är det pga skador/sjukdomar/avstängningar.

Leka uppställningar hör försäsongen till 😜
Kommentera

Padrone78: EJK snittar nästan 15 minuter per match (har iofs spelat i första då) Vela sticker ut med 19 minuter, osäker på varför. Sebbe 12 minuter.

Jag tror vår styrka är att vi kan köra hårdare på 1/2 när vi behöver göra mål och 3/4 när vi ska stänga ner matcher.

AP i tredje har också mycket istid. Jag tror att våra spelare förstår att det handlar om att vinna matcher, inte endast visa upp sig i en förstakedja och producera. Det är minst lika viktigt att stänga ner deras offensiva kedjor, där EJK är helt jäkla briljant tillsammans med Sebbe och OP. Har ni ens sett Ljunggren och kompani den här matchserien?
Kommentera

Hakning-Henrik: Fast det är väl APs kedja som mest spelat mot Ljunggrens?
Kommentera

J F K: Det står i allehanda, som jag för övrigt måste passa på att hylla då jag tycker att man hljy sig avsevärt i och med Mattias. De kan fortfarande liverapportera mer träningar, men jämfört med flera andra tidningar är det klass. VK i Umeå skriver mer, men är så usla på hockey att man bara häpnar.

Hur som helst står det.
"Där har kedjan med Adam Pettersson, Daniel Mannberg och Johan Södergran gjort ett mastodontjobb under hela slutspelet. I semifinalsserien mot Mora har trion endast varit inne på ett enda baklängesmål, samtidigt som de fått offensiva stjärnor som Daniel Ljunggren och Johan Persson att bli osynliga."

Vilket får mig att tro att APs kedja matchats ganska tydligt mot Ljunggrens. Givetvis främst på hemmaplan.
Kommentera

Padrone78:
Ja dessutom ger skadorna en naturlig rotation.
Kommentera

Från Hörnefors: snart är ni i final. Ska bli spännande att se.
Kommentera

J F K:
Går man in på dalademokraten (samma inloggning som öa) står det väldigt lite. Ingen krönikör, men det är väl bara Leksand som gäller där nere.
Kommentera

Saleva: moratidning är väl det som gäller för Mora IK nuförtiden.
Kommentera

KB:
Verkar vara samma, ungefär som tå/öa. Ingen krönika sen slutspelsvalen..
Kommentera

J F K: Säkert helt rätt, har sett fjärde mot dem också några gånger. Oavsett så matchas de båda mot deras bästa kedjor och gör ett förtjänstfullt arbete.
Kommentera

KB: Japp.
www.moratidning.se/sport

Samma inloggning som allehanda.

Kanske är samma texter, men mer framträdande så man hittar dem lättare.
Kommentera

Intervju med Pontus i ÖA

Känner du dig lugnare i egen zon nu?

– När vi pratade senast hade jag väl en ganska tung period bakom mig. Nu känns det som att jag har hittat tillbaka lite igen. Så brukar det vara under en säsong också, det går upp och ner. Laget känns lugnare överlag nu, och då blir det lite mer trygghet också.

Hur upplevde du den spelmässiga svackan?

– Det var lite frustrerande. Jag kanske försökte lite för mycket och borde ha spelat lite enklare ibland. Det är en läropeng och nu vet jag hur jag ska hantera en svacka nästa gång jag får det. Det är lätt att tappa självförtroende bara för att det blir lite frustrerande.
Kommentera

jonsson: Bara så ingen råkat missa det.

Matchstart är 16.00 idag, den tomheten man upplever vid 19-snåret(när de flesta matcherna börjar) när man bänkar sej för att se en match som redan spelats är inte så trivsam
Kommentera

Nu kör vi! Full fart från start! Vinn ikväll så får dom en lång och fin vila! Så det är bara o köra på!
Kommentera

JoJo2613: ja nu jäklar kör vi🥳 kriga järnet och avsluta detta nu💪💪
Kommentera

JoJo2613: är ingman halvskadad eller varför går Norén och framförallt berg före? Berg tycker jag är vår överlägset sämsta back.
Kommentera

erjo: han har tappat allt efter skadan men kanske är ikväll vi äntligen får se gamla berg??❤️
Kommentera

erjo: lite avigt, men rullar de inte på 7 backar?
Kommentera

puffe: älskar matchstart 16.00! Kan jag natta ungarna sedan utan att missa två perioder:)
Kommentera

Blake: hoppsan!! Tack som faen för den, sitter i spabadet och pimplar djup 🥳 trodde det var 19 som gällde 🏃‍♂️
Kommentera

Blake: Men, går inte matchen på Cmore Hockey? Kan se varenda kanal utom just den. 'signalfel' o då sitter det inte en flock kajor o skymmer parabolen....
Kommentera

Blake: Kan inte vår klack vara tyst 1 minut när 2 16-åringar ska prisas?
Kommentera

erjo: förkylningar/influensa i laget tyvärr...
Kommentera

Bössa 68: då borde han ju inte sitta med på bänken
Kommentera

« · 2519765 · »