1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515158 inlägg · 4115 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2520212 · » Till forumet

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Haha, Kristers gillar inte "Guden" som namn
Kommentera

Confusius: Oavsett vem vi värvat in som ny målvakt måste Gudlevskis bli kvar, kosta vad det kosta vill.
Kommentera

M Horava: Fantastiskt arbetat. Helt rättvist och helt rätt att vi klagar, för det har sett konstigt ut. Men! Det här bevisar att vi verkligen har potentialen. Det finns verkligen sparkapital.

Frågan är om vi klarar av ett hårt fysiskt spel, men min bestämda uppfattning är att det spelar ingen roll. Om bara ett lag spelar över gränserna, då kommer det att straffa sig mot ett spelande smart lag.

Nu vill jag ha: Da daaaaaaaaaaaaaaaa! !!!!!!Djurgården. Björklöven är som Humlan.

Djurgården är som Pingvinen efter samma resonemang.
Kommentera

mariaskalmar: Kalmar leder ju kvalserien upp till Allsvenskan just nu
Kommentera

Nu jävlar blir det pizza för spelarna!
Kommentera

NuMo: Fan vad fint med final. Vi har aldrig varit så nära som vi är nu, bara att konstatera.
Kommentera

Confusius: Breaking! Bernhardt skrattar!
Kommentera

JoJo2613:

12 pizzor? Är inte det lite snålt?🤣
Kommentera

Grattis till finalplatsen, hoppas ni får möta Björklöven, då är det 100% säkert att en norrlandslag får spela i högsta ligan igen.
Kommentera

jonsson: OP is the pizza guy 🍕 😅
Kommentera

Rödluvan: Har absolut noll med tur att göra när vi vinner 3 av 4 matcher på samma sätt.
Kommentera

NuMo: Klart att Djurgården är att föredra, inte minst mentalt. Men i finalen kommer vi vara underdogs enligt all medieexpertis. Jag tycker till skillnad från många här att slutspelet hittills visat på taktisk smartness. Och att vi har en riktigt bra målis som jag tyckt hela säsongen. Jäkligt kul med final!
Kommentera

4 dagars ledighet.
Kommentera

Nucky: ”Doing the little things right” Halloran till Folin. Fint sagt
Kommentera

JoJo2613:

Kanon, läka lite skavanker
Kommentera

Rödluvan: Och Folins tal därtill, ”Four more to go!”

Sanning.
Kommentera

grimiss: Passar bara uppgiften från ÖA-grabbarna i podden Nedsläpp MoDo.

Dessutom såg jag någonstans att Tex ryktades till SSK!!

I podden sa dom att dom trodde att både Tex och Gudlevskis skulle försvinna, att vi redan har klart med en målvakt oavsett division, och att även Olle Eriksson Ek var aktuell.

Dom kan ju naturligtvis ha helt fel.
Kommentera

Riley fixade 3 faldigt leve bättre denna gång!
Kommentera

Majbrasan: Follin har vuxit ut till en jätte, bättre än brorsan
Kommentera

Grattis till finalplatsen! Starkt att svepa Mora, det får man ge er :)
Lycka till i finalen, må bästa lag vinna!
Kommentera

JoJo2613: Måste ju också berömma Hinken för ett bra lagbygge. Hoppas Brickley är tillbaka till finalen.
Kommentera

Confusius: Fan vad snyggt när Halloran ger yxan till Folin, grymt viktigt spelare.
Kommentera

I semi hade vi en skotteffektivitet på 15,11%
Kommentera

Jag känner att jag behöver säga att jag är imponerad över Moras sätt att prata om den här matchen. Johan Hedberg har en otroligt ödmjuk inställning till hur det ser ut, sitt lag, motståndarna och hur man tar en förlust.

MEN! Det här gäller även spelarna i Mora. Jag har inte hört ett enda negativt omdöme från någon spelare om blivit intervjuad. Det har varit ödmjukt, sakligt respektfullt.

ALL HEDER TILL MORA.

Nu väntar antagligen andra takter.
Kommentera

NuMo: Hedberg är fantastiskt ödmjuk. Jag gillar även Garpen faktiskt, även om jag tycker att han är en ganska dålig coach. Sedan är det bara en HC som är extremt dryg.
Kommentera

Confusius: Apropå Halloran så var det lite roligt att se hur en målskytt öppnar pizza efter pizza och selekterar sitt val. Han vill ha kvalité helt enkelt.
Kommentera

Ove är i final. Tvivlade aldrig. Starkt att ta detta i fyra raka måste jag säga. Många kanonkaraktärer i detta lag. Alla behöver inte vara på topp men de tuggar på som ett kollektiv. Det är viktigt!
Kommentera

Confusius: Hur många härinne trodde på 4-0 i matcher mot Mora???

Framförallt efter vår form sista 20 matcherna, och även AIX-serien. Jag kände mig väldigt mörk.

Helt plötsligt har vi lyft oss ett par klasser, Gudlevskis har helt plötsligt agerat vägg, Näsén har lyft sig enormt, Dickinson tillbaka(i form dessutom) Södergran och Halloran har börjat måla.

Helt plötsligt har jag börjat känna hopp igen!
Kommentera

19MoDo21: ..känns också som att vi slår ur underläge trots att vi knäckte Mora i fyra raka. HockeySverige och experterna får gärna fortsätta tycka så.

Nu hoppas vi på att "den moraliska finalen" går till sju matcher.
Kommentera

MODOJohan: Han letade förmodligen efter Helenas-pizza!
Kommentera

Svär jag i kyrkan om jag säger att jag inte vill ha tillbaka en viss #15 till finalserien?
Kommentera

M Horava: Ja den "moraliska finalen" mellan seriens 2:a och 4:a får naturligtvis mer än gärna bli en rejäl holmgång över 7 matcher.

Tycker dock att Diffen sett väldigt trötta ut! Gått runt på väldigt få backar, varav en är Nicky D(!!!)
Kommentera

9682: Tänk att vi är i final trots våra usla värvningar och klappkassa målvakt. Tänk vilken jäkla tur vi har. Men nu blir det förnedring att vänta när vi möter segraren från den ”moraliska” finalen mellan tvåan och fyran. Aldrig får man vara glad.
Kommentera

Majbrasan: Nä det gör du inte.
Kommentera

KRM:
Kul med final, detta har man väntat på. Hoppas Brickley kommer tillbaka.
Kommentera

KRM: Finns väl ingen här inne som sagt att Guden är klappkass??
Kommentera

NuMo: Det har varit en otroligt respektfull semifinal. Den enda tveksamma tacklingen var OPs som tog illa där moraspelaren satte sig i en dålig sits. Men inga hämdaktioner eller något.
Kommentera

9682: Bra analys, ni är svårforcerade. Harmonin och jämnheten tar er hela vägen i år. Motståndarna från dekadenssemifinalen kommer övermodiga med omedveten lättja i bagaget
Kommentera

Fan vad tråkigt det kommer vara med 8 dagar utan Modo nu då...
Kommentera

Confusius: Grattis till finalplatsen 🤗🤗👍🇺🇿
Kommentera

Confusius: Ja de har inget bett alls, får hoppas att de kan resa sig och göra match av det. Angående backarna undrar man ju lite huR snacket går där, jag tycker inte att Danielsson ser bekväm ut som back öht.
Kommentera

Confusius:
Jo efter match 2 mot AIK var det inte så muntert.
Kommentera

Olli Nomadinen : Måste vi verkligen spela vidare? Flytta upp oss direkt. Behöva brottas med dessa BASTARDS!!!!
Uppladdat:

0x600-bastards.jpg

Kommentera

19MoDo21: Nä han är inte bekväm alls. Antar att det är för att dom har en svag backsida, och även haft många av dom borta skadade.

Måste ju kännas extremt förnedrande för Kevin Karlsson att inte få spela till förmån för Nicky D
Kommentera

9682: Fan jag blir nervös och stressad bara av att se den där bilden 😂
Kommentera

9682: 4 raka kaffe kaka ovie👍
Kommentera

JoJo2613: Bra för hjärtat dock! 😉
Kommentera

Guden är snart uppe på Ullmark-siffror. 1.71 GAA och 93.33 svs% på 8 matcher.
Kommentera

JoJo2613: Åtta dagar när Löven-DIF plågar ihjäl varandra.
Mycket bråk o stök med skadae spelare, medan vi läker ihop.
Vi sitter i hängmattan o njuter.😀
Kommentera

Bössa 68: Magiskt skönt med final. Återigen är 3e kedjan brutalt bra! Guden gör dom där extra räddningarna han inte skämde bort oss med i serien. Enda orosmolnet just nu tycker jag är Woods. Tycker hans kroppsspråk visar enorm frustration. Hänger med huvudet när han åker å byter. Måste ju fortfarande ha problem med sitt knä.
Kommentera

« · 2520212 · »