1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506499 inlägg · 4103 ämnen

Seriepremiär 2008-2009

« · 1061338 Till forumet

Seriepremiär 2008-2009
Jahapp, då blir väl Salle årets Svarten/Sundström anno 2007-2008. Ljumskproblem brukar sitta i länge, och lär helt klart påverka hans träningsstatus och hans skridskoåkning resten av säsongen. Goddamnit.
Kommentera

Sv: Seriepremiär 2008-2009
shinzawai: Boka in en thailandsresa på direkten.
Kommentera

shinzawai:Missa premiären kan väl ske men om inte läkarna är helt bakom flötet så lär det väl bara vara premiären det handlar om. För om de i 2 veckors tid sagt att han bör kunna spela nästa match samt att man låtit honom träna på is så har jag svårt att se att skadan skall vara allvarlig.
Men skulle den vara det är det bara att ge sig ut på marknaden och jaga något. För utan salle känns det surt värre.
Kommentera

MorganaLefaey: Det är absolut ingen panik i nuläget. Bättre att ge ungdomarna chansen ordentligt i början av serien.
Kommentera

MorganaLefaey: Har man inte hört "snart spelklar" under rätt lång tid när det är Modo-spelare inblandade? Våra läkare verkar vara skitduktiga på glädjeprognoser.
Kommentera

shinzawai: Så är det när man börjar bli till åren, det vet du väl själv? ;) Fast känner vi Salle rätt så är det alltid närmre till pessimism än till optimism. Han är nog att räkna med till premiären.
Kommentera

shinzawai: Äh, är det inte bara att ta något av all den där reklamen som finns på nya matchtröjan och tejpa ihop Salle med? Hmm, tro om jag glömde att säga att det ser ut att vara alldeles för mycket reklam på tröjan och att matchtröjan är väldigt anskrämlig. Fast det gick ju inte att byta tröjdesign för att man hade ett treårigt avtal med Reebok, eller hur tusan det nu var.
Kommentera

Jaha, nya kedjor igen i genrepet, hoppas Harri vet vad han håller på med och att han vet vilka kedjor han ska spela med när det väl är dags.

Personligen har jag väldigt svårt att se hur kedjan Svarten-Warg-Werner ska kunna fungera. Vem ska få fart på den?
Kommentera

Vallin:

Konstig kedja, sannerligen!
Kommentera

bisterfinnen:

39 Per Svartvadet
79 Fredrik Warg
9 Magnus Wernblom

10 Per-Åge Skröder
24 Niklas Sundström
81 Ville Snellman

16 Tobias Forsberg
29 Andreas Molinder
11 Thomas Enström

13 Marco Tuokko
20 Oscar Steen
36 Mats Zuccarello Aasen

Tycker det är mer än den formationen som ser lurig ut. Men visst borde det höjas varningsflagg på den.

Forsberg, Molinder, Enström känns som en formation i alla fall jag inte vill ha i egen zon. Hur skröder, susse och snellman kommer klara sig har jag ingen aning om, men de två första borde vara bra nog för att fungera.

Kommentera

MorganaLefaey: Är inte 80 spänn mycke för en träningsmatch?
Eller är det bara jag som tycker att 50 lappen hadde räckt!
Kommentera

Gusse: Då skulle du vara i Mora ikväll , där tar dom 180 kronor för en träningsmatch mot Leksand .
Kommentera

MorganaLefaey:

Synd att slösa bort Molinder med Tobbe Forsberg och lill-Enström bara. Jag tycker inte att de ens håller hög allsvensk klass och har inga förhoppningar om att de ska bli habila ES-spelare heller...
Kommentera

Vallin: När jag senast såg Svarten som ytter i SCA-cupen var han en av få med fart under grillorna. Han ser mycket rappare ut i år än tidigare när han gått center.

I och för sig måste man ju åka mer skridskor som ytter också. Tror nog att den kedjan kan fungera även om jag hade komponerat formationerna på annat sätt.

Precis som Morgana är inne på är jag mera orolig för Mollas formation på samma grunder som han.
Kommentera

Se artikel. Har Jocke tränat med SAIK i sommar också? Illa. Illa också att han säger att Modos träningar var lugnare än SAIKs.
Kommentera

shinzawai: Tycker inte riktigt att T. Forsberg fått chansen att visa något i a-laget ännu.

Vad gäller lill Enström så är han i mitt tycke bra i anfallszonen, väldigt bra och rappt skott. Han är en av de unga som imponerat på tränare Harri.

Skulle dock tro att det inte blir så mycket speltid för honom i år.
Kommentera

qwertas:

Molle kommer att få sitt stora genombrott iår. 24 mål och 22 assist. Var hamnar man i elitseriens poängliga med de statsen efter genomförd grundserie?
Kommentera

bisterfinnen:

Oj, då hamnar han ju på 9:e plats och blir vår näst bäste poängplockare efter Susse på 14 mål och 37 assist. Bra gjort! :D
Kommentera

qwertas: Jag tycker Forsberg fått chansen, men han är för lätt och blir alldeles för lätt bortplockad. Men han har stor potential, dock kommer han inte få ut det förrän han gjort sin läxa i gymmet.
Kommentera

shinzawai:Lyssnar man på Timmy i intervjun så verkar inte han heller tycka att träningen egentligen varit så ruskigt hård. Men måste säga att man inte tycker det är speciellt roligt att höra att jocke tyckte skellefteås var hårdare. Men det kan ju lika gärna bero på vilken vecka han tränade med vilket lag.
Kommentera

MorganaLefaey: Samtidigt så tycker jag det ska vara svårt att bedriva vettiga träningar när NHL-proffsen är med på ungefär hälften av isträningarna, och dessa har vad jag kunnat se haft mer karaktären av lite enklare tvåmålsspel och kondititionsövningar, och hälften av träningarna kör man med bara A-laget.
Kommentera

MorganaLefaey: Precis som du säger har det nog mycket att göra i vilken fas man är i då det gäller uppbyggnads träningen.

Det har nog också med att göra hur vida laget tränat löpning, spinning etc. En del spelare har lättare för olika träningsformer.

Personligen tror jag inte man kan jämföra de olika lagens träningshårdhet då momenten förmodligen skiljer sig ganska mycket lagen emellan.
Kommentera

qwertas: Eftersom det tydligen inte går att komma in ikväll med seriekorten, vad sjutton ska de då testa efter som man skulle "vara ute i god tid för vi testar nytt biljettsystem". Står de bara och viftar med streckkodsavläsaren i luften för att simulera att de läser av ett kort?

Fast varför bryr jag mig, jag kan ju ändå inte gå på matchen ikväll...
Kommentera

Paddan: Hmm, det där med test av nytt biljettsystem verkar de ha tagit bort i annonserna på nätet.
Kommentera

Paddan: Iofs så är det väl inte seriepremiär i dag, men väl hemmapremiär för den här säsongen och då man som vanligt sitter på jobbet och jobbar så hoppas jag på en massa inlägg via mobiltelefoner så man får lite info om hur det ser ut. Swehockey skvallrar inte allt för mycket om hur själva spelet ser ut.
Kommentera

MorganaLefaey: Du kommer nog att kunna följa matchen hyfsat på Modobloggen.
Kommentera

Hawerchuk: Jo man har ju bloggen uppe. Men tror jag måste kolla om Öa kör med någon form av liverapportering. Men det är väl att hoppas på för mycket.
Kommentera

här inne har ja inte varit på ett år men heja lule!
Kommentera

salle balle ge oss en sång!
Kommentera

MorganaLefaey: Annars så har du ju swehockey

2p

32.102 minSkAIK23. MORAN, BradELBOW
28.572 minIFBj6. EDLUND, AntonHOLD
25.562 - 1 EQSkAIK4. ERIXON, Tim 
 (9. KOSKENKORVA, Kimmo)
25.281 - 1 EQIFBj8. STENLING, Andreas 
 (26. SANDSTRÖM, Fredrik)
21.062 minSkAIK24. LARSSON, ThomasBOARD
Kommentera

65selander: hehe lyckades klippa från fel match men siffrorna är desamma :-)

33.262 - 1 EQMODO81. SNELLMAN, Ville 
 (10. SKRÖDER, Per-Åge
 24. SUNDSTRÖM, Niklas)
27.442 minLHF8. EJDEPALM, JohanTRIP
22.412 minLHF8. EJDEPALM, JohanHOOK
Kommentera

34.31 3 - 1 EQ MODO 20. STEEN, Oscar
(16. FORSBERG, Tobias
36. ZUCCARELLO AASEN, Mats)
Kommentera

65selander: Jo, swehockey är ju fin för mål och utvisningar, men mer än så får man ju inte direkt veta. Att få reda på att modo varit bättre och att hedman försökte vända bort en luling 3ggr bakom mål innan han fimlade bort pucken vid 0-1 är tyvärr inte sådant man kan få ut av den sidan.
Men självklart är den sidan också uppe.
Kommentera

Tydligen har Warg utgått igen. Får hoppas att det inte är ljumskarna igen. Då borde landslaget få betala ut en massa. Tror vi skall börja få alla i laget att tacka nej dit som Susse, svarten mfl.

Kommentera

MorganaLefaey: Fantisera, du får fantisera, visuella ;-)

Håller med dig om man får ingen koll.
Tyckte webbradion var hyfsad förut men där hade man ingen riktig koll heller beroende på vem som refererade.
Det blir skönt när ES drar igång när man antingen följer live eller via säsongskortet.
Kommentera

65selander: Kan väl hålla med om att det är väldigt stor skillnad på webradio och webradio. Även samma gäng kan pendla ganska mycket i kvalitet från match till match. Men det är ändå så att man får en liten känsla av hur det ser ut. (Även om de är lite speglade ibland)

Säsongskortet är underbart, men tyvärr så verkar det som om att titta på det när man jobbar blir lite svårt. Men man skall väl inte jobba hela tiden när det är matcher, får jag hoppas.
Kommentera

Funderar på om de tycker 2 måls ledning var för mycket så här i efterhand. För när jag går in på swehockey nu så står det bara 2-1 och Villes mål finns inte med.

Kommentera

MorganaLefaey: Happ. Då är säsongen igång. Vi har börjat åka lite skridskor och kan se fram emot premiär. Heja göbbar.
Kommentera

Senast jag kollade stog det 1-1.. nu står det 6-1, Konstigt!
Kommentera

Mano: Har luleå tagit ut sin målvakt eller vad är det som händer.....
Kommentera

MorganaLefaey:

56.10 7 - 1 EQ MODO 81. SNELLMAN, Ville

Vad fan händer?
Kommentera

Final score. Vad fan ska jag gnälla på nu då? Förutsatt att Luleå inte saknade 9 ordinarie så måste man väl ändå vara nöjd. Bra genrep.
Kommentera

shinzawai: Finns självklart saker att klaga på Shinza, du måste väl känna igen det gamla ordspråket: Dåligt genrep = bra premiär.
Så vi kan redan nu göra oss redo på en katastrofinsats i premiären. Varför tänkte inte killarna på det. J**la idioter.
Kommentera

MorganaLefaey: Hihi. Det är inte hockey-VM och Tre kronor det hära. Synd med en så tuff uppgift i premiären, hade gärna sett en mjukstart med lite sämre mostånd typ Rögle, Luleå och Brunäs i början.
Kommentera

Fick Modo ett bortdömt mål eller drömde jag det?
Kommentera

källan: Du drömde.
Kommentera

shinzawai: Siffrorna 7-1 överenstämmer bra med vad som hände på isen. Ett Modo på mellanfart fullständigt utklassade Luleå.
Kommentera

Frisco: Då måste man ställa frågan vilken fart luleå hade? Eller menar du att de nog var i toppform och att det inte behövdes mer än ett modo som körde på mellanväxlarna för att vinna. :)
Kommentera

MorganaLefaey: Luleå höll ungefär samma klass som MODO support gjorde på läktaren....och båda blev avklädda
Kommentera

7-1 mot Luleå och det första ord jag kommer på är GÄSP.

Ett oengagerat och nedtränat MODO vinner mot ett riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt, riktigt dåligt Luleå. Om man ska döma Luleå efter denna match så sätter jag in dem på en given 12:e plats i årets ES. Inte ens en otrolig Bartecko kan lyfta detta Luleå förbi ens Rögle eller Brynäs.

I MODO måste jag berömma Svarten, som såg bekväm ut i sin ytterforwardsroll. Han verkade trivas med att inte behöva hålla koll på vad som fanns bakom honom hela tiden, och steg därför in rejält i närkamperna. Han tacklades nog mer i denna match än vad han gjorde under hela förra och förrförra säsongen.

Warg utgick, förmodligen ljumskarna som inte kändes bra. Salle såg så där lagomt intresserad ut. Det såg dock ut som att han inte hämmades av de skadeproblem han haft under sommaren och början av hösten.

Susse, Skröder och Snellman var en intressant kombination där Snellman ser ut att bli en avig typ som kan överraska andra lag. Susse och Skröder vet vi vad de kan. Aasen imponerade inte så mycket, men man ser att han kan. Skridskoåkningen är en njutning och han är snabb i händer och tanke.

Ingen av backarna föll igenom, men Victor såg lite vilsen och valpig ut. Timmy stabil, Hasse stänkte in en fin kasse och Westin gör sällan ett misstag, även om han sällan försöker sig på några finesser.

Krizan såg oerhört taggad ut, trots att det bara var en försäsongsmatch.
Kommentera

Gusse: Vilka blev Modo support avklädda av?
Kommentera

« · 1061338