Ska bli sjukt kul att det äntligen är igång igen. En del hopp, en del oro men äntligen igång.
3 - 3 i full tid är mitt tips
Sven Tuta:
Vinst, förlust eller oavgjort skiter jag i imorgon. Dom får däremot gärna visa att dom lärt sig spela försvarsspel sedan sist.
Blir fan orolig ifall man vinner med 5-4 och det ser lika virrigt ut i försvarszon och det är ribbor och stolpar samt oskärpa hos skyttarna som räddar oss.
Sven tuta:
Jag brukar använda drakulastreams, firstrowstreams för att nämna två. Jag ska ut och backpacka i Asien nu om 10 dagar i 6 månader så min budget klarar inte av cmore.
A Erkén:
Jag är nog mest taggad för att se vad Lapierre kan göra i kvällens match! Jag bor i Örebro så kmr se matchen på plats. Jag vill vara optimistisk men jag tror det skulle vara bra om vi tog ledningen först i matchen. Tror inte vi tar igen ett underläge när hudacek står
InVinoVeritas: Huras visar direkt att Djuses dräll kostar. Bra!
Hoppas han har samma inställning till de äldre spelarna också! (Vilket jag tror)
Om Heshka nu tok floppar (säger inte att han gör det men) så måste tränarna våga reducera hans speltid! Funkar inte som ifjol med Roche att han ändå får spela mest av alla typ. Än om det var dåligt med alternativ ifjol...
Nä jäklar vad taggad man är!
Monno: Att Wilson är satt i fjärdekedjan är ett tydligt tecken på att Huras är lite missnöjd med honom. Jag fullkomligt älskar att det ställs krav och får konsekvenser om man inte jobbar hårt, är ödmjuk och givetvis presterar på isen. Det var inte ens Samuelsson duktig på, även om han var klasser tuffare än AF.
Nej, det fanns inga riktiga alternativ ifjol, även om jag främst sett en bänkning av Torp. Roche försökte i alla fall (men hämmades stora delar av säsongen av skada), medan Torp hade behövt bänkas för att skruva huvudet rätt på honom igen. Lite som markeringen med Djuse nu.
Carl Lejonkräk: Nej, men nu tog jag extremfallet Brendl för att tydliggöra det. Säg att du har en naturlig målskytt som "skiter" i det defensiva ansvaret, men gör en massa mål. Det är en svår balansgång att låta målskytten slippa undan det defensiva ansvaret, samtidigt som du bänkar en annan forward för dåligt hemjobb.
Om målskytten slutar göra mål då? Hur länge ska man då tillåta denne att spela? Speciellt krånligt blir det om laget har måltorka, för ska då du bänka den normalt bäste målskytten.
Kort sagt kräver det fingertoppskänsla och är en rejäl balansgång om du inte har samma krav på alla.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ben Perrault:
1-4. Lappens kedja dominerar ikväll.
Någon annan vars stream inte funkar?
Jag missar väl ändå inget iofs...
NuMo:
JA det är fan värre i egen zon än förra året.
Gusse:
Trodde vi hade sett världens sämsta försvar förra året.... hade fel.
NuMo: Kanske lika bra för nerverna att servern till att köpa sportpaketet är nere på cmore...
Får bli ÖA's liverapportering och hockeysnack. <3
Sawchuk:
Bra med 2-1 men tänker Modo verkligen spela man - man i år, trodde man slutade med det på 80-talet.
MODO Hockey laddar för avresa till Örebro för omgång ett av SHL
2015/2016 och match i Behrn Arena mot Örebro Hockey. "Vi måste
komma närmare att direkt agera från ryggmärgen när vi ser en
situation och huvudfokus ligger på att förbättra vår defensiv för att
spela ett bra spel under hela matchen", säger MODO Hockey
huvudtränare Larry Huras efter onsdagens träningspass.
Försäsongen är över och nu börjar allvaret när torsdag kväll innebär premiärmatch och omgång ett av SHL 2015/2016. MODO Hockey gästar
Örebro Hockey och huvudtränare Larry Huras har ett tydligt huvudfokus
inför matchen.
– Vi måste hitta en jämnhet i spelet över 60 minuter. Under de sista två träningsmatcherna hade vi perioder när spelet fungerade bra, men de stunderna måste utvecklas till hela matcher, säger Huras och fortsätter:
– För att spela ett jämnare spel behöver vi komma ifrån att överanalysera
varje situation. Många spelare kan vara osäkra på det nya systemet
fortfarande och det ger ett utrymme till mindre bra beslut. Vi måste
komma närmare att direkt agera från ryggmärgen när vi ser en situation.
Larry Huras ser fram emot den första matchen i SHL någonsin för egen
del, men vet att det är en lång väg att vandra under säsongen och att försäsongeninte gav alla besked som tränaren önskat.
– Det här har varit en annorlunda försäsong där vi måste fortsätta att
utveckla vårt spel varje dag för att nå dit vi vill komma. Vi kommer att
producera mål framåt och våra målvakter kommer att klara av uppgiften
bra, men den defensiva delen av spelet är där vi behöver utvecklas mest
och det kommer även att fälla avgörandet för var vi landar i tabellen, säger Huras som bänkar sig framför TV:n till kvällens första två matcher i SHL 2015/2016.
– Jag har precis införskaffat en ny TV och har hela kanalpaketet redo för
att se när Karskrona möter Färjestad på hemmais. Jag är redo för
nedsläpp.
Ingen officiell laguppställning ännu, men enligt ÖA ställer MoDo upp med följande lag:
Målvakt:
Adam Reideborn (Jonatan Bjurö)
Backpar:
Shaun Heshka - Albin Runesson
Ryan Whitney - Jesper Lindgren
Nichlas Torp - Oscar Hedman.
Kedjor:
Bobby Butler - Maxim Lapierre - Carl Grundström
Victor Olofsson - Byron Ritchie - Bill Thomas
Juha-Pekka Haataja - Emil Pettersson - Per-Åge Skröder
Ludvig Nilsson - Kyle Wilson - Gustav Possler.
Redigerad kommentar