1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515005 inlägg · 4114 ämnen

Silly season - 2019

« · 2026886 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Tobias Åhström kan bli ett alternativ med From o Jelvert, Ais lär knappast nå slutspel men ev bli inblandad i negativt kval
Låst ämne

Rytter: Jag unnar/hoppas av hela mitt hjärta att Hägga får stänka in nåt mål - han är ju OERHÖRT nyttig, jobbar som en Duracellkanin, men missar tyvärr målet. Islossning där åxå vore superskoj!
Låst ämne

KB:

Sant. Men detta är de enda öppna platser jag ser i truppen på forwardssidan. Men som du säger svårt läge, vi behöver ju egentligen inte värva nått.
Låst ämne

Rytter: Forsberg tillsammans med Rosdahl och Olofsson har ju varit kanon sen de satte ihop dem nu efter jul. Ser ingen anledning att sära på dem när det verkar klicka.

Någon bredvid Jellvert och From skulle kanske vara något, men då skulle man samtidigt peta LP som nu har krigat sig tillbaka i truppen och verkligen ger allt både på och utanför isen. Just nu tycker jag han förtjänar en plats i truppen.
Låst ämne

Nucky:

Ja det är ett alternativ. Lekkamrat till olofsson/Rosdahl eller tyngd och skills i tredje med jellvert/from.
Låst ämne

zigge: Jag tror vi kommer värva en ersättare till Hagelin, en riktigt vass forward för 2/3- linan.
Låst ämne

KB:

Tycker inte att vi ska gå i fällan och kapprusta mot löven.

Det lag vi har, har växt och tagit oss till en andraplats.

Visst om våra två ordinarie toppbackar (enström/Norlinder) blir borta länge måste vi göra något annars sitter vi nöjda.

Enda är väl en forward med tyngd som kan ersätta LP i tuffa matcher. Sedan skulle en målis in, men känns som det tåget gått när vi inte agerat tidigare.

Gillar ändå läget att gå in mot storfavoriterna. Hjärta för klubben mot pengar och legoknektar.

Någon som tror att Hedman, hägga, forsberg, björka, sylwander, enström inte kommer jobba arslet av sig i en final.

Frågan är gör Liss, weigel, crandall detsamma?
Låst ämne