1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508275 inlägg · 4106 ämnen

Silly season - 2019

« · 2030234 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Vi har ju lagt ett bud på Kangasniemi. Blev lite mer tveksam när jag läser att han försvinner helt i slutspel. Kanske är megatunga slutspel i Finland. Pertti slåss med knivar och sånt. TPS släppte Tukonen idag. Knappast aktuell för MoDo.
Kan vi inte låna David Backes, han vill inte spela i AHL...
Låst ämne

Sven Tuta:
Undra hur mycket mer Glader har fått att handla för, ingen summa nämndes i intervjun med Widebro.
14 dagar kvar innan det är färdigvärvat.
Blir det nått mer månntro.
Låst ämne

Golden boy : Nu var ju frågan ställd om vi skulle vara på kvalplats med dagens lag, och inte hur många poäng med någon omräkningstabell allsvenska VS SHL. Så läs Storkens fråga igen.
Låst ämne

Heyerdal: Mora är verkligen på g spelat riktigt bra på slutet. Så idag får man vara nöjd med poäng ingen lätt match detta inte. 1-1 😊👍 Jellvert.
Låst ämne

hk: ingen bra start iaf
Låst ämne

puffe: Hanses står? Kommer väl spela tills vi förlorar en match / han gör en dålig insats.

hmmm
Låst ämne

puffe: Hanses står , Mora bra nu hoppas Modo är tända och har ork för poäng ikväll så inte lövenmatchen sitter kvar i benen
Låst ämne

Heyerdal: Äsch, lite elakt mot Hanses, men låt han visa om han håller direkt. Vore kul o se han stå, funkar det inte har vi ju Hanses ändå.
Låst ämne

Tarasov: En ny förstakedja som centras av Alexander Steen🤩
Dagens 1:a räcker nog ok som 2:a bakom dem, dagens 2:a blir 3:e med Olof-Rosdahl samt ny vinge,
Jellvert får centra 4:e mellan Forsberg och Sylwia.
En början iaf.
Låst ämne

Heyerdal: Hade hellre sett Karlström istället för LP, han får inte mycket uträttat.
Låst ämne

Heyerdal: sak givetvis !
Låst ämne

Heyerdal: Bartosak heter han väl😉
Låst ämne

Tarasov: Hanses o Bartolis uppsatt ikväll, känns väl tidigt men gissar Hanses står
Låst ämne

Robin Ztorken L:
Svårt. Men är målvakten så bra som siffrorna antyder så känns backlinje + målis ok, däremot känns 3-4 linan oerhört svag. From-Jellvert-Syl skulle kanske överleva, men Hägga/Björka/LP skulle nog inte få mkt uträttat. Sen är det väldigt svårt att avgöra hur många poäng 1:a linan. skulle orka med i SHL men kanske 25+. Så gissar att vi kunde tampats med OIK/LiF.

Positivt är att om vi går upp har vi en stomme i bra ålder som kanske är sugna på att stanna. Men värvningarna blir oerhört viktiga, som alltid men extremt viktiga denna gång.

Gissar att många kommer ropa efter Jesper O, men vi bör vara väldigt försiktiga där enligt min åsikt. Kan lätt bli överpris
Låst ämne

KB:
Jag med, är så jädra sugen att spöa LIF tillbaks till AS. Att de kånkar & tvångsflyttas till div2. Att Moreus gråter i teve & att Mora köper Leksand & driver det som farmarlag. Så, nu fick jag ur mig lite. Tack för ordet... skojar bara.
Låst ämne

Golden boy : Skillnaden är inte speciellt stor spelmässigt eller lag för lag men anledningen till att Modo skulle ligga i botten med mest troligt tror jag är för att det finns generellt lite vassare individuell kvalitet i shl vilket skulle innebära att Modo nog skulle förlora väldigt mycket av dom jämna matcherna och därför skulle vi nog husera i botten.

Vi skulle nog vara ett ganska bra bottenlag om man kan säga så
Låst ämne

Sven Tuta: Så 90poäng i allsvenskan motsvarar typ35 i Shl, är skillnaden så stor?
Låst ämne

Veteranolle: Jag är övertygad om att bartosak skulle klara av att vara etta i ett SHL-lag . Självklart behöver han då ettt försvar framför som har lite klass också. Men att påstå att målvakten är för svag tror jag är fel.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Ja med laget vi har nu.
Låst ämne

Robin Ztorken L: svaret är nog tyvärr ja.....målvakt och försvar håller inte i SHL
Låst ämne

Robin Ztorken L: Svar JA (tyvärr😢)
Låst ämne

Monno: Om vi leker med tanken att Modo startat i SHL denna säsong med exakt det lag vi har just nu.
Hur tror ni det hade slutat, hade vi varit ett givet kvallag, som OIK och LIF?

Hypotetisk fråga men vad tror ni?
Låst ämne

Veteranolle: Anledningen att man är van att kvala är.ju för att man åker ur och går.upp varje gång...
Låst ämne

KB: Ganska intressant artikel om Melin (Leksand) idag i Expressen. Hur är motivationen hos honom!?
Låst ämne

hockey_21: Nej, de är usla i negativa kval och riktigt bra i positiva.
Låst ämne

Veteranolle: Har de någonsin lyft sig i ett kval neråt? Har för mig att de inte vunnit ett enda på hela 2000talet.
Låst ämne

KB: men jag tror att det är bättre att möta Oskarshamn som inte har så mycket vana av kval.....Leksand däremot lyfter sig alltid i kval på något konstigt sätt. Men jag håller med att visst vore det spännande med Leksand.
Låst ämne

På något sätt är det allstå sålt redan över 3000 biljetter till matchen mot Södertälje på onsdag!
Låst ämne

Tarasov: Vill så gärna slå ut Leksand i ett kval bara för att knyta ihop säcken på nåt sätt.
Låst ämne

Veteranolle:
Vid ev kval uppåt är det rätt sannolikt att antingen Perra el Leksand står på andra sidan.
Låst ämne

Tänk alla Modo supportrar om det blir så att ni får möta Oskarshamn i kampen om en SHL plats.....precis som när ni mötte Leksand och kämpade om SHL platsen står ” Perra” där i båset igen.
Chansen är faktisk ganska stor att det blir så.....den som lever får se men spännande blir det...

Heja Timrå och Modo
Låst ämne

modomille: Inte annat än att tankarna går till Anders Söderberg och Bysse.
Låst ämne

Costanza: Ja Iikka är som sagt väldigt liten och med det så kommer uppenbara problem. Han behöver en rivig ytter som kan vinna dueller och en tvåvägs center som kan täcka upp och som är bra på att ta sig in i mitten.

Iikka är överlag en bra skridskoåkare, inte den bästa toppfarten men bra accerelation. Bra rörlighet då han är så liten. Förut i karriären så var han mer en framspelare och spelade överlag inte lika effektivt. Men dom senaste säsongerna så har han börjat skjuta mer och är därmed inte lika endimensionell. Hans skott är inte det hårdaste men väldigt välplacerat. Trotts att han är så liten så verkar han inte rädd för att ta sig in framför kassen då han gör många mål just där. Bra passningar och klubbteknik. Lite av en artist som du skrev. Men som du också skriver så känns SHL för tufft för honom, just nu.
Låst ämne

Intressant att läsa lite om Kangasniemi på HIFK-forumet. Verkar vara en virvelvind och artist. Malmöspåret ska vara hetare om MIF inte får loss Lagace från Krefeld.
Känns som att SHL är för tuff liga för honom idag. Behöver spela i topp 2-linorna med en center som tar defensiven.
Låst ämne

Tarasov: Inte om det ska fortsätta vara världens bästa liga.
Låst ämne

hockey_21: Menar mer till kommande säsong :)
Låst ämne

KB: Hur fan kunde jag glömma ryssen?! Sorry Belov.
Låst ämne

hockey_21: Vi har även en stor stark ryss. Snart en finne på det också. ;)
Låst ämne

Harry Luras: Nu har vi väl ändå inte tokköpt transatlanter som löven😎. 1 Kanadensare och en tjeck hittills.
Låst ämne

Amitiel: Jo precis som jag också skrev i mitt inlägg😉 Att det förmodligen inte funnits skitmånga svenska spelare
Låst ämne

hockey_21: Jomen om man tänker hur det gick för oss det året vi tokköpte transatlanter😁 Hade vi kunnat värva några av världens bästa spelare på herrsidan så hade vi ju förmodligen också gått som tåget
Låst ämne

Spock:
Jag tycker det är vettigt att man i Sdhl har fler importer, våra damspelare får mäta sig mot den samlade eliten på träning/match. Antalet kvalitativa spelare räcker nog inte till om vi enbart skall ha svenska spelare.
Låst ämne

Harry Luras:
Fast samtidigt så har det inte funnits många svenska spelare utan kontrakt och glad att han inte gav sig in i något bud krig om varken Liss eller Weigel.
Låst ämne

hockey_21: Har vi inte flera av den kategorin?
Låst ämne

Harry Luras: Spelar ingen roll, nästa sommar sitter Tambellini och Bartosak och äter surströmming och sjunger übersvenska snapsvisor tillsammans med Norris och Enström och ingår ett gentlemen agreement (där Skröder blivit utsedd till notarius publicus) att köpa hus i domsjö, stadga sig till och aldrig lämna Örnsköldsvik.
Låst ämne

Harry Luras: Luleås damlag har 0 transatlanter och tre spelare som inte är från norden.

Det är i mina ögon rimligt att alla bra spelare i norden ska spela i världens bästa liga, alltså SDHL.

Sedan ligger ju stora delar av Finland närmare Luleå än Stockholm, så det är rimligt att ha sex finskor också.
Låst ämne

modomille: Ser helst en stor tung ytter med en hyfsad skridskoåkning som kan sätts skräck i backarna. Ett bra målsinne ska han också ha.
Låst ämne

Rytter: Det vi har saknat egentligen hela säsongen är väl en bra tredjelänk till andrakedjan. Vi har testat med olika spelare men ingen har riktigt passat in. Drömmen hade ju varit en som både kan spela center och ytter, som är bra på tekningar och även kreativ. Men en sån komplett spelare är svår att hitta.

Iikka Kangasniemi passar inte helt in på den beskrivningen men inget snack om saken att det hade varit ett toppen nyförvärv.
Låst ämne

Harry Luras: Luleås damlag har dock gått om tåget och dominerat sdhl.
Låst ämne

Nu ska jag inte vara den som är den, men litet orosmoln som jag har över Glader är att det hittills endast värvats utländska spelare sedan han blev tillsatt. Nu kan ju det finnas en anledning till det då antalet lediga svenska spelare på marknaden inte är skitstor.
Ser man Luleås laguppställning på damsidan finns det ju en heeeel del utländska spelare, så hoppas han inte tänkt köra på samma linje i Modo. Är väl dock såklart skillnad på dam/herrhockeyn vad gäller urvalet av spelare från Sverige. MEN är väl enda lilla frågetecknet jag har.
Låst ämne

« · 2030234 · »