1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507825 inlägg · 4106 ämnen

Silly season - 2019

« · 2030954 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
Axle San: Ja Fagervall är ju också tränare, så varför han inte skulle kunna göra ett fullgott jobb förstår jag inte.

Klart nu att Possler lämnar DIF för en annan klubb. Oklart vilken klubb?

Hade ändå varit spännande med honom i Modo igen på HA nivå. Han gjorde ändå 15p på 22 matcher en säsong i Modo. Så något finns ju där.
Men blir väl troligast Finland.
Låst ämne

J F K: Bulan gick ut med att han skulle lämna Brynäs men de gick till final, 2016 tror jag. Det är nog ingen fara för Löven, varför i hela friden skulle Fagerwall tappa udden för att det är hans sista säsong?
Det måste ju vara otroligt vanligt att spelare och ledare vet att de ska lämna.
Viljan att vinna i nuet är nog orubblig i alla olika tänkbara senarion.
Låst ämne

Dundee: Nu ska man inte jämföra med Big Zuke, men man får lite Zuccarello-vibbar när man kikar klipp på Iikka Kangasniemi på youtube😎
Låst ämne

Nucky: Det känns skönt är Hellkvist är kvar nästa säsong nu när Löven går ut med att Fagerwall lämnar. Det är sällan bra signaler att skicka ut och inte det visade sig jobbig för AIK ifjol. Risken är att Fagerwall tappat den sista lilla udden av engagemang...
Låst ämne

Dundee: Öhman är med imorrn, och Tommys säsong ska inte heller vara över, men är längst ifrån en comeback av alla backar.
Låst ämne

Harry Luras: Intressant spelare bara hoppas att han kan producera mer en vad han gjort tidigare i slutspelssamanhang. Någon som hört något kring Öhmans skada och Tommys? Skulle kanske behöva en back till i fall dom ej spelar något mer denna säsong.
Låst ämne

Tarasov: Jo, men vill man inte behöva ansöka om konkurs och leva på sina sponsorer är det vettigt att lägga en budget i underkant. Det finns nog en massa ungdomar och andra som inte spenderar pengar, medan de som sitter i loger eller restauranger garanterat kan ge mycket mer.
Det skulle förvåna mig mycket om vi inte är i särklass gällande kringförsäljning.
Låst ämne

atomragnar: vi minns hur det gick sist!
Låst ämne

jonsson:
Widebro i en intervju ang publiksnittet. I en allehandaintervju nämnde man att 6000 åskådare var ca 1 500 000 i intäkter. Tycker dessutom att en snittsumma på 250kr låter rimlig kanske lite i underkant men ok.
Låst ämne

Tarasov:

Vilka är källorna, inom Modo?
Låst ämne

Tarasov: Hm, en östeuropé med viss problematik utan för planen i mål, en liten finne med näsa för mål som trillar in i slutet av säsongen.. Det är ju inte så att man tycker illa om det.
Låst ämne

J F K:
Man har som jag förstått det tjänat mer pengar ökad publik jämf med budget. 220 extra per match hittills, av det jag räknat på innan så tror jag man räknar med 250kr i intäkter per åskådare. Så 26x220x250 ungefär 1.4 m extra, utöver det har man inte budgeterat för en final utan en playoff med 3x3000 åskådare.
Låst ämne

Donald: Dock är det inte externa finansiärer som gör värvningen möjlig vad jag förstår det, utan att Modo ligger en bra bit över budget. Förmodligen är det högre intäkter från sponsorer, bättre intäkter i samband med matcher (och då inte mer publik) och annat som ser bra ut.
Bra jobbat i sådana fall Widebro m.fl.
Låst ämne

Axle San: Men ååååh, dumma dumma du som säger så där..... de är ju externa finansiärer då spelar de ingen roll daaaaahhhh. Vi har samma budget som Kristianstad men har världens bästa sportchef som bara har gjort div 3 fynd och absolut inte betalt för att få in allsvenska klasspelare.

OBS! Innan kränkthetsflaggorna börjar vaja som björklöv i högakustenstorm vill jag säga att jag är..... ironisk
Låst ämne

Rytter: Jo, att han beskrivs som liten och givetvis inte har fysiken på sin sida gör absolut inte lika mycket i en kedja med Rosdahl och Olofsson som båda är fysiska och duktiga i sarghörn. De borde absolut kunna skapa yta för honom att göra det han är bra på.

Nu hade man vad jag förstått det kikat även på Holm som är en lite annan spelartyp, men det känns som föreningen har en plan för en sådan värvning. Inte bara kikat på bästa spelaren för pengen oavsett vilka spetsegenskaper denne har.

Och liknelsen med Kuusela går inte att bortse ifrån. Vi får hoppas att han producerar lite mer konstant än Kuusela, men ändå kan göra de avgörande målen i slutspelet.
Låst ämne

Tarasov: Nej han Luras ju bara så han kan man inte lita på😉
Låst ämne

Harry Luras: KÖPDO VÄXLAR UPP
(obs, detta inlägg är enbart skrivet för att provocera, obs ej ironi).
Låst ämne

Harry Luras:

Låter intressant! Han kanske är den som kan skapa en andra producerande lina.

Sedan ner med Foppa på LP:s plats, eller plats i fjärde och kör Hägga som extra.

Får vi in denna pusselbit så tycker jag man förstärkt klokt, en forward med poängegenskaper, en målvakt som har hög potential och en stabil tvåvägsback.

Sedan kan vi nog sitta nöjda och se hur långt detta räcker.
Låst ämne

Harry Luras:
Har du ingång i klubben via Larry?
Låst ämne

Harry Luras: ska Kangasniemi vara någon ny ”Kuusela” typ ?
Låst ämne

Harry Luras: Krannlandets Krapp!
Låst ämne

Kangasniemi är klar enligt mycket trovärdiga källor!
Låst ämne

Gladers besök i Finland, kommer vi att se någon från finska ligan i Modo?
Låst ämne

Tarasov: Nä skulle tro att han aldrig gjort som LP och träna 1h före och 1h efter alla andra.
Kunnandet finns ju där helt klart.
Men känns som att det finns en risk att det skär sig med Björns krav på spelarna.

Men det skulle ju också kunna bli som för Karla att han i en mer mogen ålder tar tag i sakerna och jobbar hårt.
Låst ämne

Tarasov: han har väl lillebror i ÖSK, haft iaf
Låst ämne

Rytter:
Rent personlighetsmässigt tycker han verkar ok, ingen pest. Däremot ingen som driver laget är min känsla.
Låst ämne

Rytter: Han var inte helt lätt att ha i gruppen när han var hos oss, utan mådde nog inte 100. Jag har svårt att tro att vi tar in honom nu, även om det skulle vara en riktigt bra förstärkning. Det är såklart mycket möjligt att han mår mycket bättre nu, men varför chansa. Kanske kommer problemen tillbaka om han skulle återvända till norrland/Övik?
Låst ämne

Tarasov:

Om han är villig att gå ner i lön och liga för att få en producerande roll och jobba hårt så kan han vara en ytter för andrakedjan.

Potentialen att producera finns ju där.

Ställer mig mer frågande till han som person och hur han passar in i gruppen.

Men vi behöver inte fundera Löven hugger honom.
Låst ämne

jonsson:
Av någon anledning känns Possler som ”då”. Men visst får man ihop det med lön osv så gör han vårt lag bättre.
Låst ämne

jonsson: Possler har ju potentialen att vara bra på HA nivå.
Samtidigt är han väl allt som Hellkvist inte står för... Med reservation för att han är äldre nu kanske mognat. Men skadeproblematiken kan ju bero på annat än bara otur om man tänker på hans historik.
Låst ämne

J F K: Många som ville kika på Bartosaks stats förra veckan.

twitter.com/eliteprospects/status/1224313728138731520?s=19
Låst ämne

Golden boy : En forward helt klart. Vi kan inte värva för att vi kortsiktigt har skadade spelare då förmodligen alla backar är tillbaka snart.
Låst ämne

jonsson: Är det en forward eller en back som borde prioriteras? Känns inte en back mer angeläget, med tanke på hur det ser ut just nu?
Låst ämne

Heyerdal:

Possler på väg bort från DIF, nånting vi ska locka hem?
Låst ämne

Rytter: räknas Styf o Wallinder som Modospelsre så undantas det från regeln, ersättare för landslagsuppdrag går utanför, men har inte lusläst reglerna
Låst ämne

Heyerdal:

Tror dels inte lägen är sugna på att släppa spelare under uppehåll när dom vill passa på och träna inför slutspel och kval, eller kanske vila truppen lite extra om dom gått hårt på spelarna sista tiden.

Ganska naivt och tro att det bara är att lyfta på luren och låna en shl spelare för en match. Varför skulle dom släppa en spelare för en match under ett uppwhåll? Dessutom bränner man ett lån om man lånar från shl.

Så att ta in från div1 för en match är en bra lösning.
Låst ämne

Tarasov: är väl landslagsuppehåll för shl, Glader,hade kunnat fixat nån toppback då...
Låst ämne

Heyerdal:
Lånekvoten gäller mot SHL-lån.
Låst ämne

KB: spelat i,allsvenskan tidigare ser jag, Iko , Ais o Karlskrona, enmatcherslån som detta påverkar det Modos lånekvot, nån som är insatt? Ersätter skadade spelare
Låst ämne

KB: Ja, börjar bli tjatigt. Det är väl kul om vi kan ge en sån div.1-profil en match i offensiv roll bredvid Belov eller Toby i en ev. Bartosak-debut.
Låst ämne

KB:
Bästa möjliga lag på isen, det finns inget självändamål i spelarna skall ha ursprung i Övik. Distriktet är så pass bra att man inte skall behöva ta hänsyn till ursprunget som ensam faktor.
Låst ämne

Ishockey: Kan tycka det känns lite tröttsamt att höra "MEN GRANNENS GRABB DÅ?!" varje gång nån utsocknes kommer in i truppen.
Finns det ens något annat lag i allsvenskan med lika stor andel hemmahörande spelare, gamla och unga i samma klubb?
9 ordinarie på kontrakt, varav 2 ytterligare som är utlånade. 7 juniorer som har varit med i truppen vid något tillfälle varav 4 har fått signifikant speltid. Så sent som idag så fick två nya juniorbackar vara med på träningen, Linus Andersson och Isak Sandström.
Låst ämne

J F K: där har du en poäng👍
Låst ämne

Ishockey: Grannens grabb är en målsättning, och jag tycker att man redan tagit stora steg mot att bli ”självförsörjande” på egna spelare!
Att fylla truppen till 100% med grannens pojkar är helt omöjligt, det gick inte ens med 70talisterna även om det var nära!
I grund och botten handlar det om att ställa bästa tänkbara lag på banan för att ta vinna hockeymatcher och ta sig till SHL oavsett om högerbacken heter Milorad från Bosnien eller Hugo styf från Övik.
Låst ämne

Ishockey: men, om man tänker sig att kanske värva honom till nästa säsong så är det väl ett bra tillfälle att se honom. Nordenberg har man redan bra koll på.
Låst ämne

KB: alltid jobbigt för oss modoiter att det ska finnas ett landslag som ska fyllas med våra produkter 😊 skandal! Avgå alla!!!
Låst ämne

KB: Ja gnäller inte , men går man ut och stoltserar med grannens grabb så börjar jag att fundera om det bara är för att det ska låta bra. Det är någon enstaka match så jag tror inte t.ex Nordenberg skulle rå för att Modo missar chansen till Shl
Låst ämne

Ishockey: Johan Petterson verkar dock vara en poängstark spelare med en hel del rutin också. Det gäller 1 match, vet inte om det är så mycket att gnälla om.
Låst ämne

KB: Ja men varför tar man inte in Nordenberg från Övik då ??? Nä det är alltid grönare på andra sidan, men d ä klart Glader är ju Norrbottning.
Låst ämne

KB: Lär känna Johan i en härlig 5 år gammal bussintervju...
Låst ämne

« · 2030954 · »