1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508357 inlägg · 4106 ämnen

Silly season - 2019

« · 2028888 · » Till forumet

Sv: Silly season - 2019
J F K: Och du har just utsett spelaren som gör det matchavgörande målet ikväll, tack😉
Låst ämne

Håll trådarna nu!!. Jag la bara in ETT inlägg om Kung Henkes möte med Sankt Bartosak.
Låst ämne

Costanza: Om man klickar in på hans "story" så ser man att han är i Sverige i alla fall:)
Låst ämne

Trilske: Hellkvist mer eller mindre erkände att det är sant. Han menade på att det sänder signaler om att vi menar allvar.
Låst ämne

J F K: Cooper har lite svårt med matten. Jo, vi har fler fans på plats än Löven i deras lada . Jesus får visa fem myror för honom.
Låst ämne

Löven har alltså typ bara nordamerikaner inne i sitt PP. Nästan lite som i damhockeyn där det inte finns så mycket egna spelare att tala om... Eller ptja, i Löven finns det väl inte ens ett damlag.
Låst ämne

Trilske: Älskar MoDo när det kommer till sådana här värvningar. Känns som att man gått tillbaka till strategier som Erkén och Ecke hade. Då var man lite småluriga och kom med vinnande smarta val av spelare där man kunde se outnyttjad potential. Oslipade spelare som har attityd och vinnarskalle.
Låst ämne

Bartosak spelar här även nästa säsong om vi tar klivet upp.

Widebro nämner i studion att det finns mer pengar. Känslan är att dom inte är klara än. Vad jag önskar är en mycket kreativ och teknisk topp 6 forward.
Låst ämne

modomille: Känns som en väldigt häftig värvning och gillar det man ser på stats osv dock får jag ganska dålig smak i munnen när man läser om misshandel anklagelserna mot han. Han blev väl inte dömd för nåt men...
Låst ämne

Djuunaz: Hanses intervjuad i öa, fick beskedet idag o visst känns det tufft sa han, jag vill stå men han är en grymt bra målvakt så nån av oss tre får sitta på läktaren, jag kommer,iaf att slåss om det, lät det, ledningen har dessutom lovat att alla blir kvar vilket Hanses kändes bra
Låst ämne

Djuunaz: Förstår dig men det ligger i det förflutna. Människor förändras.

– Jag har gått igenom en tuff tid men har kommit stärkt ur det efter att ha tagit professionell hjälp. Jag ser nu fram emot att spela för MODO Hockey och kommer att flytta till Örnsköldsvik tillsammans med min familj för ett nytt kapitel i livet, kommenterar Bartosak och fortsätter:

– De senaste fyra veckorna har jag tränat hårt på is och känner mig nu helt redo för att spela matcher igen. Alla känner till MODO Hockey som organisation då det är en av de mest välkända klubbarna i Europa. Alla jag har pratat med om klubben och om staden har enbart varit positiva.

Får positiva vibbar.

Om vi får en Bartosak som är i form så säger jag bara lycka till Löven...
Låst ämne

Heyerdal: Hanses går in och spelar en kanonmatch efter att han fått veta att Bartosak är klar. Fanns inte mer att önska där.
Låst ämne

Snipan: Man tycker nästan lite synd om han faktiskt. Han var strålande idag och har varit bra en tid nu. Men känns tryggt att få in Bartosak, då har vi två riktigt bra målvakter.
Låst ämne

modomille: Det kommer bli en sjuhelvetisk kamp om förstaspaden, målvakterna kommer måsta tävla i varje situation på träningarna.
Låst ämne

modomille: Till viss del kan jag hålla med dig. Men han har haft hela säsongen på sig att bevisa att målvaktspositionen inte behövde förstärkas.
Låst ämne

Hanses har 93,9% på de sex senaste matcherna, men har tyvärr varit för osäker under säsongen för att Modo ska våga tro på att han är en Haukeland eller en Rifalk och det lär nog Erik förstå nånstans.
Låst ämne

Bamse: Det är helt rätt av MoDo att lyfta in hög målvaktsklass nu. Hanses har varit fantastiskt lojal och bra för laget under säsongen. MoDo är ju världens bästa hockeyklubb, då får man vara beredd på att kraven är höga. Nu ska vi köpa in lite spetsspelare....
Låst ämne

Costanza:

Vem var det föresten som blåste bort löven härifrån?
Låst ämne

Rytter: Måste ha varit Kung-Jellvert....
Låst ämne

Costanza: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/50lQK6/jag-vill-ha-mer-mer-mer--mer-sant-har

Abrahamsson med en intervju med Hanses där jag tycker han är väldigt öppen. Uppenbart att han tycker det är skit att mest troligt få mindre speltid. Samtidigt hade han det på känn. Hela säsongen typ.
Låst ämne

Snyggt gjort av Modo! Här är kvällens största hjälte! Olle, 7 år, träffades olyckligt av en puck på läktaren men mår efter omständigheterna bra. En riktig kämpe som blev glad när Tobias Enström kom till sjukhuset och hälsade på med sin matchtröja som han spelat i den förra säsongen. Familjen ska få komma på en match då Olle ska få följa med ner i omklädningsrummet och hälsa på laget. ❤️
Låst ämne

ante08: Varför är Olle en hjälte? Han fick ju bara en Puck i skallen.
Låst ämne

Axle San: Varför fick Dackell ett 120,000 kr/mån jobb? Han är ju tom i skallen...
Låst ämne

Costanza: Tom i skallen är han inte men man kan ju undra varför han fick jobbet. Inte på gamla meriter i alla fall.
Låst ämne

JonteD: Alla vi MoDoiter vet att det hade kunnat ha varit värre. Man kunde ha varit alkis, utan ett enda guld och samtidigt vara bitter Timråit.
Låst ämne

Titta på Jellverts 3-2 mål en gång till och punktmarkera #44 Liss med blicken.

Pinsammaste hemjobbet jag sett. Ever.
Låst ämne

goleafs: Släpp det där nu. Ni leder ju serien.
Låst ämne

När en jävligt bra Hanses säger, att nu kommer tyvärr en ny målvakt som är så jävligt bra, då blir en MoDoit som jag från Själevad jävligt glad.
Låst ämne

Monno:
Samtidigt får bästa stå så bara lyckas hålla sig på en nivå över nya så fixar det sig.
Låst ämne

Axle San:

Fast det var väl precis det han fick? Han fick det på sina gamla spelarmeriter.
Låst ämne

Rytter: Absolut ja, jo den typen av meriter men inte meriter som har med det jobb han fick att göra. Typ som i Modo tidigare med en massa ikoner som skulle styra, riktigt illa.
Låst ämne

Det finns alltså pengar till fler spelare.

Vad behöver vi?

Får vi tillbaka Norlinder i bra skick så tycker jag backsidan är stängd.

Hedberg, Berglund, Enström, Belov, Öhman, Hedman, Norlinder och Wallinder som extra känner jag mig trygg med. Kan alltid förbättras men känns för sent att börja göra det nu, skulle man ändrat så skulle man byggt annorlunda i starten eller ändrat tidigare.

En riktig spets forward till andra kedjan för att få till mer offensiv är ett alternativ, kanske den där finnen så jfopp kan gå till tredje. Jfopp är en grym spelare, hoppar hårdast men tycker offensiven blir lidande i den kedjan. Jfopp skulle kunna gå med Jellvert och from för att addera mer tyngd där än LP.

Så antingen en ytter, eller nästa alternativ är en center. Ska isf vara en riktig tvåvägscenter som har spets i tekningar. Kan ersätta Hägga i fjärde eller centra tredje och flytta ut jellvert på en kant om vi går ner på tre kedjor, det var ju så björn gjorde igår, sylwander center och jellvert, from på kanten i tredje.

Vad tycker ni att vi behöver? Tror ni det kommer fler spelare och i så fall hur många?
Låst ämne

Axle San:

Ja det var ju det jag menade, han fick det på gamla meriter, meriter som inte har nått med tjänsten att göra.

Bara det att han tycker det administrativa var jobbigt säger lite om att det är fel person, som sc ska du ha koll på papper, budget, planeringar och annat administrativt runt laget.

Skönt att vi kommit ur denna fälla och börja jobba som ett riktigt företag med en noggrann rekryteringspeocess för de ledande positionerna.
Låst ämne

Rytter: Ja det verkar ju funka i HA i alla fall.👍
Det är en lurig bransch det här där det går snabbt att köra i diket men svårare att komma upp igen.
Låst ämne

Rytter: Skulle kunna tänka mig en riktigt elak jävel. En som spelar på rätt sida men ändå sprider skräck. En sådan där spelare som gör ett lite halvgalet intryck som får motståndarbackarna att tänka både en och två gånger innan de åker först ner i sarghörnet. Någon som sätter upp den äckliga, otvättade handsken i ansiktet på motståndarna så fort domaren inte ser, någon som tjafsar med motståndarbåset etc. men som ändå håller sig borta från utvisningsbåset.
Låst ämne

Bad_Brett:

Forward eller back?

Just en till back tycker jag är lite onödigt, men visst en spetsforward (center eller ytter) sedan en typ Hinote, Blatny kanske. Skulle vara intressant att släppa lös en sådan mot lövens första kedja, tycker samtliga där är ganska sköra mentalt och går att få ur balans. Vessel är väl den stabila men både Crandall och Hutchins känns rätt labila och kan lätt komma ur balans och fokusera på fel saker om dom får fysisk kontakt.
Låst ämne

Rytter:

Ang Bartosak, så känns detta betryggande

Hur har ni scoutat Bartosak?

– Framförallt via video, tittat på räddningar och insläppta mål och hur han uppträder i pressade lägen.

– Sedan har vi lyssnat mycket med spelare och ledare runt honom och fått veta att det är en väldigt bra kille som kommer in och är van att spela de här tuffa matcherna.
Låst ämne

Rytter: Forward. Både Belov och Enström är läskiga att möte i och med sina Kronwall-tacklingar. Vill ha någon med samma arbetsmoral som J-Fopp men som dessutom är läskig och elak.
Låst ämne

Bad_Brett:

Ja det håller jag med om, men vill inte att detta ska vara på bekostnad av offensiv till andrakedjan eller en center med spetsegenskaper i tvåvägsspelet och tekningar.

Men denna typ av spelare borde inte vara svindyr så värvar vi smart för en mer offensiv ytter/center så borde det finnas pengar över att värva en riktig pest.

På tal om Belov, han växer mer och mer, gör sällan misstag och när han kommer fel räddar han ofta upp situationerna fint och jobbar klart dem. Har en bra defensiv där han vet när han ska sätta press och följa motståndarna och när han ska backa av.

Några härliga sekvenser igår.

-Två fina open ice vid offensiv blå, en på ottosson och en på Andersson. Han är en ren spelare, hade kunna släcka dessa fullständigt men istället går han in med lagom kraft för att slippa dra på sig något och bara separera spelare från puck. Hade alla spelare uppträtt så hade vi inte haft debatt om huvud tacklingar. Ottosson är väl 20kg lättare och det hade kunnat vara godnatt om inte Belov tacklat med respekt.

-Han verkar sjukt stark. Blev fast nere i hörnet i egenzon, hade ingen att passa och var tvungen att åka med puck. En löven spelare hänger på honom, men han bara håller undan med vänsterarmen och trycker honom mot sargen och för pucken med enhandsfattning tills han har läge att lägga ut den. Detta är en riktig general i försvaret, han har nu 11 matcher på att komma in i laget och spelsystemet, sedan tror jag han kommer lyfta när det dra ihop sig för slutspel.

Belov börjar bli en riktig favorit.

Såg ni igår bilderna från omklädningsrummet? En rolig sekvens med tanke på kommentarer om hans engelska. Belov delade ut kungakronan till Tobbe med ett ryskt "Welcome back!" och en kram, sedan letade dom pinnen (stick) som ges som pris till någon, men den var borta. Då säger Belov med härlig rysk brytning.

"I see stick" och tar upp cmores mikrofon och ska ge den till Tobbe.
Låst ämne

goleafs: Perfekt scoutat av Jesus, Kan även fungera som Kona på träningen. Det är därför inga av lövenvärvningar påverkar spelarbudgeten, aktiveras som anläggningstillgångar/kostnadsförs som driftskostnader så klart.Vilket trolleri!! Och så mycket hjärta!!
Låst ämne

Bad_Brett: Foppa ringer Brascher !
Låst ämne

Bartosak börjar bra. Tänk att den där killen var första keeper för Tjeckien framför Will och furch som är 2 av dom bästa i shl, kommer han in rätt så kommer han vara en av de bästa målisarna i Sverige och Europa.

twitter.com/MODO_Hockey/status/1222829930729345024?s=19
Låst ämne

Nu är det dags att handla in ett par nya forwards för att elda på konkurrensen där också. Vi ska parkera i anfallszon.
Låst ämne

Costanza: ny backskada, Öhman denna gång oklart vad men ej med till Mora , tråkigt med alla backsador
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019 Låst ämne

hockey_21:

Perfekt med Rosdahl/Olofsson skulle jag tycka. Kunde även funka med jellvert/from.
Låst ämne

Rytter: Tyvärr inte det minsta realistiskt, men det hade varit kanon.
Låst ämne

Costanza:
Kommer vi köpa nåt idag?
Låst ämne

Tarasov: Jesper Olofsson!
Låst ämne

Tarasov: Hur går det med Iikka Kangasniemi?
Låst ämne

« · 2028888 · »