1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520144 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
{8225}: nix, Modo får nog vara glada om de hänger kvar.

hanzon: hämtas på arlanda imorgon om inget förändrats

{9315}: Har något hört när Zykov kommer till Övik?

{9315}: per match, JA. Bara han kommer hit innan nästa match.

Då blir det minst 30 poäng, helt OK

{9315}:

Stämmer säkert, i hans första match sedan blir han skadad. Så att han gör 3p totalt och 3ppg är ju inte motsägelsefullt.

Rytter: jag tror zykov gör tre poäng totalt :)

{9315}: 6-9 poäng alltså. Vad tror du på mer?

{9315}:

Nu är du skeptisk. Jag har ju sagt att vi tar 18p på de återstående matcherna och går till slutspel med marginal.

Storjävla ryssen kommer snitta 3ppg och ha 10 tacklingar per match. Rockwood spelar center och öser in poäng. Tex avsluta sista 10 matcherna med 0.75 gaa.

Vi kommer gå in i slutspelet som favoriter. Timrå som väljer först tar det sämst placerade laget av princip (oss) fast dom egentligen inte vill. Vi sveper dem med 3-0 sedan väntar löven där det blir 4-1, i finalen väntar västervik, alla firar segern i förskott, men Västervik vinner med 4-1 och shl är överlyckliga för att ett klassiskt lag går upp.

Costanza: Enkel regel, vid behov:Öppna storplånkan.!!

Men man kan ju göra det liite tidigare dock, så det blir mindre spännande.

Rytter: jag tror vi tar en trea, tre oavgjorda (extrapoängen kan gå hur som helst) och sex förluster på återstående matcher. blir 53-55 poäng nånstans. innebär att kik/väsby måste ta nånstans runt 17 av 30/27 återstående poäng... kan gå bra

{8225}: MoDo gjorde helt rätt som öppnade Storplånkan. Riktigt bra jobbat av MoDo och Glader här. Har ju visserligen tjatat sen augusti. Vi kan alltid swisha. Rejäla kilon som kommer in när det blir tajta matcher och kanske nån skada. Strömgren kan säkert hoppa in i sin rätta roll senare i vår och få 15 min nån match då han nu får bra istid. Nu vill man ju uppleva den gamla tråden "9-poängsvecka" igen.

Nisse på Mon or: Så du tro inte på ett slag om Västernorrland i vår alltså?

Balou: att MoDo vinner 8 av 10 avslutande matcher, är väl lika troligt som att Timrå förlorar 8 av 11 avslutande matcher?

Rytter: modo vinner 8 av 10 återstående är mitt tips.
1 torsk mot Timrå och en torsk mot Mora. Då in på 71 poäng(förutsatt att vinsterna är 3p).

jonsson:

Ska vi tippa avslutningen? Hur många segrar lagen tar på återstående matcher?

Vita Hästen

41 matcher, -10 i målskillnad, 55 poäng

Återstående program: Timrå (h), Mora (h), Mora (b), BIK (h), Björklöven (b), Västervik (h), Västervik (b), AIK (h), Björklöven (b), Södertälje (h), Södertälje (b).

VH tar en seger mot Västervik och åker på stryk av Timrå, AIK, BIK, Morax2, Lövenx2 och SSKx2, dom spelar in 3-5p på återstående matcher och landar på max 60p.

Almtuna

41, -13, 54 poäng

Återstående program: AIK (h), Tingsryd (h), Västerås (h), Väsby (b), Björklöven (h), BIK (b), Mora (h), Mora (b), Västervik (h), Väsby (b), Väsby (h).

Vinster mot Väsbyx2 samt Västervik. Spelar in 9p på återstående matcher och landar på 63p.

Modo

42, -35, 47 poäng

Återstående program: Västerås (h), Mora (h), Timrå (h), Mora (b), Mora (b), Björklöven (b), Björklöven (h), Timrå (b), Tingsryd (h), BIK (b).

Vinster mot Västerås, Morax3, Tingsryd ger 15p. Sedan behöver vi en vinst på de 5 matcherna mot Timråx2, Lövenx2 och BIK, det fixar vi och landar på 18p och totalt 65p och får spela slutspel.

Önsketänkande? Ja självklart är det så!

jonsson: Hur kan Harald vara så säker på att det inte är någon risk att åka ur HA?

Harald i allehanda.

"– Jag förstår inte varför man värvar fem spelare nu och lägger ut en massa pengar istället för att fokusera på nästa år.

– Det måste kosta multum det de håller på med. Jag räknade ut att med juniorer har Modo använt 50 spelare snart, plus då alla tränarbyten. Det är fullständig panik.

– Att vara Modo-fan i dag är en jobbig tillvaro, men det är positivt att så många bryr sig."

hompa90: Han ska få arbetstillstånd och fixa lite papper i Ryssland. Lördag är nog en förhoppning, men det är inte helt omöjligt heller. Risken är att Ryssen då är lite trött efter resor och sådant, så det dröjer nog ett par matcher innan han är inne på det på riktigt.

J F K: Någon som vet om ryssen är spelklar till lördag? Glader skulle väl hämta han på Arlanda påväg hem från Stockholm efter aik matchen?

M Horava: Misstänker att det inte handlar om det. I sådana fall hade han nog redan hoppat av. Jag tror att han fått väldigt mycket kritik och att det även gått fram till barnen, men att det är någonting man tyvärr måste vänja sig vid kan hända i den branschen.

Jag kan inte läsa artikeln i NSD, men preppar Glader i media för ett uttåg från MoDo?

Rubriken
Glader: "Det är familjen det har tagit hårdast på"
nsd.se/bli-prenumerant/artikel/r96n7xvr

Det diskuterades tidigare här kommande säsongs lag - tog ni hänsyn till att det var ett presumtivt lag för hockeyettan? Eller antogs det att vi spelar i HA?

JoseGonzales: Ja du om någon borde ju ha koll ;D (jag skojar ju med dig lite nu)

{9315}: Vaddå, materialare brukar väl få ha ett finger med i spelet?😉

Rytter: har inte hört nånting om laguppställningen än faktiskt så det vågar jag inte svara på, inte jag som bestämmer ;-)

Rytter: Ska bli spännande att se Bobby_Good i Modobåset idag😉

{9315}:

Tack Glader! ;-)

Kan du bekräfta att misshandeln av Rockwood har upphört och att han får chansen i en bra omgivning som center idag?

Rytter: Så länge pappren är inskickade före 00 så spelar det ingen roll om pappren mot svenska myndigheter är klara. Det tar alltid några dagar extra om det är någon som inte har arbetstillstånd i Sverige.

Rytter: ingen anledning att oroa sig över detta :)

Nieminen:

Jag gissar att det inte är någon fara, AIK:s sista minuten värvning från Tjeckien är inte heller registrerad.

Så tror det tar tid när spelare från andra landsförbund ska registreras och spelare som inte varit registerad tidigare.

Det viktiga är ju att kontraktet är påskrivet innan deadline och man skickat in dessa dokument till förbundet.

Är inte 100% säker men så jag tolkar detta, och finns fler förvärv som inte är reggade än, oskarshamns sista minuten värvning från KHL finns inte heller på swehockey.

Rytter: Vi har nu så mycket mer alternativ i topp-6. Ivan ska ju vara bättre än Tambellini i teorin, så det blir intressant att hitta rätt platser för våra tre tunga namn däruppe Harju, Karla och Ivan D.

Tarasov: jag såg bara sista 3 minuterna mot Uppsala senast, men det jag såg av Persson gillade jag. Hoppas verkligen han spelar till sig ett kontrakt över nästa säsong.

Gillar även att Ytterell är värvad för nästa säsong med. Lite kontinuitet nu tack.

Tarasov: Bara jag som är jag oroad av att Zykov inte är registrerad på swehockey? Någon som kan lugna mina nerver?

Costanza:
Vad kan gå fel....
Persson - Rocky - Ivan Drago

Tarasov: Rocky och Ivan Drago i samma lag men i olika viktklasser.

Tarasov:

Kollade klippen på hans 33 AHL mål, han verkar ha ett bra skott och grisar inte bara in puckar runt mål. Dessutom verkar han ha god teknik, i ett av klippen kliver han in och utmanar backen och fintar upp honom på läktaren rejält för att skapa sig friläge och där är han väldigt kylig.

Blir intressant att se honom och hoppas han kommer in och bidrar direkt, men han är nog väldigt beroende av en bra passningsläggare så hoppas han kan få Rockwood som center.

Såg en scout rapport inför draften där han spelade i QMJHL, han nämndes på en lista tillsammans med Mckinnon, Drouin, Mantha över de spelare som producerat mest mål i den ligan, så där var han i gott sällskap även om han är långt efter dem just nu.

Tarasov:
Har vi äntligen fått vår Ivan Drago!

Costanza:
102 kg rysk målsökande robot

Tarasov: MP-Niederbach-Zykov blir kanon. Så sjukt att vi får in 102 kilo och AHLs bäste målskytt i detta läge.

Costanza:
Me too!!!! Vår höga trovärdighet står på spel här vi har ju velat köpa sen december!

J F K: Det är väl det som jag känner är lite problemet med Glader. Han verkar ha en ganska amerikaniserad syn på sin roll. Gör saker lite ad hoc, verkar tänka för lite i termer av struktur men även alldeles för kortsiktig....

Så taggad att vi fått in Zykov, Ytterell och Lovric, samt stabila pjäserna Haag och MP.

{8399}:
Ja den storyn är väl det närmsta ”cinderella man” vi kommer, mitt under finanskris får han jobb i Modo.

Vilken jävla säsong det här är.. usch :-(

Inget man vill summera ihop sen, mest bara glömma...

Tack för allt Hägga!

jonsson: Mycket tråkigt att Magnus lägger av, jag minns honom mest från när han gick från ettan rakt in bredvid Peter Forsberg, vilken grej!

Smurfen: Vi har ju dessutom ett gäng andra spelare som avslutat karriären under pågående säsong utöver de vi redan nämnt...

Hedberg, Gagnon, Whitney, Salomonsson, Wernblom och det finns definitivt fler som jag har glömt bort.

Bad_Brett: Kan det finnas någon annan klubb som har haft sån oflyt när det gäller dessa skador tro ?

Någon som vet ?

hockey_21: Svarten tvingades sluta på grund av ulceröt kolit - Vilket även Timander lider av. Vad är oddsen?

Smurfen: Toby spelade halvskadad hela sista säsongen.

Smurfen: Peter Öberg.

« · 2152047 · »