Tror att länken spårat ur den ska handla om Silly season, eller hur?
J F K:
Ja frölunda imponerar verkligen. Kan vara bland det bättre spelet jag sett ett lag prestera i en match detta år. Vassa offensivt, rörligt snabbt och fint spel samt bra defensiv. Det är sjukt att det står 0-1 i denna match.
Skellefteå sköt just sitt första skott i andra perioden och har nu totalt 3 skott på mål i denna match.
Bad_Brett:
Men i VF - SAIK är det en hel del tur inblandat. 10-1 i skott till VF men 0-1 i mål. Men fan vad Frölundas spel imponerat så här länge, dom trycker tillbaka SAIK gång på gång men lyckas inte göra mål.
Rolig match i högt tempo.
J F K:
Jag tror inte på tur. Det är inte en slump att det var Possler som gjorde slumpmålet mot FBK. Om man alltid försöker spela sig fram till ett öppet läge innan man går på avslut är det svårt att få turmål med sig.
Redigerad kommentar
Sawchuk: Många refererar till Finland där det är oerhört svårt att vinna mot högstaligalaget, men där är det tydligen större skillnad mellan serierna.
Jag tycker att SHL-laget med all rätt ska vara favoriter, men som sagt har de saker som talar emot. Man har all press och ångest på sig. Som ett lag som kommer sist i ligan så brukar det ofta vara så att man inte varit det spelförande laget och att då växla om till att just föra spelet kan vara svårt när man mest spelat igelkottsförvar.
ULTIMAVICI:
Efter att ha spenderat några dagar och nätter med att uppdatera mig om Allsvenskan genom att se matcher helt enkelt är jag rätt säker på att de SHL lag som hamnar i kvalspel har ett rent helvete framför sig.
Allsvenskan är ett getingbo och många lag kör utav bara helvete, de flesta känner att dom har allt att vinna.
Nä, låt oss undvika kval...
hanzon: Men vi behöver en spelare som är mycket bättre än allsvenskan. Vårt problem som jag ser det är att vi har lite för många hyggliga spelare, men alldeles för få riktigt bra. Med alla juniorer som knackar på dörren så ska vi i princip inte behöva värva den kategorin spelare överhuvudtaget.
Jag kan ha förståelse för att man behåller någon eller några spelare som varit länge i föreningen då jag tycker att det är viktigt, men annars bör de spelare vi tar in verkligen vara de ledande spelarna. Det är därför jag inte gillar Nättinen och Roche som inte varit den typen av spelare för att ta två exempel. Jag kan däremot köpa exempelvis Hedman som kanske inte är en riktigt ledande spelare, men ändå är en "kulturbärare" som Boork skulle sagt.
hanzon: Njaaaa, ska vi verkligen värva en kille som ligger på 14e plats i poänligan i Tjeckiens andraliga?
Isf är det nog bättre att värva någon som är top 10 i allsvenskan.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Monno:
Kul att se hur Ledin agerar imorgon när Brashear är på isen. Längtar redan till matchen imorgon, trots att han inte kommer få många minuter så kommer man följa varje skär han tar med spänning.
Patrik Källstr:
Mike Morrisson värvades för att vara en förstamålvakt.
Donald Brashear är värvad för att tacklas lite.
Det går inte jämföra dessa värvningar. Brashear blir en flipp. Ingen förväntar sig något från honom, därav en flipp.
Åke Westerlind:
Debuterar även Geátan Royer mot Fuleå? Det är ju en händelse som man inte vill missa! Det kan nog gå till historien som en av de mest spännande och meriterade värvningarna någonsin i SHLs historia.
Visst är Donald Brashear ett stort berömt namn, visst, men satan i geátan vilket nyförvärv Svartvadet lyckades med där.
www.eliteprospects.com/player.php?player=15595
Kan Aquino vara nått att ha? Lär vara lite för dyr med tanke på vad man får skulle jag tro?
Jag tror att värvningen är att belysa problemet med hjärnskadorna, på så vis så kanske detta ämne diskuteras mera än tidigare. Jag hoppas inte att han går in och slåss på matcherna, Modo har inte råd att ta en massa onödiga utvisningar.
Värvningen fördöms på alla håll och kanter, med ett undantag....Wikegård hyllar den.
Redigerad kommentar