modomille:
Finns nog ingen som kan svara på det, men vid den här tiden brukar ju en del spelare ramla in på artist kontrakt.
ULTIMAVICI:
"inte blev det mycket bättre av stjärnvärvningarna som kom in för att få oss att klättra."
Jag tror det blir andra bullar i år. Hur ser Geátan Royer ut på träningarna?
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Spontant känns Djuse som en bra värvning. Det är en spelare med spetskvaliteter som säkerligen kan gör en del nytta i powerplay. Lär känna Possler och Bengtsson lite sedan tidigare. Är säkerligen inte överdrivet dyr heller.
Förutsätter att det kommer fler nyförvärv. Tre forwards försvinner och det är i försvaret som de största problemen finns.
Bad_Brett:
Ni ska nog inte förvänta er att Djuse kommer att vara särskilt produktiv. Han gjorde väl hyfsat med poäng i ettan för tre fyra år sedan men sen kan man nog nästan räkna poängen på sina två händer (om man är från Skellefteå) fram till idag om jag inte minns fel.
Djuse kommer nog att höja snittvikten på backarna med några hekto (trots att han inte heller är stor) samt kanske ha lite struktur i spelet utan puck i arv från sin tid i Frölunda.
Sawchuk:
Japp! Där satt den!
Med den gyllene trion Djuse, Brashear och Geátan Royer blir ni verligen att räkna med i fortsättningen av serien.
Sawchuk:
De Allsvenska lagen laddar på ordentligt och det lär bli en kapprustning som lär få kalla kriget att blekna inför det som kommer i vår. Man undrar ju hur många klubbar som kommer att gå All-In.
Malmö är aktiv, Mora förstärker redan och senast ut är Rögle med värvningen av Andre Devaux, en stor och jobbig jävel som kanske är mer känd för att ha fått en skridskoskena i ansiktet än sina stats hos gemene man.
Jag tror dock han kan bli nyttig för Rögle då det drar ihop sig. Då han spelade i Chicago Wolves blev han fyra i AHL i gjorda PP mål och han ledde Wolf i både PP mål, G-W Goals och utvisningsminuter.
Jag tror verkligen Modo behöver leta spelare som tillför tyngd och kraft och som kan skapa tryck och långa anfall, nu känns det ofta som pojkar mot män i det fysiska spelet.
Orkar man hålla trycket uppe i anfallszonen gör försvararna ett misstag förr eller senare, men just nu klarar inte Modo det.
modomille: Det blir en vinna eller försvinna-serie mot typ fjärdelaget i allsvenskans fortsättningsserie (som heter kvalserien). Vinner man i bäst av sju så är man kvar i SHL, men förlorar man så spelar man i allsvenskan nästa säsong.
I realiteten så möts ettan mot tvåan i allsvenskan om en direktplats och sedan spelas kvalserien för att hitta motståndare. Tvåan där och trean där möter väl varandra, medan fyra och femman spelar mot SHL-lagen om direktplats.
Någonting sådant är det så att kvalserien är alltså en helt inhemsk historia för de allsvenska lagen och vi - om vi är bland de två sista - får en bäst av sju-serie för att vara kvar.
modomille: Modo kan lika gärna få möta det lag som vinner Allsvenskan. Har vinnaren där otur i sina kval så möter vi dom. Men har man tagit sig till avgörande kvalspel mot SHL så möter man ett bra lag. Ett lag fullt med självförtroeende, som bara längtat efter dom här matcherna. Modo kommer dit med sargat sjävförtroeende och ett tryckt på sig att klara SHL platsen. En plats som Modo haft alla år utom ett.
Förra gången hade vi massor av rutin i laget då vi kvalspelade. Massor av hjärtan för laget. Nu har vi ett orutinerat lag med massa unga spelare som kan få massor av ångest.
Jag bävar för kvalspel..
Gusse:
Är det inte så att förloraren i den allsvenska finalen är direktkvalificerad
till den avgörande matchen i bäst av sju, mot vinnaren i den där kvalserien
för lag 3-8 i allsvenskan?
Så, om jag fattat det rätt, så kan då SHL lagen inte få möta något av
lagen som slutar topp två i den allsvenska grundserien.
modomille:
Det låter som ett skämt då du skriver det men jag skulle tagit Foppa, Macke och Susse alla dagar i veckan även med 10 kilos övervikt och noll kondis mot vad vi kan ställa upp nu i en matchserie om 7 mot ett Allsvenskt lag
lumberjackas har startat en insamling som kallas supporterspelaren, efter jul skänker jag nog en tusing, lite knapert så här innan jul :p
http://foreningsinsamling.se/fundraisers/supporterspelaren-3/
popcorn:rätt dumt att det är så lång tid som man kan skänka pengar 81 dagar det är är ungefär 3 månader, insamlingen är ungefär klar då i början av februari då kan lumberjacks skänka pengarna till Modo så att Modo kan värva någon och då är det bara 11 matcher kvar av säsongen.Lumberjacks skulle kanske istället göra så att gränsen är i början av januari så att nyförvärvet (om det blir av) kan spela mer matcher med laget så att han kan hjälpa laget at ta några extra poäng men Lumberjacks gör väl kanske denna insamling för att hjälpa Modo om det blir kval till våren typ en räddare i nöden.
modomille:ingen aning om tankegångarna och vilka som önskat att starta insamlingen, men reagerade också på det, måste ju vara bäst att ha slutet på insamlingen runt 25:e januari om det ska gå till en spelare.
Snipan:
Har redan diskuterats en del med några företag sen ett tag tillbaka.
Amitiel:
Vad är vitsen med att samla in pengar när vi har en oduglig GM som kastar dem i sjön direkt? Kan vi inte starta en insamling så att vi kan finansiera Svartvadets avgångsvederlag istället? Då skulle jag vara villig att lägga en slant.
Bad_Brett: Reideborn och Nylander är pengar kastade i sjön?
Ibland kan jag tycka att det blir lite löjligt.
J F K: det var Näslund som värvade Reideborn och och Nylander ville själv till Modo, inte direkt något att få cred för, som att bengt Hedin ska ha cred för att ha värvat Foppa till lockouten.
edit: jävla auto correct...
Redigerad kommentar
J F K:
Jag erkänner att jag är fruktansvärt bitter. Efter de mörka åren med Jerry, Ecke och Freddan, kändes det äntligen som att klubben började förstå det där med kommunikation - När man ska prata och när man ska hålla käften. Jag var naiv och trodde att det hade lagts en grund så att det skulle bli smidigt för Svartvadet att fortsätta på den inslagna vägen, men jisses vad jag hade fel.
För det mesta är han ett spöke. Han göra inga större förändringar och han verkar inte tycka om att bli intervjuad. Och när han väl ställer upp i intervjuer, låter det alltid likadant:
"Vi letar efter lite allt möjligt, men vi har en budget att följa. Det kommer bli förändringar, men vi måste ha is i magen så att vi säkert hitta rätt spelare."
Allt verkar vara kaos nu. Svartvadet och Anders verkar knappt ha känt till värvningen av Brashear. Svartvadet satt och tjurade som en femåring på presskonferensen och hade inga vettiga svar att ge journalisterna om hur de resonerade. Anders talar om hur det inte finns några pengar och hur de ska "spela av matcherna". Och sedan har vi Alavaara, som på frågan om huruvida det var kris i MoDo, började prata om naturkatastrofer och svält ute i världen istället. Jisses.
Nog för att det är bra att sköta mycket av snacket internt, men de signaler man skickar ut nu är knappast bra för publiksifforna. Det är som att både Per och Anders surar över att de inte ha lika stora resurser som ledare i andra lag. Detta torde ha varit känt när de skrev på sina kontrakt.
Nu vill jag se lite vinnarskalle. Sparka ett par spelare. Flirta mer aktivt med sponsorerna. Sno ett stort namn framför en rival. Gör förändringar i båset. Och framförallt, låt supportrarna veta hur man resonerar. Mycket av irritationen är ett resultat av den obefintliga kommunikationen, inte bara mellan ledare och supportrar, utan även MELLAN ledarna!
Bad_Brett:Bra skrivet. Har sett ett par matcher på bortais med Modo och det finns inget som helst pådrivning från ledarhåll nere i båset. Det snackas om bristen på pengar, spara in resepengar på ass. tränarna för de fyller ändå ingen funktion i båset. Enligt G.M. så kommer det att hända saker, men hur ska det kunna hända något med truppen när skattkistan är tom? Enligt tidigare inlägg var det någon som nämnde att Cuminesky (stavas det så?) var klar för spel efter nyår. Någon som vet?
Bad_Brett:
Du vet att ju mer pengar man har ju lättare är det att göra en lyckad värvning för då slipper man leta dom här spelarna som är hittils okända och sen hoppas att dom ska få sitt stora genombrott.
Så med andra ord tycker du att det inte ska samlas in några pengar och vi ska bara ge upp istället.