1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515004 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 1646534 · » Till forumet

Sv: Silly season

ULTIMAVICI:

Ritola var som bäst under dom tre första matcherna han spelade i MoDo. Sen pang, så var han lika klappkass som dom andra. Den så kallade MoDo-sjukan. Han spelade bättre än vad jag sett någon spelare gjort på länge i MoDo. Att det kunde sluta så illa.

Kommentera

spud: Vad yrar du om nu?
Du skrev: "men hur gärna vi än vill så är vi inte konkurrens kraftiga när det kommer till 26åringar som vill spela i Europa utan den stommen måste vi bygga själv via hockeygymnasiet, något som vi nu håller på med men det kommer ta tid."

Jag undrar då om du inte tror att Modo måste konkurrera med resten av hockeyvärlden när spelares kontrakt löper ut.
Ett hypotetiskt exempel, Adrian Kempes kontrakt löper ut efter innevarande säsong men LA vill inte plocka över honom vare sig för AHL eller NHL. Det visar sig dock att 5 andra SHL lag vill signa honom och erbjuder höga löner. Varför skulle han då välja att vara kvar i Modo (som då alltså inte har samma ekonomiska förutsättningar)?

Min poäng är alltså att oavsett om vi fostrar unga spelare så är det spelarnas marknad fullt ut och inget tyder på att det förändras. Modo måste naturligtvis konkurrera om spelarna oavsett om de spelat j-20 för klubben eller inte.

Du lämnar din egen diskussion helt och frågar om jag vill ha Nylander eller Nättinen (ingen med någon form av hockeykunskap vill fö ha Nättinen i sitt SHL lag) när du själv pratar om 26 åringar och att "bygga en stomme" via hockeygymnasiet.
Kommentera

S-vikaren: Finns lika många exempel på spelare som slagit igenom i Modo och tagit ytterligare ett steg i utvecklingen. Tror inte vi ska börja analysera varför vissa spelare tagit ytterligare ett kliv frammåt eller bakåt då parametrarna blir allt för många och mycket kommer handla om saker utanför hockeyn som psykologiska faktorer och trivsel...

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett:

Svartvadet är inte ensam om att styra MoDo. Att man tror att en förening har en person som styr hela föreningen, är för mig konstigt. Svartvadet är general manager för MoDo. Ja, det är vi överens om.
Per är ansvarig för det sportsliga, men av någon anledning finns det en VD och även en styrelse i föreningen. Han är inte ensam i föreningen MoDo Hockey. Man sätter ihop en vision tillsammans i en förening. Man jobbar tillsammans. Man sätter upp mål. Det och det ska vi klara av. 
Per har tillsammans med de övriga kommit överens om hur föreningen skötas. Ekonomin har blivit misskött tidigare, därav är man nu mån om att sköta om den nu.

Vad vill vi med MoDo? MoDo Hockey är en idrottsförening. Tillsammans tar vi den framåt. Vi gör vad vi kan. Hoppas jag.

God jul och teckna ett medlemskap i föreningen MoDo Hockey!

Kommentera

J F K:

Jag citerar JFK. "Hur kommer det sig att en medelmåtta som Ritola hos oss blir en stjärna i Leksand?"

Det är den enda fråga som behöver ställas, och behöver bli besvarad. Vad gör vi för fel?

Kommentera

J F K:

Det enda jag har att gå på är de officiella uttalandena från bland annat Charlotte Gustavsson, som gick ut i media och sade att spelarbudgen är oförändrad ifjol. Hade hon sagt "Näslund överskred den rejält och därför måste vi vara med försiktiga i år" hade det varit en sak. Men det sade hon inte. Hon sade att Svartvadet har precis lika mycket pengar att röra sig med som Näslund hade ifjol.

Och även om han nu har hälften så mycket pengar som ifjol, så utgår jag ifrån att han hade kännedom om detta innan han accepterade jobbet. Det är som om en kock skulle börja jobba på McDonalds och sedan klagar över att han bara får laga skräpmat.

Vidare var Svartvadets uppträdande vid Brashear-värvningen under all kritik. Jag struntar fullständigt ifall det var Peter som drog hit honom helt på egen hand, man får för tusan svälja stoltheten och försöka göra ett engagerat intryck ändå.

Sedan har vi hela soppan med att Anders och Per säger helt olika saker i media. 

Men du har helt rätt i att Svartvadet inte kan göra rätt. Och det beror på att hans felbeslut har orsakat en så pass stor skada att blir i princip omöjligt att reparera förtroendet. På ett normalt företag hade han givetvis blivit entledigad för längesedan. Jämför till exempel med Färjestad, där Jörgen Jönsson självmant klev av redan 15:e oktober efter en dålig start med följande motivering:

– Jag har haft världens bästa jobb och vet inte om jag gör rätt som tar det här beslutet, men jobbet har varit tuffare än jag trodde från början och det har påverkat mig negativt, säger Jönsson till klubbens hemsida. 

Eftersom Svartvadet inte tycks vara sugen på att kliva av själv, hoppas jag fortfarande på en lösning där Forsberg x2 utnyttjar sina kontakter för att rädda säsongen, så får Svartvadet pyssla med logistikfrågor och dylikt.

Det må låta gnälligt, men valfri managementkonsult skulle förmodligen resonera precis likadant.

Kommentera

Tycker Svartvadet skall ha beröm för denna värvning iaf. Här har det garanterat funnits andra intressenter som vi slagit.
Kommentera

Steken84: Tycker man inte att Ullmark var en spetsspelare sett till förra säsongen så är man helt enkelt ute och cyklar. Det känns lite som att du och Brett är det där två gubbarna på balkongen i Mupparna...

Och. Jag tycker inte att Svartvadet lyckats särskilt bra, men att hela tiden jämföra oss med lag som antingen har mycket mer pengar eller som väljer att spendera de pengar de inte budgeterat för är inte riktigt rättvist.

Visst finns det pengar kvar, men oavsettt vad Svarten gör så blir det fel. Köper han en dyr spelare som inte lyckas är det katastrof, men köper han en billig spelare som inte lyckas så blir det nog ännu mer gnäll. Vi borde kanske istället fråga oss varför inte spelare lyckas så bra hos oss. Hur kommer det sig att en medelmåtta som Ritola hos oss blir en stjärna i Leksand?

Kommentera

Radek smolenak presenteras på juldagen!!
Kommentera

spud:Som en klen tröst får vi väl NHL pengar för varje junis som går dit. C:a 400 000 för varje år, stämmer det? Det är väl i för sig en klen tröst men dock inte kattskit.

God jul och gott nytt på er alla Modo fans :-).

Redigerad kommentar

Kommentera

McFire: Vad är det som du tycker är svårt att förstå? En ung spelare som är riktigt bra går till NHL, precis som Nylander kommer göra nästa säsong.
Tycker du det är bättre att vi värvar en sån som Nättinen än att ha yngre talangfulla?
Kommentera

spud: Varför skulle det fungera då menar du?
Vad händer med de ungdomarna man plockar upp som blir riktigt bra, stannar de kvar i Modo och spelar för halva lönen (vi har ju helt andra förutsättningar än andra och kan inte konkurrera om de bra spelarna) istället för att när de blir bra SHL spelare antingen lämna för NHL/AHL, KHL/NLA eller helt enkelt ett annat SHL lag (alla andra SHL lag har ju som ni säger bättre förutsättningar). Isåfall, varför skulle de göra det?
Kommentera

Forsberg 1978: God jul på dig också! :-)
Kommentera

God Jul på er Modoiter!🎅🎄
Kommentera

Steken84: okej du vill ha fler spelare i åldersgruppen 22-31, vad brukar de spelarna göra?
Är de riktigt vassa vid 22 års ålder eller bara dugliga shl spelare men blivit draftade så antingen får de eller har redan ett NHL kontrakt. Har de inte det men är ändå spets i shl så har de åkt till khl eller Schweiz, kvar blir de som inte duger till nåt av dessa utan blir utfyllnad här och i dessa fall tror jag hellre jag ser en lovande 18 åring få chansen och eventuellt utvecklas till något som vi kan ha nytta av.

Och tyvärr så får vi välja mellan att satsa på spelare som Nättinen som blivit över i Ahl eller Roche som inte fick det han önskade i Schweiz. Inget drömläge, men hur gärna vi än vill så är vi inte konkurrens kraftiga när det kommer till 26åringar som vill spela i Europa utan den stommen måste vi bygga själv via hockeygymnasiet, något som vi nu håller på med men det kommer ta tid.
Kommentera

spud: Svartvadet har inte en enda spetsspelare i dagens lagbygge förutom ahnelöv.
Nylander - fortfarande junior och inte etablerad
Flanagan - osäkert kort med utvecklingsförmåga.

En skicklig spelare är vad modo behöver. Inte fler utfyllnadsspelare (för många) i dagens modo! Någon som kan styra ett powerplay.

Dagens modo:
Spelare under 22: 11 st
Spelare över 32: 6 st
Spelare som är etablerade och kan ses som en bra stomme: 8st.

Jag tycker att spelare under 22 borde vara någonstans 5-6 st.
Spelare över 32 ca 2-3 st
Där har vi felet. Balansen är helt fel. Slöa gamlingar och för många oerfarna ynglingar.
Kommentera

spud:

Jag tror faktiskt Svarten kommer bli bra som sportchef om han får fortsätta på jobbet, det är bara det att han saknar erfarenhet än, hans första säsong med det jobbet så såna saker som hur man hanterar media rätt och sånt där sitter inte riktigt som det ska än.

Markus var ju inte den bästa  med just media heller och var många frågor som Svarten gör misstaget och svarar på som Markus bara hade sagt ingen kommentar på.

Och nu kanske det inte var smartaste valet och köra på Svarten istället för en erfaren sportchef medans man är i ekonomisk kris utan kanske varit bättre och vänt på ekonomin först och få igång den och sen ta in Svarten men alla kan göra fel. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Steken84: Du glömde Nordgren och Reideborn:,) 

Men jag är inne på samma linje och sååå mycket kan väl inte juniorernas löner ha gått upp så vi går plus/minus noll? 

Nylander, kostade han hur mycket som helst eller? Skeptisk! 

Nej, pengar finns! Allt annat är ju katastrof av Svartvadet. Ritolas lön har vi väl inte använt än heller? Detsutom sa Svarten inför säsongen att vi inte kommer avsluta med samma trupp som vi började med - vad nu det ska betyda? 

Kommentera

Bad_Brett: Jag sa inte att det var ett problem. Utan som förklaring till steken som ställde de som kommit in mot de som åkt utan. Problemet är att allt annat är inte status quo.

Jag eller någon annan har inte sagt att svartvadet har gjort ett bra jobb ens efter förutsättningarna. Men jag tror inte att sparka honom vore en lösning som gör oss bättre varken på kort eller långsikt.
Kommentera

McFire: Det är ingen här som varken uppvisat loosermentalitet eller tycker synd om någon. Däremot tror jag inte att vi har en trollkarl till sportchef. Han har vissa förutsättningar, och han har inte lyckats så bra. Men att tro att allt hade blivit bättre med vem som helst annan än honom är bara naivt och skulle sätta oss i ett prekärt läge då vi skulle få sparka varje ny sportchef 3månader in i säsongen då det visar sig att vederbörande inte kan trolla med knäna.

Svarten har potential att bli bra, men jag tror inte någon ny sportchef kommer vara perfekt från dag ett. Orkar han hänga i och lära sig av sina misstag har vi en sportchef som brinner för Modo och är erfaren i många säsonger framöver.
Kommentera

spud:

Detta eviga tjafs. Laget är uruselt både på pappret och på isen. Om det nu är juniorernas löneförhöjningar som spränger budgeten, så är det likväl riktigt uselt jobbat. 

MoDo har för första gången på evigheter bra juniorer att plocka upp. I de flesta lag ser man detta som en enorm tillgång, eftersom man slipper värva breddspelare och på så sätt kan lägga extra pengar på spets. Både Skellefteå och Brynäs har haft detta som framgångsrecept på senare år. 

Men vi MoDoiter lyckas ÄNNU en gång omvandla det till något negativt. "Buuhuuu, Svartvadet har inga pengar eftersom de stygga juniorerna har fått alla. Och nu ska de till JVM! Klart vi ligger i botten då!"

Herrejösses alltså. Svartvadet kommer alltid vara en av mina absoluta favorispelare och jag kommer alltid komma ihåg hans briljanta intervjuer, men det är tamejtusan galet hur långt det sitter inne för folk att medge att han har gjort ett uruselt jobb. 

Kommentera

Steken84: Tror du att de juniorer som spelade ifjol och har en säsong mer i rutin spelar för samma ersättning som då? Tror du att tex Possler som gjorde en riktigt bra säsong innan han blev skadad har samma lön som innan?

Ett kontrakt med en junior innehåller ju ofta en möjlighet att bryta ett ex 3års kontrakt mellan säsongerna, men om man låter dem löpa på så ingår en löneförhöjning som kan vara rätt tilltagen. Nu säger jag inte att Possler har det, eftersom jag inte vet det men jag vet att det är en vanlig design på ett kontrakt.
Kommentera

S-vikaren:
Okej. Ekonomin är på väg tillbaka. Kanon. Man har samma spelarbudget som förra säsongen. VA?????? Vart syns det?

In:
Nättinen
Hari
Persson
Roche
Flanagan
Ahnelöv

Ut:
Hensick
Tambemlini
Kempe
Regehr
Cumiskey
Forsberg
Spina
Kabanov
Lööv

Jag vet inte hur svartvadet har lyckats dribbla bort pengarna? Det skall sägas att Påhlsson spelade för samma lön förra säsongen oxå.
Kommentera

Bad_Brett:

Hur klarar sig den föreningen, när andra klubbar öppnar plånboken? Sådana sagor blir oftast korta.

Kommentera

McFire: Är boende i Linköping och har gamla kollegor som jobbar på en firma som anlitas av LHC för skatteplanering, löpande bokföring och bokslut. Att LHC har en budget som ligger på 1 miljon över Modos kan stämma, dock är den överskriden så det sjunger om det... Det kommer bli röda siffror för dem oavsett hur långt de når i ett eventuellt slutspel. Så vi får nog inte jämföra oss med dem.
Kommentera

McFire: Tur att ni inte håller på Crystal Palace i premier league. Undrar om deras fans sitter och snyftar över att United värvade di Maria när de bara fick bottenskrap som vanligt. Kanske ett djävla gnäll om olika förutsättningar från Palace ledning där också...

Förra säsongen tog man hit Hensick som stod högre i kurs hos alla lag än Taffe med få undantag. Då var det ett djävla gnäll då också.

Spud, tyvärr kommer det nog alltid gnällas och grinas varenda år vi inte vinner guld.

Kommentera

Vilket jävla grinande om dåliga förutsättningar, VDn gick ju ut och berättade att Linköping bara har 1 miljon mer än Modo i sin spelarbudget den här säsongen.

Många här verkar ha samma looser mentalitet som Svartvadet förmedlar, det är synd om mig jag har inga pengar blablabla.

Inse att anledningen är att Svartvadet gjort ett värdelöst jobb med de pengar som finns att tillgå, det är enkel matematik, han har helt enkelt värvat dåliga spelare.
LHC värvar Jeff Taffe, Svartvadet värvar Nättinen.
Tyck synd om han ni, det är bara patetiskt.
Kommentera

Steken84:

1. Finns inga pengar till annat. Man betalar för hög lön åt Påhlsson. Dom pengarna hade kunnat gått till en mer produktiv center.
Med den lönebudget man har, så funkar det inte att betala 200k/mån till Påhlsson. Men det visste varken vi eller föreningens ansvariga när Påhlsson kritade på. Alla förväntade sig mer, även Påhlsson. 

2. Den har misskötts tidigare. Det har man fått sota för nu under ett antal säsonger. Det börjar ordna upp sig.

3. Det kan bero på olika saker. Dåliga spelare, dåliga tränare, otydliga idéer..

4. Dåligt utbildade inom kommunikation?

5. Man spelar över förmågan. Man har för många lätta spelare, som har svårt att etablera sig i anfallszon. Försvaret agerar valpigt. Man är för naiva.

Att man har fått skador på tongivande spelare, och att spelare inte lever upp till förväntningar gör inte saken bättre.  

Kommentera

spud:

Det är bristen på viljan att förändra, eller i att i alla fall försöka ändra på spelet ,

man behöver ju inte vara särskilt  topp center för att vara bättre en modos nr 2 i år, när flanagan skadat sig skadat sig, tror jag att en sådan som oscar steen hade varit en rejäl förstärkning nu under hösten för lite pengar, men ingen agerar på något sätt utan pratar bara om att hitta rätt spelare ,hade en(center) med medel måttig skills kommit för 15 matcher sedan hade vi kunnat ha en bedydligt roligare läge i tabellen,

Brynäs hittar ju spelare i andra lag , Tim wallace tror även han varit en förstärkning men kanske dyrare, känns väldigt uppgivet att bara avakta 20-25 omg,för att sedan hitta en frälsare, man måste bara agera när skador inträffar det finns ju tidsbestämda contract.

Kommentera

spud: Ärligt talat så har jag ingen aning om hur modo sköter sin organisation/ekonomi. Jag har inga kontakter på insidan som de flesta här verkar ha. Min pappas morbrors systers väns farmor känner nån som vet nått bl a bl a. Jag läser mycket i medier och på olika forum men kan lägga ihop ett och ett. Kan ju inte säga att jag sitter hemma och jublar när modo går så dåligt som dom gör. Men det kan ju ni som sitter på all korrekt info göra då.

- varför värvar vi bredd som spets?
- varför har vi så usel ekonomi?
- varför har vi seriens sämsta powerplay år efter år?
- varför har man så dålig kommunikation till fans?

Efter i stort sett varje match så ställer man sig frågan: vad fan är det frågan om????
Kommentera

locken: Har du varit modoit så länge borde du väl lärt dig vad vårt normalläge är? Vi har enbart i undantagsfall varit med i toppen majoriteten av år har vi tillhört den nedre halvan av samma skäl som vi upplever nu, våra konkurrenter har bättre förutsättningar.
Kommentera

spud: Inte för att vara negativ, men......

Det svikande publik underlaget kan ju förmodligen ha med de 6 års kräftgång i nedre

delen av tabellen, rekord förluster i rad(timrå sedan), hemma statestik som suger!

Man har pratat sedan serien i år börgade att man hade pengar till fler spelare ,

man börgar serien med flera helt oskrivna kort som kommer skadade eller ny opererade som knappast kan göra sig själv rättvisa.

man visar total handlings förlamning i att skicka iväg o ta in nya spelare förutom 

Ritola som i alla fall har en potensial i sig,(det har han väl visat )

svårt att fylla lyan? jag tycker det har varit fantastiskt mycket folk efter vad laget presterat!   Modoit i 35 år så man har varit med om en nerflyttning, det är inget man vill uppleva igen

Kommentera

Steken84: Men berätta för mig och alla andra hur Modo på den rådande spelarmarknaden där varje individ har så många alternativ och när man väl lyckas hitta rätt så försvinner de till någon som kan betala mer, ex kabanov, och med den begränsade budget och organisation Modo har ska göra?

Sitt inte hemma och runka fram ord som bättre scouting ligga i framkant och värdelös sportchef. Utan berätta hur du tycker det ska gå till rent praktiskt.

Utan att ha som ambition att låta som huge, så är det fan ett svårt jobb att ha elitseriens näst lägsta budget i en ort som inte drar till sig spelare självmant och med ett vikande publikunderlag att locka till sig spelare av den högsta kalibern. Och när dessutom ahnelöv som är den bäst betalda inte kunnat spela förrän de senaste matcherna så är det rätt tungt, vi har inte råd med sånt.

Så skippa flosklerna, sätt dig in i marknaden och förutsättningarna och kom med nåt konkret och inte bara floskler som varje jävla troll till supporter utan kunskap kommer dragandes med vid motgång.
Kommentera

spud: Det kan nog stämma det. Jerry och Källström.
Kommentera

J F K: Det var väl Jerry som var operativt ansvarig för att de förbrukade de pengarna det året?
Kommentera

J F K:Helt rätt att ta ansvar för ekonomin, har man inga medel så är det tufft. Men man måste se till den bistra verkligheten. Man måste göra en konsekvensanalys av situationen, ska vi gasa eller bromsa. Det kostar att köpa in bättre kvalitet till laget, eller ska satsa på att köra kvalserien med det lag vi har. Insatsen är mycket hög. en degradering för Modo är en katastrof och framför allt drabbar den kommunen. Vad händer med ishallen etc. Att hamna i kvalserien mot hungriga motiverade allsvenska lag som inget har att förlora, det tror jag kommer sluta i katastrof. För har laget visat en så fö...annat dålig inställning i matcherna tidigare har jag ännu större tvivel på att viljan /motivationen växer i kvalmatcherna. Kom ihåg vad Timander sa efter den senaste kvalserie äventyret, "Detta var det värsta jag varit med om i min karriär".

Mitt råd: Gasa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Steken84: Man slutade väl på allvar satsa på juniorer redan runt Bäckman-tiden? Guldet bärgades när vi hade Källström som tyckte att de treårsavtal som skrivits på logerna skulle räknas bara på år 1, vilket gjorde att man fick väldigt hög omsättning och fick betala massor av skatt det året för att sedan ha mycket mindre pengar år två och tre. Man blev stora på sig och administrationen växte, vilket man betalat av i många år.

När vi - äntligen - slutat gå fem miljoner back per säsong så kommer stekare och gnäller som fan på att vi har ett dåligt lag. Ja, tyvärr. Vi lider som bara den av att inte haft en bra juniorverksamhet på väldigt länge, på att vi nu tagit ansvar för ekonomin och för att vi håller till i den - förutom Leksand som dock har många städer runt om - håller till i den minsta staden av alla SHL-lag.

Det där jättegnället skulle kommit flera år tidigare när vi levde över våra tillgångar...

Kommentera

spud: Jo hade modo 100 miljoner att värva för så skulle det vara enkelt att vara gm. KHL fanns inte 07/08 och shl var ett stort varumärke. Inte nu. Därav lättare att kunna knyta till sig spelare utan scoutning. I min värld så hänger organisation och ekonomi ihop. Någonstans brister det när man slutar satsa på juniorer. Hade organisationen fungerat till 100% så skulle väl modo ha en bra ekonomi. Eller?
Organisation är kanske bra scoutning oxå? En general manager kanske inte ingår i en organisation?

Oj förlåt. Du jobbar inom modos organisation?
Ekonomiansvarig? Förstår varför du vill ha mina pengar!
Kommentera

Steken84: På vilket sätt verkar det meningslöst? Sist vi hade pengar var väl i januari 2007 när ecke värvade in 3-4 spelare av hög kaliber som ordnade guld till oss. Tror inte ett ögonblick att han hade bättre scouting än idag. Han hade bara mer pengar, förvisso stulna från vår framtid.

Vårt största problem är inte brist på organisation utan på pengar så ös på du nu när du har chansen svikarn.
Kommentera

spud: Jag kallar mig steken! Blind?? Jag bidrar med att gå på matcher, medlemskap samt souvenirer. Vet att du hängde upp dig på att jag sa att Foppa skulle betala min del. Skulle jag kunna så skulle jag ösa pengar över modo. Dock så verkar det ju meningslöst. Vi kan ändå inte värva spelare. Shl är en usel produkt! Få spelare vill spela i ligan men många klubbar vill värva från den. Dvs spela med mediokert lag och satsa på juniorer som ändå sticker till andra sidan pölen när dom spelat i a-laget 1-2 säsonger. Jaha hur mycket fick vi användning av dom spelarna? Ja man kan ju hoppas att spelare som går via modo till nhl och blir etablerade kanske vill ge tillbaka till sin moderklubb. Spela eller sponsra. Ö-vik är ju inte så stort så modo behöver ekonomiskt stöd för att finnas kvar i shl.

Sen vill man ju se nya namn till sin klubb! Det ger ju hopp! Jag blir riktigt besviken om inte svarten landar ett nyförvärv snart. Alla lag i shl kan värva spelare! Modo är i största behovet av alla lag just nu.

Har man inga ambitioner att stanna kvar i shl så kan man ju fortsätta att göra som man gör nu!

God jul & gott nytt år
Kommentera

spud:Förvisso du har rätt. Du verkar ha lite insyn i hockeynsvärld och någon insyn till Modos förehavanden. Givetvis så ska man inte avslöja vilka man pratar med, det är en självklarhet. Men jag förmodar att nån i ledningen läser väl eller för höra vad supporterskaran tycker och tänker. Det är i alla fall vi som betalar en stor del av deras lön. Man måste ta sig ned till gräsrötterna d.v.s vi supporters och lyssna. Ge en hint om vad man gör eller försöker göra, nu är det enda vi får höra hur hårt ansträngd ekonomin är. Det har vi hört i leda. Dialogen finns inte mot oss. Det stör mig, förmodligen andra också. Modo är ett företag vi är deras arbetare, missförstå mig rätt. Ta hand om företaget, arbetarna är det viktigaste du har på företaget. Jag driver själv företag, vet hur viktigt det är att de mår bra och trivs (spårar väl ute lite här kanske). Hoppas ni förstår mitt tänk. Ha en mer öppen attityd mot oss, är det för mycket begärt?
Kommentera

ULTIMAVICI:Sant, eller omskrivet: Gäller inte att vinna slaget, utan kriget.

Nu spårar länken ur igen, förlåt ;-)

Kommentera

Steken84: Ja du kan vara ute i hur jävla god tid du vill men när det är spelarens marknad så har alla kvalificerade spelare 30klubbar att välja på om de ska spela i Europa. Och Modo tillhör inte det mest attraktiva skiktet så för varje värvad spelare har man väl fått nej från 15-20?
Det gör att man måste ha god koll på ca 200 spelare för att uppnå god koll på deras spelaregenskaper, ändå har man ingen aning hur vederbörande kommer prestera när de bor i Ö-vik och ska spela vår spelstil på våra rinkar med våra regeltolkningar.

Att lösa det med den begränsade organisation som en shl klubb kan ha är omöjligt. Visst går det att minska felprocenten genom att ringa det där extra samtalet till nån kontakt man litar på, men det är ändå inga garantier. Man måste chansa om man inte kan göra som saik att köpa något som levererar förr i liknande förutsättningar, men den möjligheten har tyvärr inte Modo.

Att du steken/svikaren eller vad du nu vill kalla dig begär detta förstår jag, då din enda lösning på allt är att nån annan ska lösa detta och du inte ens behöver bidra med en krona diskvalificerar dig fullständigt till uttala dig om vad andra ska göra.
Kommentera

Sven Tuta: Eller varför inte: Det viktigaste vid ett slag är seger, inte envishet.
Kommentera

Steken84:Citerar ett gammalt militärt ordspråk: " Utan spaning ingen aning"
Kommentera

spud: eller dålig scoutning av spelare! Gäller oxå att vara ute i god tid
Kommentera

Steken84: Det är ju bara en konsekvens av problemet brist på pengar.
Hönan och ägget..
Kommentera

Bad_Brett:Tycker du beskriver Modos verklighet som den är och varit under hösten.
Kommentera

Det jag tycker har varit lite av modos problem de senaste åren är att man gått in med en för svag trupp i starten, med hopp om att fylla på med spelare under seriens gång. Det har inte lyckats!
Kommentera

« · 1646534 · »