1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

513246 inlägg · 4113 ämnen

Silly season

« · 2715167 · » Till forumet

Sv: Silly season
Supert: Två månader sen vi presenterade något sist 😅 Blir mer och mer beredd på att det inte blir någon toppback för varje gång Hinken säger att Byström inte är avskriven.
Kommentera

Framnäs: Nä, nu börjar man att bli less på att vänta.(suck) . Är faktiskt lite orolig att det inte kommer att bli ett starkt namn nu.
Kommentera

Modoit i Umeå: jo men det har Gavelo koll på. han menade till nästkommande säsong, alltså 25-26.
Kommentera

Gavelo: Jesper Sellgren har kontrakt med Luleå 2024-25.
Kommentera

MorganaLefaey: Tror Hinken har bra dialog med några jänkare/kanadickers agenter. Lär garanterat dyka upp något från AHL.
Kommentera

Blake: Byström är en extraspelare. Om han inte vore en modoprodukt så tvivlar jag på om man sneglat mot honom.
Skulle han bli den enda backen så är det minus rejält på backförvärvet. Vi skulle ha en toppback och får någon som bör ligga runt 6-7e.
Tvivlar dock på att han är något huvudspår, utan blir en nödlösning tillsammans med nån halvchansning om vi inte får rätt klippa.
Kommentera

J F K: sa han väl om Måns Carlsson dock. Man vet aldrig med Hinken.
Kommentera

Lulessss: Ja det är troligt, jag unnar honom att tjäna ihop lite rejäl deg medans han är i sin prime.
Kommentera

Gavelo: Sellgren är i 🇨🇭🇨🇭🇨🇭 nästa säsong (alltså efter den som kommer nu) sen kanske ni får hem han. Var väldigt på gång redan i år och han har ryktas var sugen på Schweiz länge nu så.
Kommentera

Byss: Sellgren kommer spela i Modo om han inte får ett erbjudande från NHL alternativt ett lukrativt erbjudande från 🇨🇭
Den killen har ett ofantligt stort Modohjärta.
Norlinder är jag mer tveksam till, inte just modohjärtat men att han kan nog lockas till andra klubbar.

Men visst fan vore det en våt dröm om vi fick hem Nordlinder, Sellgren och Wallinder, adderar man sedan Norén så har vi en hemvävd stomme för kommande 10 åren
Kommentera

erjo: Dock Nardella var klass i HV och Djurgården. Men han har redan peakat. Kan se att han gå till KHL
Kommentera

Förstår inte varför folk ropar efter Nardella? Han är väll själva definitionen av ”det kostar mer än det smakar”.
Kommentera

wesslan: Byström gnuggar händerna nu, alternativen ör MoDo börjar ta slut och hans dyrare/bättre kontrakt ligger väl på Karlins bord och väntar på underskrift.
Kommentera

9315: Är beredd på att hålla med. Men jag kan tycka att om vi tar Norlinder så behöver vi också en mer defensiv pjäs också. Typ Markus Niemiläinen eller Brandon Davidson.
Kommentera

wesslan: om valet står mellan dom två så är det enkelt norlinder. han ska vara på väg upp i karriären, modo ska vara ett lag där man kommer och blir en bättre spelare, och även om norlinder inte spelar gratis så är nardella säkert dubbelt eller tre gånger så dyr.

sen såklart bättre mjuka värden som att han är en modoprodukt osv. med det sagt så behöver modo andra profiler, men jag ställer mig inte i vägen för norlinder om han klivar in i hägglunds heller :)

precis som jfk säger så har man inte gått all in på hägg men han var förstavalet, blev inte så men dom börjar inte på noll
Kommentera

Heyerdal: ej jobbar med.

Haha, upptäckte jag missade slutet av artikeln men inget särskilt, bara när han hoppas vara klar med truppen.

Kan det bli så att ni startar med nuvarande backuppsättning rentav?

– Man ska aldrig säga aldrig, men jag tror inte det i alla fall.

😂
Kommentera

Heyerdal: Hinken jobbar inte på honom för närvarande.
"Niemeläinen ej namn de jobbar på."
Kommentera

Elysium: har inte plus men om Niemieläinen, menar du ett namn Hinken jobbar med eller är det ej jobbar med?
Kommentera

Såg artikel. Hägg va i stort sett klar för Modo om det ej blivit envägs med bra roll i NHL. Nu jobbar de istället på 2 backar, och letar på andra sidan pölen. Nationalitet ej specifikt. Norlinder fortfarande aktuell. Niemeläinen ej namn de jobbar på. Byström ej helt avskriven.
Kommentera

wesslan: Gillar ju Norlinder i och med att han är en Modofostrad öviksgrabb men tyckte Bobby gjorde ett jävla fint jobb i HV! Måste nog säga Nardella där.

Personligen är jag svag för spelare som kämpar och producerar i lag där att går åt helvete. Visar på god karaktär och bra spelfömåga. Därför är jag riktigt nöjd att vi norpa Jasek. Tror han kan bli riktigt nyttig för oss!
Kommentera

Elysium: Det är absolut inte så att man gått all in på Hägg. Det ser bara ut så för man ville inte skriva kontrakt med någon annan innan Hägg deklarerat hur han skulle göra.

Jag vet att man har andra spår på två backar. Nardella tror jag dock inte på då det är fel profil.
Hoppas det går i lås
Kommentera

Vem tar ni helst, Mattias Norlinder eller Bobby Nardella?
Kommentera

RagnarLodbrok: Håller med. Hinken har inte råd med fler floppvärvningar nu. Det måste in kvalité på backsidan. Och hoppas nu för guds skull att Widebro inte snålar med budgeten.

Davidson och Nardella hade väl inte varit helt fel som första backpar?

Davidson - Nardella
Bernie - Näsén
Rundblad - Winberg
Berg - Norén
Kommentera

Rödluvan: håller med om spelet i egen zon blev bättre med det ändrade spelsystemet och ska ju göras mer ändringar denna säsong.

Men vad är detta prat om att vi nu står tomhänta då vi missat Hägg? De har väl sagt från början de pratar med 2-3 namn parallellt?
Kommentera

RagnarLodbrok: Jag tycker vi behöver framförallt en back till för att det ska vara en uppgradering. Jag tror på utveckling på Berg och Bernhardt. Kanske Rundblad kan växla upp ett snäpp då han har det i sig.

Norén bör kunna kliva in vid skador och han har trots allt varit uttagen i två JVM. Ham har det i sig att vara bra på den nivån han sätts in i och hanterar högre tempo bra. Problemet är framförallt att han krånglar till det och vill för mycket. I högre tempo tror jag han automatiskt förenklar spelet och inte försöker vara så spelförande som han många gånger gjorde i HA. Han hade nog också stora problem med att han fick spela på fel sida. Förvånande nog är det viktigt för många spelare.
Kommentera

RagnarLodbrok: Jag håller med om att vi behöver minst två backar till backsidan, tror däremot att strulet i egenzon kom i mångt och mycket från spelsystemet, som vi nu har ändrat för att defensiven ska bli bättre. Jag hade inte tackat nej till Norlinder, även om jag är rätt 100 på att han inte kommer hit denna säsong. Tycker det är lite trist att vi verkar lagt alla ägg i samma korg med Hägg. Kanske borde vi varit ute efter fler backar innan förra säsongen hann ta slut.
Kommentera

J F K: Hoppas alla har en bra sommar. Lite tankar från mig. Jag vet att det ska in minst 1 back MEN just nu ser backsidan sämre ut än förra säsongen. Vi har tappat 4 backar och fått in 1 back. I mitt tycke behöver vi in med 2 toppbackar av hög klass
annars kommer detta gå åt helvete. Vad hade vi problem mer förra säsongen? jo försvaret i egen zon. 1 back har kommit in man går all in på hägg och bommar. Som sagt 2 klassbackar måste in. Nordlander är inte den backen vi behöver.
Kommentera

Byss: Ja, nu är man sugen på att plocka in någon back så det känns tryggare. Just nu är det definitivt för tunnt även om alla sex skulle vara friska.
Kommentera

Gavelo: Fan asså! Det vore nått!
Kommentera

JoJo2613: Norlinder skriver på, han vet ju om att han kommer få spela med Sellgren i 1:a backpar nästa säsong så han vill till Modo så fort som möjligt 😎
Kommentera

JoJo2613: Den förhoppningen har man haft de senaste 8 veckorna. Tror det dröjer till Augusti eller till seriestart i värsta fall.
Kommentera

JoJo2613: är bortrest och det skulle vara fint om de vore på plats innan jag är tillbaka 🙏
Kommentera

Den här veckan tror jag att det kommer smälla till ordentligt här i Övik! 2 nya backar kommer in. Det är dags nu!
Kommentera

J F K: Tycker det är skönt att MoDo har koll. Det blir då ingen katastrof om vi skulle ramla ur igen. Publiken kommer, köper och vi vinner. Helt rätt att bygga en stark vinnande organisation som fungerar över tid.
Kommentera

Röda dagar : Jag har inte läst ikapp, men det lät pä Hinken att han köpte In sig på Fredrik på Rinksides linje. Man ska inte ha nordamerikanska spelare för långt ned i laget. Därav avtackningen av Topping.

Måns C känns ju som en naturlig ersättare med större potential.

Rinkside har släppt en ny podd och där påpekade det viktiga i att ha en bra styrelse, göra bra ekonomiska resultat och ha stabilitet. Någonting vi varit fantastiska på oavsett serie de senaste sex-sju åren. I längden bär det frukt
Kommentera

Röda dagar : Man ser ju bara ödmjukhet då vi sett intervjuer med Måns. Kanske inte hänger med i tempot i början, men har han rätt attityd och vilja så kommer han ikapp på alla plan.
Kommentera

Costanza: Absolut, två riktiga hockey-krigare som gör allt för laget.
Vi glömmer dom aldrig!
Kommentera

Röda dagar : Truppen kommer säkert sakna Göteborgarna EJK och Folin, men Måns verkar passa perfekt in direkt.
Kommentera

Costanza: Samma här, vi har ju följt honom länge i HA. EJK lämnar ett hål efter sej, framförallt som person. Tror Måns kan fylla det delvis.
Vissa värvningar känns rätt från början, Måns är en sådan, hoppas han blir det vi hoppas på.
Kommentera

Röda dagar : Glömmer hela tiden bort Måns C. Tror han kommer skapa kaos! Älskar den värvningen!
Kommentera

Byss: Topping själv kan ju ha velat ha en större roll, mer speltid, första pp, bättre lön osv.
Han kanske hade klart med nya laget innan han kom till MoDo.
Han gör som alla andra, det som är bäst för honom själv.
Bättre att vi tog in Måns Carlsson istället tycker jag iallafall.
Kommentera

Frontschwein: förstår inte heller varför man släppte Topping!
Kommentera

Zup: Du har höga krav! Jag gillar det..
Kommentera

Äh nu vi sluta dra ut på de, ta bara Markus Niemeläinen också vaskar vi fram pengar och höftar till det med typ Sean Day, Viktor Mete eller Santtu Kinnunen
Kommentera

Peja: trots att du är brynäsare tror jag att du har 100% rätt I det påståendet.

Dock fattar jag inte varför man inte förlängde med topping
Kommentera

Tarasov: Jo, så är det. Karlin är en garanti att alltid hamna bättre än tippat.
Oavsett om det är Västervik, Mora eller Modo. Varenda år.

Nu är han med och värvar så det är långt ifrån vara Hinken.
Kommentera

J F K:
Sen Karlin tog över är vi 3-4 platser bättre än vad tipparna tror. Men det verkar som om vi skall komma sist i år igen, tur inte tipparna avgör tabellen.
Kommentera

Tarasov: Det handlar såklart om att man gör en riskanalys. vad kostar en spelare, vad är oddsen att man kan knyta till sig denna, vad förlorar man på att vänta osv.

Jag vet bara att vi varenda år slagit de så kallade tipparna rejält på fingrarna och överträffat oss själva. De flesta gånger för att spelare i rätt roll är bättre än EP-scouting.
Kommentera

Peja:
Sett till helheten tror jag man kan hitta något bättre som inte får kontrakt i AHL. Men det är såklart inte givet
Kommentera

Tarasov: Förstår vad du menar med Rissanen, men hur troligt är det att någon kommer hitta en bättre defensiv back i AHL i det här skedet? Även om han troligtvis är en högavlönad herre så kommer nog inte LHC att ångra sig, han är riktigt bra på det han gör.
Kommentera

« · 2715167 · »