1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

500362 inlägg · 4094 ämnen

Silly season

« · 2754740 · » Till forumet


Sv: Silly season
Tarasov: En loj forward som kan blixtra till var tionde match är inte vad vi behöver.

En spelskicklig center måste vara prio ett då Hinken har misslyckats med centersidan.
Kommentera

Sv: Silly season
KB:
Oskar Ståhl Lyrenäs verkar ligga långt ner i HV. Kan se honom gå in med Woods/Vigge. En rätt bra SHL spelare i grunden.
Kommentera

Sv: Silly season
KB: Ändå går han inte före David Granberg och Isac Hedqvist, så nej tack. I brist på annan silly vore det kul att se Gästrin igen då han inte kunde göra ett så mycket bättre intryck än det han gjorde mot Växjö. Annars är LP bara ett dag-till-dag lån så han bör vara nummer ett där.
Kommentera

Sv: Silly season
KB: lilja har kontrakt till 24/25, känns lite chansartat.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan:

Hoppas hinken blickar mot Liiga och försöker få till en trade, borde kunna få något intressant i utbyte än att försöka värva.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: Tongångarna bland Luleås supportrar är att han rent sportsligt borde gå före både juniorer och Einar Emanuelsson. Är trots allt en 1-poäng/matchspelare i HA. Går inte att säga om våra juniorer.

Tror dock det är en spelare som i slutändan kommer förstärka ett topplag i HA. Är nog inte vår kille, men som sagt värt att lyfta i brist på annan silly.
Kommentera

Sv: Silly season
KB: Nej, han lyckas inte peta Luleås juniorer så jag ser inte varför han skulle gå före våra. Ska vi värva bör det vara någon som kan efterträda Jasek.
Kommentera

Sv: Silly season
grimiss: Kanske värt att diskutera om David Lilja skulle vara relevant för oss? Frysboxen i Luleå och de har initialt börjar med att låna ut till Bofors nu. Är väl inte riktigt profilen vi söker men tillräckligt intressant och med rimligtvis en mindre prislapp. Värt att lyfta.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: kan ändå bli jävligt bra om det lossnar och nieder och woods får kemi och true vaknar och börjar spela fysiskt? Ingen dålig kedja teoretiskt
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Ja, jag håller med. Men vem? Finns inte så många att välja på. True är vad vi har.
Kommentera

Sv: Silly season
Törna: Tycker kedjorna ser rätt bra ut, bortsett från att jag gärna hade haft något vassare än True och Niederbacher med Woods.
Kommentera

Sv: Silly season
Zource: Tycker Olofsson, Jasek och Aagard såg intressant ut sist. Vore tjänstefel att byta när dom spelade såpass bra sist. Vi får väl se hur dom sköter sig ikväll.
Kommentera

Sv: Silly season
Zource: Vigneault har inte varit bra. Det han var bra på (vinna sargdueller, hitta bra pass) har han tappat. Och han verkar trött.
Kommentera

Sv: Silly season
Zource: Håller med.
Kommentera

Sv: Silly season
Varför aldrig testa Vigneault ihop med Woods och Aagard?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ja du har ju helt rätt. Missat att Sylvegård dragit över Atlanten.
Var ju på Växjö matchen och tyckte det var Marcus, bröderna är lika varandra tydligen. 😅
Kommentera

Sv: Silly season
Gusse: På flash står det att Lassi står och Näsén går in med Berna in 2:a par
Kommentera

Sv: Silly season
MoDoNörden: Ek står idag
Kommentera

Sv: Silly season
Håller på er ikväll. Vill inte se Modo där nere
Kommentera

Sv: Silly season
MoDoNörden: Jaha, syntes inte först på swehockey.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: LP är extra fw idag.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: Sveriges bästa backpar är tillbaka ser jag
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: Kul! Hoppas han får göra avtryck ikväll!
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Det är den andre han brukar inte göra så mkt poäng.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Näsén tillbaka ikväll. Ingen Lucas trots att utlåningen gick ut i lördags, och att J20 inte spelar..

Ingen Jacobsson heller för den delen. Gissar att man förbereder för säsongslån på båda två.
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: På temat, hockey är en färskvara.
Sylwegård har alltså 0, NOLL poäng.
Snacka om missräkning.
Kommentera

Sv: Silly season
Rip Kirby: måste vara det klokaste som kommit från en timråit någonsin
Kommentera

Sv: Silly season
Rip Kirby:
Precis vem bryr sig 😀
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Har Modo Hockey "lidit" på ngt särskilt vis på grund av just den här swishkampanjen?

Jag menar, det är väl i stort sett bara Modofansen som orkat älta Timrås kampanj att få hem Jonathan Dahlén. Det är inte direkt så att klubben kölhalats i riksmedia för att klubbens fans samlat pengar för att kunna få hem en bra spelare.

Vad jag vill komma fram till är att både de enskilda klubbarna och ligan mår bra av att ha bra spelare som gör sporten och i förlängningen underhållsvärdet större.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Om vi fick mycket kritik för att vi startade en swishkampanj för att få hem Norlinder en egen produkt så ska Örebro slaktas för det här men det kommer såklart inte hända. Media är inte ute efter dom som dom är efter oss.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Ja han kanske kostar för mycket i förhållande till hur många matcher man får ut av han. Skicklig som fan dock.
Kommentera

Sv: Silly season
dBrobban: Nej gud… En bra spelaren när han är hel, men det är han inte.
Som Sanny beskrev det, hockeyinvalid !
Kommentera

Sv: Silly season
dBrobban: Ska vi försöka swisha till oss han kanske? Bara hinken tar första steget så borde vi haka på.
Kommentera

Sv: Silly season
dBrobban: Skadad stup i kvarten så vet ej vad jag tycker om det.
Kommentera

Sv: Silly season
dBrobban: Om kroppen hans är i så dåligt skick som det har sagts så tar Örebro en väldigt stor risk. Lite fult mot sina egna supportrar med.
Kommentera

Sv: Silly season
Kossila påväg till örebro, honom skulle vi haft :)
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: haha
Kommentera

Sv: Silly season
Törna: Satt 03:00 med en kycklingburgare, svettiga strips och greengarlicdip så jag köper det du säger. Blev en svindyr taxi hem så jag är utblottad nu. Tur det finns Klarna, betala nästa månad.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: De lockar mer med ett presentkort på max hamburgare lovar jag dig
Kommentera

Sv: Silly season
Idag är nog enda dagen jag vill att HV ska vinna, vi måste ha rögle bakom oss i slutet av dagen. Jag tror att om Modo hamnar sist i ligan så kommer man förbli det resten av säsongen
Kommentera

Sv: Silly season
Törna: RedNek och George är klara för två nya år hos MoDo. Var en kvick förhandling igår kväll. När skriver du på? Är det fortfarande gymkortet du vill ha med i kontraktet?
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Nu har Gustav Lindström skrivit på för Montreal. Ettårskontrakt.
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: #BringBackVela Det är lite för välkammat, men har stort tålamod med att våra nyförvärv kommer in i grejerna framöver.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Linköpings lagbygge har lite för många egna karaktärer. Att ta in Kovacs i ett lag som redan har många forwards som vill vara den största stjärnan brukar inte sluta så bra. Kan bli mycket osämja i truppen.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Rissanen ville jag desperat ha till MoDo, möcke bra!
Kommentera

Sv: Silly season
Gorkyman: LHC har ett topp 5 lag på papperet, deras forwardssida må vara snäppet starkare än backsida med Kovac intåg, men nog får man nog påstå att en bakdel bestående av Fantenberg, Rissanen, Hultström, Hävelid, Myrenberg, Kreü, Norén , Aronsson är ruskigt bra.
Deras på förhand svagaste kort är väl målvaktssidan, inte för att den nödvändigtvis är svag heller!
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Jag tycker inte Linköpings backsida är av speciellt hög klass, det är väl den som är den svaga länken
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Haha sant! Jag läste det så många gånger då jag tyckte det var lite roligt kommentar och inte förän du påpekade det såg jag att det stod Olli och inte Oliver. 😅
Kommentera

Sv: Silly season
Vikingmodo :
Om man sätter säsongsinledning i en sorts kontext så ligger vi kanske inte så jävla pyrt till som många verkar tro eller tycka!

Rögle som har ett fantastiskt fint lag på pappret och bör vara ett topplag, deras underliggande siffror är som ett ruskigt svagt bottenlag.

Linköping som har en backsida i absolut Shl toppklass spelar så uselt defensivt att det nästan får modos defensiv att se bra ut.

Leksand som bör ha ett lag för det sista slutspelsplatserna får ingenting att stämma, Hrivik står fortfarande på 0 mål och Challe stoppar in en junior när man jagar underläge med 1 mål och 30 sekunder kvar.

Växjö som oftast är otroligt starka på att stänga en match efter 2 minuter har problem både offensivt och defensivt, iaf med deras normala standard.

Frölunda som har ett riktigt intressant lag har egentligen bara fått en kedja att leverera, hade den kedjan inte gjort det så hade man potentiellt legat sist eller iaf bra nära.

Så med er sagt så är Modo inte ensamma just nu om att leta efter formen och massa annat.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: han menar Timrås tränare och inte sonen..
Kommentera

« · 2754740 · »