Carl Lejonkräk: Nej, det är en konsekvens att de inte använder vårt sociala skyddsnät och skall därför inte behöva belasta densamma. De är inte subventionerade, kan nästan garantera att nettot av deras arbetsgivareavigfter genererar större överskott till statskassan än en generell anställd.
Så om nåt så subventionerar artisterna de övriga, även om det är marginellt.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Du har säkert helt rätt angående sjukvården. Jag ifrågasatte endast hur en lägre arbetsgivaravgift kan vara så hemskt medan det är helt ok med artistskstt eller ett subventionerat elitlag likt Modo.
Jag är ju givetvis helt ute och svamlar men när det nämndes vilken fantastisk tillgång Löfven är för Modo så fick jag bara lov att nämna vad han har åsamkat Modo för kostnader sedan han blev statsminister....(om han nu får igenom sin budget).
Min ålder, nä den bjuder jag inte på så du kan släppa det där med idiotförklaringen för stunden.
Carl Lejonkräk: Det sista sköter du så enastående bra själv oavsett ålder.
Löfven har inte åsamkat MODO några kostnader. Han sätter regelverket som alla har att förhålla sig till. Eller menar du att MODO fick en intäkt när de sänkte arbetsgivaravgiften?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Fast det är ju rätt sällsynt att budgeten innebär förändringar omedelbart.
Sedan, den organisation som inte haft ett finger i luften och tagit höjd för en höjning av arbetsgivaravgiften för unga spelare. Sen bör nog byta ut ekonomichef.
ULTIMAVICI: Modo är nog som andra klubbar och jag har inget emot subventionerna de får. De lägre arbetsgivaravgifteŕna för unga oh äldre anser jag vara en bra sak men kvotering är det ju inte. Det är ju bara Spud som sagt sig vara emot subventioner och inte jag.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Nu är du ute och cykar, detta är absolut inte ett exempel på måttfull kvotering. Du har helt missförstått ordet kvoterings innebörd.
Jag skulle gärna vilja veta din ålder för att se om jag eventuellt kan finna en förklaring till din okunskap (så att jag inte idiotförklarar dig i onödan).
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Du har ju bara kommit med dravel om styrmedel osv. men faktum kvarstår att en diffrentierad arbetsgivaravgift inte handlar om kvotering. Du förstår inte ordets innebörd och det är ju där skon klämmer.
Det kan ju inte ligga på mig att bevisa vad ett ord INTE betyder. Om kvotering av unga förekommit på arbetsaknaden så hade en lägre arbetsgivaravgift kunnat vara ett verktyg. Däremot kan den lägre avgiften inte vara kvoteringen i sig vilket för de flesta bör vara en självklarhet.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Blake:
Bättre att vänta med värvningen och sedan slå till när man hittar rätt spelare. Vi ska inte chansa i detta läge. Det ultimata vore ju ifall man hittade en AHL hemvändare t.ex Lander och kunde signa honom för denna säsong + 2 till. Då får vi en spelare som kan landet och ligan samt en spelare som vi kan bygga vidare på under kommande säsonger. Ungefär som när vi signade Ritola fast med bättre utfall får vi hoppas.
Vilka sådana spelare finns det som matchar ovanstående?
Ifall den marknaden är körd så är det bättre att ge fan och värva istället för att chansa.
Ska vi endast ta in någon för resterande del av säsongen så ska det vara extrem spetskompetens och inte någon medelmåtta.