McFire:
Jag fattar inte att det skall vara så svårt att värva en galenpanna från andra sidan Atlanten. Kan ju inte vara så dyr.
JFK: Anledningen till att jag frågar var Brashear spelat föregående säsong och senaste tiden överhuvudtaget är för att jag inte hittar någon information om detta.
Sawchuk hänvisade ju till "statistik för Brashears senaste säsong", vilket alltså var statistiken för Brashears säsong 2011-12.
Efter det kan jag bara hitta info om att han gjort en match till, vilket var säsongen efter det, 2012-13.
Har du någon information om var han spelat efter det? Någon statistik eller dyligt?
Isåfall får du gärna dela med dig av den.
McFire: För tredje gången. Jag vet att han spelat matcher, men inte på en någorlunda nivå. Kalla det försäsongsträning om du vill.
Nej, jag skriver inte mer, även om du frågar hundra gånger till.
McFire
Brashear har spelat i Kanadas 10e division senast förra året. Ulvö hockey skulle vinna den ligan med 3 man på planen utan att förlora en poäng.
Det finns klipp därifrån, en tragisk syn...
Redigerad kommentar
Sawchuk: Okej, är det klippet som är postat här tidigare? Hur vet man isåfall att det är från föregående säsong och inte från tex säsongen 2011-12? Klippet är från en match där laget han spelade för 2011-12 deltar.
Jag hittar ingen info alls om att han spelat vidare efter den säsongen, förutom 1 match säsongen efter. Tycker det borde finnas info om det, verkar märkligt.
Sawchuk:
2009–10 | New York Rangers | NHL | 36 | 0 | 1 | 1 | 73 | — | — | — | — | — |
2009–10 | Hartford Wolf Pack | AHL | 27 | 2 | 4 | 6 | 25 | — | — | — | — | — |
2010–11 | Riviere-du-Loup 3L | LNAH | 28 | 17 | 14 | 31 | 66 | — | — | — | — | — |
2011–12 | Riviere-du-Loup 3L | LNAH | 18 | 3 | 5 | 8 | 63 | — | — | — | — | — |
2012–13 | Riviere-du-Loup 3L | LNAH | 1 | 0 | 2 | 2 | 12 | — | — | — | — | — |
Sawchuk: Skämtar du nu eller?
"Deit finns videoklipp på det" "Det står tydligt att klippet är från 2013"
PRECIS?
Jag skriver ju att jag inte hittar någon information om att han spelat något efter säsongen 2012-13 då han enligt den info jag hittat skall ha spelat 1 match.
Beviset på att han har gjort det kan väl helt jävla omöjligt vara ett videoklipp, från DEN matchen?
Han har alltså med största säkerhet inte spelat något sedan dess, även om JFK patetiskt nog hävdar annat utan att vilja uppge någon källa vilket naturligtvis inte bevisar någonting.
Vad betyder då detta?
Att han denna säsong inte spelat något.
Att han föregående säsong inte spelat något.
Att han säsongen innan det spelade 1 match.
Att han säsongen innan det spelade 18 matcher.
Att han säsongen innan det spelade 28 matcher.
Samtliga matcher ovan spelade han för ett lag som beskrivs vara på en sämre nivå än Sveriges div 2 hockey.
Brashear hade en hel del hockey i sig vilket man kunde se tydligt då han spelade i NHL, men med tanke på vad han (inte) gjort de senaste åren och därtill fyller 43 år (!!) om en månad så känns det här helt sinnesjukt, väldigt intressant, men fortsatt sinnesjukt.
McFire:
Gaetan Royer också!!!
Nu jävlar ramlar det in klasspelare på löpande band. Jag hörde
att Jason Fitton från Englands andraliga är på ingång också.
Han har gjort en poäng på åtta matcher där och kan nog stärka försvaret lite.
hanzon: Ja men dåså. Tie Domi nästa?
Nä vette fan vad som händer riktigt?
Är Foppa så less på Jämtin & CO alltså?
Monno:
Modo kör en Charlestown Chiefs helt enkelt. Kan man inte vinna hockeymatcherna genom att spela får man hitta andra vägar!
Nu väntar jag bara på the Hanson Brothers, sen kommer Modo att fylla alla arenor i Sverige!!!!
bjorn1976: Slap shot!
Cheifs hette laget.
Om en sisådär 25år kan Felix Herngren göra en liknande film, fast om Modo!
Tänk dig denna typ av spel imorgon!
http://www.youtube.co...JkHm2WtSskRedigerad kommentar
JFK: Då fick vi alltså bekräftat att Brashear INTE spelat matcher sedan den enda matchen han gjorde säsongen 2012-13.
Dina "bevis", sitter dom i dumstruten din eller i arslet?
McFire:
Du är rätt yr du...
Du skrev att du inte hade nått bevis för att han spelat efter 11-12 (ett par inlägg neråt) Jag ger dig bevis att han spelat 2013, då helt plötsligt ändrar du dig och säger att det gäller 2013.
hur ska du ha det????
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Ok, då kan det gått till på två sätt. Min kontakt hade fel eller att Brashear på frågan svarar att han inte spelat någon match i en officiell liga.
Frågan är väl relevant huruvida han har gjort någon form av försäsongsmatch eller inte. Vi klagade ju på att Flanagan inte spelat försäsongsmatcher, även om det för EP inte spelar det minsta roll och spelaren i fråga inte räknar matcherna när någon frågar mitt i säsongen hur många matcher man spelat.
Oavsett så håller jag med om att det ur spelmässigt perspektiv förmodligen inte spelat någon roll. Brashear lär inte gör någon nytta öht på isen, utan det är som fadder i omklädningsrummet eller avskräckande i båset. Förutom att det naturligtvis ytterligare sätter fyr på debatten hur i helvete vi ska kunna skydda våra spelare från hjärnskakningar när SHL inte vill göra det.
Gusse:
Det är som dagen innan julafton. Man kommer inte kunna sova inatt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
McFire:
En sak är säker. Brashear blir ingen flopp. Ser man till dom förväntningar folk har, så kan det bara bli flipp.