1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514653 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 1640475 · » Till forumet

Sv: Silly season
McFire:Undrar om Modo är intresserad av Kaberle, vi har ju haft hans bror tidigare och han var bra.
Kommentera

hanzon: Jag tror inte att man är det, skulle tro att han kräver riktigt rejält betalt och då blir han automatiskt inte aktuell.

Som jag har förstått det vill Modo värva ett par "tuffa" spelare för 3-4e kedjorna men att man har svårt att hitta rätt då den typen av spelare, som samtidigt är tillräckligt bra spelare kostar lite för mycket för Modos nuvarande utrymme i budgeten.
Det är min uppfattning efter att ha lyssnat på #21 igår i podden med Wikegård.
Kommentera

McFire:

Jag fattar inte att det skall vara så svårt att värva en galenpanna från andra sidan Atlanten. Kan ju inte vara så dyr.

Kommentera

NuMo: Nej den biten är nog inga problem, men som Forsberg sa i podden vill man att dem ska kunna spela hockey också. Det är nog avvägningen där angående hur pass bra "hockey sense" de skall besitta som gjort att man inte värvat någon ännu, skulle jag tro iaf.
Kommentera

Enl AF så ska man fortsätta spela med den trupp dom har, inga nyförvärv i sikte inte.
Kommentera

Vad hände med " stort kontaktnät " på andra sidan Atlanten? Foppa verkar inte ha några kontakter samt svarten. Har svårt att se att det inte finns några spelare där borta som kan tänka sig flytta hit.
Modos trupp ser mycket svag ut och jag har svårt att se hur vi ska kunna resa oss ur bottenträsket utan värvningar
Kommentera

Steken84: du menar att ex kabanov ifjol visade tecken på dåligt kontaktnät?
Modosproblem är inte brist på kontakter utan pengar. Det finns spelare, men de som skulle göra skillnad kostar mer än de smakar.
Kommentera

Steken84: Räcker det med kontakter eller krävs det pengar också tror du?
Forsberg sa häromdagen att man kommer att värva då man anser att man behöver få in en eller ett par "tuffa spelare", vilket det knappast är någon brist på över Atlanten. Problemet är att Modo vill att dom skall kunna spela hockey också vilket gör att kostnaden genast ökar och Modo har ett uttalat begränsat utrymme i budgeten.
Vad skall man göra, tycker du?

Man kan naturligtvis kritisera läget man satt sig i, med en överbetald Påhlsson som inte levererat, "onödiga" kostnader på Tex Nordgren och Öberg, riktigt dåliga värvningar som Nättinen och en hittils underpresterande Roche osv osv.

Man har satt sig i en jobbig sits, tyvärr är det inte bara att ställa sig upp, skaka av sig kontrakten man ångrar att man skrev och be någon annan ta över dem, för vem skulle vilja det?
Kommentera

spud: Äh, missade att du redan svarat på "stekens" inlägg, skrev i princip samma sak, haha.
Kommentera

InVinoVeritas:Sin senaste NHL-match spelade Brashear i januari 2010. Därefter gjorde han under tre säsonger totalt 47 matcher i LNAH (North American Hockey League i provinsen Quebec). 194 matcher i AHL, samt två VM-turneringar med USA är ytterligare fakta kring Brashear som också har hunnit med att prova på kampsporten MMA.
Kommentera

JFK: Anledningen till att jag frågar var Brashear spelat föregående säsong och senaste tiden överhuvudtaget är för att jag inte hittar någon information om detta.

Sawchuk hänvisade ju till "statistik för Brashears senaste säsong", vilket alltså var statistiken för Brashears säsong 2011-12.
Efter det kan jag bara hitta info om att han gjort en match till, vilket var säsongen efter det, 2012-13.
Har du någon information om var han spelat efter det? Någon statistik eller dyligt?
Isåfall får du gärna dela med dig av den.

Kommentera

McFire: För tredje gången. Jag vet att han spelat matcher, men inte på en någorlunda nivå. Kalla det försäsongsträning om du vill.

Nej, jag skriver inte mer, även om du frågar hundra gånger till.

Kommentera

McFire

Brashear har spelat i Kanadas 10e division senast förra året. Ulvö hockey skulle vinna den ligan med 3 man på planen utan att förlora en poäng.

Det finns klipp därifrån, en tragisk syn...

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Okej, då accepterar jag det även om jag tycker det är fantastiskt löjligt att du inte vill uppge din källa.
Kommentera

Sawchuk: Okej, är det klippet som är postat här tidigare? Hur vet man isåfall att det är från föregående säsong och inte från tex säsongen 2011-12? Klippet är från en match där laget han spelade för 2011-12 deltar.

Jag hittar ingen info alls om att han spelat vidare efter den säsongen, förutom 1 match säsongen efter. Tycker det borde finnas info om det, verkar märkligt.

Kommentera

Sawchuk: Släng bara upp en länk som stärker påståendet att han spelade förra året så är diskussionen ur världen. Det är ju ändå en av NHLs största fighters genom tiderna så någonstans borde det väl ha antecknats något?
Kommentera

McFire: Det står ganska tydligt att det är från 2013

Kommentera

Sawchuk:

2009–10 New York Rangers NHL 36 0 1 1 73
2009–10 Hartford Wolf Pack AHL 27 2 4 6 25
2010–11 Riviere-du-Loup 3L LNAH 28 17 14 31 66
2011–12 Riviere-du-Loup 3L LNAH 18 3 5 8 63
2012–13 Riviere-du-Loup 3L LNAH 1 0 2 2 12
Kommentera

GAÉTAN ROYER på tryout
Kommentera

Sawchuk: Skämtar du nu eller?
"Deit finns videoklipp på det" "Det står tydligt att klippet är från 2013"
PRECIS?
Jag skriver ju att jag inte hittar någon information om att han spelat något efter säsongen 2012-13 då han enligt den info jag hittat skall ha spelat 1 match.

Beviset på att han har gjort det kan väl helt jävla omöjligt vara ett videoklipp, från DEN matchen?

Han har alltså med största säkerhet inte spelat något sedan dess, även om JFK patetiskt nog hävdar annat utan att vilja uppge någon källa vilket naturligtvis inte bevisar någonting.

Vad betyder då detta?
Att han denna säsong inte spelat något.
Att han föregående säsong inte spelat något.
Att han säsongen innan det spelade 1 match.
Att han säsongen innan det spelade 18 matcher.
Att han säsongen innan det spelade 28 matcher.

Samtliga matcher ovan spelade han för ett lag som beskrivs vara på en sämre nivå än Sveriges div 2 hockey.
Brashear hade en hel del hockey i sig vilket man kunde se tydligt då han spelade i NHL, men med tanke på vad han (inte) gjort de senaste åren och därtill fyller 43 år (!!) om en månad så känns det här helt sinnesjukt, väldigt intressant, men fortsatt sinnesjukt.

Kommentera

McFire:

Gaetan Royer också!!!

Nu jävlar ramlar det in klasspelare på löpande band. Jag hörde

att Jason Fitton från Englands andraliga är på ingång också.

Han har gjort en poäng på åtta matcher där och kan nog stärka försvaret lite.

Kommentera

hanzon: Ja men dåså. Tie Domi nästa?

Nä vette fan vad som händer riktigt?

Är Foppa så less på Jämtin & CO alltså?

Kommentera

Monno:

Modo kör en Charlestown Chiefs helt enkelt. Kan man inte vinna hockeymatcherna genom att spela får man hitta andra vägar!

Nu väntar jag bara på the Hanson Brothers, sen kommer Modo att fylla alla arenor i Sverige!!!!

Kommentera

Monno: Tjena
Har glömt bort den klassiska filmen med Hansson brothers. De är ju en kult film men va är de den heter??
Kommentera

bjorn1976: Slapshot. Och laget lades ner ändå på slutet trots Hanson Brothers.
Kommentera

bjorn1976: Slap shot!

Cheifs hette laget.

Om en sisådär 25år kan Felix Herngren göra en liknande film, fast om Modo!

Tänk dig denna typ av spel imorgon!

http://www.youtube.co...JkHm2WtSsk

Redigerad kommentar

Kommentera

El Maco: ...men Reggie Dunlop (Paul Newman) fick väl ett fint jobb i NHL i slutet av filmen va? Kanske det Foppa jobbar på :-)
Kommentera

JFK: Då fick vi alltså bekräftat att Brashear INTE spelat matcher sedan den enda matchen han gjorde säsongen 2012-13.

Dina "bevis", sitter dom i dumstruten din eller i arslet?

Kommentera

Vad är det som är på väg att hända? 
Foppa sitter lite lagomt lullig i sin lya i Las Vegas och tycker detta är en bra idé? Det känns som en bra idé och kör på.
Känslan som sprider sig gör mig galen. Tror MODO behöver gå ut som en enad klubb och visa att de står bakom detta spektakel.För detta karaktäriserar hela klubben denna säsong, oavsett vad som händer längre fram denna säsong så kommer detta bli en markör över säsongen och något som allt från Ordförande Byberg, VD, marknadschef och framförallt Perra kommer få förklara. 
Kommentera

McFire:

Du är rätt yr du...

Du skrev att du inte hade nått bevis för att han spelat efter 11-12 (ett par inlägg neråt) Jag ger dig bevis att han spelat 2013, då helt plötsligt ändrar du dig och säger att det gäller 2013.

hur ska du ha det????

Kommentera

Sawchuk:
Ja herregud vad säger man
Läser i Expressen(om det nu stämmer) att Modo skulle ha frågat Brashear om han hade nån polare som var sugen att hänga på o vips är kanadicken(vad han nu hette) också här
Kan inte tänka mig att det gått till så
Kommentera

McFire: Jag pratade med en person som pratat med Brashear där denne sagt att han spelat matcher. Om det är träningsmatcher eller vad det är vet jag inte. Du får väl själv fråga honom antar jag. Att gå efter EP som facit känns lite sådär också.
Kommentera

Ben Perrault: Enligt kanadicken själv så var det precis så det gick till när han liveintervjuades i allehanda under träningen idag.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: EP är nog mer trovärdigt än personen du pratade med då, för enligt Braesher själv har han inte spelat något under den tiden om jag förstod rätt på allehandas livesändning.
Kommentera

ULTIMAVICI:
Nu är det inte säkert att han kommer att spela för Modo alls men känns väldigt oseriöst

Känner en kusins brorsa som spelat med Göte wälitalo
Han kanske är nåt?

Tar i lite nu men vafan, vart tog alla kontakter och scoutande
Vägen?
Kommentera

Ben Perrault: Vadå, är det inte kontakter att ha en spelare som känner den man värvar? ;):P
Kommentera

ULTIMAVICI: Ok, då kan det gått till på två sätt. Min kontakt hade fel eller att Brashear på frågan svarar att han inte spelat någon match i en officiell liga.

Frågan är väl relevant huruvida han har gjort någon form av försäsongsmatch eller inte. Vi klagade ju på att Flanagan inte spelat försäsongsmatcher, även om det för EP inte spelar det minsta roll och spelaren i fråga inte räknar matcherna när någon frågar mitt i säsongen hur många matcher man spelat.

Oavsett så håller jag med om att det ur spelmässigt perspektiv förmodligen inte spelat någon roll. Brashear lär inte gör någon nytta öht på isen, utan det är som fadder i omklädningsrummet eller avskräckande i båset. Förutom att det naturligtvis ytterligare sätter fyr på debatten hur i helvete vi ska kunna skydda våra spelare från hjärnskakningar när SHL inte vill göra det.

Kommentera

J F K: Nej det är en total ickefråga, skulle han värvats för att producera hade det varit av yttersta vikt att ha matchats. Nu ser jag bara fram emot att se hur han kommer användas.
Kommentera

ULTIMAVICI: Och vips så var Modos match  imorgon huvudmatch på C more sport.
Kommentera

Gusse:

Det är som dagen innan julafton. Man kommer inte kunna sova inatt.

Kommentera

Monno:inte så jag menar förstås
Utifrån det som bashear säger kan man tolka det som att Modo frågat om han har nån polare som vill hänga på, bashear har ringt nån "schysst" kille utan att förankra detta med Modo. Han är garanterat inte scoutad

Att ta hit någon avdankad 38-åring som knappt ingen hört talas om känns desperat

Hoppas jag har fel, under har skett förr
Kommentera

Ben Perrault: Men han är ju här på try-out.. är han kass så är det bara att dra. 
Kommentera

Radek Smolenak på väg att lämna tps. Kan det vara nått?
www.eliteprospects.com/player.php?player=9622
Kommentera

Steken84:

I allra högsta grad!

Kommentera

Bad_Brett: känns lite som att de tappat kontrollen totalt. Dock lär det inte kosta många kronor med dessa värvningar, så varför inte?
Kommentera

Steken84: Vet du anledningen till att han är på väg därifrån? Vore en toppvärvning för Modo, men luktar lite KHL varning om han kommer ut på marknaden.
Samtidigt har vi ju Braesher nu så vet inte om vi behöver förstärka ytterligare ;)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Nej, inte det minsta. Jag har hela tiden sagt att jag inte hittat någon information om att Brashear skall ha spelat mer än en match efter säsongen 2011-2012, vilket är just den matchen du hänvisar till som han deltog i säsongen efter, alltså 2012-2013. Den matchen spelade han precis som du sedan också sa i januari 2013.
Läs igenom mina inlägg igen så ser du hur tydligt det är.

JFK: Brashear själv säger att han inte spelat, däremot säger han att han har "åkt skridskor".
Kommentera

McFire:

En sak är säker. Brashear blir ingen flopp. Ser man till dom förväntningar folk har, så kan det bara bli flipp. 

Kommentera

Gusse: MODO - HV71 var morgondagens huvudmatch när jag kollade redan förra veckan så det har knappast med Brashear att göra.
Kommentera

« · 1640475 · »