1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514939 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 2755073 · » Till forumet

Sv: Silly season
puffe: Du kan hockey!
Kommentera

JonathanF: Okej..det var ett jävla tjat! Men okej jag ställer upp gratis om det degen det sitter i.
Men då ska saftflaskan vara påfylld och klubborna tejpade när jag kommer till arenan!
Kommentera

Domsjö: Skönt att du är tillbaka. Vettig och tar ingen skit.
Kommentera

Costanza: 🤣🤣
Kommentera

Costanza: För lite av grannens grabb i laget!
Kommentera

KB: Om Pittlick är en skön pajsare i omklädningsrummet, då är Hinken beredd att tömma spargrisen. :)
Kommentera

Gavelo: Man spelar ju inte musik härinne ostraffad, men tillägnad Dej.

Du börjar bli en Landsfader härinne, lite missförstådd av vissa förut, men du förklarar bra.

www.youtube.com/watch?v=_2sz_YwwwQ4
Kommentera

JonathanF: Publiksnitt på 5358. Skulle tro att vi ligger strax över satt budget där. Ifjol hade vi budgeterat för 4800.
Kommentera

Zource: Är det någon som vet vad skillnaden är på Södergran och Ranta? Båda har bra skott och skridskoåkning som skulle kunna höra hemma i NHL, men allt annat är under all kritik. Södergran är som Ranta från wish, men är egentligen inte båda från wish?

Fanns inget att klaga på efter Skellefteåsegern så kommer in och klagar nu i stället.
Kommentera

Gavelo:
Jobba hårt framåt ...JA.
Men bakåt...? KATASTROF!
Kommentera

modosebbe: haha du måste ju vara ett troll?
Kommentera

modosebbe: Finns det nånting som du uppskattar med MoDo? Bara nyfiken.
Kommentera

modosebbe: Skillnaden är att Ranta dels är bättre på typ allt.
Sen framförallt är han betydligt rakare i sitt spel.

Södergran söker sig mot hörnen om han möter en motståndare i mitten medans Ranta försöker finta sig förbi 3st motståndare i mitten.
Resultatet är ofta rätt lika men Rantas rakare instinkt i kombination med högre skicklighet ger rätt bra utdelning.
Sen har dom samma eländiga svagheter. Fast ja, Södergran släpper ju faktiskt pucken ibland.
Kommentera

KB: Han uppskattar nog tabellplaceringen och målskillnaden
Kommentera

puffe: Jag är här och håller lugnet..
Kommentera

puffe: Har aldrig tänkt på vilka urusla musiker The Animals var. Grym låt, men de spelar ju som en påse nötter. Ett riff som innehåller tre toner som de ändå har enorma problem att spela.

Nu känner jag mig rätt duktig på gitarr. Kanske gör en egen cover av den där låten. :-)
Kommentera

Bad_Brett: Skål! Dricker rödvin. Längtar till nya jobbet.
Kommentera

Bad_Brett: Vill gärna höra den covern , men Eric Burdons röst är ju lite mer än bandet. För att få någon som helst MoDo-koppling till detta så tycker jag vi ska ha lite mer tryck innan matcherna. Viljans namn behöver en utmaning, nån som har förslag?
Kommentera

Gavelo: Södergran är dessutom en sådan spelare, ojämn eller inte, som kan snurra upp ett par backar och göra mål på i princip ingenting. Även om det är långt mellan gångerna är det alltid ett hot.
Kommentera

puffe: Highway to hell
Kommentera

malkin: Absolut, så är det, sen blir han 25 i vinter så det finns ju en helt del utvecklingsmöjligheter.
Jag tror helt enkelt Södergran är en spelare som är bra för laget och gruppen med sin ödmjukhet och inställning.
Sen behöver han absolut jobba på det defensiva men det kommer.
Kommentera

Gavelo: Försökte vara kulturell på TIK-forumet, men nu är jag här igen. Inser att jag är en idiot!
Kommentera

Costanza: Jag har sagt att jag är stressad över att jag tycker att våra juniorer borde få chansen i a-laget, så det är tur att man inte är Timråit. Lånar en juniorback från HV71. Den dagen vi lånar juniorer från konkurrenter har jag råpanik.
Kommentera

Rödluvan: Bra att du laddar hårt för våra juniorer! De är duktiga och har bra skalle!
Kommentera

Rödluvan: Vad skönt att du tänker så. Det betyder att vi tänker olika och nåt annat hade gett mig råpanik
Kommentera

mikenomad: Att ni får upp en egenfostrad junior?
Kommentera

Rödluvan: Det ska ju vara nån som är redo också. Men som sagt, vi är inte ni. Vi tänker lite mer lösningsfokuserat än er och det har ju med råge visat sig sedan lång tid tillbaka.

Hur många egna juniorer planerar ni att plocka upp den här säsongen förresten?
Kommentera

mikenomad: Håller med dig om att juniorerna ska vara redo också. En ekvation som många inte tänker på när man vill lasta in ”hungriga juniorer”.

Sen tycker jag det är jäkligt konstigt att låna till och från konkurrenter i samma liga oavsett om spelaren är 12 eller 40 bast. Men där har vi också varit skyldiga.
Kommentera

KB: Därom äro vi överens
Kommentera

KB: Det finns inte en enda junior som blir redo av att inte få någon speltid alls i herrlaget. De blir inte magiskt seniorspelare i juniorlagen.

Juniorerna som knackar på dörren nu hos oss är redo för att bli bra SHL-spelare, annars hade vi bara kunnat dra upp vem som helst från J20.
Kommentera

Costanza: Du är för intelligent! Du måste lära dig att snacka med personer som förstår vidden av dina visioner.
Kommentera

Domsjö: Ska prata med Tarasov och Bad Brett imorrn.
Kommentera

Rödluvan: TJ och Norén lånas ut till Östersund..........
Kommentera

Costanza:
Norén och Jacobsson lånas ut till Östersund. Spelar på onsdag mot AIK
Kommentera

Törna: Då utgår jag från att Lucas spelar med oss på torsdag.

”Dessa spelare kan alla gå mellan oss och MoDo till övergångsfönstret stängs” skriver Östersund.
Kommentera

Rödluvan: Och at Sam är FFF
Kommentera

Paninaro:
Är han inte är inte tillbaka
Kommentera

Törna: Väldigt bra att de får möjlighet till mer speltid.
Kommentera

Mr Goofy: Bra att de får lira fler och viktigare minuter. Båda borde hamna högt upp i ÖIKs laguppställning.
Kommentera

Rödluvan: Håller med och hoppas att Lucas får chansen. Från vår sida så är ju detta ett väldigt fördelaktigt upplägg där våra spelare kan komma och gå hur vi vill. Man kan ju dock ställa sig frågande gällande hur bra det är för Östersunds del då de bränt alla spelarlån på väldigt osäkra kort.
Kommentera

KB: MoDo lär ju öppna Stor-Plånkan efter jul och trycka på gasen. #BringBackVela. Bra upplägg detta med min födelsestad. MoDo-grabbarna får avsluta våren i Jämtland, jämt och ständigt
Kommentera

mr_brasco: "Dicken scores med hjälp av Pittlick!"
Kommentera

KB: Jo, Östersund är i ett läge där Theo och Lucas inte är tillräckligt bra för att lyfta dem ur deras kris.
Kommentera

Rödluvan: Skulle de visa sig vara tillräckligt bra så lär de knappast avsluta säsongen där heller...
Kommentera

Nucky: Nu väntar vi bara på att Hipp Hipp ska lära oss uttala Brun Ass.

www.youtube.com/watch?v=MpdYytlGTFU
Kommentera

KB: Milton är förövrigt uttagen till Team 18. Hugo verkar ha nobbats denna gång.
Kommentera

Rödluvan: Lucas inte uttagen till femnationsturneringen innan uttagning av den officiella JVM-truppen, vilket är helt klart synd för hans del. De spelarna som är uttagna har hunnit göra större avtryck i de klubbar de spelat i.

Får hoppas att han gör det riktigt bra hos oss för annars är den dörren rätt stängd.
Kommentera

Rödluvan: Jag tror inte (hoppas inte) ledarna tar ut spelare enbart vad dom presterat i klubblaget.
LP är högst draftad i landet och det vore som att skjuta sig i foten att inte ta ut en sådan spelare.
Dessutom har han visat upp sig riktigt bra på försäsongen och i det matcher han fått spela i serien med A-laget.
Jag är mer förvånad över att Hugo inte är uttagen.
Kommentera

Gavelo: Killen är ju given ändå, han är ju MoDoit. Bättre att han lirar A-lagshockey.
Kommentera

Gavelo: Så kan man ju känna men vet inte om du sett listan, de är spelare som är i väldigt bra form i sina klubblag och det är även sådana spelare man vill ta ut i JVM-sammanhang. Vi hade ju blivit väldigt besvikna om Lucas nobbats efter en bra produktion hos oss framför någon som potentialmässigt är mer lovande.

Även Oliwer Sjöström som är väldigt hajpad i Luleå är inte uttagen till U18, så tror det kan ha att göra med att man vill prova lite nya spelare.
Kommentera

« · 2755073 · »