1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514925 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 2755262 · » Till forumet

Sv: Silly season
Rödluvan: Precis, vissa är givna. Låt andra visa upp sig.
Kommentera

Suttit och funderat på det länge, vem Jakob Norén är lik… Ska bli intressant att se vad en ung Roger Federer kan åstadkomma i ÖIK!
Kommentera

Rödluvan: Jag hör vad du säger och visst har du en stark poäng men jag tror det kan som du beskriver det i slutet, en fem nationsturnering är väl främst till för att hitta fler alternativ, jag tror LP tillhör stommen och kommer vara given i ett JVM.
Vore roligt med LP, Gästrin och Hallin i JVM
Kommentera

Gavelo: Vi får hoppas men baserat på listan ser det inte jätteljust ut. Detta tror jag däremot är väldigt bra motivation för honom att vara bra hos oss.
Kommentera

såg nu att rögle har tre raka segrar. blir nog åka av på torsdag
Kommentera

9315: MoDo måste röra på benen för 3p. Biggy Dicky återvänder från Skåne. Bara att åka grillor och kötta in pucken! Tackla nu hårt föör faaaan! Gör George glad!
Kommentera

9315: Som gammal man, en seger är seger vid full tid, 3 poäng nu, 2 poäng förr innan idiotin med att matcher inte fick sluta oavgjort gällde.

Efter de kriterierna är MoDo dubbelt så bra som Rögle
Kommentera

puffe: MoDo har 40 matcher på sig att lära sig hockey. Jag är positiv.
Kommentera

Costanza: Ja, vore jävligt dumt att ha toppat formen redan. Nu ligger vi bak i klungan och bara observerar. När tempot dras upp tar vi rygg på lill-Grums, resten blir historia
Kommentera

puffe: Du kan hockey! MoDo gillar högt tempo.
Kommentera

puffe: Jävlar vad MoDo kommer tugga sönder SHL när de fått upp farten. Det kryper i kroppen hos våra krigare. Tackla & Kryllan & 3p.
Kommentera

Costanza: när Rögle åker ur så kommer dicken med expressfrakt till Modo.. han inser hur tråkigt det är i Ängelholm och att vattnet är finare i Ö-vik. Men det vet ju alla redan..
Kommentera

LP verkar har centrat mellan Woods och Aagard på träningen idag. Niederbach in med Jasek och Olofsson, Måns tillbaka mellan Ohlsson och OP.
Kommentera

mrpm: Så när dansken, Jeppe och Jasek fått lite kemi slänger man in en iskall Niederbach? Låter klokt!
Kommentera

Sigge: Framförallt låter det livsfarligt bakåt
Kommentera

Sigge: Handlar väl på något sätt om att ge LP bra förutsättningar också, i en mer offensiv kedja. Woods och Aagaard är samspelta och det är nog mer tacksamt att centra dem tillsammans än någon annan konstellation. Tudelad kring att plocka bort Mikkel från Jasek-kedjan men tror det kan bli bra.
Kommentera

KB:
Tycker Niederbach och Olofsson verket ha en viss kemi
Kommentera

Tarasov: Sam borta minst fram till November uppehållet
Kommentera

mrpm: Ska Woods spela överhuvudtaget, som han sett ut fram till nu, har han varit sjuk/skada eller bara dåligt tränad?
Känns som han skulle måbra av några matcher på bänken för tillfället!
Kommentera

Smurfen: o Södergran krasslig o osäker, kanske fel läge låna ut TJ.
Kommentera

Smurfen: Undra om det kan vara en förklaring till hans insatser innan skadan också. Han har inte spelat så rejält.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Givetvis ökar våra chanser att vinna matcher om vi plockar bort Woods. Vem skall in istället? Valfri antar jag
Kommentera

Tarasov: Gästrin kanske, som det sett ut tror jag att han skulle bidra mer men men, det kanske lossnar en vacker dag men vet ju aldrig.

Vi får hoppas på islossning och ett tvättäkta hatrick
Kommentera

Sv: Silly season Kommentera

Sv: Silly season Kommentera

Smurfen:
Sam har haft hjärnskakningsproblem tidigare, trist om det är något sånt
Kommentera

Tarasov: När han säger att det är tekniskt omöjligt att han är tillbaka innan uppehållet så känns det ju tyvärr rätt troligt...
Kommentera

Tarasov: Bra med en bred trupp då.
Kommentera

Monno: Svårt att säga egentligen. Hjärntrappan utförs dag till dag över ungefär en veckas tid om inga bakslag sker. Kan iofs röra sig om att man lägger extra tid för säkerhetsskäl i hans fall eller att det är extra besvärligt just nu, men jag skulle gissa att det är något annat.
Kommentera

Costanza: Jäkla tur att vi inte då har gått efter vad vissa här inne ha velat , sparka den ene efter den andre !!!
Kommentera

Smurfen: George vill inte ens sparka på Hellkvist & Rahimi då de går förbi mig längs Diket. Bara känna lugnet och låta tre lag vara sämre.
Kommentera

Costanza: Karlin är nära att signa ett nytt tre-årskontrakt enligt hockeynews och Mattias Persson. Mer osäkert kring huruvida Holmström blir kvar.

Tillförordnad VD Jan Sjölund ser ut att vara huvudspåret till den nya posten också. Sen klistrar jag in detta stycke då det tål att upprepas:
”Det har på sina håll spekulerats i att det skulle röra sig om schism, uppgifter som är felaktiga. Johan Widebro vill helt enkelt ha en ny utmaning och Modo ett nytt ledarskap, vilket gjorde att parterna valde att gå åt varsitt håll.”
Kommentera

KB: Bra lösning med Sjölund som känner klubben. Karlin på tre år känns ju rätt. Bra om gubben får tugga på ett tag till med många av snubbarna han känner till.
Kommentera

KB: Gillar att MoDoiter är så coola att ligga sist.
Kommentera

Smurfen: Såg en del av träningen idag när jag åt lunch på arenan. Sam gick förbi i träningskläder nere runt rinken. Såg inget självklar skada på honom (typ bandage eller halt eller så).

De tränade på special teams. Har inget särskilt att kommentera som stack ut...

Därefter gjorde de någon övning där de 5-5 spelade sig in och ur zon, spelade även runt i anfall. Här tyckte jag de spelade bra! Såg #2 göra dragningar två gånger i rad, hoppas han känner sig inspirerad för det hade jag ej väntat mig. En stor kille utan nummer spelade i 4e backpar med Byström. Kan det ha varit norska junioren?
Kommentera

Costanza: Ingen brådska. Klättringen uppåt börjar på torsdag.
Kommentera

Costanza: Ja han lär ju ha stenkoll på ekonomin i alla fall !!

Hoppas bara att han har samma intresse av supportrarna som Widebro hade, där har man noll koll på Sjölund hur han värdesätter samarbetet med ex Lumberjacks t ex
Kommentera

KB: Det florerar väl lite rykten som säger att Holmström vill hemöver efter att kontraktet med Modo går ut så jag både hoppas och tror att man letar en ny assisterande.
Kommentera

Gavelo: Han har varit öppen mot MoDo under en tid att han vill bli huvudtränare och att det förmodligen blir en klubb i HA.
Kommentera

Gavelo: Holma är en kanonkille, bara att tacka av honom med varma applåder.
Kommentera

Nucky: Jag ser gärna att vi får in någon yngre med mer energi bredvid Karlin
Kommentera

Sigge: Stråhle? Gillar att jobba med siffror och har gott om ”energi”. ;)

Nä, men håller med. Saknar kanske den där riktiga pådrivaren i båset. Gillar Holmström men nuvarande trio är alla ganska lika i hur de för sig utåt sett. Många av egenskaperna som vi eftersökte när Jonas kom hit har vi delvis på andra ställen nu. Typ Sundell och Dahlin med tekniska skills och siffernörderi.
Kommentera

KB: Var iaf väldigt synd att vi tappade Sebastian Byström på juniorsidan. Nu spelarutvecklingsansvarig på förbundet.
Kommentera

KB: George och Brett hade jobbat gratis men vi båda är sjukt sugen på en bra lön. Brett skriker nu bredvid om magtröjor.
Kommentera

KB: Skönt att vi känner lugnet.
Kommentera

Tarasov: hur många hjärnskakningar är Vigenault uppe i nu? Är det tredje i modotröjan? Inga roliga saker det där för komplikationer i privatlivet och för framtiden. Jag hoppas verkligen att han rehabbar ordentligt om det är problemet.

Kanske kan förklara att han spelat lite på 80%fokus om du frågar mig.

Oavsett vilket. Krya på dig Sam !
Kommentera

Costanza: Det känns konstigt med utlåningen av Theo, ännu mer med tanke på att Sam är skadad. Kan det vara nån center på ingång som läckt ut?
Kommentera

mr_brasco: inte läckt ut?
Kommentera

Frontschwein: Jobbigt för Sam. Stort av dig att bry dig! MoDo köper nog nytt i januari. Sen lyfter vi. Skapar kaos under våren.
Kommentera

mr_brasco: Ja, lite konstigt att Theo J åker till Jämtland. Grinar väl inte heller om MoDo tar in en ny kreativ center.
Kommentera

« · 2755262 · »