1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Silly season

« · 2755335 · » Till forumet

Sv: Silly season
Tarasov: När han säger att det är tekniskt omöjligt att han är tillbaka innan uppehållet så känns det ju tyvärr rätt troligt...
Kommentera

Tarasov: Bra med en bred trupp då.
Kommentera

Monno: Svårt att säga egentligen. Hjärntrappan utförs dag till dag över ungefär en veckas tid om inga bakslag sker. Kan iofs röra sig om att man lägger extra tid för säkerhetsskäl i hans fall eller att det är extra besvärligt just nu, men jag skulle gissa att det är något annat.
Kommentera

Costanza: Jäkla tur att vi inte då har gått efter vad vissa här inne ha velat , sparka den ene efter den andre !!!
Kommentera

Smurfen: George vill inte ens sparka på Hellkvist & Rahimi då de går förbi mig längs Diket. Bara känna lugnet och låta tre lag vara sämre.
Kommentera

Costanza: Karlin är nära att signa ett nytt tre-årskontrakt enligt hockeynews och Mattias Persson. Mer osäkert kring huruvida Holmström blir kvar.

Tillförordnad VD Jan Sjölund ser ut att vara huvudspåret till den nya posten också. Sen klistrar jag in detta stycke då det tål att upprepas:
”Det har på sina håll spekulerats i att det skulle röra sig om schism, uppgifter som är felaktiga. Johan Widebro vill helt enkelt ha en ny utmaning och Modo ett nytt ledarskap, vilket gjorde att parterna valde att gå åt varsitt håll.”
Kommentera

KB: Bra lösning med Sjölund som känner klubben. Karlin på tre år känns ju rätt. Bra om gubben får tugga på ett tag till med många av snubbarna han känner till.
Kommentera

KB: Gillar att MoDoiter är så coola att ligga sist.
Kommentera

Smurfen: Såg en del av träningen idag när jag åt lunch på arenan. Sam gick förbi i träningskläder nere runt rinken. Såg inget självklar skada på honom (typ bandage eller halt eller så).

De tränade på special teams. Har inget särskilt att kommentera som stack ut...

Därefter gjorde de någon övning där de 5-5 spelade sig in och ur zon, spelade även runt i anfall. Här tyckte jag de spelade bra! Såg #2 göra dragningar två gånger i rad, hoppas han känner sig inspirerad för det hade jag ej väntat mig. En stor kille utan nummer spelade i 4e backpar med Byström. Kan det ha varit norska junioren?
Kommentera

Costanza: Ingen brådska. Klättringen uppåt börjar på torsdag.
Kommentera

Costanza: Ja han lär ju ha stenkoll på ekonomin i alla fall !!

Hoppas bara att han har samma intresse av supportrarna som Widebro hade, där har man noll koll på Sjölund hur han värdesätter samarbetet med ex Lumberjacks t ex
Kommentera

KB: Det florerar väl lite rykten som säger att Holmström vill hemöver efter att kontraktet med Modo går ut så jag både hoppas och tror att man letar en ny assisterande.
Kommentera

Gavelo: Han har varit öppen mot MoDo under en tid att han vill bli huvudtränare och att det förmodligen blir en klubb i HA.
Kommentera

Gavelo: Holma är en kanonkille, bara att tacka av honom med varma applåder.
Kommentera

Nucky: Jag ser gärna att vi får in någon yngre med mer energi bredvid Karlin
Kommentera

Sigge: Stråhle? Gillar att jobba med siffror och har gott om ”energi”. ;)

Nä, men håller med. Saknar kanske den där riktiga pådrivaren i båset. Gillar Holmström men nuvarande trio är alla ganska lika i hur de för sig utåt sett. Många av egenskaperna som vi eftersökte när Jonas kom hit har vi delvis på andra ställen nu. Typ Sundell och Dahlin med tekniska skills och siffernörderi.
Kommentera

KB: Var iaf väldigt synd att vi tappade Sebastian Byström på juniorsidan. Nu spelarutvecklingsansvarig på förbundet.
Kommentera

KB: George och Brett hade jobbat gratis men vi båda är sjukt sugen på en bra lön. Brett skriker nu bredvid om magtröjor.
Kommentera

KB: Skönt att vi känner lugnet.
Kommentera

Tarasov: hur många hjärnskakningar är Vigenault uppe i nu? Är det tredje i modotröjan? Inga roliga saker det där för komplikationer i privatlivet och för framtiden. Jag hoppas verkligen att han rehabbar ordentligt om det är problemet.

Kanske kan förklara att han spelat lite på 80%fokus om du frågar mig.

Oavsett vilket. Krya på dig Sam !
Kommentera

Costanza: Det känns konstigt med utlåningen av Theo, ännu mer med tanke på att Sam är skadad. Kan det vara nån center på ingång som läckt ut?
Kommentera

mr_brasco: inte läckt ut?
Kommentera

Frontschwein: Jobbigt för Sam. Stort av dig att bry dig! MoDo köper nog nytt i januari. Sen lyfter vi. Skapar kaos under våren.
Kommentera

mr_brasco: Ja, lite konstigt att Theo J åker till Jämtland. Grinar väl inte heller om MoDo tar in en ny kreativ center.
Kommentera

Costanza: Frågan är väll i så fall om vi har plånboken för att hitta nån bättre än Theo? Känns som att med våra förutsättningar (bottenlag, lite utrymme i budget) blir det en chansning eller nån som i bästa fall breddar våran center uppställning, typ en till 3:e center. Jag såg att Norlinder spelat med Pitlick, kanske han har lockat hit honom?
Kommentera

mr_brasco: Numerären i truppen är oförändrad då LP kommer tillbaka i Theos ställe. Skulle något ytterligare förändras så kan vi kalla tillbaka våra utlån med kort varsel.
Kommentera

KB: Nja.. vet inte om jag håller med dig. Sam och Theo har varit med i stort sett alla matcher även om Theo fått sparsamt med speltid. Jag tycker det luktar som att nått är på väg in snart.
Kommentera

mr_brasco: MoDo har nog stålar om det dyker upp en bra center. Gissar att klubben inte är så nöjd med offensiven från Jasek och True. Samtidigt bör dessa två få lite mer tid på sig att visa sina skills.
Kommentera

mr_brasco: Theo spelade i princip inte när Sam var frisk. Tror det är önsketänkande att det skulle komma in någon i nuläget. Finns egentligen bara Rem Pitlick som vill ha rekordmycket pengar och Otto Somppi som även han låter väldigt dyr och endast vill ha ett flerårigt kontrakt dessutom.
Kommentera

KB: Somppi är väl knappast bättre än era nuvarande centrar?
Kommentera

Peja: Nja, oklart. En andra eller tredje center på SHL-nivå kanske. Pitlick känns ju på förhand som en toppspelare istället, men vem har 5-6 miljoner att slänga runt just nu. Skulle vara HV71 då.
Kommentera

KB: Har inte sett någon som trott att det legat någon schism bakom det beslutet!?

Fast jag kanske inte rör mig i rätt cirklar.
Kommentera

Costanza: Av bomull?
Kommentera

Frontschwein: Är väl samma lika för Sebbe Ohlson, han har väl haft ett par hjärnskakningar också?

Är nervös varje match när han är så hänsynslös mot sig själv.
Kommentera

KB: Känns ju hursom att vi redan innan är en center kort. När vi tvingats spela Måns Carlsson som center.

Den killen förtjänar en vinge högre upp i hierarkin. Bra värvning, en härlig spelartyp.
Kommentera

Confusius: Tvingas och tvingas, ni har en ung center som draftades högt i andra rundan, men istället för att ge honom chansen laborerar ni med att köra Carlsson som center. Som neutral är det obegripligt att ni inte satsar mer på talangerna när ni uppenbarligen har flera som NHL-scouterna ser stor potential i. Kan bli tufft att få bra spelare till hockeygym om man inte ens ger såna killar chansen. Det finns andra lag som ger talanger chansen och då har de antagligen betydligt tuffare konkurrens än vad Modo har.
Kommentera

Peja: Vi tänker lika 👍🏻 På torsdag verkar det däremot som att både Lucas och Milton får chansen igen som ordinarie.
Kommentera

Peja: Jag lägger en snigel på ditt trollöga. MoDo kan hockey även om vi just nu ligger sist.
Kommentera

Rödluvan: För få 50-åringar i truppen! Tänk den rutinen de skulle komma in med. Ring Näslund-Susse-Foppaaaaa!
Kommentera

Rödluvan: För några månader sedan draftades Pettersson flera rundor högre än Oskar Vuollet. Nu har den ena gjort succé i ett topplag och den andra får ingen istid i jumbon. Jag tror att en av de klubbarna tänker rätt och den andra fel, men vi får väl helt enkelt se facit i framtiden.
Kommentera

Confusius: Om True och Jasek hade varit bättre skulle man nog inte spelat MC som center. Undrar om man inte borde ta in den där Somppi och skicka iväg Jasek. Eller sätta honom som vinge
Kommentera

Peja: En svensk klubb har haft juniorer som sen vunnit poängligan i NHL tre gånger och det är inte Brynäs. Gillade dock att bo i Gävle. Norra Kopparslagargatan var perfekt.
Kommentera

Costanza: Att ha få höga toppar är inte samma sak som att framgångsrikt utveckla juniorer.
Kommentera

saile39: Nu är ju ändå MoDo störst i världen, så jag tycker klubben från lilla Ö-vik gör det rätt bra. Ullmark, Forsberg, Vicke O, Kempe, Hedman med flera. Förstår att det är jobbigt att ta in att MoDo är den största talangfabriken på planeten.
Kommentera

Costanza: Att Modo har fått fram fantastiska spelare förr i tiden eller att Brynäs har tagit massa SM-guld betyder inte att Modo alltid kommer få fram fantastiska spelare eller att Brynäs alltid kommer att vinna SM-guld. Och ni utvecklade knappast de talangerna genom att göra som ni gör med Pettersson nu.
Kommentera

Peja: Lucas P ska ju centra en topplina mot duktiga Rögle nu, så vad grinar du om.
Kommentera

Sigge:
Jag tycker Måns kommer mer till sin rätt som center.
Kommentera

Peja:
Lucas för spela hockey i antingen J20/Allsvenskan eller bitvis i SHL. Ser det som rätt utvecklande.
Kommentera

Peja: jag tror att det ena laget är regerande mästare med toppspelare precis överallt och har utrymme för att låta juniorer spela utan att det påverkar lagets resultat medan det andra sprattlar för sitt liv för att överleva varje byte.

men det är inte lika kul att gå in ett annat lags bok och skriva om förstår jag.
Kommentera

Tarasov: Detta har jag ju redan varit inne på men mest utvecklande är det att få speltid i SHL-laget där han faktiskt har potential att göra bra saker. J20 ger noll och ingenting i det läget han är i och Östersund ger viss erfarenhet men inte särskilt bra och mycket då de helt saknar spelidé, inte skapar chanser framåt och soppatorskar.

Toppen nu att han får spela center i en offensiv kedja mot Rögle. Kul om vi får se Gästrin från start också.
Kommentera

« · 2755335 · »