1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507715 inlägg · 4105 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

« · 524920 · » Till forumet

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Paddan:
beror väl på vad vi får för spelare ?
Kommentera

ria-ra: Hmm, innebär det då att det blir 24 Karat nästa säsong, eller?
Kommentera

harald blev de..
Kommentera

Poffa: Viktor Tichonov??
Kommentera

Poffa: Ja snacka om antiklimax...
Tror Harald kommer göra ett bra jobb hos er.. om han nu kommer.
Erat problem precis som för oss är den knäppa säsongen som nu följer...
Där kommer det avgöras vilka platser det ska kämpas om nästa säsong.
Kommentera

Poffa: Det blir ju i sådana fall emot Kents vilja. Själv är jag ändå inte så otroligt imponerad av Harald, men man kan ju ändra sig.
Kommentera

Albert Hall:

Om, ja jag säger fortfarande OM, det nu blir Harald så känns det som en vinstlott. MODO behöver ett bra tränarnamn nu. Framför allt är det bra att det kommer så tätt inpå det tråkiga avslutet av förra säsongen. Det här ger en positiv anda och viljan att titta framåt.

Vad besviken jag kommer bli om de säger "Vi har beslutat att låta Kent vara kvar en säsong till."

Kommentera

Grattis till Harald! En bra tränare och sympatisk människa.
Kommentera

knaskamilla:

Tryggt att ens roll som mediamakthavare är tryggad var man än skriver. Nu skulle jag vilja beställa en blåslampa i styrelsens nedre regioner när det gäller arena/huvudsponsor. Undrar hur lång tid som behövs för att processa en sådan beställning till färdig textmassa?
Kommentera

På tal om det. Jag VET att personer på MODO:s kansli läser här inne. De kanske kom på sig själva att de borde gå ut med det här.
Kommentera

knaskamilla:

ÖA verkar ha bättre koll på prioritetsordningen i så fall. Maila Thornéus och informera, någon.

Kommentera

Poffa:

Thornéus läser åffisjella, ÖA läser HS... ;)

Kommentera

shinzawai:

Svar på tal, kan man väl kalla det. Undra om ÖA/MODO läser vad vi skriver? :-)

Kommentera

Poffa: Fan vad snopna vi blir om det inte blir Lückner. Alla är ju i princip helt inställda på det.
Kommentera

shinzawai:

Jo, det är det ju. Men man vet ju inte hur de tänker. Det kanske är så att Harald inte kan vara på plats och då är det ingen mening att ha en presskonferens utan man väljer i stället ett pressmeddelande.

Jag tror inte skillnaden i publicitet blir så stor i det här fallet. När det gällde Foppa var det annat.

Kommentera

Poffa: Iofs, men en ny tränare är väl ändå tämligen stort?
Kommentera

shinzawai:

Det beror väl på om MODO gått ut med att man kommer ha presskonferens eller ej. Ibland så skickar MODO bara ut ett pressmeddelande där de meddelar nyheten.

Kommentera

Angående Lückners offentliggörande idag..

Brukar inte ÖA dunka upp en liten notis i stil med "MODO Hockey har kallat till presskonferens klockan 13.." när det är något på G?
Kommentera

Nikki:

Rikitigt positivt för Jocke, om miljöombyte är vad som behövs så borde väl lite spel på andra sidan jordklotet bli lite mer drastiskt än spel på andra sidan länet.

Högre klass är det väl på den ligan i år också, men risken för ett lite mindre bländvitt leende måste väl också finnas med i kalkylen. På det stora hela tycker jag dock inte att situationen är annat än trist, har sett honom spela lysande hockey vid tre tillfällen i Malmö, och få axeln urslagen vid två (var det väl?) av dessa.
Kommentera

Nikki:

Jätteskoj för Jocke. Kanske lite Nordamerikanskt jävlar anamma kan få honom att börja agera som en vuxen hockeyspelare. Det är precis vad han behöver.

Kommentera

Joakim Lindström till AHL

MODO Hockey och vår forward, Joakim Lindström, har gemensamt sökt dispens hos SIFs Tävlingsnämnd för Lindström, att för resten av innevarande säsong åka över till AHL och Syracuse Crunch
Den dispensen har nu beviljats.

- Joakim har efter säsonger av skador samt innevarande säsong med tuff konkurrens av NHL -spelare fått lite istid. Därför ser vi från MODO Hockey det som en sporre inför framtiden och en fortsatt bra utbildning för Joakim att han får den här möjligheten. Vi kan bara önska Joakim lycka till!

Kul för Jocke.
Kommentera

Frisco:

Lysande. Det här är precis vad vi behöver just nu. Ett hett tränarnamn, snabbt. Det kan kanske vända den negativa anda som omgärdar MODO i bygden för tillfället. Lückner är dessutom en tränare som på sitt namn kan locka ett antal spelare till MODO.

Jag är nöjd just nu. När det är klart enligt åfficijella så blir jag än mer nöjd.

Kommentera

Poffa: Och Lückner ska presenteras som Modos nye tränare idag på en presskonferens enligt TV4 som citerar Expressen.
Kommentera

Ingen överraskning kanske; Green återvänder till Rögle? Han lär ju inte finnas kvar i MODO nästa år iaf.
Kommentera

Emma no15: Håller med dig emma. :o)
Kommentera

Huge:

Att erkänna att man antog en sak som inte var sann kan också ge respekt.

Kommentera

Huge: Avd: Jag tycker att FBK har elitseriens fulaste tröjor.
Kommentera

Nikki:

Större chans att Micke spelar i Timrå då, om han vill fortsätta med hockeyn. Härnösand är närmare Timrå än Övik...

Kommentera

Med tanke på hemvändare kom jag att tänka på Micke Pettersson. Han ville tydligen flytta hem nästa säsong, något för en tredjekedja kanske?
Kommentera

NuMo:

Ja, jag erkänner, jag var lite lat när jag skrev det. Jag vet inte riktigt var shift-tangenten sitter på det här tangentbordet. Naturligtvis menade jag MoDorator.

Kommentera

knaskamilla: Även jag tycker att du var lite otydlig. MoDorator heter det ju.
Kommentera

Jag har ett värvarförslag. Jag tycker de ska försöka få tillbaka Lill-Milo.  
Kommentera

Poffa: Pekka, han med röda håret? Nej nu har du fel. Han har inte rött hår.
Är det inte den här du menar? www.frisco.se/hs/scum.jpg
Kommentera

knaskamilla: Ville bara förtydliga juh... :)
Kommentera

knaskamilla:

Du är för intern. Internet håller nog aldrig för interniteter.
Kommentera

Tycho:

Ja, det var ju det jag skrev. Väl?

Kommentera

knaskamilla: En MODO-rator..? =)
Kommentera

Poffa, scim och ria-ra:

Ni skulle ha behövt en modorator som kunde styra upp er litegrann.

Kommentera

ria-ra:

Om jag inte missminner mig vet han inte så mycket om geografi eller trignometri, heller.

Kommentera

Poffa:
ja just han, han som inte vet mycket om biologi eller historia.
Kommentera

ria-ra:

Det är han med röda håret, va?

Kommentera

Poffa:
kolla med pekka heino.
Kommentera

ria-ra:

Marks for ria-ra, technical merit:

6,0

And for presentation:

6,0

Thank you.

Kommentera

ria-ra:

Den har vi tappat. Kan vi återfå den mot beskrivning, eller är den borta för alltid?

Kommentera

Poffa:
hur var det nu med tråden?....
Kommentera

scim:

Det viktiga är inte att delta, utan att vinna. Ni vann serien, men du deltog. Dessutom är det ju inte speciellt meriterande att spela i Korpen Div 5. Kom tillbaka då ni spelar i Korpen Elit.

Kommentera

Poffa:

Hallå, har du inte sett poängligan? Jag är ju faktiskt med..
Kommentera

scim:

Envisa (och mest troligt sanna) rykten gör gällande att det INTE är din förtjänst.

Kommentera

Poffa:

Jag är alltid inne matchen, vi vinner ju till och med serien.
Kommentera

« · 524920 · »