1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507743 inlägg · 4105 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

« · 524920 · » Till forumet

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Paddan:
beror väl på vad vi får för spelare ?
Kommentera

ria-ra: Äh, med Harald Treutiger som tränare så löser det sig nog. Guldläge i varje match.
Kommentera

ria-ra:
undra vem som blir andre tränare då?
Kommentera

Paddan:
sorry, jag fattade inte ditt skoj. hade huvet fullt med hockey. ;)
Kommentera

ria-ra: Jag skulle tro att våran Micke blir eran andretränare. Det är rätt nära från Umäää till Dövik, med norrlandsmått mätt. Grattis isf. Jag avgudar Micke och hade gärna haft kvar honom. Han har dessutom landets mest välsmorda käft. Robert G, släng dig i väggen, som den däringa Dövikstidningen uttryckte det efter en finlandsbåtfärd med ES-tränarna.
Kommentera

Kickan:

Andersson tillsammans med Lückner skulle helt klart vara en ruskigt namnkunnig och mångsidig båskombination, det jobbiga är väl att vi blir för attraktiva för utsocknes spelare...

Niklas Nordgren-ryktet vägrar visst dö och har nu plockats upp på Hockeycentralen.se, vet inte hur man ska bedöma det men sidan verkar ju vara ganska sparsam i vad den lägger ut. Kanonvärvning i så fall och jag skriver inte ett halvtveksamt inlägg om Bengt Hedin på ett år om det skulle gå igenom.
Kommentera

Nalle Sjuh: I Pappersbilagan i Sundsvalls Tidning idag står det att Nordgren med all säkerhet stannar i TIK. Han trivs f n väldigt bra och hans flickvän har precis fått jobb i här.
Kommentera

Nalle Sjuh: Hockeycentralen är pålitlig. Den är vad HM var förr när West drev den, och då West driver HC släpps inga rykten som det inte ligger något i.

West är kung.

Jag älskar Micke. Verkligen grattis om ni får honom.
Kommentera

...och vi ser ut att få Bräkman. Grattar ni oss också? Han har iaf hyfsade meriter.
Kommentera

Ínget nytt precis, men enligt hockeycentralen är Damgaard på väg till MIF.
Kommentera

Kanske inte detta är helt nytt heller, men jag har inte hört något om det tidigare. Ska Warg flytta hemåt igen? Det vore väl inte bra, jag tycker han har hög kapacitet när han får spela kontinuerligt.
Kommentera

Direkt från ryktespressarna...

Hans Jonsson och Per Svartvadet har brutit deras nuvarande kontrakt på samma sätt som Salomonson tidigare gjort.

Niklas Nordgren hemkomst-rykten stärks ytterligare.

Källa: Stor karl som hörs på Ståplats och har gjort så i många år.

Kommentera

Fick höra i natt att Tobias Viklund är stolt över att ha kontrakt med MoDo (och att Kent är en sopa, och så var det något om Salo som jag glömt nu vad det var). Skönt att höra att någon är nöjd med sitt kontrakt...

Källa: en som såg en massa brudar flockas kring Viklund när han var ut igår.

Kommentera

kärran: Han tror fortfarande Aucoin rankats som nhl's näst bäste back. Det var väl bara något Aftonbladet hittade på?

Jaja, en toppback är han ju trots allt :P
Kommentera

Nalle Sjuh:

Nikals Nordgren-ryktet kan vi nu lägga till handlingarna. Nordgren har skrivit ett nytt ettårskontrakt med Timrå IK. Tämligen väntat då han hela tiden deklarerat att han trivs bra i klubben.

Kommentera

Om man läser artikeln i NSD om varför Ledin valde FBK känns det som att det borde vara ganska lätt att värva spelare från Lule. Vi har ju i alla fall en tränare, liksom. Har de nå vettiga spelare, tro?
Kommentera

knaskamilla: Länk?
Kommentera

Lumber Jack:

Oh, sorry. Jag hade kopierat länken och tänkte klistra in den, men det kommer in folk och pratar om jobbrelaterade grejer så man blir alldeles förvirrad. (Tack, Poffa.)

Kommentera

Poffa: Ett hårt slag för Lulio, och otroligt pinsamt för Hans Norberg. Dom skulle givetvis ha skickat någon ur ledningen för att tjyvlyssna genom agentens ventilationssystem.

Skönt att veta att Loob inte drog igång arbetet under pågående säsong bara. Det är ju hemskt hur han blir behandlad av pressen, man kan ju få intrycket av honom att han skulle vara en lögnare...
Kommentera

Lumber Jack: Jag hoppas du var ironisk där, med tanke på allt som kommit upp om er egen klubb under året!
Kommentera

Swordster: MoDo har väl mig veterligt aldrig hymlat med att letar ny tränare.
Kommentera

Swordster: Eller menar du värvningen av Steen och Mats Adhrians lögnkampanj för att skyla sina egna misstag?
Kommentera

Lumber Jack: Börjar nästa likna personagrepp på Adrian....
Kommentera

knaskamilla: Personligen så tycker jag att det intressantaste med den där artikeln var att se att Ledins agent är en gammal gymnasieklasskamrat till mig.
Kommentera

Lumber Jack: Nja jag tänker mer på Lill-Kenta - Nubben - Nordgren...
Kommentera

Swordster:

Skillnaden är väl att MODO inte förnekat att man varit på jakt efter dessa spelare/ledare, medans Loob låter precis som en sydamerikan som fått frispark mot sig.

"Jag? Vi? Snackat med Ledin? Aldrig! Nu får du ju skärpa dig. Jag var ju på bollen. Han filmade. Herregud." Allt detta medans han vilt gestikulerar och med händerna knäppta ber en stilla bön till högre makter att hjälpa honom i hans försök.

Kommentera

mok: Snarare på Steen i det fallet.
Kommentera

Poffa: Heder åt Loob som kör med raka puckar och ger Luleå god tid att täcka förlusten av Ledin!
Kommentera

Dawidovski: Program på TV4 om Håkan Loob klockan 00.50.
Kommentera

Dawidovski:

Jag har haft en gnagande känsla i mitt inre hela tiden, en känsla av igenkännande. Nu har jag äntligen kommit på det.

TROLL!

Kommentera

Poffa: Damgaard och green har skrivit på för ett år till käns bra
Kommentera

Modoante:

Damgaard känns mycket bra. Morten är en utfyllnadsspelare och i mina ögon så kan vi ha honom eller vara utan. Men det är aldrig fel att ha spelare över huvud taget...

Kommentera

Modoante: Härligt med Damgaard och Green. Damgaard är en stabil elitserieback medan Green är en härlig lirare med fantstiska dragningar/dribblingar som kommande vinter får en massa speltid och kommer att ösa in poäng.

Som den lille grimme ælling
bli´r man rød og hvid på tælling,
svæver som de hvide svaner,
på alverdens udebaner.

Vi går frem mod fodboldstater,
som de tapre tinsoldater,
som den lille store Claus
klapper vi med hatte dav`s.

Vi er røde, vi er hvide,
vi står sammen side om side.

Selv Ole, må luk´ sit øje
når han ser en rød hvid trøje
vi må kæmpe for det land
det er folkets H. C. and.

Moder Danmark elsker alle
danske drenge, der kan knalde
bolden ud til verdens skue,
som en lille ny havfrue.

Vi er røde, vi er hvide
vi står sammen side om side.

Vi er røde, vi er hvide...
Kommentera

Frisco:

Fan vad gött, nu blir inte min röd/vita-mössa inaktuell det närmaste året i alla fall. Vilken tur!

Kommentera

knaskamilla:

Rött och vitt blir aldrig inaktuellt knaskamilla, det är ju otroligt fina färger,,,du är nog en liten smyg timråit trots allt ;-) 

Kommentera

TIKbiff: Hmm, få se..hur var det nu igen, vem var det som var så stolt över sin MoDo-slips, tro? ;)
Kommentera

Paddan:
Snygg bild på Antos, han får ha alla tänder kvar så länge han bär helskydd.
Killen har gjort två strålande matcher för SAIK.
Även Hedlund i Leksand var i går väldigt framåt, kul att se "våra" spelare lyckas.
Hoppas innerligt att Malmö och Brynäs faller ur. Tyvärr är det svårt att tänka sig att några spelare i från de lagen skulle värvas till MODO. Chansen finns ju att de lag som inte går till ES får släppa en del spelare uppåt.
Kommentera

kärran: Värva Mika Hannula från Malmö och få tillbaka Mikael Wahlberg från brynäs, sistnämna kanske ä lite gammal och har varit skadedrabbad iår men han va jävligt bra i modo får nå år sedan..
Kommentera

MoDo-PATTE: Ja snälla...ta tillbaka Wahlberg, tröttare får man leta efter.
Kommentera

Gusten: hur gammal är karln ?
Kommentera

MoDo-PATTE: 68 nu i april
Kommentera

MoDo-PATTE:
Wahlberg är 33 år, han har kontrakt med BIF på 3 år, 2 kvar alltså.
Han gjorde en bra säsong sist han vari Ö-vik, men nu känns det som att han gjort sitt här.
Kommentera

kärran: japp.. tro hans år som elitspelare är över men en sån som Mika Hannula skulle väl kanske inte va så dum.. tillhör han nån organisation i NHL ?
Kommentera

MoDo-PATTE:
Hannula fyller snart år, är född den 2 april -79.
03/04 tillhörde han AHL Houston Aeros. Han verkar ha kontrakt till -06 med MIF
Han har sin lillebror som spelar MIF:s juniorlag. Jag vet inte, har på känn att Frölunda lätt skulle plocka honom om det skulle bli aktuellt, pengarna skulle styra.
En snabb översikt på Malmöspelarna, så var det endast Hannula jag skulle välja till MODO.
Man skall väl inte ta ut något i förväg, jag menar vi har varit med om en grym matchserie där MIF kom igen (kalla kårar) hoppar på en.
Kommentera

-Mika Lehtinen, p (?) **

Så står det under spelare på väg från Blues Espoo på länksidan.

Kom igen, MODO. Vi kräver MIKA tillbaka.

Kommentera

Länksidan? Ja, LÄNKSIDAN!
Kommentera

Poffa: Står ju om stefan öhman som rykte till modo om jag fattar det rätt

-Stefan Öhman, h (TPS, MoDo/SWE) *
Kommentera

Modoante:

Jodå, men MIKA är viktigare.

Kommentera