1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507743 inlägg · 4105 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

« · 560477 · » Till forumet

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Frisco:

I den här klubben byter vi vi allt utom klubb.

Det är jag beredd att tumma på.
Kommentera

Klubbyten hit och klubbyten dit.

Jag byter inte klubb.
Kommentera

Paddan & MartinS:

Hur var det nu era konspirationsteoretiker, blev Forsberg anställd som Pepsiautomats-ansvarig på deltid i Pepsi-center av Stan Kroenke, eller fungerar lönetaket precis lika bra som det gör i andra amerikanska sporter? ;-)

Mvh.
Salary-cappu-akhbar!
Kommentera

Modoante: Underbart när folk måste hugga tillbaka som försvar :)
Kommentera

Paddan:

Ska man ta det där som en vink att du kommer dyka upp i Kempehallen i morgon bitti som ett äkta hardcore-fan, eller tänker du ligga hemma och sova?

Kommentera

Poffa: Jag antar att den nya t-shirten, den som vann omröstningen, inte har kommit in till souvenirshopen ännu. Annars vore det ett bra tillfälle att inhandla en sådan imorgon.

Får väl skaffa nya datorhögtalare istället.
Kommentera

Poffa: Betala kommer Frölunda att få göra...Kanske inte i kronor och ören men helt klart i en jäkla massa baklängesmål.
Kommentera

Poffa: Faktiskt ovanligt sansat där, jämfört med Steen-debatten. Eller så har man skaffat sig ofantliga mängder moderatorer
Kommentera

Paddan:

För helsike, skydda dig. Vore hemskt om du skulle försvinna i en svenskafans-sida.

Kommentera

Poffa: Dags att ge sig in på Frölundas svenskafans-sida. Bäst att ta på sig skyddsutrustningen först, för jag antar att datorn kommer att hoppa och frusta och fräsa och puffa rök efter alla intressanta och färgrika inlägg.
Kommentera

mattias - 74:

Oh ja. Tro mig, jag anser också att Frölunda ska få betala. Och jag hoppas innerligt att de verkligen ställer Salo i kassen, då kan vi nämligen räkna med lite enklare mål mot Frölunda.

Kommentera

Poffa:

Jo men jag förstår Modo om de känner sig lurade. han skulle ju sluta men då skall väl Modo ha sin beskärda del av kakan, ganska logiskt
Kommentera

mattias - 74:

I det här fallet handlar det väl mer om att de lär bli tvingade att betala även för en gammal vara.

Kommentera

Modoante:

Frölunda är väl inte speciellt kända för att gnälla tycker jag! Färjestad däremot är ju ett gäng gnällkärringar, klart Frölunda skall betala för sig! Smakar det så kostar det som bekant!
Kommentera

mok: HAr inget enom att Salo går till frölunda bara frölunda betalar för sig.Gnällande? tycket att frölunda också har varit rätt så bra på det.
Kommentera

Poffa: Underbart för er MoDoiter att ni får gnälla lite mer på Ahrdian o Co :) Ni kan behplla Salo jag vill iaf inte se han i Frölunda.
Kommentera

Poffa: Ja, Frölunda har väl (?) uppenbarligen fallit för nån slags "dold" reklam eller annan vetskap om den gode Tommy Salo. Fast vem vet, om han nu skulle bli klar för klubben, vad är det som säger att allt inte bara klaffar där, och att succén blir total. Det vore väl typiskt, om något...
Kommentera

Paddan: Brukar inte det vara fallet vid brott av lite allvarligare art, och inte vid att en person visar sig vara lite lögnaktig ?
Kommentera

Dream Team: Med tanke på att "elitspelare" kan vara en kille som någon gång funderat på att inte bara spela i korpen så kan väl "världsmålvakt" i princip innebära vad som helst. Han har ju uppenbarligen spelat lite här och var i världen... ergo "världsmålvakt".
Kommentera

Hmm... Är det sant att han köpt tomt här nere för att hans brud är härifrån? I sådana fall har jag en teori. Den går ut på att hon blev ihop med en hockeyspelare, och hotar med att göra slut nu när hon upptäckt att han inte längre är det.

Jag undrar förresten hur Salo tänkt sig att publiken ska ta emot honom. De enda som stod bakom honom förra säsongen var ju i princip MoDoiterna, och nu känns det nästan som att han spottar oss i ansiktet. Hos Frölundafansen lär det ju inte vara helt enkelt att bli populär heller, efter Henke. Resten av Sveriges hockeyintresserade lär väl inte ha ändrat åsikt sen förra säsongen, kan jag tänka.

Mitt tips till Salo: Västerås saknar målvakt, efter att deras unga superlöfte försvunnit. Där skulle han nog fortfarande vara kung, dessutom.
Kommentera

Dream Team:

Det är ju för att sälja in honom hos Frölunda så de till slut pungar upp en massa peng... skickar Johnsson och Sundin till oss i gengäld. Enket hästhandlarteknik.

Kommentera

willysson: Lite kul ockås att ÖA sätter ordet "världsmålvakt" i samband med Salo årgång 2005... ;-)
Kommentera

Lumber Jack: så pass:)
Kommentera

Paddan: Äsch, jag glömde ju länken
Kommentera

willysson: Åjo, han tar inte en plats i Toronto, men nog skulle han gå in i Timrås förstafemma vilken dag som helst.
Kommentera

Poffa: Hmm, kan man obryta ett kontrakt eftersom ena parten inte uppfyller förutsättningarna?
Kommentera

Poffa: Hedin är inte så dålig han heller:)
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, han är som en cirkus hela han.

Kommentera

Poffa: Hehe, jag har tidigare förklarat hur Mats Adhrian ifjol försökte dölja sin fadäs i fallet Steen genom att gå till attack. I år försöker han att vinna tillbaka lite goodwill från de sina genom att försöka knäppa MoDo på näsan. Han kommer att stå där med långnäsa igen. Underhållning.
Kommentera

Lumber Jack: jAG tycker att det är kul iallafall.
Lite action under silly season välkommnas hårt av mig.
Vi svenska är mesiga tycker jag, det var bättre förr:)
Kommentera

Poffa: Om det nu blir nån ersättning. Frölunda verkar tolka läget på ett annat sätt (se länk). Skandal!
Kommentera

willysson: Äh, det vore ännu roligare om dom fick betala för det hela också. :-)
Kommentera

Lumber Jack:

När man läser artikeln så slås man över att Frölundas styrelse eller ledning, beroende på vad man vill kalla den, hela tiden räknar med att saker är som upplagda på silverfat för dem. Ifjol var det ju självklart att Steen, trots att han stod utan kontrakt, skulle spela för dem. Nu är man helt säkra på att Salo står utan kontrakt och inte är knuten till MODO, trots att det finns ett kontrakt fram till 2006 mellan Salo och MODO.

Personligen tror jag att Ahdrian och Co hade "rasat" i kvällstidningarna om det varit tvärtom.

Kommentera

knaskamilla:

Pengar? Som jag skrev i Frölundas GB, vi kan ta Jonas Johnsson och Ronnie Sundin som ersättning. Det räcker.

Kommentera

Lumber Jack: Är inte det faktum att frölunda får Salo straff nog??
Kommentera

Lumber Jack:

Det är ju jättekul att Frölundafansen inte vill ha honom i sitt lag. =) Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Fult som fan av Salo, men å andra sidan är han ju redan förlorad för oss. Som andra redan konstaterat - kanske är ett bra tillfälle att förbättra vår ekonomi litegrann.
Kommentera

Poffa: Hehe, undra om vi får höra av lite skadeglada människor från Sveriges baksida idag?

Men som han spelade ifjol tycker jag att det är rätt att satsa på någon annan än Salo, som tydligen har blivit en "golddigger".

Nu hoppas jag bara att Hedin lyckas klå Frölunda på en fin liten summa pengar.
Kommentera

Poffa: Tja, man har ju uppenbarligen inte tänkt sig att utnyttja maxgränsen för lönetaket i varje fall. Men vem tar då över som den som säljer souvenirer i Avs. De två gamla nyförvärven lär ju inte göra det i varje fall. Hejduk, kanske.

Tja, att Foppa skulle få ett bud som var nästan hälften jämfört med en femteback som Malik hade man aldrig kunnat tänka sig.

Hmm, hade MoDo någon föraning om var Foppa kunde tänka sig att hamna eftersom den nya matchtröjan är enligt uppgift baserad på Flyers matchtröja.
Kommentera

Paddan:

Oh ja. Jag förstår Lacroix. Men samtidigt så har man byggt mycket av franchisen på just Foppa. Massor med tröjor, souvernirer osv. Det gör att jag är förvänad över att man bara erbjöd Foppa 1,5 millar/säsong. Ett bud som ligger ungefär en halv miljon över vad spelare som Sedin, Sedin, Hedström m fl lär få.

Jag har som sagt fortfarande inte bstämt mig för om jag skall skratta eller gråta.

Kommentera

Poffa: Jo, det är klart. Har man satsat stora pengar i en spelare som gått skadad större delen av de senaste säsongerna så är det klart att man funderar en extra gång innan man är beredd att satsa pengar på honom.

Fast under Foppas skadeperiod 2003 så hittade man ju exempelvis en utmärkt radarpartner till Hejduk i Marek Svatos, nog för att deras samarbete bara varade i drygt fyra matcher men ändå. Återstår att se om den killen kan få ett lyft kommande säsong. Han har tydligen, även han, varit väldigt skadedrabbad. Återkommande axelskador har jag för mig.

Hmm, för mycket high-five:ande månne? ;) 

Sett ur alternativet att behålla Foppa och trada iväg Hejduk så känns det mer rätt att satsa på Hejduk.
Kommentera

Paddan:

Verkar som Lacroix är lite orolig för Foppas skadeproblem, åtminstone om man läser lite mellan raderna. Det är ju iofs förståeligt, skulle en spelare som man satsat stora pengar på gå sönder så sitter man ju lite i skiten. Foppa har ju tyvärr en spelstil som gör att han ofta blir skadad.

Kommentera

Paddan: Jahapp, det behövdes alltså att Foppa bytte klubb och att Avalanches message board kraschade för att jag skulle bli tillåten in igen. Märkligt, eller intressant... jag kan inte riktigt bestämma mig.

Shit, det här var nästan värre än modohockey.se.
Drygt 40 trådar om händelserna under natten till idag.
Kommentera

Poffa:

Unable to keep Peter Forsberg or Adam Foote, the Colorado Avalanche moved quickly to sign veterans Pierre Turgeon and Patrice Brisebois to two-year contracts Wednesday night.

Both signed deals that will pay them $1.5 million in the upcoming season, the same as was offered to Forsberg and Foote. Brisebois will make $3 million in his second year and Turgeon $1.5 million.

The transactions capped a busy three-day session for Avalanche general manager Pierre Lacroix, who wanted to keep Foote and Forsberg, but because of the way the new salary cap is structured, didn't think it was wise to offer either more than $1.5 million for next season.

"Peter was so understanding, just like Adam was," Lacroix said. "They were very understanding of the situation. They know it's a new era of the NHL. Other teams are doing different things, but other teams don't have the quality and roots we have."

There was a possibility of offering more to Forsberg and parting with some of the younger players, like Tanguay and Hejduk, but "I don't think the fans would have been proud of me for that," Lacroix said.

The GM said he was sad to say goodbye to Forsberg, who has played his entire career with the Avalanche organization and was considered the best player in hockey when he was healthy. But in his thinking, there was no way to increase the offer to him over the four-year, $13.5 million deal he tendered.

"We would have had to ask Peter to play one shift on defense and one at forward," had the team offered more than the $1.5 million, Lacroix said.

Kommentera

Lumber Jack:

Cirkeln är sluten. Det trodde jag inte. Foppa i Philly, de tuffa pojkarnas lag. Foppa kommer med andra ord inte behöva oroa sig för vem som ska hjälpa honom om det blir tufft. Han har ett helt lag bad boys runt sig.

Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta.

Kommentera

Paddan: Lite gamla hederliga Broad Street Bullies-takter så kan nog Foppa göra sin bästa säsong hittills.

Förövrigt har över ett decenium ångest över idiotaffären med hormon-Eric äntligen gått över i Philly.
Kommentera

Petey21: Hmm, det där såg väl inte farligare ut än exempelvis Frölundas forum på Svenska Fans efter att Steen skrivit på för MoDo ;)

Knepigt ändå, 5.7 miljoner borde ju inte ligga utom räckhåll för Colorado känns det som. Men det återstår att se vad Foppa själv säger om affären. Gissar att det lär vara rätt många journalister mm som försöker att komma i kontakt med honom för närvarande.
Kommentera

Albert Hall: Tja, jag har svårt att se det, för närvarande. Känns som att man framförallt på backsidan är alldeles för långsamma och tunga för det "nya snabba" NHL.
Kommentera

Albert Hall: Om man tittar på svenska fans-sidan och ser vilka spelare som Flyers har kontrakterade, så såg dom starka ut redan innan Foppas ankomst. Med en bra målvakt så är dom säkert med och slåss om SC-titeln till våren.
Kommentera

Paddan: Avs officiella forum kraschade just, var inne där nyss men nu har det kraschat av belastningen... men jag kan säga som så att det är en hel del svärande och glåpord över Pierre Lacroix. Men kolla länktipset för en tråd på Canucks sajt där några inlägg kopierats och klistrats in.

Warning: mysql_connect(): Too many connections in C:AvalancheWWWForumdbmysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:AvalancheWWWForumdbmysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:AvalancheWWWForumdbmysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
Kommentera

Paddan:

Jag har hela tiden fått för mig att det var viktigt för Foppa att komma till ett lag som kunde vinna Stanley Cup. Blir verkligen Flyers ett sådant?

(Oj, jag skulle ju gå och lägga mig för ett bra tag sen. Stackars Stephanie, hon har fått vänta.)
Kommentera

« · 560477 · »