1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507743 inlägg · 4105 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

« · 561908 · » Till forumet

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Intressant, någon som tydligen kommit över villkoren i Steens kontrakt

Season-- Compensation-- Base Salary-- Signing Bonus-- Minor League Salary
2005-06-- $720,180-------- $450,000------- $270,180-------- $70,300
2006-07-- $770,180-------- $500,000------- $270,180-------- $70,300
2007-08-- $870,180-------- $600,000------- $270,180-------- $70,300

Most Recently Signed Contract Details
Signing Bonus
Player will be paid a signing bonus of $810,540 payable as follows:
$135,090 payable upon execution of contract
$135,090 payable April 15, 2006
$135,090 payable October 15, 2006
$135,090 payable April 15, 2007
$135,090 payable October 15, 2007
$135,090 payable April 15, 2008

Player shall receive a one time payment of $180,420 after playing in 82 NHL Regular Season games during the 2005/06 Season.

Player shall receive $32,605 after playing in 20, 40, 60 and 80 NHL Regular Season games during the 2006/07 Season.

Player shall receive $15,210 after playing in 20 and 40 NHL Regular Season games during the 2007/08 Season.

Parental Travel

Club shall pay the reasonable and pre-approved travel expenses (round trip economy airfare, accommodations, game tickets) for Player’s parents to see one (1) game in the Player’s first NHL season. ($5,000 U.S. limit to this item).

Individual “B” Bonuses

If achieved, player is eligible for individual bonuses paid by the league

Kommentera

Poffa: Senaste nytt från MoDo-håll vad gäller "Salogate"

"MODO Hockey har i positiv anda verkat för att Tommy Salo skall få spela för en ny klubb.

- Efter det att vi fått säkerställt hos Svenska Hockeyligan att frågan skall tas upp till behandling och att ett redskap skall skapas för alla klubbar hur vi skall hantera liknande frågor i framtiden som är juridiskt och arbetsrättsligt riktigt har MODO Hockey beslutat att Tommy Salo skall vara fri att välja ny klubb.
- MODO Hockey vill också poängtera att ingen skugga skall falla över Frölunda och deras agerande i ärendet."
Kommentera

Paddan: Modo vek ner sig helt enkelt.
Kommentera

Stigsson: Tja, så skulle man väl kanske kunna uttrycka det.
Fast jag har fortfarande inte riktigt förstått det där med de tydligen bortblåsta höftproblemen, om de hade något samband med de negativa skriverierna eller om helt enkelt Göteborgsluften är undergörande.
Kommentera

Paddan: en bra lön botade tydligen dom där höftproblemen
Kommentera

Så jävla vekt, lurade som packade fjortisar...
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, det är nästan lite synd om Frölunda.

Kommentera

Lumber Jack: "Så jävla vekt, lurade som packade fjortisar...:

Jag tror knappast att det har med vekhet att göra.
Modo måste ju gapa och skrika lite för att sätta press på Frölunda, trots att man inte har ngt på fötterna, rent juridiskt.
Och det visste man nog om.
Att man nu helt plötsligt får Salo att framstå som helt oskyldig i det hela är ju det som är intressant.
Salo upptäckte förmodligen att det inte var så roligt längre i Övik, av sociala eller hockeymässiga skäl, eller bådadera.
Höftskadan kanske till viss del har spelat in, men jag tror inte att det är huvudorsaken.
Och varför försöka behålla en spelare som vantrivs eller känner sig sliten?
Kommentera

Huge: Du tycker alltså det är rätt att spelare börjar bryta kontrakt med hänvisningar till skador (och att man helt ska lägga av och i stället börja jobba i någon annan position i klubben), för att senare skriva på för en motståndarklubb? Det gynnar alltså hockeyn enligt dig, ska jag tolka det så?

OK. naivt av MoDo att tro att han hade ärliga avsikter, men att inte ens ta strid för ett kontrakt brutet på lögnaktiga grunder är vekt.

Sen får Frölunda ta honom bäst i arschlet dom vill, jag vill se ekonomisk kompensation och ett par härliga tvåpinnars där Salo påminns om vad ärlighet är.
Kommentera

Glömde en länk.

Inte ens de nyktrare Frölundasupportrarna tycker att det är rätt.
Kommentera

Lumber Jack: Nä, det är absolut inte rätt, om man kategoriskt kan fastställa att det är så det hela gått till.
Jag är inte säker på detta, utan tror att det är mer komplicerat än så.
Det är min egentliga poäng.
Saker kan ju ha hänt under resans gång som har ändrat läget.
Jag har helt enkelt svårt att se att Salo från första början fejkat alltihop bara för att kunna lura Modo och komma därifrån.
Skulle man kunna bevisa att så är fallet är jag den förste att hålla med de som fördömer hans agerande.
Kommentera

Vet inte om dom vek ner sig. Modo hade ändå inte fått ett öre med sig från det här. Tycker det var ett moget agerande med tanke på situationen. Kanske dom kör vidare utan räckhåll för media? Tänk om Frölunda hade haft det vettet när man tänker på en annan smått liknande situation förra året. ;)
Kommentera

Det är hur som helst katastrof. Man skulle ha drivit det här vidare.

Tror jag ska skriva kontrakt med något företag på två år. Sen efter ett år, ska jag lipa lite till arbetsgivaren, att jag är sliten och vill sluta. Sen när jag plötsligt två månader senare fått tillbaka min motivation, då ska jag skriva på för en lokalkonkurrent, trots att jag redan egentligen är kontrakterad. Sen skiter den forne arbetsgivaren ens att göra något åt det. Patetiskt modo.
Kommentera

audiblegiraffe: Jag förstår helt och fullt vad du menar, och hela grejen känns lite som att Modos reaktion från första början väl nästan lovade att man också skulle löpa linan ut. Men nu blev det inte så, vilket förvånar mig rätt mycket.

I det exempel du ger kan det ju i.of.s vara så att den arbetsgivare som nu valt att inte "straffa" dig fast du gått till en lokalkonkurrent inte heller sett nåt större värde i dig, och således inte finner det mödan värt att jaga dig med blåslampa. Nu är väl inte fallet riktigt så med Tommy Salo. Där var man väl från början helt överens om att fullfölja kontraktet, men Salos önskemål om att lägga ner fick ju företräde. Modo hade således alla skäl i världen att inte ge sig utan något tillbaka överhuvudtaget.
Kommentera

Hawerchuk: Situationen förra året med herr STeen kallar jag inte direkt liknande....
Kommentera

mok: Liknelsen eller lärdomen görs rätt bra i GP idag, speciellt slutmeningen:

"- Vår lärdom efter fjolårets debacle med Alexander Steen, där vi var oerhört besvikna, är att det inte finns några vinnare i ett ordkrig. Det är mycket bättre att inse att ibland vinner man och ibland förlorar man. Det är alltid viktigt att inse att de spelare som vill vara i ens lag är de man ska lägga fokus på."
Kommentera

Dream Team: Sant men vid ordkrig slutar väl liknelserna :) Men tycker det är underligt aggerat av Salo i vilket fall som helst. Men man vinner som sagt inget på att ha en spelare iu laget som ändå inte vill vara där.
Kommentera

mok: Hursomhelst får vi väl (snart) säga grattis till värvningen av Tommy Salo! ;-)

Läste för övrigt i GBn på Wild West att nån ville få iväg sina nyinköpta säsongsplåtar där värvningen av Salo var främsta skälet. Lite väl drastiskt det, kanske.. ;-)
Kommentera

Tommy Slalom har alltid sett lite nyvaken ut.....Hoppas dock att han får en värdig avslutning på sin karriär.
Kommentera

Jag tycker inte ni skall gå i lera och sörja över Salo....
Gå på hal is och gläds åt Zajkowski i stället....
Min misstanke är att bäst före datum har gått ut på Salo... Zajkowski är däremot ett klart framtidshopp.... En toppmålis som håller en hel säsong!
Kommentera

Janken:

Det är ju inte Salo vi sörjer, det är ju sättet det hela gått till på och naturligtvis pengarna som man anser att MODO borde fått. Men Zakke kommer förmodligen bli andrekeeper i år igen. Efter att ha sett lite på träningarna så ser Karol Krizan het ut.

Kommentera

Poffa: Efter första isträningen så såg det då ut som att Zakke var den som var mest het, eller ska man säga ångande...

Rolig rubrik på artikel på Sportsnet:

"Congrats, you got twins!"

Fast jag tycker de ser lite skelögda ut.
Kommentera

Paddan: Äh, den bilden funkade inte som det var tänkt.
Kommentera

Dream Team: Jo det lär la bli Salo mycket som talar för det. Även om man nu inte tycker Salo är en dundervärvning så är det som du säger lite väl drastiskt att vilja sälja sin säsongsbiljett men dom kommer nog till sans :)
Kommentera

Poffa: Inte bara silly season för spelarna, nu har domarna fått en ny jävla Kalle Anka-regel man ska stå och reta upp sig på. Idioti!
Kommentera

Lumber Jack: Ganska vettig regel egentligen, om det bara gäller spelare som slår pucken över sargen från försvarszonen (samma regel som de tänker införa i NHL kommande säsong). Om det däremot gäller över hela planen, inklusive skott från blå som går i skyddsnätet, då är det bara patetiskt. Av artikeln framgår ju inga detaljer om vilket av dessa två fall det är som gäller.
Kommentera

Lumber Jack: Är det en sån där pajasregel som tas bort efter 2 matcher?
Kommentera

Frisco: Tror att denna regel var färdig för tryck 1/4. Håller med om att den är helt idiotisk. Nästa steg är att publiken skall ha hjälm och visir samt magplatta på sig.

Eller så höjer dom sargen med 2m så att man får gissa sig till vart spelarna är.
Kommentera

Salo klar för Frölunda. Undra om alla klackar i Sverige kommer skrika "Hoppa Salo" i år också? Jag hoppas innerligt att vi slipper höra det från våra fans. Vore ytterst pinsamt att ett år klaga på de som skriker så bara för att göra det själv året efter.
Kommentera

Poffa:

Tja...med tanke på att många av våra medsupporters är ungefär lika smarta som folket i Projekt K verkar vara gissar jag på att vi INTE kommer att slippa höra det i Kempis...
Kommentera

knaskamilla:

Idioter, hela bunten. Blir intressant inledning på serien i alla fall. Hett möte direkt.

Kommentera

knaskamilla: E lite nyfiken nu faktiskt :) Känns som du klassar ner Projekt K folket.... varför?
Kommentera

knaskamilla: Samma typ av i längden rätt så pinsamma läten har ju kommt från Frölundahåll, och då som "hoppa Henke". Det är inte ens kul ett litet tag det.
Kommentera

Poffa: Det är ju trevligt att se att Frölunda går i bräschen vad gäller att satsa på ungtuppar i målet. Nu när de fått iväg det där liket Lundqvist så fick man äntligen möjlighet att satsa på up-and-coming stars som Sandberg och Salo.
Känns fräscht på något sätt.
Kommentera

mok:

Varför? Det kan du fundera på. Ledtråd: det har med vad jag sett av dem att göra.
Kommentera

Dream Team: Tröttsamt när GG som det vanligtvis är skall skrika Hoppe Henke när det är tekning i egen zon och liknande :) Dome nog dom enda som gillar det där.
Kommentera

knaskamilla: Nej jag vet faktiskt inte vad du syftar på därför får du gärna assistera mej denna gångern. Har du sett dom 1 gång ??
Kommentera

knaskamilla:

Nä, du förstör ju det roliga genom att ge svaret. Jag ville ju gissa eftersom jag kunde den frågan.

Kommentera

Paddan: Jo kan hålla med dej att det blir pensionärsligan i mål denna säsongen. Men svårt och plocka upp en junis och ha sampan som förestemålis. Får hoppas dom lägger om strategin till kommande säsong.
Kommentera

mok: Men det är väl som messerschmidtarna säger att Salos borde ha en fin chans att revanschera sig med tanke på att Frölundas backbesättning är ett par strån vassare än MoDos var ifjol.

Fast jag blir fortfarande inte riktigt klok på det där med det påstådda problemet med höften. Eller var det kanske bara psykosomatiskt
Kommentera

Paddan: Nej att man lägger ner och tar upp karriären för att man finner nytändning är ju en sak... men som du säger höften då? E den helt plöstligt hel eller psykiskt. Ja det återstår att se. Är tveksam över denna värvning men han skall la få en chans som alla andra.
Kommentera

mok: Tja, premiärmatchen denna sista säsong i Kempehallen blir onekligen intressant. Kl 19.00 tisdagen den 27 september kommer alltså regerande mästarna att möta sopgänget MoDo och denna gång har vi inte ens Salo i det egna målet att skylla en förlust på.
Äh, det här kommer att gå åt helvete, förlust med femtielva-noll, minst...
Kommentera

Paddan: Ja man kan ju alltid hoppas så blir fallet men den som lever får se. Hårt att dömma ut sitt lag redan :)
Kommentera

mok: Det gäller ju att börja försäsongsträna även för oss sittplatsare. Just nu håller Murphys Lag på att få en ordentlig upputsning och efter det väntar Jantelagen, fast den här jag iofs att LHF redan har lagt beslag på.
Kommentera

Poffa:

Jag gav ju bara en ledtråd! Du får jättegärna gissa, eftersom mok inte verkar ha någon gissning.
Kommentera

Paddan: Vafaan, inte kan jag stava heller. Skyller på de böcker om undervisning utan timplan som jag fått från Universitetsbiblioteket i Umeå. Tydligen smög det med någon form av dyslexi bland sidorna.
Kommentera

Paddan: Hahah jo kanske dags även för oss att börja träna. menar att sitta 3*20 minuter kräver sin man :)
Kommentera

knaskamilla:

Nä, jag blev sur och skiter i det.

Kommentera

knaskamilla: Nej jag har faktiskt ingen aning sitter på totalt motsatta sidan i Scandinavium.....
Kommentera

Poffa: Du lär nog få ta eran Tifo-grupp i örat ;-)
Kommentera

« · 561908 · »