1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507782 inlägg · 4106 ämnen

Sitt vackert! (#1, 2006-07)

« · 768548 · » Till forumet

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
shinzawai: Chilla mannen! Går inte att hålla på att hetsa upp sig så här för enskilda drabbningar. Själv lämnar jag lugnet när slutspelet börjar...
Kommentera

Hawerchuk: Äh jag har varit osedvanligt och onaturligt lugn hela säsongen, det här är min första grava ångestattack. :) Andraplatsen sitter löst!
Kommentera

shinzawai: Du är ju lika tossig som vanligt. Känn filbunkslugnet komma över dig.
Kommentera

Vad ångest jag har för att ett bortalag får hemmaplan i Swedbank igen. Ta min njure, mitt lillfinger, bara de "ödmjuka" systrarna får spö!
Kommentera

dagens randiga är
HD: Ulf Rönnmark, Stockholm
LM: Klas Nilsson, Umeå
LM: Åke Andersson, Husum
Kommentera

Salle:

Enström och Andersson i samma backpar? Resonerar Lückner som den gode Hardy gjorde, med offensiva och defensiva backpar? Fast det är klart, om Enström fortsätter spela som Scott Stevens så kommer jag inte känna mig ett dugg orolig.
Kommentera

Så är det dags för säsongens andra länsderby. 3-0 till Timrå i premiärmatchen i höst. När det nu i omgång elva vankas första länsderbyt genom tiderna i Swedbank Arena kommer Timrå hit som suveräna serieledare.

Å t t a poäng skiljer Timrå och serietvåan (innan måndagens tre matcher) MODO Hockey. Lagen har gjort lika många mål (28), men Timrå släppt in 13 färre, 14 mot 27).
- Det känns som om det är ett fantastiskt läge möta Timrå, säger Harald Lückner, MODO- coachen. Vi är hel laddade, dels för förlusten mot HV senast, dels för 0-3 i premiären i Timrå och dels för att det är just seriens i särklass bästa lag vi möter.

Mycket talar för att det blir en ny underbar afton i Swedbank Arena. Allt pekar på att det, precis som mot Skellefteå för en dryg vecka sedan, blir utsålt igen.
- Fantastiskt det också förstås. Arenan inspirerar oss enormt. Synd bara sist att vi inledde för dåligt och skänkte bort matchen genom två skitmål i början. Men det är sånt som händer.

Ändringar i laget?
- Bara marginellt i så fall. Robert Döme testades rejält på träningen måndag eftermiddag och såg bra ut. Hoppas han onda rygg inte får några men innan matchen. Är han okay spelar han självklart. I övrigt är det bara backen Tommy Wargh vi helt räknar bort.

Harald Lückner är imponerad av Timrå.
- Tror mycket beror på att de trots allt fick en flygande start. Men det är ett hårt arbetande lag, där alla drar sitt strå till stacken och alla fyra formationer gör poäng. Kort sagt, klart bäst så här långt vilket också tabellen ger alla tänkbara besked om.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Förra säsongens förlorade MODO bara ett av sex derbyn. Det var som i höst första mötet borta, 1-3. Hemma blev det 4-4 (tre mål av Pasi Tuominen), 1-0 (Morten Green) och 2-2. Borta i övrigt 3-2 och 3-0 (mål av Karol Krizan bl a).

Noterbart 2: MODO Hockey ligger just nu femma i elitseriens publikliga på hemmaplan. 50 pers bättre i snitt och laget hade varit trea ? en otrolig utveckling.

MODO Hockey mot Timrå (definitiva laget tas ut först matchdagen):
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
8 Oscar Hedman,
5 Hans Jonsson

3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

6 Tobias Enström,
38 Adam Andersson

43 Niklas Öman.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme

11 Pasi Tuominen,
20 Oscar Steen,
18 Peter Öberg

40 Magnus Gästrin,
4 Mattias Hellström,
19 Mikael Pettersson

33 Johan Nilsson,
29 Andreas Molinder.

Kommentera

Poffa: Ah, skulle gärna vilja. Tyvärr är jag för tillfället konvalescent och tvingad att följa mitt lag via etermedias försorg. Men jag tar en regncheck på det erbjudandet.
Kommentera

Bragd-Birger: Kom upp i morgon, vettja. Jag bjuder på en öl så kan vi ta en diskussion om livet, svensk finkultur och motorsågar.
Kommentera

Alfred Awful: Drygheten är den framgångsrikes last, och den avundsjukes styggelse.
Kommentera

Poffa: Och du är bedårande näpen när du är sådär von-oben.
Kommentera

Bragd-Birger: Du är så söt när du är upprörd.
Kommentera

Bragd-Birger: Instämmer i din beskrivning, från att ha varit en ettrig liten Chihuahua som morrar och biter i byxbenet verkar ni ha gått till att ha blivit en övergödd hånflinande Golden Retriever som ingen i hockeyfamiljen verkar kunna bli arg på.

Nåväl, jag fortsätter att elda på i photoshop-kampen med Nolby-knölen i en dag till och ser om jag kan få något på kroken. Hans konst uppskattas ju liks förbannat inte på hemmaplan.
Kommentera

Alfred Awful: Meh Guh, vad ni verkar taggade inför morgondagens match. Kan tänka att det kittlar, när ni får finfrämmande. T o m den gemene, 'hockeytokige' övikarn verkar hitta dit.
Från timråhåll är det väl en lite mer Glennertsk approach på fighten. Det känns inte inspirerande, blir förmodligen inte roligt, och allt annat än tre poäng är ett fiasko.
Kommentera

Meh. Jag glömmer det ju hela tiden nu, måste köpa mer Omega-3.

En dag kvar!

Imorgon: Sanningen!
Kommentera

mike66: Hahahahaha...din gubbtjyv, t.o.m. Bruce Springsteen gillar banjo i år, så den guran lockar ingen kontinental latte-sörplande Ö-viksbo ner i förargelse eller okvädningsord.

Själv har jag varit nere i Mo & Domsjös gamla promotionsarkiv och letat vad det kan ha varit för något som Alfred-Olle Westerlind använde som förlaga till sin kalhyggebanner i Brynäsboken. Jag tror att jag hittat rätt, en tidig 80-talskampanj som måste ha skrotats efter den oväntade framgången för Greenpeace.

www.hockeysnack.com/medlem/Alfred+Awful/filarkiv.php?showfile=modo.jpg

Det blev nog den framgångsrika PapperPapperPapper-kampanjen som ersatte den istället.
Kommentera

Går det inte att slå av bakgrundsmusiken härinne. Varenda gång man hälsar på så ska det liras nån förbannade banjolåt. Säga vad man vill, hockey kan ni då inte lira men på banjo är ni övergrönjävliga...

www.hockeysnack.com/medlem/Svella/filarkiv.php?showfile=modo.jpg
Kommentera

Poffa:

Håller med om att han inte alls är på topp, men att han är på väg åt rätt håll!

Och jag hoppas ju att det blir en lång säsong i år! ;-)
Kommentera

Gidde & Paddan: Hasse var okej, inte mer. Jag kräver så mycket mer av en så pass duktig back som Hasse. Timmy är en gigant på backen. Tvåa är Enström. Delad tredjeplats mellan Viklund och Hasse J. Och det räcker inte i mina ögon.

330 platser kvar till morgondagens match.

Kommentera

Poffa:

Men nog var väl Hasse J rätt hyfsad mot HV?
Och mot VF borta såg han också klart bättre ut än jag sett honom tiidgare på säsongen, så han är nog på väg uppåt :)
Kommentera

Poffa: Tycker ändå att Hasse visade vissa tendenser i matchen mot HV att spelet är på väg att lossna för honom. Men Gästrin borde väl få lufta sig på bänken ett tag och Horava känns som att han fortfarande är på försäsongsträning. Alldeles för dålig fart och ingen vidare gnista heller.
Kommentera

Hawerchuk: Nog kan jag hålla med om att Molinder borde få chansen på riktigt, nu. Men den där artikeln skriker ut sensationsjournalistik, precis som Eklunds små betraktelser brukar göra. Man får känslan av att Eklund vill påskina att det är någon form av kris och att Harald är fullständigt statisk som bara spelar samma gäng hela tiden.

Molinder kan få chansen istället för Gästrin (som är fullständigt hopplös), och kanske ska man flytta upp Tummen till Svartens kedja istället för Horava, men någon kris är det inte. Vi ligger tvåa i serien och spelar rätt okej. Det enda som jag ser som problem just nu är backsidan. Vi måste få igång Hasse J igen, vi kan inte förlita oss till Timmy (som varit ES bästa back hittills).

Kommentera

Gidde: Det är klart grabben ska lira, det är ju det han gör bäst. Jag blir så less på fiskar'n och pösmunken som glider omkring.
Kommentera

shinzawai:

Jag hoppas också på Döme, samt även gärna Molinder! :)

Gästrin kan få vila sina trötta ben, och även kanske Hellström eller (hemska tanke!) Horava, som inte var vän med pucken sist.

Jag ska på match, och vi SKA vinna mot lillasyster, så är det bara!!!
Kommentera

Gidde: GE MIG DÄME!

Fan i mig, jag är långt ifrån lika peppad inför att åka ner imorgon jämfört med vad jag brukar vara. HV-matchen var riktigt riktigt hemsk.
Kommentera

shinzawai:

Som Poffa säger, detta skrivs i ÖA inför HV-matchen:

"SKADELÄGET:
Tommy Wargh, back, är långtidsskadad (opereras nästa onsdag) och forwarden Robert Döme som var borta mot Frölunda är ur spel nu också, på grund av sin krånglande rygg. Modoledningen hoppas att Döme ska vara spelklar till derbyt mot Timrå på tisdag."
Kommentera

shinzawai: Ingen inför matchen ute än. Men man trodde ju att han kunde vara fit for fight till morgondagens match.
Kommentera

Spelar Döme?
Kommentera

John K: Timrå förlora?
Kommentera

John K: Nej, ta hit poängen nu och sitt inte där och tjura!
Kommentera

Poffa: Alla 6700 biljetter är inte sålda till såna som vill se Modo vinna, en hel del är också sålda till Timråiter som vill något helt annat. Låt oss spela om saken!
Kommentera

Poffa: Tänkte på en sak. Figurerna Itchy &  Scratchy borde också kunna få plats i det tifot
Kommentera

Paddan: Area 401 har resurserna för att genomföra dina idéer.
Kommentera

Poffa: Måste jag gå med i MTS om mitt Tifoförslag till MIF-matchen skulle gå att genomföra? Om inte annat så lär Bengt ha fullt upp den matchen
Kommentera

Swordster: Jodå, flera gånger varje säsong, nu senast i hemmamatchen mot Skellefteå. Iofs har han en Hlinka-matchtröja, men ibland måste även den bäste få göra ett felval.
Kommentera

Paddan: Alltid lika självsäker på vinst =)
Kommentera

General_Moisio: Nänä, däremot har Gävlefisk sagt att det behövs kölapp för att ni ska kunna hämta ut er torsk.
Kommentera

Paddan: Personen ifråga har allså aldrig sett MoDO?
Kommentera

Paddan: Bara att inse att ni kommer torska.
Kommentera

Poffa: Det är ju tre poäng som jag redan räknat med, för då dyker en fd kurskompis upp som ännu inte sett MoDo förlora... vare sig i Kempis eller Swedbank Arena
Kommentera

6700 biljetter sålda till tisdagens drabbning mellan MODO och Lillasyster. Det kommer nog bli fullsatt och jag förstår det. Alla vill väl se när MODO vinner...
Kommentera

Alfred Awful: Strøget i Oslo, den var en nyhet. Jaja, se bara till att hoppa av i Nyhavn, från en Flyvebåd så hittar du den nog snart.
Kommentera

Alfred Awful: Ströget i Oslo? Hmmmm...
Kommentera

Paddan: Det där är nog en lämplig utrustning om man ska stå snett under sektion 401.

Själv tänkte jag inte vara så elak idag, utan bara posta ett vykort. För visst är det så, att oavsett om man går på Strøget i Oslo, Karl Johann i Oslo eller står på parkeringen framför Sweddan att det är Timrå Centrums legendariska slogan "Mitt i Norden" som börjar blinka som ett stroboskop i bakhuvudet. En känsla av att man missar viktiga saker, helt enkelt.

www.hockeysnack.com/medlem/Alfred+Awful/filarkiv.php?showfile=timra.jpg

2 dagar kvar!

Imorgon: Motorsågsmassaker!
Kommentera

Alfred Awful: Jag ser att Miiike redan gjort sig fin inför matchen på tisdag.
Kommentera

Alfred Awful: Hahaha - vet inte om jag är upplagd att kriga vidare ikväll. Kommer in en annan dag och leker med er. Är det något ni undrar över så är det bara att fråga:

web.telia.com/~u60515279/images/fraga_miiike.jpg
Kommentera

Alfred Awful:

Glömde det: Tre dagar kvar!

Imorgon: "Mitt i Norden!"
Kommentera

mike66: Helt osökt så skulle jag vilja säga att det surrats en del om Jonathan Hedström på sistone, och från Schtads-håll har man haft vissa synpunkter på att huvudpersonen i härvan inte uttalat sig om det hela i god tid, utan försökt slingra sig.

Det här är ju nu inte hela sanningen, rykten gör gällande att Jonathan själv ville ta tag i det hela, och vinna mer förståelse och sympati för sitt val i ett tidigt skede.

Tyvärr stoppades han av en beige medie-anlytiker innan han hann sätta sin plan i verket.

www.hockeysnack.com/medlem/Alfred+Awful/filarkiv.php?showfile=alfteve.jpg
Kommentera

Bragd-Birger: Alright, jag blåser mitt undercover jag med. Jag och frugan efter en stenhård kväll på Skule Visfestival...

www.hardrock.se/mingle/27.jpg
Kommentera

NuMo: Men titta, är det inte Mike66 och Håckla ute på en av sina berycktade "motionsslingor". Fantastiskt vilken snickarglädje!
Kommentera

« · 768548 · »