1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507030 inlägg · 4104 ämnen

Sitt vackert! (#1, 2006-07)

« · 769957 · » Till forumet

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Paddan:

Du blandar ihop "en klack i hallen" och "ett lag i Sverige". Men bägge ramsorna sjöngs.
Kommentera

knaskamilla: Det räcker inte med en bra trumma med tillhörande trumpinnar, den som håller i taktpinnen ska nog allt vara snygg också...
Kommentera

shinzawai: Färjestad vann väl alla matcher i slutspelet så sent som 2002 och hade 118 poäng i grundserien. Fortsätter Timrå på samma sätt som nu de andra fyra femtedelerna av säsongen så slutar vi på 145 poäng dock. ;)
Kommentera

JimmyH: "Det var länge sedan ett lag var såhär överlägset i Sverige som vi är just nu."

Japp, snart tio år sedan då Modo lekte landet runt 98/99.
Kommentera

JimmyH: Ajdå, var det det ni sjöng, då kanske jag måste skölja öronen. Timrås första period är något av det värsta jag sett hittills, det kändes som att MoDoiterna ständigt spelade i numerärt underläge i första perioden. Imponerande rörlighet och ständigt hög press på MoDoiterna för att försöka stressa dessa till misstag, vilket ju med facit i hand inte var särskilt svårt.
Kommentera

Paddan: Vi sjöng "Ett lag i Sverige" igår och inget annat, det får man väl stämmer mer iaf? Det var länge sedan ett lag var såhär överlägset i Sverige som vi är just nu. Sedan hur länge det håller återstår väl att se.

Sedan så är det mycket möjligt att Skellefteå har en bättre bortaklack än oss. Jag har bara sett dem på deras hemma hittills den här säsongen så och där var de väl skapliga i alla fall, dock sämre än oss i E.ON men klart bättre än er.
Kommentera

ernie eagle: Om bara städtanten höll sig på ståplats istället för att störa sektion 401 skulle inga papperskorgar behövas öht.

Mot Skellefteå funkade det bra tack vare ett rejält uppbåd av guljackor, poliser och säkerhetspersonal. Nu behövs inte sånt i samma utsträckning mot Tikarna en tisdag. Fast det var tydligen trångt då också.
Kommentera

knaskamilla: Okej. Bra att en lösning är på när det gäller kioskerna iaf. Och så är det bra om ni ställer ut fler papperskorgar för oss som "svinar" lite mer än vanligt ;-)

Hhmm....märkligt att allting tycks gå så jäkla smidigt till när inte Timrå är inblandade. Otroligt om det enbart tog fem minuter att tömma ståplats mot skellhell. Jag är förundrad och förvånad. Hur bar ni er åt egentligen?

Jo det är min alldeles egna åsikt om ståplats att man borde ta bort sipplatserna på den högra sidan där det är stängt nu för passage så man får två ingångar att röra sig igenom. Tror jag skulle bli en jättehit faktiskt.

Så mycket kan inte förlora på att plocka bort låt oss säga 40-50 stolar eller nåt sånt.

Ni vinner i längden om mitt förslag skulle vinna laga kraft!
Kommentera

knaskamilla: Om nu det där med "Finns bara en klack i Sverige" stämmer, så blev då den där "enda klacken i Sverige" klart utsjungna av Skellefteås fans. När Skellefteå gästade Swedbank Arena hördes deras klack hela matchen igenom, Timrås klack kunde jag i princip bara höra efter 1-3 målet.
Kommentera

knaskamilla: Det säger du bara.
Kommentera

knaskamilla: "Vad går vända om-taktiken ut på?"

Att vi MoDiter inte accepterar att TIKarna är kontinentala, röstar moderat i största allmänhet och har Caffé Latte i ådrorna, skulle jag tro, på ett ungefär.
Kommentera

shinzawai:

Det har du rätt i, jag håller med. Ska bli intressant att se vad de köper för ny.
Kommentera

Paddan:

Jo, det var lite läskigt. Det ryktades om att Brynästifot skulle omvandlas till något sorts Bjästatifo med sikte på Timråklacken. Vi får nog vara glada att det inte blev så.
Kommentera

JimmyH:

Några bilder har jag absolut inte tagit. Däremot fått. Ska raderas från min dator när alla som undrar hur äckligt det var har fått se.

Vad går vända om-taktiken ut på?
Kommentera

Gidde:

EXAKT, EXAKT, EXAKT!!

Såja, nu kan jag nog stava till det också!
Kommentera

Paddan:

Det tråkiga för TIFO-makarna var ju att jag satt exkat mittemot, och det gick inte att läsa någonting av det där dom visade!!!!

;-)
Kommentera

ernie eagle:

Jag förstår inte riktigt på vilket vis du menar att man mobbar bortasupporters?

Vad gäller trängseln så var det gott om plats överst på ståplats. Där kunde man ha tryckt in dubbelt så många som nu stod där. Det var trängre i bortaklacken när Skelleftefansen var ner.

Sen kan jag hålla med om (ifall det nu är en av dina åsikter och jag inte misstolkat) att det borde finnas fler utgångar. Jag kollade i första matchen, och det tog fem minuter att tömma ståplats. När alla hade kommit ut började de första komma tillbaka och skulle in igen. Vad gäller utgången tycker jag för övrigt att det var skumt att Timråfansen släpptes ut samtidigt som resten av ståplats. Men det var väl ingen sådan där farlig högriskmatch, förstås...

Kioskerna är ett problem jag tror att de jobbar på att lösa. De har ställt ut små bord här och var där de också säljer saker, eftersom köerna varit så jäkla långa de första matcherna.

Stoppade stolar kan alla köpa plats på. =)
Kommentera

shinzawai: Men ta bort lite sittplatser istället på högra sidan och bygg runt för f-n så blir det bra för alla parter ;)
Kommentera

knaskamilla: En redig trumma behöver inte tejp.
Kommentera

knaskamilla: Det värsta tycker jag ändå var Brynässupportrarnas sittplatstifo igår under matchen. Hur sjutton fick de in westerlind på läktaren?
Kommentera

Gidde: Jo det var trååångt. Lika trångt som en oskuldsfull tonårsflicka. Och vi lyckades inte spräcka mödomshinnan igår heller ;)
Kommentera

knaskamilla: Ändå kunde du inte hålla ögonen borta, du tog tom bilder att för att kunna sätta upp hemma i flickrummet. Något lockade nog.

Har för mig vi svarade med: "Trasig DNA-stege" och pekade mot er så ni inte ska köra eran vanliga "vända-om-taktik". Det är mer övikiska än arabiska om du frågar mig.
Kommentera

Albert Hall:

Man får hålla ögonen öppna, så ser man till mike66 ibland också.
Kommentera

shinzawai:

Det ryktas om att tejpen är där för att spänna skinnet, inte för att den är trasig.

Det är ju det jag säger, trumman hörs som fan. Den överröstar allt.
Kommentera

ernie eagle: Kortfattat: vi onda civilekonomer har tagit över Elitserien och brotaklackar dyker upp ett begränsat antal gånger, de gånger som de faktiskt fyller sin sektion är ännu mer begränsat. Därför får ultrasarna finna sig i att vara packade när de väl dyker upp. Är man dessutom packad på riktigt går det hela ju så mycket snabbare.

Å andra sidan; är det ju den packade sill-upplevelsen som alla ståplatsromantiker i engelsk fotboll drömmer sig tillbaka till.
Kommentera

ernie eagle: Var inte så jävla många då. ;)

Alternativet hade antagligen varit att blanda er bland Modofansen. Och det hade ju varit GENIALT!
Kommentera

ernie eagle:

Vi är överens när det gäller det där med kioskerna i alla fall!

Ståplats har jag inte besökt, men det såg onekligen trångt ut från min sköna sittplats ;-)
Kommentera

knaskamilla: Tack för en god kamp. Känns meningslöst att driva er till vansinne nu när vi vunnit. Jag härjade tillräckligt under gårdagseftermiddagen innan nedsläpp med er :)

Dock tycker jag det är synd och skam att MoDo Hockey inte verkar veta vad klackkultur är för någonting. Varför mobbar man bortasupportrarna? Vill man inte ha några intäkter? Vilken djävulsk flaskhals alltså på våran tårtbit.

Man kände ju sig som en packad sill på ståplatsläktaren igår. Bedrövligt. Man kunde inte tassa iväg till någon kiosk eller gå på toaletten under perioderna eftersom man då högst osannolikt hade återfått sin plats igen.

I Kempis var det åtminstone lite smidigare på den fronten. Nu var förvisso den till stora delar urusla sikten bortbyggd i SA men då uppstår nya problem istället.

Åh nej Timrås bortastå är inte mycket bättre, men då ska man ha i åtanke att erat skrytbygge ändå kostar mer än 3ggr så mycket som vårat tempel.

Då kan man faktiskt ställa lite högre krav på komfort.

Sedan måste man även kunna öppna fler kiosker så man slipper stå i halvtimmeslånga köer med risk för att missa flera minuter av matcherna.

Såg att Roland Engström (Sportchef på Sundsvalls Tidning hyllade arenan) tror fan det när man får smarriga räkmackor serverat på silverfat och kaffe upphällt åt sig med tillbehör och bekväma stoppade stolar att sitta på. I brist på perspektiv så kanske det var en aha-upplevelse för Rolle, men ställ dig på ståplats nästa gång så tror jag inte ditt helhetsintryck blir fullt lika kärleksfullt och ömt.

Nej nästa gång får man lov att bli en sittplatsdjävel i SA (och då får min modolidiska farsa pröjsa)

Någon jävla ordning får det ändå lov att vara!
Kommentera

Tänk att jag bara för ett par år sen tyckte att de flesta Timråsupportrar på HS var ödmjuka, smarta och fyllda med humor. Det tycker jag inte längre. Vad har egentligen hänt? Har de supportrar som jag pratar om begått kollektivt självmord och ersatts med gäng nollor? Eller räckte det med ett par segrar för att dom skulle bli så här jävla korkade?

Chief håller i alla fall stilen fortfarande. Tack och lov.
Kommentera

JimmyH: Du har definitivt ett snyggare hakparti än Stenmark. :-)
Kommentera

knaskamilla: Kan bero på vilket skick Modos trumma är i. Den består numera av mer tejp än trumma.

Från ståplatshåll hördes BARA trumman från Timrås klack.
Kommentera

JimmyH:

Det var ingen på vår sektion som hörde vad som sjöngs. Vi funderade på om det hade med rött och vitt eller Timrå eller tallar att göra, men inget av det passade riktigt in i hur det lät.

Då kanske du kan förklara den ramsa (kan den ha varit på rövarspråk, eller kanske arabiska?) som sjöngs av de omogna som inte kunde ta ett skämtsamt "ska ni gå hem nu?" också?

Någon sexig såg jag inte vid någon trumma. Däremot var jag nära att spy av något jag såg precis vid räcket. Det går fanken inte nog att betona hur äckligt det var.
Kommentera

JimmyH:

Hehe, skön kontring! :)

LOL
Kommentera

knaskamilla: Det kan ha varit "Oh rött och vitt."

Jag tror tant för ta och gnugga ur öronen lite. Eller så kanske hon var upptagen med att kolla in den sexige killen vid Timrå-trumman som hade svårt att ha kläderna på sig, han påminner lite om Martin Stenmark i utseende och kroppsbyggnad.
Kommentera

Poffa:

Jag är faktiskt imponerad av hur få dåliga vinnare som visat sig här. Känns ovanligt.

Resten:

Vad gäller klackarna så var Timrås klack bättre än MoDos (om det inte varierade beroende på vilken klack man satt närmast?). Det innebär inte att de var jättebra. Som någon skrev, Skellefteklacken var mycket bättre. Jag förvånades över hur tysta Timrås klack var andra halvan av matchen.

Och som jag skrivit tidigare har Timrå en trumma med ett fördjävla bra ljud i. Minns matcher i Kempis där man knappt hört bortaklacken alls (fast det såg ut som att de skrek/sjöng), medan trumman hörts hur bra som helst. MODO Support har en trumma med kasst ljud. Jag tror det beror lite på vilken sorts trumpinnar man har också...kanske kan Timrås trummis lära Jonas hur man använder sådana där klubbliknande trumpinnar utan att slå av dem?

Jag undrar för övrigt fortfarande vad Timråklacken sjöng på slutet som lät som "havet och vi". Någon Timråit som kanske har en aning och kan förklara?
Kommentera

Poffa: Det är inte de som är vinnare. De är losers som håller på ett lag som vunnit. Viktigt att hålla isär begreppen.
Kommentera

Tråkigt att folk kan vara så dåliga vinnare. Men men, fallet blir så mycket hårdare sedan.
Kommentera

Mats Edström:

Ja, fy f-n för det märket, luktar ju skit i hela Arenan efter packet som var där igår också!!

Nä, det där måste vi göra något åt!!!!
Kommentera

Uddan:

Lägg ner nu..

Kommentera

Uddan: Jag har vissa problem med att läsa texter av folk som inte kan skriva. Men om du slutar slutar skolka och istället kilar tillbaka till dina klasskamrater i sexåringsverksamheten så kanske vi slipper såna problem framöver!
Kommentera

Wayne Gresky: Äsch då, inte spelar det nån roll om vi vinner eller inte, jag hånar modoiter ändå. Åtminstone Paddan. Som för övrigt ska ha tack då han vänligt nog messade matchrapporter till mig då jag var tvungen att gå och jobba fem minuter in i tredje perioden. Vilket dock inte innebär att jag ändrar ett vinnande koncept, att håna modoiter. Eller ja, Paddan rättare sagt. ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Ingen som har sagt de är en storhetstid heller. Men du kanske har svår och läsa?
Kommentera

Uddan: Allting är ju relativt, med tanke på den historiken ni har krävs det inte särskilt mycket för att det ska vara en storhetstid, så länge ni inte lirar i div 1 så...
Kommentera

Uddan: Ja, matchen igår är väl en enstaka seger? Du verkar varken vass i historia eller matematik!
Kommentera

65selander: Våran storhetstid ligger framför oss..Annat är de för Modo som har sin bakom sig!!
Kommentera

shinzawai: Det var en pil-vänster och "UT MED PACKET!" men HS klarar inte av vissa tecken, tror väl att det är början på en tagg. :/
Kommentera

Wayne Gresky: Rutinerade och rutinerade. Ni verkar mest bara ta efter vad vi gör. Läktarkulturen finns i Timrå, ingen tvekan om saken, sen att ni tror det går att leva på gamla meriter är ju bara skamligt, det är bara att inse att läget har ändrats, Lillasyster bor i Övik...
Kommentera

uddan: Du kanske kan redogöra över eran storhetstid och helst under den tiden du har levt själv.

Wayne Gresky: mm hur många guld har Modo? Sen att dom spelat ett antal sm finaler är väl inte mycket å hänga i gran!!!
Uddan @ Örnen Idag kl. 09:46

Kommentera

Wayne Gresky: Enstaka seger??Vart har du varit nånstans!? Vi har förlorat en match hur många har ni förlorat?
Kommentera

Wayne Gresky: Ja dessa Lunarkids,dem borde ha ett eget forum,typ Dagissnack;)

Uddan:Dax för fruktstund,Fröken ropar,glöm inte att ta på dej dina Sockerplast.

Kommentera

« · 769957 · »